Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:40

Yaiko is zelf nog vrij jong toch? Misschien is ie voor het eerst "grotere broer" en snapt ie niet zo goed hoe het werkt?

Mijn vriendin heeft sinds 2 maanden een jonge ridgeback erbij, ze hadden al een teefje van 3. Teefje moest en moet ook wennen aan de rol van "grote zus" nadat ze de enige hond in huis was geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 23:00

yaiko moet inderdaad nog een jaar worden. :j Hij benaderd hem wel erg voorzichtig maar die kleine gromt ook vrij snel. _O- (in zijn verdediging, ik zou ook grommen als er twee soortgenoten voor me staan waar ik zo'n 10 keer in pas) en Arras negeert hem dan gewoon maar Yaiko weet het nog niet goed. _O-

Het was probleem heeft zichzelf op gelost, als ze wakker worden ga ik hier altijd meteen met de pups naar buiten om ze zo snel mogelijk zindelijk te krijgen. (voorkomen dat ze binnen plassen dus, als ze wakker worden is dat 99% van de tijd door hun blaas in mijn ervaring. :+) dus ik pak hem mee naar beneden, hij gaat plassen, wordt beloond, daarna haal ik de droge was uit de droogkast en terwijl ik me om draai om de natte was in de droogkast te steken zag ik dit:
Afbeelding

Oké dan. :+ dat loste ineens mijn dubio o pover hoe ik hem én de was mee naar boven ging krijgen. _O- Inmiddels ligt hij in zijn mand op een mini touwtje te knabbelen. (hij was op zijn mand bezig dus heb hem iets aangeboden dat wel mag.)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:10

In een huis met dieren is "schone was" een rekbaar begrip. Heerlijk hondje is het.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 23:14

_O- De andere twee zijn in de rui dus haren zitten er toch in no time op de kleren. :+ hij mag straks de paarden helpen binnen zetten. :+ (lees: Ik ga de paarden moeten binnen halen met hem op mijn arm gezien manlief slaapt. :+)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 00:57

Zo de dans der slaapplekken is gedanst. Mijn man is er voor uit bed gekomen, ik heb liggen schaterlachen toen hij achter Zyon aan ging (die kleine is echt razend snel.) nadat ie uit constructie 10 brak zonder moeite. (Hij is sterker dan hij uit ziet ook. _O-)

en uiteindelijk zijn ze gaan liggen zoals ik in het begin voorspeld had dat ze zouden gaan liggen. _O- waarom luisteren mannen nooit? :+

Één kort moment vroeg ik mijn man wat hij aan het zoeken was terwijl ik in de ogen van een zeer happy puppie keek (Zyon dacht dat we aan het spelen waren.) waarop mijn man ‘ja die kleine natuurlijk!’
Dus ik ‘die zit me momenteel aan te kijken...’

Mijn man zijn ‘argh!!! waren die andere twee ook zo?!!’ Heeft me vijf minuten slappe lach gegeven. _O- já die waren zo. Twee is gewoon handelbaarder dan drie als 1tje de andere twee jent. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-03-22 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 01:01

De bandiet :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 01:07

_O- Ik ben zo blij dat mijn man deze situatie zelf gecreëerd heeft. Hij kan alleen op zichzelf grommelen. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:19

Ooit vindt je man een pup die voor hem is.... hopelijk past die er dan nog bij in huis :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 12:01

Hij heeft dus de hele nacht naast me liggen slapen. _O- Als Yaiko stopt met bang zijn voor hem heb ik dus twee herders langs me liggen. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:14

Beetje herschikken, dan is je koude voeten probleem ook opgelost.

