Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:20

xIeer schreef:
Merylpluche schreef:
Hoi hoi allemaal, graag wil ik ook aansluiten bij dit fijne topic.
Ik heb ook beslist om een eerste paardje te kopen en heb sinds een aantal weken mijn zoektocht gestart.

Mijn checklist:
- rustig, betrouwbaar en vergevingsgezind paardje
- >1m65
- Fries
- beleerd en doorgereden
- bomproof en verkeersmak

Ik heb al een paar leuke contacten gelegd maar door de hele corona-crisis kan ik jammer genoeg geen testritten gaan doen, dus even afwachten.

Ik had bij het starten een max. budget van 7500 euro maar heb gemerkt dat ik dit toch flink moet optrekken. Moet toegeven dat ik daar toch wel wat van ben geschrokken.
En ook hier de vraag: moet je of kan je hier onderhandelen?

Ik zoek ongeveer hetzelfde, met welke stallen heb jij allemaal al contact gehad?

dan zijn we concurrenten :D
Ik heb vooral contacten met de grote handelaars in Nederland (Frysk-Andaluz, Stal Okkema, etc..)
Ook wel een aantal particulieren, maar de vraag is natuurlijk of de paardjes er nog zijn als we terug mogen gaan rijden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:31

manolito10 schreef:
Hoe onderhandelen jullie over de prijs van een paard? En hoeveel procent onder de vraagprijs is dan je openingsbod?

Ik heb dit wel altijd geprobeerd uiteraard,maar is me nog nooit gelukt. Ik ben al blij als ze er een fatsoenlijk halster bij doen...

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:36

Merylpluche schreef:
Ik heb vooral contacten met de grote handelaars in Nederland (Frysk-Andaluz, Stal Okkema, etc..)
Ook wel een aantal particulieren, maar de vraag is natuurlijk of de paardjes er nog zijn als we terug mogen gaan rijden.

Dan weet ik dat ik mijn budget ook verhogen moet. Ze hadden dus niets staan rond de €6500/€7000?
Het grote verschil is dat voor mij een wat kleiner paard ook prima is, ik ben zelf 1.70 en dan kom ik nog wel weg met eentje van 1.60. Ik zoek vooral een nuchter en eerlijk paard.
Ik wil later wel wedstrijden gaan rijden maar het hoeft geen bewegingswonder te zijn, als het paard maar correct is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:55

Merylpluche schreef:

Hier recent nog wel proef gereden bij Stal de Mersken en Stal Okkema en bij beide ook een paard weg.
Overigens zeer goede ervaringen ook met hen.
Had je al contact met de merksen gehad?
Zelf vind ik Frysk Andaluz wel aan de dure kant

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:11

Zonnebloem92 schreef:
Merylpluche schreef:

Hier recent nog wel proef gereden bij Stal de Mersken en Stal Okkema en bij beide ook een paard weg.
Overigens zeer goede ervaringen ook met hen.
Had je al contact met de merksen gehad?
Zelf vind ik Frysk Andaluz wel aan de dure kant

Frysk Andaluz is inderdaad van alle stallen de duurdere. Stal Merksem heb ik gisteren via messenger gecontacteerd maar nog geen antwoord gekregen. Zal het vandaag nog even via mail proberen.
Pieter Wijbenga ook heel behulpzaam maar het paardje dat ik op het oog had, is ook al verkocht.
Ik woon in Belgie en kan dus niet de grens over en dat is echt wel balen op dit moment.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:12

xIeer schreef:
Merylpluche schreef:

Dan weet ik dat ik mijn budget ook verhogen moet. Ze hadden dus niets staan rond de €6500/€7000?
Het grote verschil is dat voor mij een wat kleiner paard ook prima is, ik ben zelf 1.70 en dan kom ik nog wel weg met eentje van 1.60. Ik zoek vooral een nuchter en eerlijk paard.
Ik wil later wel wedstrijden gaan rijden maar het hoeft geen bewegingswonder te zijn, als het paard maar correct is.

