@Cheyenne0252 Mooie foto's! Echt een prachtig paard. Klinkt als een fijn plekje. Super dat het oppakken van de training ook goed gaat.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liiesjjj schreef:@laura: het is een kieffer athen exclusive.
Wat is de markt trouwens veranderd in 10 jaar zeg. Jemig. En het lijkt ook alsof ieder merk en ieder type harnachement een marketing kanon erachter heeft hangen waar je u tegen zegt. Moet nu dus op zoek naar een singel maar het ene zegt nog meer geweldig te zijn dan het anderewat voor type singel hebben jullie? Ik heb een dressuursingel maatje 65-70 cm nodig en daar zijn er zowat een miljoen van
Liiesjjj schreef:@laura: het is een kieffer athen exclusive.
Wat is de markt trouwens veranderd in 10 jaar zeg. Jemig. En het lijkt ook alsof ieder merk en ieder type harnachement een marketing kanon erachter heeft hangen waar je u tegen zegt. Moet nu dus op zoek naar een singel maar het ene zegt nog meer geweldig te zijn dan het anderewat voor type singel hebben jullie? Ik heb een dressuursingel maatje 65-70 cm nodig en daar zijn er zowat een miljoen van
![]()
Als ik het zo lees dan is iedereen al goed bezig met het rechtrichten voordat er gereden word, super goed! Dat is dan weer een positief verschil met 10 jaar geleden. Toen was het meer zo van gewoon opstappen en we zien dan wel weer.
Malenka schreef:Ik hoop zo nu en dan even binnen. Jullie gaan zo ontzettend hard!
Ik zag een hafje dat begint met aanleuning geven. Het viel me op dat hij dat doet in het tweede filmpje en dat de ruiter daar ook beter gebogen ellebogen heeft. Wellicht een interessante om die connectie in de gaten te houden?
Ik start hier ook met opbouwen vanaf de grond. Eigenlijk gaat dat vanaf veulen al natuurlijk. Alles met een halster om is training en daarbij verwacht ik dat ze aan de hulpen staan.
Het rechtrichten begint bij mij met controle krijgen over welk voorbeen ze het laatste aan de grond zetten met de overgang naar halt houden. Verder vanuit een juiste balans/gewichtsverdeling weg stappen. Soms door eerst een pasje achterwaarts te gaan om het gewicht naar achteren te verplaatsen. Op een gegeven moment zijn ze zo fijn aan de hulp dat je ze van voor naar achteren kunt laten schommelen met hun balans terwijl ze stil staan.
Voor Roos merk ik dat de heuvel in de track heel erg heeft geholpen om haar bespiering mooi op te bouwen en haar passief te trainen.
Actief verder trainen naar het zadelmak maken doe ik nu nog niet. Maar we oefenen van alles aan de hand om haar vertrouwen te vergroten en het aan de hulpen zijn onder alle omstandigheden te bevestigen. Verder leun ik steeds vaker tegen haar aan en op haar rug. En ook dat laat ze beter toe.
Deze week zijn we bezig met de 'brug'.
[ [url=m/cNxawW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cheyenne0252 schreef:@Vingino99 Wat een knappie zo met z'n hoofdstel! Hij oefent vast voor als hij hem langer moet in houdenEn goedemorgen zeg, springt die merrie ruim.
@Blaze1994 hahah die is alvast zeilproof! altijd handig![]()
@_Olivia75 Welkom! Heel gaaf paard heb je daar! Succes met hem
@Liiesjjj Wauw gaaf zadel! Welk merk is het? En hoe ging de afspraak, lukte dat een beetje met een onbeleerd paard (vraag ik omdat ik binnenkort ook de zadelmaker laat komen). ik train inderdaad ook eerst op de grond. Wij krijgen nu grondwerk en longeer lessen. Hierin pakken we rechtrichten, zijgangen en moeilijkheden in mijn dagelijkse omgang/training met haar mee.
@Nobel01 Fijn dat ze zo rustig staat en nu lekker kan eten via de voerstations! Je ziet echt een rustig paard nu
@Fillis Wat een lekker bekkie op die foto's haha, te schattig. Tof dat je het stilstaan en poetsen op deze manier oefent!
@_activeme ahh wat ziet dat er al lekker relaxt uit![]()
----
Hier gaan we heel fijn momenteel! Vorige week echt weer begonnen met lessen sinds we zijn verhuisd. Ze had twee weekjes wat meer rust gehad en mocht zaterdag onder begeleiding weer aan de bak. We zijn even terug naar de basis gegaan en tips gekregen vanaf het moment van uit de paddock halen. Daarna wel door naar de bak en daar dmv grondwerk de ‘enge’ bak overwonnen, daarin al hele fijne stukken travers en schouderbinnen mee kunnen nemen. Tot slot meerdere malen het terrein over om samen stoer te worden.
De dag erna hebben we als oefening tegelijkertijd met een ander paard in de bak gewerkt en dat was even wennen, maar door het fijne grondwerk van de les de dag ervoor te herhalen had ik haar aandacht snel bij mij!
[ Video ]
Deze week hebben we weer samen 'gespeeld' in de bak, ze wandelt en rent ondertussen de hele tijd achter me aan. Het is zo schattig en ik zie haar in zelfvertrouwen groeien! Gisteren hebben we weer getraind, dit keer zonder ander paard en zonder instructie in de bak. Ik moet zeggen dat het wel iets moeizamer ging maar door de fijne tips van de les kon ik wel veel meer met haar energie en zo had ik na een ietwat 'hoog in energie' start, daarna een relaxt paard in alle gangen en goede focus op mij. Toen we klaar waren nog even losgegooid en dan gaat ze meteen weer achter me aan lopen![]()
Van de staleigenaar mag ze soms in de ochtend los naar de paddock lopen met de andere paarden, als ze dan ergens blijft hangen onderweg mag ze daar weleens blijven. Dan gaat staleigenaar rustig door met haar werk en loopt nena wat te struinen. Nou dat wilde ik ook weleens proberen want ik merkte wel dat ze daar veel zelfvertrouwen van krijgt. Van de week al kort geprobeerd, ging top! Gister mocht ze haar extra eten even los opeten, alleen na het eten bedacht dat ze het een top idee was om de mesthoop te verkennen.... dat is niet enkel een mesthoop maar ook een mestput.... ik een hardverzakking verder en zij een verplichte wasbeurtGeen van ons beide vond het leuk
![]()
Oh en deze foto's wil ik hier ook graag even deleneen vriendin van mij was mee en die heeft meteen wat foto's gemaakt.
[ [url=m/Bd72zx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bEX7Rt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pLZh1c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ccocir.jpg]Afbeelding[/url] ]
future_vet schreef:Update van Nacho:
Gister zadel aan laten metenmooie wintec dressuur waar we goed mee kunnen starten. Hij heeft nu al een breed kopijzer, en dan nog helemaal geen bespiering.
Longeerprobleem met draaien lijkt opgelost te zijn. Ben met grondwerk gaan clickeren en vanuit daar in longeerpositie gaan oefenen. Dit houdt hem super gemotiveerd dus hij denkt niet eens aan omdraaien
Ook met zadel gelongeerd gister en zoals verwacht geeft hij helemaal niks om het zadel.
(Hij is al vaker met zadel gelongeerd, en ook al een paar keer op gezeten)
Volgende week zaterdag heb ik mijn eerste les en dan hoop ik toch echt er op te gaan. Spannend!
Voor de zekerheid toch maar een bodyprotector besteld, haha.
[ Video ]