Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:53

Haha ja nu het droger wordt doen ze hier ook weer vaker tukjes.
Wat lief dat hij naar je toekomt voor de deken, heerlijk gevoel als ze je vertrouwen. <3

Malik had een ander soort ochtend. :=

Afbeelding

Hij was wel heel braaf, braafste paard wat ze gehad had. +:)+
Wolfskiesjes zaten los dus die zijn er nu uit gehaald en een paar kleine haakjes maar verder prima.
De bult onder zijn kaak is toch een lympheklier dus dat moeten we even in de gaten houden maar zakt als het goed is vanzelf weer af.

xXutopiaXx

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:58

Ahhh haha, da's inderdaad een heel ander soort ochtend... :(:) Dat zit er voor Dije ook nog aan te komen :P
Mooi dat ie zo braaf was, en nu weer een net gebit! :D
En inderdaad heel bijzonder gevoel als ze je zo vertrouwen :+:

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:13

Ik kruip ook weer even onder mijn meelees steen vandaan! Wat is iedereen heerlijk bezig zeg!

Fransje, wat dapper zo op buitenrit zeg! Tis ook gemeen dat ze niet eens een snack mag onderweg hoor :Y)

Vientje, Pinda gaat er steeds beter uitzien joh! En ook spannend voor het eerste bij jou, maar lijkt me ook een heerlijk gevoel!

Noisy voor het eerst erop, echt super! Hij staat er ook heerlijk relaxt en droog bij haha }:0

xXutopiaXx ook mooi passen vooruit! Dat schrikken ken ik maar al te goed, die van mij houd ook van een middagdutje helemaal plat :+

:(:) Ach arme Malik, hij is er nu gelukkig weer even vanaf haha

————————————

Hier even een wat mindere periode. Door het corona virus zijn er veel veranderingen aan de hand. Gelukkig niemand ziek hier, maar wel werk dat weg is gevallen. Al met al heb ik moeten kiezen om van stal te veranderen, dus donderdag gaan Mer en ik verhuizen! Ben heel benieuwd of ik hem de trailer op krijg...
Ik baal er wel echt van, we waren hier echt op onze plek -O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:44

Janntjuh, wat rot. :(
Maar gelukkig is het een verhuizing en geen verkoop.
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:49

Oh we gaan het vast heel erg naar ons zin hebben hoor op de nieuwe stal, ik kom dan bij mijn schoonmoeder te staan haha! En natuurlijk ben ik heel erg blij dat ik hem nu niet hoef te verkopen :)
Ik maak me meer zorgen over de trailer, een half jaar geleden kwam hij daar trillend vanaf na een rit van 4 uur toen hij naar mij werd gebracht vanuit duitsland, dus ik hoop dat we hem er rustig op kunnen krijgen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:03

Ooh gelukkig wel een goed plekje.
Je kan hem ook wat rustgevends geven misschien?
Mijne haden bach rescue gekregen met oud en nieuw en dat hielp wel.
Of iets sterkers kan ook, domosedan.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:12

MirandaFuego schreef:
Ooh gelukkig wel een goed plekje.
Je kan hem ook wat rustgevends geven misschien?
Mijne haden bach rescue gekregen met oud en nieuw en dat hielp wel.
Of iets sterkers kan ook, domosedan.

Heb ik hem wel eens eerder gegeven, maar had weinig effect jammer genoeg...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:09

Wat een vreselijke gebeurtenis Janntjuh... Dat je door zo'n virus je baan kwijt moet raken.. gelukkig geen verkoop, maar zal nog wel meer gevolgen hebben.. :(:) Hopelijk vind je snel je draai op je nieuwe stal!

Wij hebben vandaag foto's gemaakt met het mooie weer :D :+:

[ITP] Friese hengst Dije steelt harten..

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 00:53

Ahh janntjuh dat is zo balen! Hopelijk blijft iedereen gezond.
Succes met de trailer

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:17

Wat immens balen Janntjuh :(:) Gelukkig wel een betaalbare alternatieve plek gevonden, hopelijk vinden jullie daar je draai ook!

Knappe Dije *\o/* Heerlijk dat hij je zo opzoekt :) Haha zo lag Miep gisteren ook, alleen dan als dikke turquoise bult in de paddock :+ Heerlijk zonnen :))

Arme Malik, sneu snuitje :)) Maar fijn dat alles nu weer netjes is en hij zo braaf was!

