Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:00

Ilayla schreef:
@biancalaylo Hooi moet je gewoon beschermen, anders eet jij of iemand anders het nog op :Y)

Jaa want er ligt nog maar net genoeg voor hem alleen :+ ben wel echt heel blij als ik elke dag met hem aan de slag kan haha

Miesjex

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:07

Haha, lekker he die sago's!!

Vanmorgen gelukkig Kane uit stal kunnen krijgen. Wel met moeite maar is gelukt!
Meelopen naar het land ging weer heeeel erg braaf! Alleen buiten hem losklikken was weer een drama! Stijgeren en met zijn benen naar voren slaan, bijna in mijn gezicht....
Gelukkig net goed gegaan, en uiteindelijk de rust terug gekregen en hem los kunnen klikken.

Heb het idee dat hij ons vreselijk aan het uitproberen is.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 01:03

Ik heb me hier gemeld en vervolgens geen tijd meer gehad voor bokt :o

Leuk paard Miesjex! Inderdaad pas losklikken als hij rustig is. ik geloof niet in uitproberen, wel in miscommunicatie ;-) Een jong paard moet leren dat als jij er mee bezig bent dat hij dan even niet zijn eigen ding kan doen. Hij wil graag het land in dus wacht niet geduldig omdat hij dit nog niet geleerd heeft. Is dus niet vervelend zijn maar hij is gewoon 'paard wat nog niet alles weet'. Zolang je maar niet los klikt als hij druk is, maar echt pas als hij rustig is, dan valt het kwartje vanzelf op een gegeven moment.

Met Jaycee heb ik niet veel gedaan, te weinig tijd gehad. Behalve dan de dagelijkse dingen. Hoefsmid is al een aantal keren geweest, achterbenen is geen probleem maar de voorbenen vind ze nog wat vervelend. Die wil ze nog niet zolang omhoog houden maar als we d'r vertellen dat dat echt even moet dan geeft ze vanzelf op. Ook heeft ze een spoelwormbesmetting gehad. Ik vond een in een paar dagen tijd een stuk of 7 wormen in d'r drollen. Toen ontwormt met Parmox maar toen kwam er niet van af. Ben nu aan het twijfelen om nog een keer te ontwormen en dan met Strongid oid. Ze heeft op het moment ook een snotneus en hoest wat, is verder niet ziek.

Nog wat recente foto's, groeit als kool! Ze is nu net zo groot als d'r moeder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 01:12

Goh dat klinkt herkenbaar Astrid. Veronia heeft ook een spoelwormbesmetting gehad. Ik heb haar eerst met ivermectine ontwormd, toen kwam er een heleboel uit. Na 3 weken nog eens met Strongid P ontwormd en toen kwam er niks meer. Kort na de herhalingskuur werd ze ook verkouden en hoestte wat. Toen heeft ze een kuur cubarmix gehad en sinds een weekje of 2 is ze helemaal weer beter. Alleen zij is wel behoorlijk afgevallen van alles.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:01

Jeej Jack staat in uitgelicht *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:20

Voor diegene die het vroeg, onbeperkt hooi voeren was de oplossing bij jorie.
Zijn hoeven zitten tegen rotstraal aan denk ik. Maar hij loopt gewoon goed.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:16

biancalaylo schreef:
Ilayla schreef:
@biancalaylo Hooi moet je gewoon beschermen, anders eet jij of iemand anders het nog op :Y)

Jaa want er ligt nog maar net genoeg voor hem alleen :+ ben wel echt heel blij als ik elke dag met hem aan de slag kan haha

Precies je kunt nooit genoeg hebben voor jezelf :P Jaa dat kan me voorstellen, ik denk dat voor jou het wachten gevoelsmatig veel langer duurt. Wanneer haal je hem terug?

@carika 20 maanden al weer, gaat echt snel. Zal zo eens je topic bekijken.
@astridklomp leuk dat je er weer bent, maar Jaycee kan echt geen jaarling zijn :+ Ik snap nu wel waarom westernpaarden vaak al voor hun derde ingereden worden. Die vergissen zich ook altijd in de leeftijd :')

Fennadev schreef:
Voor diegene die het vroeg, onbeperkt hooi voeren was de oplossing bij jorie.
Zijn hoeven zitten tegen rotstraal aan denk ik. Maar hij loopt gewoon goed.

Vervelend! Kun je daar eigenlijk iets tegen doen behalve droog houden? Ik heb gisteren Jaro z'n hoeven geroken en die stinken gelukkig niet.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:36

Vandaag ging het weer super!!
Biks uit de hand gegeten en kon hem daarna zo pakken !!
Heerlijk rustig naar het land gelopen. Om hem daarna los te klikken was nog heel spannend, maar ging al veel beter dan gisteren!