Voor 6500/7000 zijn het vaak nog jonge paarden, die enkel basis gereden zijn. Aangezien ik zelf nog maar 2 jaar rij, is dit geen ideale combinatie.
Ik zoek eerder naar een merrie/ruin van 9/10 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:21

Merylpluche schreef:
Frysk Andaluz is inderdaad van alle stallen de duurdere. Stal Merksem heb ik gisteren via messenger gecontacteerd maar nog geen antwoord gekregen. Zal het vandaag nog even via mail proberen.
Pieter Wijbenga ook heel behulpzaam maar het paardje dat ik op het oog had, is ook al verkocht.
Ik woon in Belgie en kan dus niet de grens over en dat is echt wel balen op dit moment.

Dat is flink balen inderdaad.
Hopelijk kun je gauw op pad voor een leuke Fries.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:34

Merylpluche schreef:
Voor 6500/7000 zijn het vaak nog jonge paarden, die enkel basis gereden zijn. Aangezien ik zelf nog maar 2 jaar rij, is dit geen ideale combinatie.
Ik zoek eerder naar een merrie/ruin van 9/10 jaar.

Ik rijd al wat langer. Ik rijd sinds 2006, maar dit wordt mijn eerste paard dus hangt echt van de klik en het paard zelf af of ik een jonger paard aandurf. Heb wel vaker op vierjarige gereden die veiliger aanvoelden dan tienjarige, maar is vooral een gevoelskwestie. Of het wijsheid is, is natuurlijk ook een tweede

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:22

Ik heb in januari mijn friese merrie bij Stal de Mersken vandaan, je kan ze het beste mailen. Binnen 2 dagen heb je wel bericht. Friesen paarden zijn aan de prijzige kant je kan nog een oproepje doen via instagram op friese paarden dan plaatsen ze daar je eisenlijstje.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:10

Mijn zoektocht gaat ook verder. De eigenaar van het paard in België laat niets horen en heeft de prijs met 1000 euro omhoog gegooid. Spijtig hoe oneerlijk het in dit wereldje gaat.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:22

MISTRAL94 schreef:
Mijn zoektocht gaat ook verder. De eigenaar van het paard in België laat niets horen en heeft de prijs met 1000 euro omhoog gegooid. Spijtig hoe oneerlijk het in dit wereldje gaat.

Ik heb ondertussen een nieuw project gevonden dus lees hier alleen nog maar mee maar... dit is toch echt wel het toppunt hoor. Wat ontzettend raar.

Ik vind het heel vervelend voor je!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:55

estell__ schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik heb ondertussen een nieuw project gevonden dus lees hier alleen nog maar mee maar... dit is toch echt wel het toppunt hoor. Wat ontzettend raar.

Ik vind het heel vervelend voor je!

Ik ben er zo naar van. Tot nu toe zijn alle bezoekjes die ik gedaan heb niet soepel verlopen. Van de bijrijder die niet op komt dagen en dus het paard niet voorgereden kan worden tot al 2 uur onderweg zijn en dan bericht krijgen dat het paard verkocht is. Nu heb ik gewoon behoorlijk wat kosten gemaakt en waren we zelfs overeen gekomen dat hij haar zou brengen. En je gewoon aan het lijntje houden ook! Ik vind het zo'n vies wereldje. Dat is geen verrassing natuurlijk maar je hoopt altijd nog een eerlijke in dit geval verkoper te treffen ;(

Edit: wat voor project heb jij gevonden?

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:03

Ik ben er zo naar van. Tot nu toe zijn alle bezoekjes die ik gedaan heb niet soepel verlopen. Van de bijrijder die niet op komt dagen en dus het paard niet voorgereden kan worden tot al 2 uur onderweg zijn en dan bericht krijgen dat het paard verkocht is. Nu heb ik gewoon behoorlijk wat kosten gemaakt en waren we zelfs overeen gekomen dat hij haar zou brengen. En je gewoon aan het lijntje houden ook! Ik vind het zo'n vies wereldje. Dat is geen verrassing natuurlijk maar je hoopt altijd nog een eerlijke in dit geval verkoper te treffen ;(

Edit: wat voor project heb jij gevonden?[/quote]

Wat erg!!! Was de verkoop dan al rond? Hoe komt het dan dat de prijs plots omhoog ging?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 21:20

MISTRAL94 schreef:

Hunk? Je had het paard toch al laten keuren (op jouw kosten)?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:52