Joosiien ook weer lekker aan het werk :)

Allemaal slapende paardjes <3

Is Rudi's halfzusje/broertje er al?

Hier een heerlijk weekend met de paarden gehad <3 Vrijdagavond ging rijden super, ook al gegaloppeerd *\o/* Zaterdag stukje gewandeld met Pinda en stalgenootje met haar paard, Pinda gaf het goede voorbeeld en vond het duidelijk fantastisch om weer mee de weg op te mogen, brave puppy. Gisteren zouden we eigenlijk les hebben, maar helaas is instructrice niet fit en hoest dus die blijft voor de zekerheid thuis (heel verstandig) -O- Dus dan maar 'gewoon' gereden, maar met de harde wind was alles toch wel spannend zo in zo'n buitenbak. Ze is er zelfs wel 4 hele passen vandoor geschoten vanwege een gek geluid :)) Maar schijnbaar zetten de paarden in de wei naast de bak de boel aardig op stelten en er was best wel veel gedoe rond de bak, en daar bleef ze braaf bij. Hebben mooi wat geoefend met voltes en figuren slingeren (letterlijk :+ ) om de aandacht bij mij te houden, dat werkt wel. Verder gaat het nog steeds heel goed met haar en haar nieuwe vriend, zo fijn :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:48

Wat gaan jij en Pinda toch lekker Vientje :D

Dije went zo te lezen ook al lekker. Hij is wel heel knap hoor!

He Janntjuh, wat zuur zeg. Gelukkig heb je een nieuwe plek gevonden en hoef je hem niet weg te doen, maar toch..

Wij hebben zaterdag voor het eerst een rondje gewandeld terwijl ze haar hoofdstel (met bit) om had. Ze was eerst best heel hangerig en traag, zeer irritant := Dus even doorgepakt en toen had ik mijn blije turbokleuter weer terug. We hebben zelfs stukken aan de hand gedraafd! Dat vond ze zó mooi dat ze daarna constant zelf aandraafde :') Als ik nou wat aan mijn conditie ga doen dan kunnen we mooi zo ook draven lekker opbouwen :j

En gisteren... gisteren mocht mijn poppetje op de foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:10

Hahaha turquoise bult _O- Fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad <3 Klinkt inderdaad heel prettig zo :+: Knappe Pinda, ze doet 't echt goed hè!! :D En mooi dat ze het zo goed doet met d'r nieuwe vriendje +:)+

Wat een prachtige kleur heeft ze toch Berdien :+: En dat hangerige is inderdaad echt irritant haha, gelukkig deed ze daarna weer normaal :D :):)

En dankjullie voor de reacties op Dije <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:12

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:18

Hahaha precies! Dat is zoveel makkelijker om mee te werken ook dan dat trage gedoe :')
Oh leuk! :D Ik ga eens kijken :):)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:59

Heel veel sterkte Janntjuh! Hopelijk is het op de nieuwe plek ook fijn.
Flinke Pinda! dat gaat inderdaad heel lekker!
Wat een knappe Dije en mooie Freye, haar kleur is inderdaad echt heel mooi Berdien! <3

Gisteren ook weer met Marie gewerkt. Ze is zo onwijs braaf weer geweest, geen enkele keer verschoten in de bak of zich los getrokken. Bij het brengen en halen van de weide was ze wel nog wat grillig en ze staat ook hengstig maar weinig van gemerkt, buiten weer wat stress en kijkerg zijn heeft ze geen voet verkeerd gezet. Deze week gaan we voor het eerst haar hoofdstel al eens in proberen steken. Ik wil die van mijn ander paard gebruiken, dus hopen dat die past want alle winkels zijn nu toe dus kan niet zomaar om een nieuwe.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:10

Hoi allemaal, hier even een tijdje minder aanwezig geweest, wel wat meegelezen maar had iets teveel aan mijn hoofd.

Nog even terugkomend op Warwick Schiller, hij deelde laatst op facebook dit filmpje dat ik heel interessant vond. Ook een jong paard dat wordt gereden en waarbij ze 'choose where you work choose where you rest' toepassen :)

Anderhalve week geleden te horen gekregen dat onze stal per 1 april sluit en moest ik dus met spoed op zoek naar een nieuw plekje. Toen daarna het bericht kwam dat vanalles dicht ging i.v.m. Corona had ik behoorlijk veel stress of ik nog wel welkom zou zijn op een nieuwe plek... Maar gelukkig mocht ik nog steeds komen kijken en heb ik een plekje gevonden waar ik denk dat Koda het heel erg naar zijn zin gaat hebben.

