Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lindamusters schreef:https://youtu.be/6-SrVqpvRcM zo zo zo trotstweede keer zadel en derde keer met de bijzet, geen verzet meer, super ontspannen en en zelfs stappen gaat nu al een paar rondjes!
lindamusters schreef:Azmay schreef:Persoonlijk zou ik de bijzet 4 gaten losser doen, maar fijn dat het zo goed gaat.
Ik snap je punt! Ben wel losser begonnen en daarna gedurende het longeren telkens iets strakker.
lindamusters schreef:Het doel van de bijzet is niet om rond te lopen of wat dan ook. Nu hij niet met zn hoofd in de lucht loopt ontspand hij en dat is voornamelijk mijn doel. Zodra hij de kans krijgt om zijn neus in de lucht te doen draait hij om of gaat rennen en zoals je ziet ben ik niet opgewassen tegen hemik ben niet van plan het nog lang te gebruiken, dit is meer als doel dat hij snapt dat hij netjes een rondje om me moet lopen en dat hij ontspand, straks mogen ze weer lekker af.
Art_Ificious schreef:Voor een zwaarder ras als trekpaard, haflinger of tinker vind ik langer wachten normaler ivm uitzwaren. Een slanker ras is natuurlijk niet sneller gereed wat skelet betreft maar op een tinker zou ik zelf niet stappen voor het 4 jaar is.
Harley bekijk ik dag per dag. Kan net zo goed zijn dat ik pas in najaar erop ga. Hij moet echt niet L lopen als die 4 of 5 is.