Selente schreef:Ik blijf het maar bizar vinden dat hij nog maar 1 is en er zo bijloopt... Ach, ik had door een slechtere omver gelopen kunnen zijn.
Nu ben ik extra ondersteboven. Hij is inderdaad meer af dan mijn 3 jarige.
Haha ja! Niet zomaar omvergelopen door een Dino, maar door DE Dino!
maj0 schreef:Wauw wat een gaaf beest!!
Zijn die keuringen in Zweden anders dan in Nederland? En je hebt het over een hoofdkeuring in Duitsland wat houd dat precies in? (sorry dat ik het vraag niet heel veel verstand van keuringen)
Ja keuringen in Zweden zijn een lachertje.
Daarom ga ik er hier ook niet mee naar de keuring, zo'n beetje alles wordt goedgekeurd namelijk... En op dit moment is er ook geen enkele ponyhengst in Zweden die ik zou willen gebruiken om mee te fokken (dan liever geen veulens
), kwaliteit is echt heel erg laag. Zelfs de meeste kampioenen zouden in Nederland of Duitsland echt niet goedgekeurd worden.
In Duitsland heb je de hoofd keuringen, die zijn al in oktober, november en december (afhankelijk van het stamboek). Die zijn dus ook al erg vroeg. Maar dit zijn de grote keuringen waar eigenlijk ook alle grote namen komen. En ook regelmatig samen met veilingen.
In het voorjaar heb je dan nog een keuring, deze is een stuk kleiner. Met Milo ben ik naar de voorjaarskeuring geweest, die was nog te jeugdig om naar de hoofd keuring te gaan. Dino is nu al zo goed ontwikkeld, dat hij waarschijnlijk in zijn lijf in ieder geval volwassen genoeg gaat zijn voor de hoofd keuring. Dus ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen!
Helaas is spookje dit jaar mijn enige eigen veulentje. Maar we hebben wel al de eerste drachtige voor volgend jaar!
En nog een knap jaarling hengstje.

En Finnie