[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 11:49

Okee dus Duke nieuws, duurde wat langer dan verwacht haha. Heb iets gedaan op de camera en nu zijn al mijn bestanden ineens 30mb ipv 10 ofzo en alles duurt nu super lang om te laden :') Foto's zijn wel beter dus whatever works :P

KIJK MIJN BABY!!!

Nadat hij vorige keer bij de eerste poging al ging vervelen toen ik nog maar langs hem liep wilde ik het vandaag eens proberen met Dexter in de buurt. Dus gewoon in de wei naast Dexter wilde ik proberen of hij deftig een cirkel kon lopen zonder uit te breken naar de uitgang en dat langs beide kanten.
En dat deed hij zoooo flinkkkkkkkk :D Dus ik heb even wat grenzen opgezocht omdat ik niet de indruk kreeg dat hij gestresst was ofzo, hij leek heel chill de hele tijd en was echt heel fijn met mij bezig en aan het opletten, zo fijn!

Heb met bakletters een cirkel gemaakt, kleine cirkel even omdat ik toch nog voornamelijk langs hem ging blijven lopen en ik kan met zo'n lange zweep niet overweg, dan raak ik hele tijd vanalles wat niet de bedoeling is :+
Daarna de cirkel ietsje groter gemaakt en zelfs even gekeken of hij ook zou draven en dat ging ook! Paar seconden maar want toen was het bij Duke 'waarom gaan mijn benen zo hard' :')

Oh ik kan totaal niet longeren, moest dat niet duidelijk zijn :+ Ben begonnen met lessen nemen maar toen kwamen er kosten en brokken tussen dus dat heb ik even op pauze gezet.

Samenvatting; hij stapt als ik stap zeg en stopt als ik ho zeg (meestal, ho moeten we nog wat oefenen := ) en dat is eigenlijk al 100x meer dan ik verwacht had van een eerste keer! Heel blij dus :D
Ben niet van plan dit al regelmatig te doen, maar hij is wat week gekoot en als hij zo zijn rondje braaf kan lopen en ik kan er eens in de zoveel tijd eens wat balkjes tussen leggen is dat wel goed voor zijn pezen, ik merk dat het al een stuk beter is geworden dus gaat de goede kant op!

Ohja, zadel is al lang niet meer het engste waar ik hem mee lastig val :')

Straks uitleg over Dexter zijn behandeling en zondag misschien ook nog leuk nieuws :=

rayoow

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:54

Super!! 8-) 8-)

Zondag pas leuk nieuws? -O-
Heb je er 1 bijgekocht?? :))

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 11:57

Haha nee dat kan ik op zo veel vlakken echt niet aan _O-

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:59

_O- kan ik begrijpen
Hoeweel ik er spontaan deze week geen 1 heb tenzij t voertijd is >;) _O-

Ben wel benieuwd!!! :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:56

Oh ja over Dexter zijn bezoekje van de osteopaat!
Omdat zijn staart nog steeds scheef hing heb ik er dus toch maar eentje laten komen.
Hij bleek vast te zitten in een rib, zijn rechter achterbeen/bil, zijn kaak zat vast en ook aan het heiligbeentje.
(Dit gaat allemaal uit mijn hoofd dus grote kans dat ik dingen vergeet :+ )

Maar niks in zijn rug oid, waardoor hij echt die staart zo scheef zou houden. Ze heeft hem weer lekker los gemaakt en hij begon tijdens de behandeling gelijk zijn evenwicht te wisselen tussen links en rechts, wanneer hij op rust stond. Voorheen stond hij steeds op rechts op rust. Dus dat was wel al fijn! Na de behandeling hing ook zijn staart weer gewoon omlaag dus ik hoop dat dit zo aanhoudt :)

Ze vond ook veel spanning op zijn maag, en blijkbaar heeft elk orgaan zijn verbonden emotie, en voor de maag is dat 'worry'. Dus hij zou zich zorgen maken.
Wat uiteraard helemaal klopt want hij maakt zich al 2 weken zorgen om Duke (en zijn eten), nu die jaarlingen er dus bij staan.
Het was niks dramatisch, hij had geen maagzweren oid, maar wel spanning die aangaf dat hij zich druk maakte.

Gelukkig gaat het met de jonkies er bij steeds beter, vanmiddag stond er niémand aan de voerbak en hadden ze zich over de wie verdeeld en waren ze rustig aan het grazen. Duke stond zelfs niet bij Dexter!

