Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:59

Oh ik heb paarden echt wel beschadigd vroeger, toen ik als jeugd bij 1 van de betere trainers van Nederland reed :j ik ben er niet trots op maar ik kan het niet meer veranderen. Daarom weet ik ook dat ze helaas best veel kunnen hebben en dat paarden onder druk prima presteren. Ik heb daar later best veel strijd om gevoerd met mensen die het steeds maar goed bleven praten .. en daarna heb ik het niet meer mijn probleem gemaakt en ben ik gestopt met die sport. #zoekhetuit

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:03

PSvanLot schreef:
Casarell schreef:
Het gaat om dit filmpje toch? https://youtu.be/HDYg34YnJFM?si=lnl6ZsLwVqfB3IZH

Tja.. iedereen wijst naar Charlotte.. maar die amazone/ruiter protesteert ook niet bepaald.. sterker nog.. ze zoekt Charlotte zelfs op.. :?

Op 8/9 seconde haalt ze met twee handen uit, dat vind ik nog wel het meest schokkend.

Nou idd, echt zo van Hier k*tbok!! Hork...
En meer van die termen die ik trainers wel eens hoor zeggen over paarden van hun klanten die het gevraagde niet helemaal snappen.
Het ligt altijd aan het paard namelijk. Oh en eigenaren zijn ook vaak lastige mensen...

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:08

Benzz schreef:
Ik zie heel veel voorstellen om te verbeteren, maar hoe zien jullie dat voor je: Hoe wil je het handhaven en vooral, hoe wil je het betalen?

Dat is dus precies het probleem

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:09

Cer schreef:
Oh ik heb paarden echt wel beschadigd vroeger, toen ik als jeugd bij 1 van de betere trainers van Nederland reed :j ik ben er niet trots op maar ik kan het niet meer veranderen. Daarom weet ik ook dat ze helaas best veel kunnen hebben en dat paarden onder druk prima presteren. Ik heb daar later best veel strijd om gevoerd met mensen die het steeds maar goed bleven praten .. en daarna heb ik het niet meer mijn probleem gemaakt en ben ik gestopt met die sport. #zoekhetuit

Ik denk dat iedereen dit heeft gedaan, men vergeet de eerste lesjes op de manege. Een goede onafhankelijke zit kost bloed zweet en tranen en het gros heeft dit niet en zit het paard dus altijd in de weg. Ook heel vervelend voor een paard. Dan sla je deze misschien niet, maar je zit ze wel iedere pas met je gebonk in de weg.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:46

Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets verkeerds gedaan, in mijn geval kan ik eerlijk zeggen dat ik het voornamelijk uit onwetendheid heb gedaan en zal ook vast wel eens uit frustratie oneerlijk zijn geweest naar mijn beesten. Maar om dit nu te vergelijken met wat zij hier doet?

Dit is buiten alle proporties en als je zo tekeer kunt gaan op een paard, heb je duidelijk geen enkele empathie en liefde voor paarden.. Bah, kan het echt op geen enkele manier relativeren en begrijp echt niet dat sommigen dat wel kunnen.

Cer

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:48

Nou ja, ik leerde het gewoon.. dus vanuit mijn kant idd onwetendheid en het idee dat diegene het beter wist .. maar ik deed het niet per ongeluk ofzo, het was gewoon wat verteld werd

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:49

lies schreef:
Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets verkeerds gedaan, in mijn geval kan ik eerlijk zeggen dat ik het voornamelijk uit onwetendheid heb gedaan en zal ook vast wel eens uit frustratie oneerlijk zijn geweest naar mijn beesten. Maar om dit nu te vergelijken met wat zij hier doet?

Dit is buiten alle proporties en als je zo tekeer kunt gaan op een paard, heb je duidelijk geen enkele empathie en liefde voor paarden.. Bah, kan het echt op geen enkele manier relativeren en begrijp echt niet dat sommigen dat wel kunnen.

Daar gaat het niet om, het gaat om de enorme hypocrysie die hier getoond wordt. Ik veroordeel dit ook, alleen ben ik niet roomser dan de paus.

En ik zie helaas heel veel leed bij de amateur die zo dol op zn paardje is. Alleen mag daar niet over gesproken worden. Maar hebben dezelfde personen wel de grootste bek dat CD nooit meer aan de start mag komen, terwijl ze morgen weer hutsend en butsend op hun eigen dier zitten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:51

imaudy schreef:
Ik heb CD nooit een fijne ruiter gevonden, vond dat ze meelifte op het paard met de touwtjes in handen.

