Ilayla schreef:@biancalaylo Hooi moet je gewoon beschermen, anders eet jij of iemand anders het nog op
Jaa want er ligt nog maar net genoeg voor hem alleen
ben wel echt heel blij als ik elke dag met hem aan de slag kan haha Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Een jong paard moet leren dat als jij er mee bezig bent dat hij dan even niet zijn eigen ding kan doen. Hij wil graag het land in dus wacht niet geduldig omdat hij dit nog niet geleerd heeft. Is dus niet vervelend zijn maar hij is gewoon 'paard wat nog niet alles weet'. Zolang je maar niet los klikt als hij druk is, maar echt pas als hij rustig is, dan valt het kwartje vanzelf op een gegeven moment. 

biancalaylo schreef:Ilayla schreef:@biancalaylo Hooi moet je gewoon beschermen, anders eet jij of iemand anders het nog op
Jaa want er ligt nog maar net genoeg voor hem alleenben wel echt heel blij als ik elke dag met hem aan de slag kan haha
Jaa dat kan me voorstellen, ik denk dat voor jou het wachten gevoelsmatig veel langer duurt. Wanneer haal je hem terug?
Ik snap nu wel waarom westernpaarden vaak al voor hun derde ingereden worden. Die vergissen zich ook altijd in de leeftijd
Fennadev schreef:Voor diegene die het vroeg, onbeperkt hooi voeren was de oplossing bij jorie.
Zijn hoeven zitten tegen rotstraal aan denk ik. Maar hij loopt gewoon goed.
Kleine stapjes, het komt vanzelf goed 

Ook vandaag en gisteren zijn benen aangeraakt, hij laat ze netjes staan, mits ik er niet té lang aan zit. volgende keer zal ik kijken of ik ze kan optillen, maar dat vind ik soms ook wel spannend, omdat hij natuurlijk los in de wei staat, dus hij kan in principe alle kanten op.

biancalaylo schreef:@llayla:
Na het weideseizoen volgend jaar. Dus ongeveer 1okt 2017. Dan is die 2jaar en 4maanden.
Fennadev schreef:@Ilayla, ja hij staat nu niet 100% droog nog met zijn hoeven, ze plassen teveel in de schuilstal. Ze ruiken trouwens hetzelfde als die van Alex en die heeft gewoon nette voeten, dus ik gok dat het de geur van hoef is dan.

En iedereen is er lekker mee bezig.