Maar, bij etenstijd is het wel nog steeds een spelletje wie-is-de-baas :')
Zal kijken of ik nog een filmpje geüpload krijg, heb wel een grappige haha.
Als die van mij genoeg hebben gehad, gaan ze weg bij de voerbak en dan komen die 4 jaarlingen in een vaart op de voerbak af gerend en gaan ze snel eten, voor Dexter zich bedenkt en terug draait _O-

En gisteren stonden D & D te drinken samen, en die 4 dus aan de voerbak en toen kreeg Duke wel een hongertje ofzo, ik weet het ook niet. Maar hij liep tot halverwege de voerbak in zijn eentje, want Dexter was nog aan het drinken, en halfweg stopt hij en kijkt hij achterom, hij blaast naar Dexter alsof hij wil zeggen 'kom es effe helpen' en Dexter die komt naar hem toe, rent op die jaarlingen af om ze weg te jagen en loopt dan op zijn gemakje terug en Duke loopt triomfantelijk naar de voerbak en begint te eten _O- Ik hield het echt niet meer droog :')

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:11

Die emoties ect heeft allemaal te maken met meridianen die door her lichaam lopen lastigste hoofdstuk van mijn studie, vele zijn verbonden met meerdere organen.

Klinkt wel geniaal hoe duke om hulp roept _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:16

Hahahahahaha ik moest heel erg lachen om het laatste stukje aan de longeerlijn :')

Idd waarom gaan mijn benen zo hard :')

Heeft hij nou enorme voeten trouwens of lijkt dat zo? :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:16

Euh wacht vertaal die eerste zin eens naar Nederlands rayoow :P

Ja Avalanche hij heeft best wel grote voeten inderdaad haha! Hij ploft ze ook zo hard neer altijd :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:18

Ik wil ook een Duke :') al durf ik er denk ik nooit op :D

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:31

Granoek schreef:

Ja Avalanche hij heeft best wel grote voeten inderdaad haha! Hij ploft ze ook zo hard neer altijd :+

Meridianen kan ik het best beschrijven als en zenuwstelsel voor alternatieve therapie. Als daar iets mis is merk je dat emotioneel.
Kan het nog niet goed uitleggen, vind het zelf een lastig hoofdstuk :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:42

Avalanche81 schreef:
Ik wil ook een Duke :') al durf ik er denk ik nooit op :D

Johh je moet dat tussen je oren uit halen, durf mijn hand in het vuur te steken dat je je meer op je gemakt zult voelen op zo'n grote slungel dan op eender welke kleine demon :P

rayoow schreef:
Meridianen kan ik het best beschrijven als en zenuwstelsel voor alternatieve therapie. Als daar iets mis is merk je dat emotioneel.

Oh haha ja ik zag het uit je foto maar vind zulke dingen altijd heel interessant

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:53

Nou, dan kom ik nog eens naar Kinrooij, op Dexter :') lol

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:54

Goed plan! Duke lijkt me voorlopig nog een iets hoger rodeo-gehalte te hebben, gezien het onbeleerd zijn enzo :P Dexter is veiligste optie dan ja :+

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:55

Dexter ziet er idd heeel betrouwbaar uit! :)

Ben heel benieuwd hoe duke over een paar jaar is :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:57

Granoek schreef:
Goed plan! Duke lijkt me voorlopig nog een iets hoger rodeo-gehalte te hebben, gezien het onbeleerd zijn enzo :P Dexter is veiligste optie dan ja :+

Ik ben niet levensmoe he :') ik stap niet op een onbeleerd paard :+

Dexter lijkt me nog wel safe.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:36

rayoow schreef:
Granoek schreef:

Meridianen zijn ook in de Chinese geneeskunst de verbindingslijnen tussen de verschillende organen en emoties. Daar is de hele acupunctuur /acupressuur op gebaseerd.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 08:49

Heb even een klein stukje geüpload maar de kwaliteit is heel slecht geworden op YouTube. Het staat ookin mijn story op instagram als dat makkelijker kijkt: @belgianclydesdales

Je ziet een Dexter die naar de voerbak loopt, kleintjes weg jaagt en dan achterom kijkt om Duke te zeggen dat de kust veilig is, zo lief vind ik dat!
Dan neemt Dexter de 'gevarenzone' van de voerbak op zich, zodat Duke aan de rustige kant kan eten. Hij jaagt daarbij de draken nog wat verder uit de buurt.
Later zie je de oppermerrie die Duke wel aan denkt te kunnen (wat ze ook kan, als die alleen is :') ), en Dexter die Duke onder zijn hoede neemt en de oppermerrie op haar plaats zet.

