Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:04

Juist fijn, Upendo, haha.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:06

@Upendo: spannend! Ik hoop dat er een klik is. Als het goed voelt voelt het goed toch?
Leeftijd zegt niet altijd alles... genoeg etterbakken van boven de 10 jaar :D :o :+ }>
Voor nu voor jezelf de vraag kun je met voorwaarts en scherp omgaan?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:08

Over de vraagprijzen.....
Lastig, ik denk dat het ook van de verkoper afhangt. Komt er gevoel bij kijken ja of nee?

Bij de verkoop van mijn laatste paard stroomde mijn mailbox vol! Had haar de volgende dag al zo kwijt gekund.
Maar ik wachtte op dat ene mailtje waarbij ik dacht Ja dat is m! En die kwam maar kon wel 1000 euro minder betalen......... en ik heb daarvoor gekozen omdat ik wilde dat ze een super goed plekkie kreeg

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:37

Marus schreef:
Lastig, ik denk dat het ook van de verkoper afhangt. Komt er gevoel bij kijken ja of nee?

Bij de verkoop van mijn laatste paard stroomde mijn mailbox vol! Had haar de volgende dag al zo kwijt gekund.
Maar ik wachtte op dat ene mailtje waarbij ik dacht Ja dat is m! En die kwam maar kon wel 1000 euro minder betalen......... en ik heb daarvoor gekozen omdat ik wilde dat ze een super goed plekkie kreeg

Ik kreeg bij mijn paard te horen dat ik m voor veel te weinig aanbood toen.

Was een 10-jarige ruin, kende dressuurmatig werk op B-niveau, kon een sprong maken, ook western mee gereden en in de bak heel braaf. Niet geschikt voor buitenritten. Heb m toen voor €2500 aangeboden (2 jaar terug). Vond dat geen lage prijs eerlijk gezegd.
Paard had op wat onderlinge wedstrijdjes na nog niks gepresteerd qua sport, kan er moeilijk meer voor vragen dan :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:50

Fijn dat je instructrice mee is. Heel veel succes Upendo!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:27

Vraagje: via welke FB pagina zoeken jullie naar advertenties voor paarden?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:02

Dees schreef:

Paard en Pony maatje, tenminste, ben ik lid van.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:18

Dees schreef:

Paard/Pony’s zoeken thuis ben in het meeste op te vinden. Helaas voor mij vaak ver weg :') brabant zeeland enz.
Paard pony maatje is wat trager, eens in de paar dagen worden berichten goedgekeurd.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:20

Dilan93 schreef:
Marus schreef:

Ik kreeg bij mijn paard te horen dat ik m voor veel te weinig aanbood toen.

Was een 10-jarige ruin, kende dressuurmatig werk op B-niveau, kon een sprong maken, ook western mee gereden en in de bak heel braaf. Niet geschikt voor buitenritten. Heb m toen voor €2500 aangeboden (2 jaar terug). Vond dat geen lage prijs eerlijk gezegd.
Paard had op wat onderlinge wedstrijdjes na nog niks gepresteerd qua sport, kan er moeilijk meer voor vragen dan :')

2 jaar geleden was de markt toch wel anders. Geen gekke prijs overigens!
Toen kon je soms ook nog eens denken goh ik reageer wat later want meer kans op prijs verlaging... Nu staat het erop en is al gereserveerd

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:26

Haha ja idd. Advertenties op MP staan er niet lang op. Iig niet voor het type paarden dat ik zou zoeken.

De sportpaarden let ik eigenlijk niet zo op := weet niet of die nu sneller weg zijn dan normaal

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:46

Succes Upendo! Ik zal voor je duimen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 23:13

Wij gaan over tot keuren!
Hopelijk morgen al! :D

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:45

Oeh positief nieuws top! *\o/*

Wij zouden zaterdag naar een paard gaan kijken. Zou voor de topsport naar Amerika gaan maar blijkt een chip te hebben. Nog geen idee waar (mijn vader had gebeld en die heeft er niet veel verstand van). Nu wil ik morgen bellen om te vragen waar het zit zodat ik kan overleggen met mijn DA.

Zouden jullie beginnen aan een paard met een chip(je)?.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:58

Veraaaaah schreef:

Wij zouden zaterdag naar een paard gaan kijken. Zou voor de topsport naar Amerika gaan maar blijkt een chip te hebben. Nog geen idee waar (mijn vader had gebeld en die heeft er niet veel verstand van). Nu wil ik morgen bellen om te vragen waar het zit zodat ik kan overleggen met mijn DA.

