Padoertje schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat wanneer ik een kijker zou hebben die niet alle gangen probeert, ik daar mijn dier ook niet aan zou verkopen. Juist om spanningen e.d. in de toekomst te voorkomen. Als de ruiter steeds verkeerde spanning heeft, komt mijn dier na x maanden weer op internet met een stempel niet geschikt. Nee, al kom je 10x rijden geen probleem. Maar ik wil wel zien hoe een ruiter communiceert met mijn paard en dingen oplost wanneer ze elkaar niet begrijpen.
Ik snap dat dit voor sommige mensen best een enorme drempel is op een vreemd paard, maar helaas komen paarden door angstige ruiters vaak weer terug in de handel en knappen ze daar echt niet van op.
Nou ik heb het filmpje gezien, en daar zal deze verkoper zich denk ik neit druk om maken
ik snap dat de rijkunsten van de verkoper in dit geval niet bepaald uitblinken
maar het beest kan nog steeds pijn hebben of een type zijn dat zelfs voor een hele handige ruiter uitdagend blijft. Moet je net behoefte aan hebben 
vandaag voor het eerst naar een springles geweest, op locatie dus vreemd terrein, alleen moeten laden en alles wat erbij komt kijken, meneer is 10x zo braaf met de eerste keer als mijn laatste 2 draken van merries na honderdste keer
ik hoop dit weekend rondje oefenspringen mee te pakken dan heb ik wellicht eindelijk foto's onder het zadel

Week erop wilde ik nog gaan, maar toen had ik hem verkocht en in die week met proefrijden ook geen wissels meer gereden. Gezien die niet helemaal super bevestigd zijn, niet handig om dan op pad te gaan. Dus nee, helaas niet meer Z2 kunnen klasseren. Had het wel graag voor mezelf gewild, omdat ik er tig Z1 heb gestart en maar eentje eerder Z2. Dus met 2x klassering in het Z2, kan ik alles gelijk doorstarten. Maar wie weet leen ik het paard van mijn schoonzoon. Die loopt psg