Verder ben ik veel op stal geweest laatste tijd, nu we toch weg moeten mogen de paarden op de wei als we dit zelf doen (want het maakt nu ook niet meer uit als het land kapot wordt gelopen), dus ik zet Koda en zijn vriend er elke dag een uurtje op. Daarnaast heb ik ook veel steun in deze lastige tijden aan mijn blije ponybeest :D Hij doet het super en is op het moment echt heel braaf en knuffelig, misschien dat hij aanvoelt dat ik het even nodig heb :) Vorige week donderdag voor het eerst les gehad met Koda (stalgenootje geeft mij les, hebben het oortje even achterwege gelaten om contact helemaal te vermijden). Wat nuttige tips meegekregen maar ze vond ook dat hij het al supernetjes en braaf doet, zeker voor hoe weinig ik eigenlijk nog heb gereden :)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:20

Zo! Ik was alweer even afwezig geweest en wat gaan jullie hard! Ik heb alles bijgelezen en zag dat er weer knappe paardjes bij zijn gekomen.

Ook dat er wat ongelukjes zijn geweest. Hopelijk gaat het weer goed met de paarden en mensen die een ongelukje gehad hebben.

Verder zag ik dat een aantal van jullie heerlijk aan het rijden zijn met brave paardjes en dat het al heel rap de goede kant op gaat.
Ook kwamen er mooie foto's voorbij en wandelverhalen. En heel veel over zadels.

Ik kan niet zo goed van 10 pagina's op iedereen reageren. :Y) Maar ik volg jullie allemaal nog steeds!

Mijn GVR staat nog in training, hij ging echt met mini-stapjes maar wel steeds een beetje vooruit. Hij was heel angstig en onzeker met opstappen. Ik denk dat hij toch heel erg geschrokken is van het feit dat ik van hem af gevallen ben. Arm dier. Maar dit weekend kreeg ik bericht dat dat nu goed gaat en dat hij voorzichtig met de trainster op zijn rug rond stapt. Een hele mijlpaal! :D

Helaas had dat bericht ook een keerzijde, hij staat namelijk net over de grens in België, dus ik kan niet naar hem toe :(
Ik hoop dat dat binnenkort wel weer kan. De grenzen zijn sowieso tot begin april dicht begreep ik, dus ik duim maar dat het daarna wel weer kan. Anders is ie straks klaar om een L proefje te lopen als ik hem ga halen :+

Hier trouwens nog niemand ziek? Ik gelukkig (nog) niet.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:28

Tiësto en ik hebben gegaloppeerd!!! <3 *\o/*
Oke 3 passen, maar heel knap!

Nu 2x los in de buitenbak geweest en tot nu toe gaat dat ook erg goed!
Stuur in draf is beetje weg, maar dat is ook logisch met de ruimte ineens

Toch leuk dat iedereen vooruit gaat!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:42

Vreselijk jantjuh! Trailer komt vast goed, vroeg beginnen met laden zodat je alle tijd hebt. Hij zal wel weer gespannen eraf komen maar als dat het enige is, ach!

Balen dat je stal dicht gaat s1993 maar zo te lezen heb je wel een fijn plekje gevonden!

Verder leuke updates weer! Mooie foto's van Dije en Feyre. Super knappe rij video van Pinda! Updates van paarden die steeds verder komen in opleiding :D

Hier kampen we nog steeds met die hele lichte onregelmatigheid, lijkt een spierkwestie te zijn dus van meerdere kanten hoor ik dat ie in het werk moet. Vind dat wel eng dus woensdag wordt zijn been uitverdoofd, zien we in ieder geval of het uit zijn been komt of niet.

Per mei gaan ook wij naar een andere stal, waar hij 24/7 de wei op gaat en we een stuk minder betalen. Dat verschil kan dan mooi in eventuele onderzoeken want ik denk dat het niet snel gevonden wordt :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 22:03

Lekker Jodym!

Geryon wel fijn dat je dan zo'n wei hebt gevonden... als je toch niks kunt/mag is dat ideaal

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 22:17

Duke en ik hebben eergisteren voor het eerst onder ons tweetjes bewogen onder het zadel :')
Hij is al 2 keer mee naar buiten geweest maar dan met een ander paard er bij, en 1 keer hebben we met iemand ernaast gestapt.
Nu staan ze terug thuis en dan kan ik mijn kleine weide eens af en toe misbruiken (het gras groeit hier toch bijna niet meer dus die mag wel als improv-piste gebruikt worden)

Dus ik heb Dexter los gelaten in de kleine wei als moral support, aangezien ik maar alleen was en Duke er wel steun aan heeft als Dexter daar bij staat. Opgezadeld en zo wegstappen haha!