Ja paard is op mijn kosten gekeurd. Via de app ook al afgesproken dat hij haar zou brengen tegen een x bedrag. Maar toen kregen we te maken met de lockdown. Bericht gestuurd dat ik haar volgende week wil halen indien akkoord. Kwam geen reactie op, wel gelezen (lang leve de blauwe vinkjes) meerdere keren gebeld weer appje gestuurd geen reactie. Kijk vanavond op sporthorses staat ze voor 1000 euro meer erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:54

MISTRAL94 schreef:
Ja paard is op mijn kosten gekeurd. Via de app ook al afgesproken dat hij haar zou brengen tegen een x bedrag. Maar toen kregen we te maken met de lockdown. Bericht gestuurd dat ik haar volgende week wil halen indien akkoord. Kwam geen reactie op, wel gelezen (lang leve de blauwe vinkjes) meerdere keren gebeld weer appje gestuurd geen reactie. Kijk vanavond op sporthorses staat ze voor 1000 euro meer erop.

Wauw. Wat een ... Dat kan toch niet?!

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:56

MISTRAL94 schreef:

Wat bizar dit! Raar dat hij ineens onder een mondelinge overeenkomst uit wil en je hier niets van laat weten. Zo'n mondelinge overeenkomst is ook gewoon rechtsgeldig. Ga je hier werk van maken?
Laatst bijgewerkt door xIeer op 19-04-20 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:56

Ik weet het niet meer. Ergste vind ik dat hij mij in het ongewis laat. Zeg dan spijt mij ik wil niet verkopen. Hoewel hij wel wil verkopen maar voor meer geld..

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:57

MISTRAL94 schreef:

Kom je uit Nederland? Dan kan je gewoon je paard niet komen halen, de grenzen zijn gesloten. Maar dan zou ik wel verwachten dat de eigenaar dit verder met jou bespreekt. Heeft trouwens niet zoveel zin om het paard opnieuw te koop te zetten want wij mogen enkel essentiële verplaatsingen maken

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:19

xIeer schreef:
Merylpluche schreef:

Een gezonde, betrouwbare, beleerde Friese ruin of hengst ga je niet vinden voor dat geld. Dan moet je minimaal op 10.000,- rekenen. Het schijnt dat merries wel goedkoper zijn. Maar hoe veel goedkoper, weet ik niet.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:24

Marlies1 schreef:
Een gezonde, betrouwbare, beleerde Friese ruin of hengst ga je niet vinden voor dat geld. Dan moet je minimaal op 10.000,- rekenen. Het schijnt dat merries wel goedkoper zijn. Maar hoe veel goedkoper, weet ik niet.

Oh jeetje, dat is wel echt een flink verschil met de 'gewone' warmbloed paarden. Het paard van een vriendin heeft de helft gekost. :wow:
Laatst bijgewerkt door xIeer op 19-04-20 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Merylpluche

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:27

had 1 ruin op het oog die net iets onder 10K was, maar helaas ondertussen verkocht.
Merries zijn idd iets goedkoper, ik heb er een 2-tal momenteel op mijn lijstje staan om te testen...zolang ze niet verkocht zijn natuurlijk

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 02:29

Merylpluche schreef:
MISTRAL94 schreef:

Kom je uit Nederland? Dan kan je gewoon je paard niet komen halen, de grenzen zijn gesloten. Maar dan zou ik wel verwachten dat de eigenaar dit verder met jou bespreekt. Heeft trouwens niet zoveel zin om het paard opnieuw te koop te zetten want wij mogen enkel essentiële verplaatsingen maken

Ja ik kom uit Nederland. Hij heeft zelf geappt half maart, dat we beter even af kunnen wachten ivm de lockdown inderdaad omdat jullie alleen maar essentiële verplaatsingen mogen doen..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:11

MISTRAL94 schreef:

Jeetje wat vreselijk rot voor jou! Hopelijk komt er binnenkort toch iets moois op je pad. Waar een deur sluit, gaat een ander weer open.
(Om eerlijk te zijn zou ik geen dier meer willen van zo'n droeftoeter)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:16

Je hebt toch al gewoon een koop?
Is zelfs al goedgekeurd.
Wettelijk verplicht moet hij hem aan jou leveren