Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:30

Bedankt iedereen :o.

@Cheyenne0252 Mooie foto's! Echt een prachtig paard. Klinkt als een fijn plekje. Super dat het oppakken van de training ook goed gaat.

Malenka

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:14

Ik hoop zo nu en dan even binnen. Jullie gaan zo ontzettend hard!

Ik zag een hafje dat begint met aanleuning geven. Het viel me op dat hij dat doet in het tweede filmpje en dat de ruiter daar ook beter gebogen ellebogen heeft. Wellicht een interessante om die connectie in de gaten te houden?

Ik start hier ook met opbouwen vanaf de grond. Eigenlijk gaat dat vanaf veulen al natuurlijk. Alles met een halster om is training en daarbij verwacht ik dat ze aan de hulpen staan.

Het rechtrichten begint bij mij met controle krijgen over welk voorbeen ze het laatste aan de grond zetten met de overgang naar halt houden. Verder vanuit een juiste balans/gewichtsverdeling weg stappen. Soms door eerst een pasje achterwaarts te gaan om het gewicht naar achteren te verplaatsen. Op een gegeven moment zijn ze zo fijn aan de hulp dat je ze van voor naar achteren kunt laten schommelen met hun balans terwijl ze stil staan.

Voor Roos merk ik dat de heuvel in de track heel erg heeft geholpen om haar bespiering mooi op te bouwen en haar passief te trainen.

Actief verder trainen naar het zadelmak maken doe ik nu nog niet. Maar we oefenen van alles aan de hand om haar vertrouwen te vergroten en het aan de hulpen zijn onder alle omstandigheden te bevestigen. Verder leun ik steeds vaker tegen haar aan en op haar rug. En ook dat laat ze beter toe.

Deze week zijn we bezig met de 'brug'.

Afbeelding

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:45

@laura: het is een kieffer athen exclusive.

Wat is de markt trouwens veranderd in 10 jaar zeg. Jemig. En het lijkt ook alsof ieder merk en ieder type harnachement een marketing kanon erachter heeft hangen waar je u tegen zegt. Moet nu dus op zoek naar een singel maar het ene zegt nog meer geweldig te zijn dan het andere :') wat voor type singel hebben jullie? Ik heb een dressuursingel maatje 65-70 cm nodig en daar zijn er zowat een miljoen van :=

Als ik het zo lees dan is iedereen al goed bezig met het rechtrichten voordat er gereden word, super goed! Dat is dan weer een positief verschil met 10 jaar geleden. Toen was het meer zo van gewoon opstappen en we zien dan wel weer.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:55

Liiesjjj schreef:

Wat is de markt trouwens veranderd in 10 jaar zeg. Jemig. En het lijkt ook alsof ieder merk en ieder type harnachement een marketing kanon erachter heeft hangen waar je u tegen zegt. Moet nu dus op zoek naar een singel maar het ene zegt nog meer geweldig te zijn dan het andere :') wat voor type singel hebben jullie? Ik heb een dressuursingel maatje 65-70 cm nodig en daar zijn er zowat een miljoen van :=

Hier kwam ik ook achter een paar maand geleden := Al een jaar of tien niet online actief geweest in het NLe taalgebied en toen (en daarvoor) zat ik meer in de westernhoek, dus had toch al weinig zicht op producten en collecties. Kapitalisme heeft niet stilgezeten :')

Voorkeuren voor singels zijn zo verschillend.. Een tijdje terug las ik dat die ouderwetse katoenen koordsingels nog helemaal zo slecht niet zijn, dus dat gaat mijn eerste optie worden. Heb er nu ook 1 voor aan de longeersingel. Mocht dat niet bevallen kijk ik weer verder.

