Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij benaderd hem wel erg voorzichtig maar die kleine gromt ook vrij snel.
(in zijn verdediging, ik zou ook grommen als er twee soortgenoten voor me staan waar ik zo'n 10 keer in pas) en Arras negeert hem dan gewoon maar Yaiko weet het nog niet goed. 
) dus ik pak hem mee naar beneden, hij gaat plassen, wordt beloond, daarna haal ik de droge was uit de droogkast en terwijl ik me om draai om de natte was in de droogkast te steken zag ik dit:
dat loste ineens mijn dubio o pover hoe ik hem én de was mee naar boven ging krijgen.
Inmiddels ligt hij in zijn mand op een mini touwtje te knabbelen. (hij was op zijn mand bezig dus heb hem iets aangeboden dat wel mag.)
De andere twee zijn in de rui dus haren zitten er toch in no time op de kleren.
hij mag straks de paarden helpen binnen zetten.
(lees: Ik ga de paarden moeten binnen halen met hem op mijn arm gezien manlief slaapt.
)
)
waarom luisteren mannen nooit? 
já die waren zo. Twee is gewoon handelbaarder dan drie als 1tje de andere twee jent.
Ik ben zo blij dat mijn man deze situatie zelf gecreëerd heeft. Hij kan alleen op zichzelf grommelen.
Als Yaiko stopt met bang zijn voor hem heb ik dus twee herders langs me liggen.
De twee oudsten zijn buiten aan het spelen momenteel. De kleine vindt de twee oudsten nog wat ruw en ligt bij mij binnen, die heeft met een rubber bandje gespeeld en met een touwtje en ligt terug langs me te dutten nu. Deze slaapt tenminste...
Yaiko (de middelste) was de hele dag op avontuur.. Als het stil werd moest ik hem gaan zoeken want dan was ie wat aan't uit vreten.
Zelden zo'n vemoeiende pup gehad als yaiko.
hij was ook meteen stil zodra hij langs mij op het kussen lag. 

(en ja, ze lijken enorm op elkaar in kunstlicht, natuurlijk licht Is Zyon donkerder en Zyon gaat lichtere ogen krijgen maar kwa masker lijken ze enorm op elkaar. Ook kwa bouw heeft de vader duidelijk zijn stempel gedrukt. ) Zyon lijkt me vooralsnog standvastiger van karakter en een heel stuk rustiger... Yaiko was echt een helse pup... die sliep níet,.. ook als we hem ‘dwongen’ tot rust dan ging hij huilen en blaffen.
hij slaapt nog steeds erg weinig trouwens...
Om half zeven us die morhen alweer klaar voor de dag.
Anyhow, vandaag bij mijn fysio geweest en door gegeven dat mijn hand pijn deed tijdens het rijden en die heeft gemasseerd en e.e.a weer op zijn plek geduwd (zo voelde het iig.
). Hij vermoed dat er misschien een pees ofzo licht gerokken is in één van mijn vingers omdat één vinger ook pijn doet als ik m beweeg terwijl de wondjes even ver staan kwa genezing dus van de blaar kan het niet zijn. En het vast houden van de teugel, zelfs met licht contact, zet dan natuurlijk druk op die pees.
Maar niks om me perse zorgen om te maken. Ribben voelde eigenlijk prima aan maar ondanks dat Sam erg heet was, was hij bijzonder voorzichtig in die zin: hij liet me vanaf het eerste moment zitten. Kon zelfs door zitten. 
(het enige issue is dat hij weet dat ik daar zo over denk.
) 
)
Manlief belde alleen tussendoor nog dus het had een prima nacht kunnen zijn maar helaas..
anders had ik zelf naar de keuring moeten gaan. 
anders had hij het met die van hem betaald maar die lag dus in zijn auto.
)

De twee groten zijn buiten aan het spelen.
Dus ik zeg half lachend "ge moet niet zo ver gaan liggen want ik krijg u toch niet over me heen getild, ik wilde alleen een punt maken". Waarop mijn man opnieuw in de lach schiet en zegt "het was duidelijk, doe uw ogen ma dicht en slaap ma!"
Gewoon een normale ochtend ten huize Ayasha.
)