Nu mijn topper een paar dagen missen omdat we een lang weekend weg zijn.
Gelukkig word hij goed in de gaten gehouden, en wordt hij gewoon lekker buiten gezet en binnen gehaald!Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:10

@llayla:

Na het weideseizoen volgend jaar. Dus ongeveer 1okt 2017. Dan is die 2jaar en 4maanden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:29

@Ilayla, ja hij staat nu niet 100% droog nog met zijn hoeven, ze plassen teveel in de schuilstal. Ze ruiken trouwens hetzelfde als die van Alex en die heeft gewoon nette voeten, dus ik gok dat het de geur van hoef is dan.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:12

@Miesjex: Fijn dat het langzaamaan beter gaat met Kane :) Kleine stapjes, het komt vanzelf goed :j

@Astridklomp: Wat een prachtige merrie heb jij! Bijzonder kleurtje ook! En idd wat Ilayla zegt: als je zou vertellen dat Jaycee 4 jaar oud was dan had ik het ook geloofd :')

@Fennadev: Hopen dat zijn hoefjes gauw wat beter worden :j

Vanochtend weer bij Jack geweest, het gaat goed met hem. Geen snotjes meer en ik heb hem lekker kunnen borstelen :) Ook vandaag en gisteren zijn benen aangeraakt, hij laat ze netjes staan, mits ik er niet té lang aan zit. volgende keer zal ik kijken of ik ze kan optillen, maar dat vind ik soms ook wel spannend, omdat hij natuurlijk los in de wei staat, dus hij kan in principe alle kanten op.
Ook even kennis gemaakt met mevrouw koe :+

Afbeelding

Daarna kwam de boer met de trekker nieuwe bieten brengen in de wei. Ik moest wel lachen, want alle merries gingen gelijk naar die bieten en naar elkaar lopen ruzien, chagrijnen, trappen etc. Behalve meneer hier, die ging op zijn dooie gemak achter de trekker aanlopen door het hele land heen :o
Bekend met koeien: Check
Niet bang voor de trekker: Check

Handig zo'n paard die zichzelf bomproof maakt :Y)

En nog even een ezel-foto om zijn reputatie hoog te houden _/-\o_

Afbeelding

Excuses voor zijn mannelijkheid :+

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:20

Leuke foto's Annikoe!
Ideaal zo'n bomproof paard :P
Kan hij het goed vinden met alle paarden uit de groep?
Maarre ik zie een bonte! Hoe oud is die?
Ik als bontliefhebber wil daar natuurlijk alles over weten haha :P

Miesjex fijn dat het zo goed ging!
Die kleine stapjes in de goede richting zijn veel waard :)
Fijn weekend!

Astridklomp, wauw wat een prachtbeest heb je daar!
Lijkt idd al veel ouder.
Aparte kleur ook, ik vind het wel mooi :)

Fenna, hoe gaat het nu met jorie?
Slappe mest ook helemaal over?
Met dit weer kun je dingen als rotstraal en mok toch niet helemaal voorkomen.

Zijn er mensen die nog gaan wandelen met dit weer?
Ik momenteel even niet.
Dex liep gister niet helemaal lekker, moet ik even in de gaten houden dus.
Verder gaat het goed met hem.
Met die temperaturen van afgelopen week had ik soms wel medelijden met hem.
Maar dan probeer ik mezelf elke keer eraan te herinneren dat paarden daar heel goed tegen kunnen :P

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:27

@noor14: ik denk dat ze allemaal rond dezelfde leeftijd zitten, dus ook 1,5 ongeveer. Wel een leuk ding. Ik moet zeggen dat ik ook een enorm zwak heb voor bonte paarden. Het liefst had ik er zelf ook eentje gehad, maar toen kwam ik Jack tegen en tja.. :')
Hij staat mooi een beetje in het 'midden' qua rangorde. Kan het best goed vinden met de meeste paarden :j
De koude temperaturen kunnen ze prima handelen, zolang ze een goede vacht hebben. Het is denk ik meer de regen en temperatuurschommelingen wat niet goed voor ze is. Volgens mij is de kans op longontsteking groter met zulk weer.. Nat, koud, dan weer warm, nat etc.

Ik had alleen nog een vraagje aan jullie. Toen ik Jack zijn Manen deed kammen viel het mij op dat hij tussen zijn manen op zijn huid allemaal schilfertjes heeft. Beetje vergelijkbaar met roos. Zijn manen zien er niet uit alsof hij schuurt, dus het zal wel niet jeuken. Kennen jullie dit? Is het erg? (geen beginnende vorm van zomereczeem hoop ik?)

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:56

Afbeelding
Nee niet wandelen helaas maar wel lekker op bezoek geweest..
Word soms wel ongeduldig hoor! Ben zo benieuwd wat de toekomst ons brengt!