Een tijdje terug was er een topic op bokt over singels, dat was wel interessant. Er werden verschillende opties voor singels gegeven aan de hand van waar de singelplek van het paard zit. Helaas beviel mijn bijrijdpaard de aangeraden singel totaal niet (ondanks dat die wel deed waar hij voor aangeschaft was), dus wat in theorie en realiteit werkt zijn twee verschillende dingen :+

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:07

Liiesjjj schreef:

Als ik het zo lees dan is iedereen al goed bezig met het rechtrichten voordat er gereden word, super goed! Dat is dan weer een positief verschil met 10 jaar geleden. Toen was het meer zo van gewoon opstappen en we zien dan wel weer.

Om die reden maar weer een simpele neopreen singel gekocht :')

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:32

Malenka schreef:
Ik hoop zo nu en dan even binnen. Jullie gaan zo ontzettend hard!

Ik zag een hafje dat begint met aanleuning geven. Het viel me op dat hij dat doet in het tweede filmpje en dat de ruiter daar ook beter gebogen ellebogen heeft. Wellicht een interessante om die connectie in de gaten te houden?

Ik start hier ook met opbouwen vanaf de grond. Eigenlijk gaat dat vanaf veulen al natuurlijk. Alles met een halster om is training en daarbij verwacht ik dat ze aan de hulpen staan.

Het rechtrichten begint bij mij met controle krijgen over welk voorbeen ze het laatste aan de grond zetten met de overgang naar halt houden. Verder vanuit een juiste balans/gewichtsverdeling weg stappen. Soms door eerst een pasje achterwaarts te gaan om het gewicht naar achteren te verplaatsen. Op een gegeven moment zijn ze zo fijn aan de hulp dat je ze van voor naar achteren kunt laten schommelen met hun balans terwijl ze stil staan.

Voor Roos merk ik dat de heuvel in de track heel erg heeft geholpen om haar bespiering mooi op te bouwen en haar passief te trainen.

Actief verder trainen naar het zadelmak maken doe ik nu nog niet. Maar we oefenen van alles aan de hand om haar vertrouwen te vergroten en het aan de hulpen zijn onder alle omstandigheden te bevestigen. Verder leun ik steeds vaker tegen haar aan en op haar rug. En ook dat laat ze beter toe.

Deze week zijn we bezig met de 'brug'.

[ [url=m/cNxawW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik dat ben :'). Mocht dat zo zijn dan zal ik de filmpjes even goed terug kijken. Ik denk dat ik weet waar je bedoelt. Ik wil hem nu nog even genoeg ruimte omdat hij soms in mijn teugels hangt. Op het laatste filmpje waren we aan het uitstappen en wat hij zo heel fijn. Hing niet in mijn handen en liep lekker voorwaarts wat lekker aan het kauwen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:06

Cheyenne0252 schreef:
@Vingino99 Wat een knappie zo met z'n hoofdstel! Hij oefent vast voor als hij hem langer moet in houden :P En goedemorgen zeg, springt die merrie ruim.

@Blaze1994 hahah die is alvast zeilproof! altijd handig :D

@_Olivia75 Welkom! Heel gaaf paard heb je daar! Succes met hem :)

@Liiesjjj Wauw gaaf zadel! Welk merk is het? En hoe ging de afspraak, lukte dat een beetje met een onbeleerd paard (vraag ik omdat ik binnenkort ook de zadelmaker laat komen :P). ik train inderdaad ook eerst op de grond. Wij krijgen nu grondwerk en longeer lessen. Hierin pakken we rechtrichten, zijgangen en moeilijkheden in mijn dagelijkse omgang/training met haar mee.

@Nobel01 Fijn dat ze zo rustig staat en nu lekker kan eten via de voerstations! Je ziet echt een rustig paard nu :)

@Fillis Wat een lekker bekkie op die foto's haha, te schattig. Tof dat je het stilstaan en poetsen op deze manier oefent!

