Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:25

Mvgr. Dapper dat je door hebt durven en kunne zetten. Leuk beest.

Orsje, jullie zij. Ook lekker bezig he. Knap hoor

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:30

MVGR: top dat je hebt doorgezet!! Knappe merrie ook! Nu hopelijk zonder ongelukken jullie verdere carriere in!
Orsje: top seg! Fijn dat het zo goed gaat!!

Rico nog 1 1/2week vakantie en dan kan hij aan de bak! Spannend!! :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:57

Morgen worden er weer 2 hengsten opgehaald, dan gaat er weer een hengst uit de wilde kudde op stal, en die ga ik dan zadelmak maken :) maar eerst maar flink laten wennen en grondwerken :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:04

Heb vandaag voor het eerst een lesje gehad op mijn jonkie. We hebben het zadelmak maken nu wel gehad en zijn toe aan een beetje rijden. Dan is het wel fijn als er even iemand mee kijkt wat ik nou precies doe. Hij is onder het zadel niet heel voorwaarts en daar kunnen we nu mooi aan werken. Komt vooral nog uit een beetje onzekerheid over zijn taak denk ik. Zal wel goed komen.
Hij zoekt het bit op kleine stukken dat hij wat voorwaartser is wel al heel fijn op en heeft echt een heel fijn mondje.
Weer tijd voor een volgende stap dus.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:45

Jen: uitdaging seg! Sjiek dat je het zelf doet!
Pol: Altijd leuk als je iemand hebt die meekijkt idd, ik heb ook heel veel les (3-4x per week). Ben ook van plan van de eerste paar keer met Rico effe lesgeefster te laten meekijken. Heb het nu al zo vaak gedaan en kan ook echt mijn plan wel trekken, maar ben toch even zekerder als er iemand effe meekijkt!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:52

Welkom MVGR, knap dat je hebt doorgezet. Ik merk dat na mijn val van vorige jaar mijn zelfvertrouwen toch wel een deukje heeft opgelopen. Ik vond het toen heel moeilijk om met dat paard verder te gaan. Hij heeft nooit meer gek gedaan, maar toch getrouwde ik hem niet en botste we enorm.

Gelukkig geeft Sjef een heel safe gevoel. Vandaag voor het eerst een rondje in de buitenbak gereden

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:55

Wat een leukert zeg, heerlijk dat hij zo braaf is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:59

Dat is een knappe leonie!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:42

Dat is een hele knappe Leonie, wat stoer dat je in de buitenbak hebt gereden :)

Polo, les is altijd fijn.. Ik heb nu elke week 1 x les gewoon voor de kijk vanaf de grond heel fijn vind ik dat ookal is het maar voor 15 min hahaha, z'n kaarsje is echt op daarna ( ik heb hem dan al even 5 min gelongeerd en ingestapt , dus al met al is hij zon 25 min bezig ;) )

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:08

MVGR....knap at je hebt doorgezet hoor, leuk paard!
Leonie...Sjef is leuk!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:50

moniek21 schreef:
Dat is een hele knappe Leonie, wat stoer dat je in de buitenbak hebt gereden :)

Polo, les is altijd fijn.. Ik heb nu elke week 1 x les gewoon voor de kijk vanaf de grond heel fijn vind ik dat ookal is het maar voor 15 min hahaha, z'n kaarsje is echt op daarna ( ik heb hem dan al even 5 min gelongeerd en ingestapt , dus al met al is hij zon 25 min bezig ;) )

Ja ik vond het vooral spannend omdat er geen omheining omheen zit. Galopperen durfde ik ook nog niet. Misschien volgende keer.

Ik wil na mijn vakantie ook wat frequenter gaan lessen. Wel heb ik het geluk dat een goede vriendin vaak meekijkt tijdens het rijden.

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:01

dankjewel allemaal! :D :D

Leoni: super gaaf beestje heb je en mooi dat je nu wel het vertrouwen hebt. Ik merk aan mij dat het vertrouwen ook aardig achteruit was gegaan. Gelukkig heb ik wel weer een groot gedeelte terug kunnen vinden! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:28

Leonie , ik heb de eerste keer in de buitenbak ook niet gegaloppeerd hoor ;) hij was ff te wakker .. Wilde hem eerst fijn ontspannen kunnen sturen ...hahaha en toen was het kaarsje op ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:10

Leonie: wat is sjef gaaf! En showen kan die ook al precies! Fijn dat hij buiten ook zo braaf was :j

Moniek: ze zijn idd zo snel moe in het begin. Ik reed de jonkies hier ook nooit langer dan 20min, dan zijn ze stikop!

Fokfanaat: hoe gaat het met die van jou? Is de cowboy er nog op geweest?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:16

Knap paard Leonie!!

Mvgr: ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Knap van jou dat je ook doorgezet hebt. Begrijp de spanning en angst die ermee gepaard gaat, maar ook de kracht en het doorzettingsvermogen dat je ervoor nodig hebt.
Fijn dat het bij jullie ook goed gaat nu!

Vanmiddag komt er een osteopaat voor Danica. Toch maar eens laten checken. Ze is nu drie maand onder het zadel, is plots aan het groeien en aan de longe gaat ze ineens in rechtergalop vaak overkruist. Dat deed ze daarvoor nooit. Dus even laten nakijken kan vast geen kwaad :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:07

die van mij staat nog steeds bij de cowboy, laatste nieuws is dat hij denkt dat het wel goed komt, hij zit er nu op in draf, niet in galop, heeft nog wel veel spanning in zijn lijf.

volgens mij haalt mijn zadelmakmaker hem na het weekend weer op.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:48

Fokfanaat: zal tijd nodig hebben! Positief dat hij denkt dat het wel goed komt :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:32

Vandaag weer gelest met Hudson, hij was erg aanwezig weer.. Z'n overbuurvrouw ( merrie van mijn tante ) is hengstig... Tja dat is natuurlijk veel belangrijker dan opletten ;) eenmaal erop deed hij weer goed z'n best , al wilde hij wel heel graag naar de achterkant van de bak omdat daar de deur open stond en hij hoopte een glimp op te vangen van " zijn " merrie 8)7 maar fijn gereden zelfs een half rondje doorgezeten alleen om te kijken naar zijn reactie ... Vond het een beetje gek .. Maar bleef wel lopen <3 ben trots op hem :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:25

Fokfanaat, voorzichtig beter nieuws dus.
Is hudson nog hengst moniek?

Ik ben gister voor het eerst naar buiten geweest. Iemand vrijwillig gevonden om op mijn rots in de branding te gaan zitten en daar gewoon fijn achter aan gehobbeld. Hij vind het de normaalste zaak van de wereld. En buiten draaft hij vanzelf heel fijn voorwaarts al lach ik mij kapot als hij hard gaat. Beetje onstabiel.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:50

Zo, ik en mijn knapperd hebben vandaag voor het eerst op de buitenbak gereden. Dit had ik gepland, alleen anders voor ogen. Had namelijk gedacht voor de lessen nog een half uurtje te kunnen rijden in de binnenbak en daarn afsluiten in de buitenbak. Helaas, lessen vervroegd... Dus maar meteen de buitenbak in! Stalgenoot had een braaf paardje en bood aan om mee te rijden. Hij vond die openlucht bak wel even bijzonder, veel te zien namelijk. Onze buitenbak ligt iets hoger in de omgeving met prachtig uitzicht. Vond History dus ook. En dan de merries die via een opening in de struiken net te zien waren.

Maar ik ben zeer tevreden. Heb er niet teveel van verwacht en hem in het begin de kans gegeven rond te kijken. Later hem wat meer bij elkaar gepakt wat ook goed ging. De hindernissen in de baan waren niet de moeite waard om bekeken te worden. Weer heel trots op mijn mannetje!

Ander leuk nieuws, bij ons op stal houden ze een bixie clinic. Heb een jong ruitertje wat helemaa weg van History is. Dus gevraagd of deze combi mee mag doen. History valt nog nét onder ponymaat, dus heeft ze geluk. Dat is gewoon een info dag en 3 kwartier les in bixie vaardigheden. Waar ze vragen kunnen stellen. Hoeven alleen te stappen en draven. Nou dat hebben die 2 al laten zien. Ze nemen nog even een prive lesje samen en dan mag ze hem lenen voor de clinic. Zullen beiden veel plezier aan gaan beleven!
Afbeelding

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:18

Charisma schreef:
Jen: uitdaging seg! Sjiek dat je het zelf doet!
Pol: Altijd leuk als je iemand hebt die meekijkt idd, ik heb ook heel veel les (3-4x per week). Ben ook van plan van de eerste paar keer met Rico effe lesgeefster te laten meekijken. Heb het nu al zo vaak gedaan en kan ook echt mijn plan wel trekken, maar ben toch even zekerder als er iemand effe meekijkt!

ik heb al eerder zadelmak gemaakt, allemaal goed en rustig verlopen dus zie geen problemen :) alles op het dooie gemakje, lekker laten wennen :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:17

Fijn Moniek dat Hudson zo goed gaat. Sjef vind merries ook nog erg leuk, terwijl zijn ballen er toch al een tijdje af zijn.

Wat is Historie toch braaf Orsje. Leuk zo'n bixie clinic.

Sjef heeft sinds vandaag vakantie. Hij doet het zo goed dat hij dat wel verdiend heeft.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:36

Polo, Hudson is nu 7 wk geleden gecastreerd ;) dus hij voelt zich nog man ... Het wordt wel minder gelukkig want hij kan brullen :wow: echt om gek van te worden. O:)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:34

Oei best lastig als hij zich nog zo hengst voelt!

Onze hengst is tammer dan de ruin :')

Is History nog zo klein dan? Of bedoel je in klasse e-pony?

Fokfanaat, gelukkig zijn er nog zo'n cowboys die goed blijven zitten. Kan goed zijn dat hij uiteindelijk even die klik maakt in zijn hoofd en daarna gewoon braaf gaat zijn hoor :)

Donderdag is de osteopate geweest voor Danica. Ze zat toch flink vast in de rug. Dus had het goed gevoeld. Ze is nu losgemaakt en volgende week ga ik weer verder met rijden. Mocht er morgen zelfs al terug op, maar vind dat wat vroeg. Zal ze wel even longeren dan.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 02:04

@coberlina

Nee, denk als ze de meetlat erbij houden, dat hij of net te groot is of nog net als pony door mag.
Hun meten vanaf 1m57 paard. History groeit nog en zat begin dit jaar bijna rond 1m55. Hij is vrij groot voor een Fjordmix
Hij is sinds het rijden duidelijk nog gegroeid.

Nu is het ook niks officieels, maar enkel een cursus voor de kids. Dus maakt zijn maat niet zo heel veel uit. Maar meestal komen er toch echt shets, A, B en C ponys op af. Dus dan zal History de grootste zijn.