Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PSvanLot schreef:Casarell schreef:Het gaat om dit filmpje toch? https://youtu.be/HDYg34YnJFM?si=lnl6ZsLwVqfB3IZH
Tja.. iedereen wijst naar Charlotte.. maar die amazone/ruiter protesteert ook niet bepaald.. sterker nog.. ze zoekt Charlotte zelfs op..
Op 8/9 seconde haalt ze met twee handen uit, dat vind ik nog wel het meest schokkend.
Cer schreef:Oh ik heb paarden echt wel beschadigd vroeger, toen ik als jeugd bij 1 van de betere trainers van Nederland reedik ben er niet trots op maar ik kan het niet meer veranderen. Daarom weet ik ook dat ze helaas best veel kunnen hebben en dat paarden onder druk prima presteren. Ik heb daar later best veel strijd om gevoerd met mensen die het steeds maar goed bleven praten .. en daarna heb ik het niet meer mijn probleem gemaakt en ben ik gestopt met die sport. #zoekhetuit
lies schreef:Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets verkeerds gedaan, in mijn geval kan ik eerlijk zeggen dat ik het voornamelijk uit onwetendheid heb gedaan en zal ook vast wel eens uit frustratie oneerlijk zijn geweest naar mijn beesten. Maar om dit nu te vergelijken met wat zij hier doet?
Dit is buiten alle proporties en als je zo tekeer kunt gaan op een paard, heb je duidelijk geen enkele empathie en liefde voor paarden.. Bah, kan het echt op geen enkele manier relativeren en begrijp echt niet dat sommigen dat wel kunnen.
Benzz schreef:lies schreef:Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets verkeerds gedaan, in mijn geval kan ik eerlijk zeggen dat ik het voornamelijk uit onwetendheid heb gedaan en zal ook vast wel eens uit frustratie oneerlijk zijn geweest naar mijn beesten. Maar om dit nu te vergelijken met wat zij hier doet?
Dit is buiten alle proporties en als je zo tekeer kunt gaan op een paard, heb je duidelijk geen enkele empathie en liefde voor paarden.. Bah, kan het echt op geen enkele manier relativeren en begrijp echt niet dat sommigen dat wel kunnen.
Daar gaat het niet om, het gaat om de enorme hypocrysie die hier getoond wordt. Ik veroordeel dit ook, alleen ben ik niet roomser dan de paus.
En ik zie helaas heel veel leed bij de amateur die zo dol op zn paardje is. Alleen mag daar niet over gesproken worden. Maar hebben dezelfde personen wel de grootste bek dat CD nooit meer aan de start mag komen, terwijl ze morgen weer hutsend en butsend op hun eigen dier zitten.
CharleyT schreef:imaudy schreef:Ik heb CD nooit een fijne ruiter gevonden, vond dat ze meelifte op het paard met de touwtjes in handen.
Persoonlijk vind ik dit een aparte opmerking. 'Meeliftte'?? Zou graag olympisch kampioen worden al liftend op mijn wonder paard die de grand prix uit zichzelf perfect loopt.![]()
Benzz schreef:En ik zie helaas heel veel leed bij de amateur die zo dol op zn paardje is. Alleen mag daar niet over gesproken worden. Maar hebben dezelfde personen wel de grootste bek dat CD nooit meer aan de start mag komen, terwijl ze morgen weer hutsend en butsend op hun eigen dier zitten.
Benzz schreef:Whataboutisme: Eens, maar misschien kun je ook zeggen: Ze gaat haar straf krijgen en daarna mag ze laten zien dat ze er wat van geleerd heeft ipv levenslang schorsen.
Benzz schreef:Whataboutisme: Eens, maar misschien kun je ook zeggen: Ze gaat haar straf krijgen en daarna mag ze laten zien dat ze er wat van geleerd heeft ipv levenslang schorsen.
Cer schreef:Benzz schreef:Whataboutisme: Eens, maar misschien kun je ook zeggen: Ze gaat haar straf krijgen en daarna mag ze laten zien dat ze er wat van geleerd heeft ipv levenslang schorsen.
Maar wat heeft dit dan te maken met “je mag hier niks over de amateurs zeggen”?
Nu heb je het over de eventuele straf. Dat is weer iets anders toch?
lies schreef:Nog wat; ruiters/amazones op topniveau hebben een voorbeeldfunctie. Ik kijk ook niet graag naar hutsende butsende amateurs, maar niemand zal door hen geïnspireerd worden. Wel door een Charlotte Dujardin. Een reden om dit hard en eerlijk aan te pakken.
lies schreef:Nog wat; ruiters/amazones op topniveau hebben een voorbeeldfunctie. Ik kijk ook niet graag naar hutsende butsende amateurs, maar niemand zal door hen geïnspireerd worden. Wel door een Charlotte Dujardin. Een reden om dit hard en eerlijk aan te pakken.
Ayasha schreef:Maar ze heeft al straf: geen OS, zes maanden schorsing om te beginnen en een hele sociale media hetze die ze maar moet overleven. Sponsors kwijt.
Geen medelijden, nee sterker men wil zien dat ze nooit meer bij een paard komt (ja dat wordt letterlijk gezegd in het topic) Ieder mag dat denken en vinden he, begrijp me niet verkeerd.
Maar diezelfde bokkers klagen wel op FZ hoe gemeen bokt kan zijn.
Nou ga er maar aan staan dan als je denkt dat een bokt-relletje overleven zwaar is.
Ik denk dat er ook wel wat realistischer gekeken mag worden naar wat nu al bezig is tov Dujardin. Het is niet dat ze een aai over de bol en een koekje krijgt he.