@_activeme ahh wat ziet dat er al lekker relaxt uit <3

----

Hier gaan we heel fijn momenteel! Vorige week echt weer begonnen met lessen sinds we zijn verhuisd. Ze had twee weekjes wat meer rust gehad en mocht zaterdag onder begeleiding weer aan de bak. We zijn even terug naar de basis gegaan en tips gekregen vanaf het moment van uit de paddock halen. Daarna wel door naar de bak en daar dmv grondwerk de ‘enge’ bak overwonnen, daarin al hele fijne stukken travers en schouderbinnen mee kunnen nemen. Tot slot meerdere malen het terrein over om samen stoer te worden.

De dag erna hebben we als oefening tegelijkertijd met een ander paard in de bak gewerkt en dat was even wennen, maar door het fijne grondwerk van de les de dag ervoor te herhalen had ik haar aandacht snel bij mij!

[ Video ]

Deze week hebben we weer samen 'gespeeld' in de bak, ze wandelt en rent ondertussen de hele tijd achter me aan. Het is zo schattig en ik zie haar in zelfvertrouwen groeien! Gisteren hebben we weer getraind, dit keer zonder ander paard en zonder instructie in de bak. Ik moet zeggen dat het wel iets moeizamer ging maar door de fijne tips van de les kon ik wel veel meer met haar energie en zo had ik na een ietwat 'hoog in energie' start, daarna een relaxt paard in alle gangen en goede focus op mij. Toen we klaar waren nog even losgegooid en dan gaat ze meteen weer achter me aan lopen :')

Van de staleigenaar mag ze soms in de ochtend los naar de paddock lopen met de andere paarden, als ze dan ergens blijft hangen onderweg mag ze daar weleens blijven. Dan gaat staleigenaar rustig door met haar werk en loopt nena wat te struinen. Nou dat wilde ik ook weleens proberen want ik merkte wel dat ze daar veel zelfvertrouwen van krijgt. Van de week al kort geprobeerd, ging top! Gister mocht ze haar extra eten even los opeten, alleen na het eten bedacht dat ze het een top idee was om de mesthoop te verkennen.... dat is niet enkel een mesthoop maar ook een mestput.... ik een hardverzakking verder en zij een verplichte wasbeurt -O- Geen van ons beide vond het leuk :')

Oh en deze foto's wil ik hier ook graag even delen <3 een vriendin van mij was mee en die heeft meteen wat foto's gemaakt.

[ [url=m/Bd72zx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bEX7Rt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pLZh1c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ccocir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahw wat een knapperd <3 en nog die puppy uitstraling

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:26

Ik heb een elastische singel van EJ.
Die heb ik eigenlijk altijd voor alle paarden, maar M vond een gewone singel aan de longeersingel ook echt niet fijn, was wat trapperig naar de singel.
Ik gebruik sindsdien de elastische singel aan de longeersingel en die gebruik ik nu ook aan het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:54

Ik gebruik nu een gewone simpele neopreen singel zonder elastiek. Ik heb ook nog een leren dressuursingel met aan 2 kanten elastiek. Dat is opzich ook wel een fijne singel dus hoop dat ik die straks bij mijn nieuwe zadel kan gebruiken.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:19

Ik ga er nog even over nadenken. Heb wel een singel van de longeersingel liggen. Dus denk dat ik voor nu die even gebruik en dan kijk hoe ze de komende maanden ontwikkelt. Mocht ik er in die tussentijd toch op willen koop ik er dan wel een. Eerst even sparen ook :Y)

Hoe het aanpassen trouwens verliep: mas was al bekend met een barepack en dus ook het aansingelen kende ze al. Ze gaf er niks om om alle zadels op te hebben. Werd na een half uur alleen ongeduldig omdat ze er klaar mee was. Maar verder geen angst oid gehad.

Hoe het zadel dan ligt als ik er daadwerkelijk op ga, ja dat is even te bezien. Zorg voor later.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:48

Ik heb maar even weer een beetje bijgelezen wat gaan sommigen toch hard!

Ik herken mij absoluut in het stukje harnachement, ik ben er 3 jaar uit geweest en zelfs ik zie het :')

Zondag gaan wij trouwens verhuizen! Heb er goed veel zin in maar toch een beetje spannend haha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:09

Hier nog niet veel in de weer geweest met singels. Ze heeft nu 2x een niet strak aangesingeld zadel op gehad. Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren als we bij die stap zijn.

Ik heb wel een sloper %)
Afbeelding

Ze heeft ook vaak wondjes op haar hoofd, maar ik heb echt geen idee hoe ze het telkens doet. Ik heb nog geen plakje paard gevonden in de stal of paddock. Wel heeft ze meteen acederm spray leren kennen haha.
Ook vierkant beenbeschermers maken haar niets uit en ik heb ontdekt dat petrol echt helemaal haar kleur is <3

Afbeelding
Bit blijft een irritant ding volgens haar, maar kan het hoofdstel gewoon los in de paddock om doen, dus heel verschrikkelijk is het ook nog niet geloof ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:25

Ik had ook eindelijk succes met hoofdstel bij M.
Vorige week in de stal even geprobeerd, hij gooide zijn hoofd omhoog en daarop heb ik even streng gereageerd. Achteruit lopen of mond dicht houden mag, maar niet dat ongecontroleerde gedrag. Bit soort van ingewurmd en gelijk een biksje er achteraan. Hoofdstel af en weer een biksje, dat een paar keer gedaan.
Vanmorgen een weekje later weer gedaan in de stal, hij nam het bit netjes aan en verwachte ook een beloning haha, dus dat kwartje is gevallen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:36

Ik denk om eerlijk te zijn dat ik niet eens aan een bit ga beginnen. Ik denk er wel nog over na maar kan geen beter argument verzinnen dan dat het zonde is om de bithangers van het hoofdstel niet te gebruiken. :') Ik ben niet van plan haar ooit te verkopen en voor de wedstrijden (endurance) hoeft ze geen bit in.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:39

Haha als je er geen meerwaarde in ziet hoef je het toch ook niet te doen? :D
Ik heb bakstukken aan mijn bitloze hoofstel gemaakt. Zo kan ik mooi beginnen met dubbele teugel. Als ik dan eens wat groter in moet grijpen hoef ik niet meteen aan het bit te trekken. Zo kan ze er rustig aan wennen en dat een bit geen eng of negatief ding is. Zo heb ik het destijds ook met haar moeder gedaan en dat beviel me bijzonder goed.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:51

@Cheyenne Dankjewel. Haha ja ze springt nog regelmatig een aantal keer hoger dan dat ze moet. Soms zorgt dit ook voor hele leuke fails. Zo hadden we gisteren een balkje op de grond gelegd en dacht mevrouw dat het een hindernis was van minstens 1,30m hoog... De foto's van jou een je paard waren ook echt heel mooi! Ik vind het ook altijd zo schattig als ze je gaan volgen zodra ze los staan in de bak. Dat heeft echt zo iets liefs.

@Qimm die van mij heeft ook regelmatig allerlei plekjes en kleine wondjes op haar hoofd, maar hoe ze er aan komt echt geen idee..

@malenka lekker doen wat voor jou goed voelt!

Vandaag heb ik voor het eerst een rondje met Muppet op ons buiten terrein gestapt. Ik had hem zijn hoofdstel ingedaan en er een longeertouw aan geklikt. Hij vond het echt super leuk. Hij schrok alleen van het wapperende plastic bij het hooi haha. Ik ben iig echt super tevreden. Volgende week gaan we oefenen met een dekentje op doen en zodra dat geen spanning meer geeft gaan we uitbreiden naar een dekje met singel. Ik probeer het nog rustig aan te doen ondanks meneer het liefste elke dag aan het leren is. Ik wil hem niet te snel overvragen of over prikkelen. Hoe doen jullie dat met jullie jonkies? Doen jullie het rustig aan of juist wat sneller als het paard aangeeft meer te willen werken?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:26

Jeetje wat is het hier weer hard gegaan!

Iedereen gaat zo te zien goed vooruit! Hier en daar lees ik dat een training niet 100% ging zoals verwacht maar ach, daarom zijn we ook aan het oefenen toch? :D

Wat mij al veel geholpen heeft tijdens de andere kant uitrennen aan de longe is inderdaad het paard niet teveel ruimte geven, en naast longeren ook oefenen op zowel voorhand als achterhand vanuit stilstand verplaatsen. Op die manier heb ik meer controle gekregen over de benen van mijn paard, alsook de richting dat hij uitgaat. :Y) Zolang hij meewerkend is werk ik ook met erg weinig druk en heel veel rustmomenten. Wanneer hij echt gaat klieren voer ik de druk even op en ga dan terug naar ontspanning.

----------------

Omdat mijn 2 jonge paarden normaal deze maand op training zouden gaan is hier inmiddels de tandarts geweest ter controle. Gelukkig geen wolfstandjes en allemaal een goed gebit! Helaas is onze training uitgesteld tot paarden weer mogen vervoerd/verplaatst worden owv Rhino.

De training thuis met onze hengst gaat de goede kant op. Ik ben vooral de laatste weken bezig geweest met werken aan respect en hapgedrag. Desondanks hij toch altijd even moet uittesten is dit al ontzettend verbeterd. Vroeger ging hij hard door, ongeacht wat ik deed.. Maar sinds onze training hierin geeft hij dit heel snel op en komt hij soms beleefd vragen om hem te kroelen. Dat laatste was vorige maand nog ondenkbaar! Je ziet hem ook echt denken en moeite doen om zichzelf onder controle te houden hierin. :')

Onze (fok)merrie is en blijft een beetje een speciaal verhaal. Zij is een erg flexibel, pittig en alert ding met veel werklust. Ondertussen hebben we haar al mooi zadelmak gekregen maar ik weet niet of ikzelf graag met haar zal gaan rijden in de toekomst omdat ze zo explosief kan zijn. Aan de longe kan zij gemakkelijk 10 minuten vrolijk rodeo houden en sprongen maken die vrijwel onmogelijk zijn om uit te zitten. }> Ik hou het de laatste jaren zelf graag wat rustiger. Vroeger reed ik echter niet liever dan dit type paarden.. Ik ben benieuwd wat training bij haar zal gaan doen!

Hopelijk kan alles snel terug doorgaan.. Normaal gingen we ook verder met het fokken, maar wederom door Rhino vallen die plannen nu tijdelijk in het water. Vorig jaar is onze dekking namelijk niet gelukt door zaad dat niet goed door het transport kwam. Dit jaar gaan we dan ook proberen met een andere hengst (de onze).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:46

Ofira moest er vandaag ook weer aan geloven , mee naar stal. Het ergste geplak aan de kudde lijkt eindelijk wel langzaam wat te minderen. Uit de weiland ( lees opfok) halen is eigenlijk het grootste probleem. Ze blijft vaak staan als een ezel. Denk maar niet dat ze onder de indruk is van gezwaai met een zweepje of het touw wordt ze niet warm of koud van :') Eenmaal uit de wei loopt ze zonder problemen mee en komt het stilstaan niet meer voor. Ik ga nu expres door veel poortjes heen die open en dicht moeten. Zo hoop ik dat gedrag met stilstaan als we uit de wei gaan wat te doorbreken , en tegelijk dat ze rustig wacht totdat ik het hek heb gesloten.

We hebben even in de bak gestaan , terwijl ik een praatje maakte met een stalgenoot. Bleef ze ook voor een jong paard best lang en rustig wachten. Daarna weer terug hou het nu nog wel liever even kort. Een paardenvriendje van haar is verplaatst en staat nu ook achter stal. Ofira vond dat maar een reden om als een echte Fjord te gaan grazen. Wel mooi dat ze zo relaxt wordt omdat ze een bekende ziet en dan direct kalmeert. Nadeel is wel dat ik dat juist liever niet heb omdat mijn andere Fjord daar ook zo'n handje van heeft.

