Spenk schreef:Ik vind dat je medische kosten zelf moet kunnen dragen dat geldt voor iedereen. Wat je niet betalen kan verzeker je en wat niet te verzekeren en niet te betalen is begin je niet aan of stop je mee.
Als een paard nu ernstige koliek krijgt met spoedopname kan je ook zo 1000 euro verder zijn ik vind dat als je de zorg voor een paard hebt je dat moet kunnen betalen.
Nu weet ik niet of ts een crowdfunding heeft omdat het geld er niet is of omdat mensen met haar meeleven en het allemaal meer kost dan gedacht maar indien noodzakelijk kan ze het wél makkelijk betalen. In dat laatste geval heb ik natuurlijk niks gezegd
Die mening deel ik volledig met jou en sluit ik mij 100% bij aan.
Het is vooral meeleven. Ik kreeg van ontzettend veel mensen hulp aangeboden van alle kanten, nadat de DA 2x was geweest maakte hij een grapje over een crowdfunding omdat ik met een heel 'pretpakket' van 26€ per stuk in handen stond. Toen dacht ik hé, waarom niet. Omdat er zoveel mensen meeleven en willen helpen, kan ik dat best aanmaken. En tuurlijk, dan hoef ik niet alles alleen te dragen. Hartstikke fijn.

Maar zo help ik ook altijd mensen. Dus ik vind het enorm fijn dat ik dat ook terug krijg.
Ik zorg er wel voor dat ik het kan blijven betalen. Rechtsom of linksom.
En bij gevallen als koliek e.d., er is altijd een oplossing qua betalen. Niet elke paardeneigenaar heeft grote bedragen op de reservebank liggen en toch krijgen veel mensen het altijd goed geregeld.
Als ik vooraf wist dat ik het niet zou kunnen betalen, had ik hem nooit zelf gehouden. Dat zou enorm egoïstisch en dom zijn, natuurlijk.