Persoonlijk vind ik dit een aparte opmerking. 'Meeliftte'?? Zou graag olympisch kampioen worden al liftend op mijn wonder paard die de grand prix uit zichzelf perfect loopt. :o }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 20:52

Benzz schreef:
lies schreef:

Daar gaat het niet om, het gaat om de enorme hypocrysie die hier getoond wordt. Ik veroordeel dit ook, alleen ben ik niet roomser dan de paus.

En ik zie helaas heel veel leed bij de amateur die zo dol op zn paardje is. Alleen mag daar niet over gesproken worden. Maar hebben dezelfde personen wel de grootste bek dat CD nooit meer aan de start mag komen, terwijl ze morgen weer hutsend en butsend op hun eigen dier zitten.

Van wie niet?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:53

CharleyT schreef:
imaudy schreef:
Ik heb CD nooit een fijne ruiter gevonden, vond dat ze meelifte op het paard met de touwtjes in handen.

Persoonlijk vind ik dit een aparte opmerking. 'Meeliftte'?? Zou graag olympisch kampioen worden al liftend op mijn wonder paard die de grand prix uit zichzelf perfect loopt. :o }>

Als het er makkelijk uit ziet heb je toch goed werk geleverd. :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:54

Benzz schreef:

Daar mag zeker wel over gesproken worden maar het gaat nu niet over de amateurs.. het gaat over CD die op z’n mínst beter moet weten dan een amateur …
“En de amateurs dan” is dan een whataboutisme eigenlijk, denk ik

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:54

Dat heet nou dressuur: Dat het er zo makkelijk uitziet dat het lijkt dat je niets doet en meelift.

Kan je helaas vertellen dat het bloed zweet en tranen kost om zover te komen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:55

Whataboutisme: Eens, maar misschien kun je ook zeggen: Ze gaat haar straf krijgen en daarna mag ze laten zien dat ze er wat van geleerd heeft ipv levenslang schorsen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:59

Benzz schreef:
Whataboutisme: Eens, maar misschien kun je ook zeggen: Ze gaat haar straf krijgen en daarna mag ze laten zien dat ze er wat van geleerd heeft ipv levenslang schorsen.

Maar wat heeft dit dan te maken met “je mag hier niks over de amateurs zeggen”?

Nu heb je het over de eventuele straf. Dat is weer iets anders toch?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:01

Precies dat Cer, het is whataboutisme.
Ik snap de vergelijking ook niet, nogmaals; dit is buiten alle proporties.

Ze hoeft van mij niet levenslang geschorst te worden trouwens. Maar ze mag wel een passende straf krijgen. Wat die straf dan moet zijn, is niet aan mij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:03

Benzz schreef:

Helemaal mee eens, straf krijgen en daarna kans om te laten zien dat ze er van geleerd heeft. Zo gaat het zelfs met mensen die verschrikkelijke dingen op hun geweten hebben. Straf uitzitten en terug de maatschappij in.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:03

Als ik mezelf bedenk dat ik op meerdere stallen waar ik stond zeker 80% van de ruiters echt wel een keer een zweep van voor naar achter over een paard heb zien halen en dan ook, kan ik me niet indenken dat nog nooit iemand zijn paard een flinke klap heeft gegeven in het verleden.

Ik heb dit wat dit meisje van het filmpje meemaakt op 12 jarige leeftijd meegemaakt. Het was mijn 1e pony. Gekocht als rijpony hij een handelaar. Thuis stond ze alleen maar op der achterbenen! Tijdens een les was mijn instructrice het blijkbaar zat en die haalde de longeerzweep erbij! Ik heb gejankt maar echt gejankt!

Ze sloegen haar werkelijkwaar helemaal de tandjes in terwijl ik erop zat. Ik moest haar verkopen want ze was levensgevaarlijk eb ga zo maar door.

Ik ben gestopt met lessen en rijden! Veel gaan wandelen, longeren en der meenemen naast de fiets. Diertje had alleen liefde en vertrouwen nodig. Het is mijn beste vriendin ooit geworden!

Sinds ik dat mee heb gemaakt heb ik een hekel aan paardenland en doe ik het gewoon op mijn manier. Als ik les luister ik alleen naar wat eerlijk is en waar mensen willen doorpushen met hun manier is daar de deur van de bak ajuu!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:04

Nog wat; ruiters/amazones op topniveau hebben een voorbeeldfunctie. Ik kijk ook niet graag naar hutsende butsende amateurs, maar niemand zal door hen geïnspireerd worden. Wel door een Charlotte Dujardin. Een reden om dit hard en eerlijk aan te pakken.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:04

Cer schreef:
Benzz schreef:

Maar wat heeft dit dan te maken met “je mag hier niks over de amateurs zeggen”?

Nu heb je het over de eventuele straf. Dat is weer iets anders toch?

Over het algemeen is de hippische wereld wel zo ingesteld dat je amper wat mag zeggen / kritiek geven op elkaar . Misschien wordt dit zo bedoeld . Iedereen weet het beter, mocht je ergens een opmerking over maken dan krijg je bakken kritiek of een grote bek tegen je. Er is weinig ruimte om met elkaar in gesprek te gaan.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:07

lies schreef:
Nog wat; ruiters/amazones op topniveau hebben een voorbeeldfunctie. Ik kijk ook niet graag naar hutsende butsende amateurs, maar niemand zal door hen geïnspireerd worden. Wel door een Charlotte Dujardin. Een reden om dit hard en eerlijk aan te pakken.

Ik ben benieuwd of de rol modellen zich na de OS ook uitlaten over de kwestie. Niet om het vuur te open richting CD maar als een rolmodel naar hun volgers / fans. Laat meer zien van vriendelijkere methodes , omgang met paard etc. Daar zullen hopelijk ook mensen door geïnspireerd raken of in elk geval gaan nadenken over hun manier van rijden.
Ik zie nu alleen maar flitsende filmpjes van dansende paarden, dure spullen, prijzen en weelde voorbij komen. T moet steeds meer en meer. Terug naar de basis. De wedstrijd sport zal dan nog meer moeten worden aangepast. Helemaal het top sport niveau
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 26-07-24 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:08

lies schreef:

Zolang hoogopgetrokken paarden met slechte afslaande oefeningen en gangen die tactmatig nog slechter zijn dan mijn oma met rollator op die niveaus die scores pakken is dat het beeld wat mensen gaan nadoen.

Als een paard doordraait is die ongehoorzaam, tegendraads, karakter slecht en ga zo maar door. In werkelijkheid is hij het gedonder al even zat.

De meeste ellende komt door het geruk en gepluk wat genormaliseerd is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:10

Maar ze heeft al straf: geen OS, zes maanden schorsing om te beginnen en een hele sociale media hetze die ze maar moet overleven. Sponsors kwijt.

Geen medelijden, nee sterker men wil zien dat ze nooit meer bij een paard komt (ja dat wordt letterlijk gezegd in het topic) Ieder mag dat denken en vinden he, begrijp me niet verkeerd.

Maar diezelfde bokkers klagen wel op FZ hoe gemeen bokt kan zijn. :+
Nou ga er maar aan staan dan als je denkt dat een bokt-relletje overleven zwaar is.
Ik denk dat er ook wel wat realistischer gekeken mag worden naar wat nu al bezig is tov Dujardin. Het is niet dat ze een aai over de bol en een koekje krijgt he.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:12

Is ze geschorst of heeft ze zichzelf geschorst?
Ik dacht dat ze zelf opgestapt was?

Benzz

Ayasha schreef:
Maar ze heeft al straf: geen OS, zes maanden schorsing om te beginnen en een hele sociale media hetze die ze maar moet overleven. Sponsors kwijt.

Geen medelijden, nee sterker men wil zien dat ze nooit meer bij een paard komt (ja dat wordt letterlijk gezegd in het topic) Ieder mag dat denken en vinden he, begrijp me niet verkeerd.

Maar diezelfde bokkers klagen wel op FZ hoe gemeen bokt kan zijn. :+
Nou ga er maar aan staan dan als je denkt dat een bokt-relletje overleven zwaar is.
Ik denk dat er ook wel wat realistischer gekeken mag worden naar wat nu al bezig is tov Dujardin. Het is niet dat ze een aai over de bol en een koekje krijgt he.

Precies dit dus.

Ayasha
Blogger

Cer schreef:
Is ze geschorst of heeft ze zichzelf geschorst?
Ik dacht dat ze zelf opgestapt was?

Ze heeft zich zelf terug getrokken van de OS maar de schorsing kwam van de FEI zoals ik het las.