Terugweg ging al een stuk beter als de vorige keer het extreem snelle lopen was vandaag ook al een stuk minder. Echt onder de indruk is ze nog niet heel erg , ze springt wel eens weg maar daar blijft het ook wel bij.

Volgende week krijg ik samen met haar grondwerk les en dan uitbouwen naar longeren. Nu is het vooral oefenen dat ze een beetje bekend wordt met de omgeving en geluiden op stal. Vond het anders wel veel om haar op te halen en direct een lesje te plannen. Nu heeft ze 2x de stal en omgeving even kunnen zien.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:21

Update van Nacho:
Gister zadel aan laten meten :) mooie wintec dressuur waar we goed mee kunnen starten. Hij heeft nu al een breed kopijzer, en dan nog helemaal geen bespiering.

Longeerprobleem met draaien lijkt opgelost te zijn. Ben met grondwerk gaan clickeren en vanuit daar in longeerpositie gaan oefenen. Dit houdt hem super gemotiveerd dus hij denkt niet eens aan omdraaien :)

Ook met zadel gelongeerd gister en zoals verwacht geeft hij helemaal niks om het zadel.
(Hij is al vaker met zadel gelongeerd, en ook al een paar keer op gezeten)
Volgende week zaterdag heb ik mijn eerste les en dan hoop ik toch echt er op te gaan. Spannend!
Voor de zekerheid toch maar een bodyprotector besteld, haha.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:02

Fijn dat het nu goed gaat!

Body Protector wil ik ook bestellen inderdaad

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:56

Fijn dat het zo goed gaat Future_vet. Hopelijk is het omdraaien afgelopen.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:12

future_vet schreef:
Update van Nacho:
Gister zadel aan laten meten :) mooie wintec dressuur waar we goed mee kunnen starten. Hij heeft nu al een breed kopijzer, en dan nog helemaal geen bespiering.

Longeerprobleem met draaien lijkt opgelost te zijn. Ben met grondwerk gaan clickeren en vanuit daar in longeerpositie gaan oefenen. Dit houdt hem super gemotiveerd dus hij denkt niet eens aan omdraaien :)

Ook met zadel gelongeerd gister en zoals verwacht geeft hij helemaal niks om het zadel.
(Hij is al vaker met zadel gelongeerd, en ook al een paar keer op gezeten)
Volgende week zaterdag heb ik mijn eerste les en dan hoop ik toch echt er op te gaan. Spannend!
Voor de zekerheid toch maar een bodyprotector besteld, haha.

[ Video ]

Heel erg fijn zadel is dat! Heb die al 10 jaar voor m'n pony en ziet er nog altijd netjes uit en zo makkelijk in onderhoudt. Wel na een paar jaar de singelstoten van leer laten maken.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:15

Vandaag transport beschermers omgedaan. Zolang hij eerst alles mag besnuffelen geeft hij geen kik. Hij liep niet eens raar. (alleen voor nog ongedaan) achter kent hij de achterbeen beschermers sinds gister en liep er ook niet raar mee. Ook voor het eerst in de bak mogen spelen en rennen. Dat vond ie heerlijk maar aan de conditie moeten we nog wat werken :')

Soms denk ik dat hij al 10 is :') maar volgens de tandarts is ie toch echt 3 _O- lees als een gek aan het wisselen

Morgen oefenen met het scheerapparaat en dan weer 4 daagjes vrij zoals elke week

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 00:41

Wat houdt voor jullie een vrije dag in?
Mijn paard heeft morgen een vrije dag maar ik wil toch graag even naar hem toe. Maar ja.. hij staat gewoon buiten en dan denk ik.. ja wat ga ik dan eigenlijk met hem doen?
Vrijdag en zaterdag grondwerkles gehad, was superleuk en leerzaam.
Dinsdag komt de zadelmaker en wordt er een zadel aangemeten.