Het is een nukkige vent die Dexter, maar kijk hoe lief hij gewoon is voor Duke <3 Daar smelt ik gewoon echt van :o

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:45

Heb t filmpje idd op instagram gekeken, wat leuk om te zien dat Dexter t zo voor Duke opneemt en hij daar ook helemaal op vertrouwt!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 12:07

Haha vertrouwt, zo kun je het ook noemen ja :') Duke is gewoon een dikke profiteur/luiwammes _O- Ik hoef ook niet meer te longeren want zodra ik met Dexter weg ga, gaat hij zo uit zijn plaat dat hij wel weer genoeg beweging heeft gehad :+ Ik denk serieus dat hij dat kan gebruiken want hij gaat er steeds beter uit zien zo _O-

Gisteren een stukje met Dexter gaan rijden samen met mijn zusje en haar paard, was al aan het schemeren maar echt een fijn ritje! Nog eens met het touwhalster gaan rijden, was weer lang geleden. Mijn vriend wil het eigenlijk absoluut niet, dat ik dat doe := 'Als hij gaat rennen dan...!'
Maar even realistisch, Dexter wil helemaal nooit rennen. Als hij echt wil rennen dan is er gewoon iets mis en dan gaat hij ook door het bit heen, zo simpel is dat :D

Het enige waar ik geen controle over heb is dat hij om de zoveel passen een hap uit de berm neemt, maar pff dat zal me eigenlijk ook weinig uit maken :P

Afbeelding
Afbeelding

En zus!

Afbeelding

Voor het eerst met mijn nieuwe laarzen gereden, ik draag ze nooit omdat ik niet wil dat ze vuil worden _O-
Maar oooeeeh wat deden mijn voeten pijn achteraf := Moet ze nog wat inlopen haha!

Afbeelding

Heb nog wel een leuk nieuwtje, niet heel bijzonder maar ik vind het wel leuk!
Ik heb een kat :D
Nou ja, het is een zwerfkat en die loopt al een jaar bij ons thuis rond. Er staan hier veel vuilbakken dus zelfs zonder te voeren hebben die hier genoeg te bikken en gaat hij dus niet meer weg.
Hij is zo lief en laat zich sinds een paar weken ook aaien en vastpakken (maar niet langer dan 3 sec haha) en nu heeft papa gezegd dat ik hem mag houden :)
Omdat hij gewend is van gewoon buiten te zitten ga ik hem niet nu ineens binnen houden, maar als ik 's avonds thuis kom en hij zit aan de achterdeur (dan wil hij aandacht, gaat hij echt hard lopen schreeuwen enzo :P ) mag hij wel mee naar boven als hij wil (ik woon op bovenverdieping). En dan kan hij overdag weer buiten jagen enzo :)
Bij mij thuis kan hij niet zelf kiezen of hij binnen of buiten gaat dus ik ga kijken hoe dit gaat en dan zien we wel weer verder :D Heb al wat spulletjes gekocht dus als hij straks weer binnen wil gaan we het eens proberen.
Uiteraard, zodra we hem in een bench krijgen gaat hij eerst naar de dierenarts om te kijken of hij een chip heeft, en anders wordt hij ook gechipt en gecastreerd. :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 21:38

Het is zondag!

Ik heb nieuws! *\o/*

Ik heb een trailerrrrrr *\%/*

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:33

Granoek schreef:
Het is zondag!

Ik heb nieuws! *\o/*

Ik heb een trailerrrrrr *\%/*

*\o/* *\o/* *\o/*
Jaaa!!! Super tof!!!

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:07

Ah! Leuk! Veel plezier met je trailer en alle toekomstige ritten met deze trailer!

Heerlijk beschrijfvol ook, Duke en Dexter bij de voederbak. Paarden zijn toch ook een stel grote, vriendelijke honden. <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:57

Wat fijn dat je een trailer hebt!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:01

Gefeliciteerd met jouw nieuwe trailer, laarzen en kat! Zo heel wat nieuws in korte tijd.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 23:07

Haha de laarzen heb ik al een half jaar maar nooit mee durven rijden :P
En de kat gaat heel goed! Komt al mee op de bank liggen :D