Ik voorzie een elftal voordat er een hond voor je man is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 12:33

Ik denk dat zo lang mijn man niet zorgt dat hij ook daadwerkelijk thuis is als hij er een hond bij haalt, ze zich aan mij gaan hechten. _O- De twee oudsten zijn buiten aan het spelen momenteel. De kleine vindt de twee oudsten nog wat ruw en ligt bij mij binnen, die heeft met een rubber bandje gespeeld en met een touwtje en ligt terug langs me te dutten nu. Deze slaapt tenminste... := Yaiko (de middelste) was de hele dag op avontuur.. Als het stil werd moest ik hem gaan zoeken want dan was ie wat aan't uit vreten. := Zelden zo'n vemoeiende pup gehad als yaiko. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 02:13

Het enige kussen waar Zyon wil slapen is dat aan mijn kant... manlief heeft hem een halve bench gemaakt die hij in 10 seconden af brak om naar mijn kant te racen sneller dan zijn pootjes hem konden dragen want hij ging onderuit in de laatste bocht, kruipt in het kussen, sluit zijn ogen en slaapt... Yaiko ligt nu dus in Arras z’n kussen (deed ie wel altijd na een paar minuten) en Arras ligt op zijn gewoonlijke plaats vlak langs mijn man (omdat Yaiko als pup altijd in zijn kussen kroop is Arras daar gaan liggen. Al wisselt hij veel tussen daar, de zetel en het deken dat ook nog op de kamer ligt.. Maar Zyon zijn keuze is dus vrij duidelijk... := hij was ook meteen stil zodra hij langs mij op het kussen lag. :+

We hebben Zyon gewassen met puppie shampoo en nu durven de heren wel kennis maken met hem. Yaiko heeft buiten zelfs even met hem gespeeld, Maar een kussen delen wil hij nog niet. :+
Verwacht dat dat nog wel komt want Yaiko wil altijd tegen Arras liggen maar Arras wil dat niet. Dus gok dat Zyon en Yaiko er wel uit komen eens Yaiko weet wat ie met dat kleine ding kan. :+

Afbeelding

Afbeelding

Na het wassen had hij nood aan vrouwelijke warmte geloof ik. Heb hem nog gezegd dat hij zo al snel niet meer zou passen maar volgens mij kon hij mijn hartslag voelen of horen zoals hij lag en natuurlijk mijn ademhaling dus hij heeft zo geslapen tot hij droog was...

Afbeelding

Afbeelding

Yaiko wordt natuurlijk ook niet verwaarloosd al past die niet meer op mijn schoot zoals Zyon. _O- (en ja, ze lijken enorm op elkaar in kunstlicht, natuurlijk licht Is Zyon donkerder en Zyon gaat lichtere ogen krijgen maar kwa masker lijken ze enorm op elkaar. Ook kwa bouw heeft de vader duidelijk zijn stempel gedrukt. ) Zyon lijkt me vooralsnog standvastiger van karakter en een heel stuk rustiger... Yaiko was echt een helse pup... die sliep níet,.. ook als we hem ‘dwongen’ tot rust dan ging hij huilen en blaffen. :+ hij slaapt nog steeds erg weinig trouwens... := Om half zeven us die morhen alweer klaar voor de dag.

Afbeelding
(Dit is dus Yaiko)

Arras ligt sowieso zelden bij me. Die is meer op zichzelf en als hij aandacht wil dan liefst van mijn man. Eens per dag krijg ik de eer van een knuffel van Arras maar dat is dan even zijn neus op mijn schouder en hem aaien op zijn rug en nek en dan is hij er klaar mee. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 00:20

Zo, vandaag Sam gereden. Dat leek me de veiligste keuze. Ondanks dat de blaren goed genezen zijn inmiddels kreeg ik tijdens het rijden last van mijn hand en pols. Heb vooral zo lang gewacht met rijden omdat ik woensdag ook mijn infuus gekregen had en dan ben ik gewoon een natte dweil. :=

Sam is érrug fit. :+: :+: Anyhow, vandaag bij mijn fysio geweest en door gegeven dat mijn hand pijn deed tijdens het rijden en die heeft gemasseerd en e.e.a weer op zijn plek geduwd (zo voelde het iig. _O- ). Hij vermoed dat er misschien een pees ofzo licht gerokken is in één van mijn vingers omdat één vinger ook pijn doet als ik m beweeg terwijl de wondjes even ver staan kwa genezing dus van de blaar kan het niet zijn. En het vast houden van de teugel, zelfs met licht contact, zet dan natuurlijk druk op die pees. :+ Maar niks om me perse zorgen om te maken. Ribben voelde eigenlijk prima aan maar ondanks dat Sam erg heet was, was hij bijzonder voorzichtig in die zin: hij liet me vanaf het eerste moment zitten. Kon zelfs door zitten. :+:

Dat paard is zijn gewicht in diamanten waard. :+: (het enige issue is dat hij weet dat ik daar zo over denk. _O- )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:07

Brave Sam. Blijkbaar toch meer aan de hand dan enkel die blaren. Nu nog je ribben helemaal genezen en je bent weer helemaal zoals voor het gebeuren.

Hoe gaat het met de nieuwe pup?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 11:17

Vrij goed eigenlijk, hij is natuurlijk pup en dat houdt blijkbaar per definitie in dat je de oudere exemplaren moet jennen ongeacht de diersoort. :))

Maar hij slaapt aardig goed door (al had ik graag nog iets langer willen slapen gezien ik pas sinds 2 uur ongeveer slaap maar goed).

Ben rond 1 uur met hem in bed gaan liggen, om zes uur wilde hij buiten (lees: hij gaat dan rond trippelen, yaiko de stuipen op het lijf jagen en als ik Yaiko dus hoor rennen is mijn cue dat de kleine wakker is en wakker betekent meestal naar buiten moeten. :+)

Daarna heeft hij me laten slapen tot ongeveer een uur geleden. :+ Manlief belde alleen tussendoor nog dus het had een prima nacht kunnen zijn maar helaas.. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:21

Dat is de ellende met de baby-tijd, geeft de baby je eindelijk een keertje de kans om wat uurtjes te pakken, dan komt er wel weer wat anders tussendoor waardoor je alsnog onderbroken slaap hebt :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 11:27

idd, hoef gelukkig nergens te zijn vandaag dus in het slechtste geval leg ik me even op de zetel voor een dutje.

Ik mag ook niet klagen, hij is met mijn auto naar de keuring geweest en herinnerde zich de pincode van mijn bankkaart niet meer. _O- anders had ik zelf naar de keuring moeten gaan. :))
(en mijn man is zo iemand die zijn bankkaart in zijn auto heeft liggen dus hij had zijn eigen bankkaart ook niet mee. :+ anders had hij het met die van hem betaald maar die lag dus in zijn auto. :)) )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:17

Laat hij zijn bankkaart in de auto liggen? :oo Damn ik zou als de dood zijn dat ze die dan stelen. :=

Pups zijn al even erg dus op dat gebied dan mensenbaby's. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 12:43

ja ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn handtas ook wel eens in de auto laat liggen. :o :=

Het monster slaapt eindelijk weer. := De twee groten zijn buiten aan het spelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:49

Fijne rit op Sam. Lief paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 14:22

Pup was beetje moeilijk vannacht, heb dus echt in blokken van twee uur ofzo geslapen en dan nog maar een uurtje of zes. Toen mijn man thuis kwam ging hij wat zeuren en wilde hij op bed. Dus na twee keer rustig op zijn kussen leggen duw ik hem de 3e keer iets ruwer in zijn kussen (hij viel toch op een zacht oppervlak) en zeg "KUSSEN!!" maar mijn man lag net in bed dus die leunt over me heen en zegt al plagend "maar hij ligt toch al op zijn kussen?" (hij bleef idd liggen toen) waarop ik zonder me om te draaien "wilt ge er langs gaan liggen misschien?

Toen schoot mijn man in de lach (mijn toon was al bij al ook vrij luchtig ondanks mijn ochtendhumeur) en ging ie helemaal op het uiterste puntje van het bed liggen. _O- Dus ik zeg half lachend "ge moet niet zo ver gaan liggen want ik krijg u toch niet over me heen getild, ik wilde alleen een punt maken". Waarop mijn man opnieuw in de lach schiet en zegt "het was duidelijk, doe uw ogen ma dicht en slaap ma!"

_O- Gewoon een normale ochtend ten huize Ayasha. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:00

Tjonge ik begin haast medelijden te krijgen met die vent van jou. :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:26

Heerlijk, af en toe zo'n normale ochtend. Dan voel je je ook gelijk een normaal mens. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 20:38

Vandaag de andere jongeman opgelapt. (Geborsteld. _O- )Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:53

Ach wat lief. Met name de 4de van onderen vind ik erg lief.