Als de chip ingekapseld is op een gunstige plek zou het me niet erg veel uitmaken, of anders evt laten opereren. Maar anders begin ik er persoonlijk niet aan

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:58

Mijn nieuwe paard heeft een chipje. Is gewoon goed gekeurd voor de sport.
Zit op een gunstige plek. Kan overwegen om het nog een keer weg te laten halen, maar voor 1 chipje vind ik het wel prima :)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:21

ivy_power89 schreef:
Mijn nieuwe paard heeft een chipje. Is gewoon goed gekeurd voor de sport.
Zit op een gunstige plek. Kan overwegen om het nog een keer weg te laten halen, maar voor 1 chipje vind ik het wel prima :)

Ik heb geen ervaring met chipjes, dus ben benieuwd waar het chipje zit. Ik las laatst een advertentie waar het paard een chipje in de hals had zitten. Lijkt mij geen gunstige plek, of zie ik dat verkeerd?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:37

Succes Upendo!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:09

Veraaaaah schreef:

Ik weet dat jouw budget 5000€ is heb je hier gezegd een paard naar Amerika voor de topsport gaat niet weg voor klein bedrag is dit paard ineens jouw budget dan zou ik maar heel heel heeeeeel goed gaan keuren

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:11

Succes met keuren Upendo!

Een chipje op een gunstige plek kan niet veel kwaad en weg laten halen kost ook de hele wereld niet.
Maar als het een paard dat bedoeld was voor de topsport, naar Amerika, waar ze echt bereid zijn de hoofdprijs te betalen voor goede paarden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een verkoper een goed sportpaard met potentie, waar hij bakken met geld voor kan vangen in de US, voor een onschuldig chipje gaat zakken naar de lage/normale prijsklasse waarin jij zoekt Veraaah.

Mijn paard, heb ik ook gekocht met onschuldige chipjes, is een heel goed paard, maar geen topsport potentie. Niet voorzichtig genoeg op de sprong voor topsport, maar prima voor mij, ik heb ook geen topsport potentie. Maar omdat ze dat stukje voorzichtigheid mist en ze de chipjes had, werd ze voor mij betaalbaar. 10 jaar geleden, toen de prijzen ongeveer de helft waren van wat ze nu zijn, heb ik al veel meer voor mijn paard betaald als het bedrag wat jij hier aangegeven hebt in te zoeken. Een verkoper is ook niet gek. Een chipje doet de verkoopwaarde wat zakken, maar echt niet zoveel. Topsport voor Amerika, dan heb je het over misschien wel 50.000-100.000+. Als dat chipje het enige probleem is, en het is onschuldig, dan laat een verkoper dat voor pak hem beet max 1.500 euro weghalen, dan zijn de foto's daarna schoon en verkoopt hij hem alsnog voor een hele hoge prijs.

If something seems to good to be true, it probably is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 08:40

Amerika is wel echt enorm kritisch op de foto's... Als er ook maar iets op aan te merken is hoeven ze het dier niet..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:49

Ja daar hoor ik altijd wisselende verhalen over.
Maar hoe dan ook, ze betalen ook wel heel veel, net als de chinezen. Als je je paard in de US of China kan verkopen van je echt de hoofdprijs. Als het paard daar potentie voor heeft, dan laat je als verkoper zo'n chipje weghalen en biedt het opnieuw aan in die markt.

Maar ook in NL, een goed (niet eens topsport, maar gewoon leuk basis sportpaard) met alleen onschuldige chipjes en verder goed gezond, heb je niet voor rond de 5000. Dat had je 10 jaar geleden al niet en in de huidige markt zeker niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:05

Logisch nadenken de vliegreis is al meer dan het budget van veraaa.
Een simpel chipje met een kwaliteit spaar gaat inmiddels wel door naar Amerika

Zelf mee gemaakt paard leverde ff 30000 euro in en ging alsnog

Hele verhaal van veraaa klopt niet zelfs in Nederland kost een kwaliteit paard voor subtop met chip gerust 250000€

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:41

Ze vroegen er nu 6.500 voor. Bij het verhaal had ik ook al twijfels want waarom laten ze zelf die chip niet weghalen, als het paard dan daarna wel voor de topsport zou kunnen zijn. Ik ben dus bang dat er (veel) meer aan de hand is.
Ik twijfel of ik moet gaan kijken of niet. To good to be true verhaal I think.

Upendo: heel veel succes vandaag :D

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:56

upendo schreef:
Wij gaan over tot keuren!
Hopelijk morgen al! :D

Wat fijn! Zal voor je duimen dat het paard goedgekeurd wordt.
Hier nog 2 weken wachten tot ik mijn knapperd kan ophalen. Wachten duurt lang...

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:00

tita schreef:
Hele verhaal van veraaa klopt niet zelfs in Nederland kost een kwaliteit paard voor subtop met chip gerust 250000€

Wat een onzin zeg!! Je kunt vandaag nog 10 paarden kopen voor een budget lager dan € 50 000 waarmee je overmorgen winnend zz zwaar of psg mee kunt rijden! Er zijn maar heeeeeeel weinig paarden die 250 000 kosten.