Vervelend dat Dex niet lekker liep enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:35

Hier ook niet aan het wandelen.
Maar dat is meer tijd gebrek.
En ze zijn langs ons een nieuw huis en stallen aan het bouwen en achter ons met de visvijvers bezig waardoor er de hele dag door grote vrachtwagens met zand langs scheuren.
Zijn ze niet bang voor, maar toch banketstaaf als ze van iets anders schrikken en de weg op schieten of we over het worden gezien. :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:08

Ik heb vandaag wel gewandeld. Het was heerlijk weer! Als het bewolkt was, had het 10 graden kouder gevoelt
Afbeelding
Happy horsey!

Pap was met de tractor bezig. Vond ze helemaal niet eng!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:46

biancalaylo schreef:
@llayla:

Na het weideseizoen volgend jaar. Dus ongeveer 1okt 2017. Dan is die 2jaar en 4maanden.

Dat schiet al op, nog minder dan een jaar. Dat is voorbij voor je en erg in hebt.

Fennadev schreef:
@Ilayla, ja hij staat nu niet 100% droog nog met zijn hoeven, ze plassen teveel in de schuilstal. Ze ruiken trouwens hetzelfde als die van Alex en die heeft gewoon nette voeten, dus ik gok dat het de geur van hoef is dan.

O oké vervelend dat ze de stal nat houden. Hopenlijk valt het dan mee als ze beide zo ruiken. In de gaten houden is altijd goed.

@Annikoe wat goed dat Jack al koe en trekker mak is leuk om te zien dat ze zo nieuwsgierig zijn.
Volgens mij hoeft roos niks te betekenen, maar weet het niet zeker. Paard wat ik nu zie die het heeft, heeft alle soorten huidziektes (gehad) dus weet even niet meer waar die schilvers bij horen.

@Noor14 Jaro en ik wandelen vrolijk door met dit weer. Wel wat minder vaak en ver dan eerst. Balen dat Dex niet goed liep. Wat te ruw gespeeld misschien? Nu je het er over hebt. Vorige week ging ik met Jaro lopen en toen liep hij in draf niet goed. Deze week was er niks aan te zien, dus was het al weer vergeten, maar ik schrik daar altijd wel een beetje van als een paard niet goed loopt. Te veel ellende gezien.

Ah Lamar staat lekker te soezen.

Mooi weer om te wandelen inderdaad KittyDylan. Renske_W dat is het makkelijke aan jonge paarden die groeien ook als je niks met ze doet, worden ze niet slechter van.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:51

Hier blijf ik ook wandelen met dit weer!
Rotstraal etc. Heb ik gelukkig geen ervaring mee.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:19

Geronimo vandaag <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:38

Cutiee <3

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:32

Awww Geronimo! Vind het ook zo'n leuke naam.

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:35

Wow wat zijn ze allemaal al gegroeid zeg en wat zien ze er goed uit.
Ik vind het knap dat sommige al lekker buiten gaan wandelen. Ik vind dat toch nog wel wat eng.

Die van mij staat samen met een ander jaarling hengstje (van februari). Hij heeft wel een deken op omdat we hem volgend jaar (waarschijnlijk) willen gaan showen. Verder krijgt hij elke keer als ik er ben een poetsbeurt. Waar ik eerst niet eens aan zijn voorpluk mocht komen, mag ik hem nu overal aanraken. Hij vindt alles prima. Een maand of 3 geleden heb ik hem gemeten en toen was hij ongeveer 1,43 m.

Dit is hij vandaag. Over twee dagen is hij precies 1,5 jaar.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:22

Zijn slappe mest was weg, maar nu weer terug want ze hebben ff op het weiland gestaan. Nou ze staan verder ook grotendeels droog met de hoeven, dus die van Alex zijn wel keihard en goede stralen die de grond raken.

Verder liep hij er gisteren tijdens het wandelen zo bij, schofttuig training :+
Afbeelding

Knapperd DNIEK <3

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:09

Wat een leuke foto's allemaal weer!
Wij zijn eind van de middag thuis gekomen van een lang weekend weg. Zijn daarna gelijk door naar onze topper gereden. Even stukje gewandeld in de binnenbak en stal weer lekker schoon gemaakt.

Mijn vriend heeft vandaag voor het eerst een stukje met hem gelopen. Zo trots op hun <3

Kijk ze eens trots staan!!
Afbeelding

Hij was vandaag echt super lief!
Gekke bekken trekken voor wat biks, helaas geen foto's gemaakt. Waren zo van hem aan het genieten!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:19

Wat een heerlijke paardjes allemaal <3 En iedereen is er lekker mee bezig.

Nayeli afgelopen weekend verhuisd naar een volpension stal, kreeg de zelfverzorging helaas niet geregeld naast mijn fulltime baan en studie. Moet zeggen dat het super bevalt :D
En zij is er ook al goed op haar plek gelukkig.
Een kleine impressie van vandaag *-:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding