Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:25

Let op vannacht wolf gesignaleerd in België, houthalen in helchteren

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:38

Dierenfan, hoe weet je dat?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:40

die loopt daar al lang rond, google maar eens op; houthalen in helchteren wolf

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 16:58

Het omheining geval is wel interessant en omdat mijn opzet toch vooral was om mensen te waarschuwen voor de gevolgen en te nemen maatregelen wil ik het hier wel delen.
Vooral omdat er aan iemand et paarden simpel gezegd werdtoen ze vroeg naar stroomapparaat, 4500 volt en 1,5 joule |(
Dat is veel te weinig .....

Ik heb het in pdf gemaakt en kan dat hier niet delen het is me inmiddels gelukt om het per mail te versturen.... na tig pogingen.
Dus als er hier iemand is waar ik een email adres van mag hebben en die het dan hier wil plaatsen graag.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:07

DuoPenotti schreef:
die loopt daar al lang rond, google maar eens op; houthalen in helchteren wolf

Klopt die zit hier (jammer genoeg) al een hele tijd!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:00

Ook ik had geen fb ( vreselijke antpathie tegen) maar toch op naam van mijn kat een account aangemaakt zodat ik wel kon lezen (en geen 100den mensen vriendjes willen worden) dat werkt goed.

Misschien een idee?.
Je kunt kijken op;
Paard en wolf, gegen wolfe pferden schutzen (kunt automatisch vertalen) wolf policy eu en nog veel meer, ging een vreselijke wereld open voor mij

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:38

Net op Gegen Wolfe pferden shutzen weer 2 veulens aangevallen, 1 dood ander zwaar verwond, net geboren. Nabij Willemshaven

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:27

Wat een slecht nieuws, Mist. Dit zou niet alleen op facebook maar ook gewoon in het nieuws moeten komen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:43

jobamara schreef:
Het omheining geval is wel interessant en omdat mijn opzet toch vooral was om mensen te waarschuwen voor de gevolgen en te nemen maatregelen wil ik het hier wel delen.
Vooral omdat er aan iemand et paarden simpel gezegd werdtoen ze vroeg naar stroomapparaat, 4500 volt en 1,5 joule |(
Dat is veel te weinig .....

Ik heb het in pdf gemaakt en kan dat hier niet delen het is me inmiddels gelukt om het per mail te versturen.... na tig pogingen.
Dus als er hier iemand is waar ik een email adres van mag hebben en die het dan hier wil plaatsen graag.

Om te voorkomen dat hier een hele rij komt te staan met ‘ja, ik wil’ kan die aanvraag
beter per PB gestuurd worden ;).

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:37

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:25

Bloemetje75 schreef:
Dierenfan, hoe weet je dat?

Facebook wolf en paard melding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:28

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:43

dierenfan schreef:
FrNo schreef:
Schaijk Noord Brabant.
Hier zou een wolf gespot zijn

https://www.facebook.com/groups/8439931 ... 181546084/

Hopelijk dezelfde als die hier 2x rond liep op eiland Tholen/omgeving Bergen op Zoom/kalmthoutseheide

De natuurbeheer organisaties laten drollen en haren op dna onderzoeken als ze ze vinden, maar de uitkomst wordt geheim gehouden, die krijgen wij alleen te horen als er dna bewezen weer schapen zijn gepakt |(met name schapen want grotere dieren pakken ze niet -O- dat doen de wolfjes niet....)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:08

Aangezien het al moeilijk is om buiten dit topic mensen wakker te maken over het gevaar van de wolf....een andere dimensie van zg "rewilding" zijn beren, gieren...ze willen zo'n beetje alles terug (a la Jurressic park)
Ik dacht dat zelfs in dit topic er vragen werden gesteld of gieren wel levende dieren aanvallen ? Nu in Frankrijk is dit vorige week gebeurd, bij een grote merrie die net geveulend had, gieren hebben haar levend aangevallen en gedood. Er is autopsie gedaan en bewezen is dat de slagader van de baarmoeder door de gieren aangevreten was waardoor ze leegbloedde...

overigens is dit niet de eerste keer, en geen uitzondering, boeren in FR/IT/SP hebben hier al jaren veel last van.....hoe kan het weer dat dit buiten de media gehouden wordt.

ik zet hieronder de link maar LET OP GRAFISCHE FOTO'S

https://www.facebook.com/groups/9946536 ... &ref=notif

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:17

Mist schreef:
Aangezien het al moeilijk is om buiten dit topic mensen wakker te maken over het gevaar van de wolf....een andere dimensie van zg "rewilding" zijn beren, gieren...ze willen zo'n beetje alles terug (a la Jurressic park)
Ik dacht dat zelfs in dit topic er vragen werden gesteld of gieren wel levende dieren aanvallen ? Nu in Frankrijk is dit vorige week gebeurd, bij een grote merrie die net geveulend had, gieren hebben haar levend aangevallen en gedood. Er is autopsie gedaan en bewezen is dat de slagader van de baarmoeder door de gieren aangevreten was waardoor ze leegbloedde...

overigens is dit niet de eerste keer, en geen uitzondering, boeren in FR/IT/SP hebben hier al jaren veel last van.....hoe kan het weer dat dit buiten de media gehouden wordt.

Voedseltekort.
Niet een boodschap die rewilding mensen willen horen, evenmin als de druk op zulke aaseters om zich aan te passen en actief te gaan doden voor voedsel.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:18

En nog even het lijstje van wolven die paarden hebben gedood ALLEEN in Nedersaksen (wat grenst aan Drente/Friesland) voor degenen die geen FB hebben.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:12

Mist schreef:

Ik heb ook het Franse filmpje bekeken waarin verteld wordt dat de gierenpopulatie "si nombreux " is (zo groot in aantal in de Pyreneeën is ) dat ze vaker levende dieren aanvallen en dat de boeren daar niets aan kunnen doen want als ik dat stukje goed begrepen heb, zijn ze met teveel gieren én (twijfel of ze dit precies zo zeggen, maar ik denk het wel dat ik dit goed verstaan heb) de gieren hebben een beschermende status.

Heel verdrietig dit en inderdaad de boerin is "sous choque ", heel erg geschrokken (er een beetje vanaf is beter denk ik in dit verband), iets dat je ook kunt horen aan haar stem die ze met moeite onder controle weet te houden.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:04

Mist schreef:
En nog even het lijstje van wolven die paarden hebben gedood ALLEEN in Nedersaksen (wat grenst aan Drente/Friesland) voor degenen die geen FB hebben.

[ [url=m/rOm1WK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niedersachsen is vrij groot maar deze aanvallen zijn vrij gecentreerd op bepaalde plekken. Daarbij opgeteld dat er al veel beesten binnen worden gehouden in die betroffen regio's. We willen niet weten om wat voor aantallen het straks gaat als de wolf zich over het hele gebied heeft verspreidt.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:09

Mist schreef:

Als ik het goed begrepen heb, mogen ze ook geen kadavers meer laten liggen. Dat scheen eerder wel te mogen en dan werden ze 'opgeruimd' door de gieren. Maar ja als je alles moet opruimen, is het logisch dat ze op zoek gaan naar 'ander' eten. Hoop dat er snel actie wordt ondernomen. Dit kan zo toch niet goed gaan met al die (beschermde) roofdieren.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:30

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd ivm het schenden van de auteursrechten.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 21-05-21 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Auteursrechten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:47

Citaat:

Jammer weer hoor, ik kan me niet voorstellen dat het LTO het erg vindt dat hun tekst met duidelijke bronvermelding hier neergezet wordt. Zeker niet omdat veel mensen die hier lezen zelf de enquete hebben ingevuld ^)

Hier dus nogmaals de bron van het verslag van de enquete van het LTO:
https://www.lto.nl/uitkomsten-enquete-wolf/

Leuk hoe hier in de tekst tussen neus en lippen even de oplossing
"....en een geweer aan te schaffen" wordt genoemd. Ik zie de kop al voor me: "Nederland veranderd in een wildwest-land door komst van de wolf" ~~}>

Thx voor het hier plaatsen Mirranda :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:10

irmaz schreef:
Citaat:

Jammer weer hoor, ik kan me niet voorstellen dat het LTO het erg vindt dat hun tekst met duidelijke bronvermelding hier neergezet wordt. Zeker niet omdat veel mensen die hier lezen zelf de enquete hebben ingevuld ^)

Ik verwacht ook niet dat LTO het erg had gevonden. Maar auteursrecht is een draak van een wetgeving geworden. Helaas kan bokt niet veel anders dan het maar simpel verwijderen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:13

Is dat zo?
Is Bokt verantwoordelijk voor wat de gebruikers plaatsen?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:30

Ik dacht ook dat met duidelijke vermelding van de bron dit geen issue zou moeten zijn.
Op andere SM wordt dit ook gewoon in zijn geheel gedeeld.

Ik heb de Mod even gevraagd op welke wijze ik zulke berichten dan wel mag delen op Bokt.
Verwacht daar heldere uitleg over, temeer omdat gedurende dit topic ik (en meerdere) op gelijke wijze al zoveel artikelen hebben gedeeld welke niet zijn verwijderd.

Dus waar zit het verschil?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:23

De auteursrechten zijn hier 6 dagen geleden nog besproken maar ik zal het nog eens uitleggen.

Het is niet toegestaan letterlijke artikelen over te nemen ivm auteursrechten. Je mag de link hier neer zetten en daar in je eigen woorden een samenvatting van plaatsen. Alleen een link plaatsen is ook niet toegestaan op Bokt.

Overigens is dit los van de regels ook beter voor de leesbaarheid van het topic.