Eerst snapte hij niet goed dat hij best mocht bewegen zonder dat ik mee bewoog maar een paar tellen later ging hij echt heel flink vooruit als ik mijn been aanlegde (dubbel-win want dat doet Dexter na 12 jaar nog steeds niet :') )

Heb een kort filmpje gemaakt, geen zin gehad om te knippen en plakken dus het is gewoon de hele dada. Wellicht best op mute zetten :+
Tips zijn zeker welkom

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:43

Hahaha Granoek je ben nog hysterischer dan ik. _O-
Maar wat doet ie het goed! :)) :):)

Geryon, hopelijk kom je dan achter want zo is het wel lastig..
Wel fijn dat hij straks lekker op de wei komt.

Jodym, super zeg, galop!

Kruimellover, wat fijn dat het goed gaat nu.
Wel balen zeg dat je er niet naar toe kan..

S1993 wel fijn dat je toch een plek hebt kunnen regelen.
En lekker veel met hem bezig geweest, gaat allemaal wel goed zo ook met les!

Calipsolover, fijn dat Marie zo braaf is.
Je kan evt wel wat internetshoppen natuurlijk!

Berdien, mooierd hoor!
En goed dat je haar wat wakkerder kreeg!

Vientje zit al helemaal in het ritme..
Goed dat ze niet gek ging doen toen ze schrok, braaf paard!

Xutopia, Dije is een knapperd!

Jammer Janntjuh dat verdoving niet werkt.
Dan maar hypnose. :')

Malik gaat wel braaf, niet zoveel nieuws.
Ojaa ik had wel een filmpje gemaakt voor de opstapchallenge, was erg grappig want alles ging een beetje mis.
Zal het morgen wel fftjes plaatsen.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:56

Wat een knappe paarden allemaal, hier ook wat rustiger dan normaal. Gisteren voor de laatste keer naar stal geweest voor mn bevalling. Maylinn had eenzelfde ochtend als malik de 20ste
Geveild, 4! Wolfskiesjes verwijderd en de 2 voorste doppen verwijderd. Arm schaap heeft nu dus een fietsenrek

Afbeelding

Verder staat ze sinds zondag weer een paar uur per dag op het gras! Heerlijk vind ze het!

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:01

Hahahahaha wat een fantastisch filmpje _O- Net de positiviteit die ik deze ochtend nodig had _O- En wat doet hij het goed!!! :):)

Netjes Jodym :):) :D

Geryon, wat balen dat ie nog steeds onregelmatig is.. dan is zo'n stal wel fijner ja.. en wie weet is het al opgelost als hij 24/7 buiten mag en zul je nooit weten wat het precies is geweest.. hopelijk knapt ie snel op!!

Jij ook een knap paard Kruimellover.. lijkt me wel raar als je niet naar je paard mag!! Ik reed sinds korte tijd in een bak in België met mijn reiner.. maar dat zit er ook niet meer in -O- Waren net weer zo lekker op gang!

Fijn filmpje S1993 +:)+ En gelukkig toch nog een nieuw plekje gevonden!! Wat voor stal ga je naartoe? Lekker zeg, die laatste periode zoveel op de wei :D

Calipsolover, heerlijk dat je zo'n braaf paard hebt! :+: En inderdaad, wat Miranda zegt: internetshoppuhhh!! :D :):) Zijn héél veel webwinkels die hoofdstellen verkopen :))

Mooi plaatje zo op het gras Phuddle :+: Bij jou dus nog wel gelukt om een tandarts te vinden! :D

Dank voor alle leuke reacties op Dije.. wilde met 'm beginnen als de tandarts is geweest... maar dat gaat nog wel even duren vrees ik... dan misschien maar met halster al beetje longeren... en wandelen ofzo :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:46

Wat een ellende overal door die Corona -O- Ik hoop maar dat we toch een fatsoenlijke zomervakantie kunnen vieren.

Ik was al even niet meer hier geweest en dat heeft een reden, kijk maar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joan heeft een prachtig bay-dun merrietje gekregen en ze draagt de naam Jolene :+: