Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:44

@Batlow
Iemand heeft hier een aantal pagina's precies uitgewerkt wat ze allemaal ging vragen. Weet zo alleen niet meer wie. Op de KNHS site kun je volgens mij ook tips vinden.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:47

Ik ga m niet laten keuren :) heb hier eerder wel een link geplaatst maar de advertentie is al van MP :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:55

KarinvdM schreef:
Bonjoy schreef:
Mijn zusje haar verzorgpony is vanmiddag verkocht :)

Ja, onze zoektocht is dus al klaar.
M'n nichtje is erg blij met de pony. :)

Leuk dat ze toch naar jou (nichtje) is gegaan! Ik had inderdaad gehoord dat er kijkers kwamen :j

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:59

Halloo!!

Ik ben vandaag bij een merrie wezen kijken! Vond het een leuk paardje maar zit een beetje te twijfelen over de grootte. Paardje is zelf 1.73 en ik 1.80 en geen slanke den maar wat steviger. Er is wel een kort stukje gefilmd, klein stukje draf en een stukje galop, toen was de batterij leeg (heel jammer, mijn camera lag niet voor t grijpen in de auto dus namen we die van vriendinnetje, die ze op stal nog had opgeladen en helemaal vol was... was de batterij leeg.... heel bizar) Verder vind ik het wel echt een leuk dier en ga denk ik ook zeker nog een 2e keer kijken. Moet dan alleen even kijken of me instructrice mee gaat en hoe ik het allemaal regel met me ouders (Die willen m ook echt zien omdat ze deels helpen met de koop, hebben er verder geen verstand van) pff me hoofd loopt opt moment echt even over! Dus nu gaat ik dr lekker maar een nachtje over slapen haha

edit: Ohjah en het is het 2e paardje dat ik bekijk, dus ik vraag me ook een beetje af of ik niet nog meer moet bekijken.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:16

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:20

Marlous, als het goed voelt hoef je niet nog meer paarden te bekijken om het bekijken m.i. :)

Voor mij is het eerste paard al raak, hoewel ik het nog steeds allemaal erg spannend vind :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:22

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:25

stitchlover schreef:
Voor mensen die opzoek zijn naar een sportmerrie van een (zeer) betrouwbaar adres:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/56 ... ind=2&fs=1

Alleen moet je er wel echt even in het topic meteen bij vermelden dat het een vreselijk sensibel dier is en behoorlijk eenkennig.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 08-07-12 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:26

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:27

Somebody_ schreef:
Alleen moet je er wel echt even in het topic meteen bij vermelden dat het een vreselijk sensibel dier is en behoorlijk eenkennig.

Bij deze :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:34

Ik ben vandaag voor de 2e keer bij de friese merrie geweest, heb dit maal samen met een stalgenoot daar een buitenritje gemaakt. Was ze erg braaf, ze vond alleen boten erg eng maar ik moet zeggen dat die ook wel erg hard aan het varen waren.
Verder was het wat een rare bezichtiging, verkopende partij moest halverwege weg omdat haar zoontje ziek was en alles eronder had gekotst.. Erg raar weggegaan dus en ik wilde graag de merrie op de trailer zien en dat is dus helaas ook niet gelukt.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:34

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:18

Dat is jammer Monica! Ga je nu nog een x bij haar kijken?

Die kruising haf ziet er idd leuk uit!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:26

iemand die vandaag een paard rijker is?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:44

stitchlover schreef:
Voor mensen die opzoek zijn naar een sportmerrie van een (zeer) betrouwbaar adres:

Vind het een leuk paard maar een Jazz pas op haar 6e gaan inrijden? Wil eigenlijk al geen Jazz en dan zeker geen eentje die zich zes jaar geestelijk en lichamelijk heeft kunnen sterken zonder aan het werk te hoeven.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:46

Ik zou er ook niet aan beginnen (ben er geweest)...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:22

Waarom wil je geen Jazz Jury?
Jazz en Contango is over het algemeen een prima match.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:35

Is voor 15 jarige meisje, moeten het doen met een buitenbak (dus ook wel eens een dagje niet rijden), eerst stukje over de weg.
Mijn ervaring is dat Jazz gewoon te rillerig is voor een omgeving waar veel omheen gebeurt (uitzonderingen daargelaten). Vind het 9 vd 10 x geen passende afstamming voor een startende/basis amateur.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:46

Lijkt me ook geen goede match vooor een meisje van 15....Moet ook eerlijk bekennen dat de jazz mij niet aanspreekt... Hier was vandaag alweer een wedstrijd afgelast ivm regenval is al de 3e dit seizoen..heb ik nog nooit meegemaakt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:15

Hoipiepeloii is er geweest dus dat is altijd handig wanneer je meer wilt weten zou ik zo zeggen.
Maar voor een 15 j moet de amazone wel heel handig zijn denk ik? Ik vind zijn model niet zo mooi eerlijk gezegd, groot hoofd ook.

Persoonlijk anti Jazz en wat blijkt nu? er is hier een 6 jarige Jazz in pension gebracht die ik moet doorrijden zodat ie tzt in de verkoop kan :+ Waait flink vandaag dus ik neem hem maar eens mee op de galopbaan, hopelijk houden mijn knietjes zich vast genoeg aan het zadel :o Het is Jazz x Lauries Crusador dus qua afstamming zit dressuurliefhebber helemaal goed. Wel een plaatje om te zien, eerlijk is eerlijk!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:23

stitchlover schreef:

Somebody_ schreef:

Staat ook in de advertentie. Wel een gaaf dier!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:30

jury schreef:
Is voor 15 jarige meisje, moeten het doen met een buitenbak (dus ook wel eens een dagje niet rijden), eerst stukje over de weg.
Mijn ervaring is dat Jazz gewoon te rillerig is voor een omgeving waar veel omheen gebeurt (uitzonderingen daargelaten). Vind het 9 vd 10 x geen passende afstamming voor een startende/basis amateur.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Meer voorbeelden van gezien. Als er in de adv al staat dat ze sensibel is en niet voor iedereen te rijden zou ik dat zeker niet met een 15 jarige proberen.
Ook dat pas met 7 jaar zadelmak gemaakt vind ik een raar verhaal. Misschien ook eerder van een "niet passende" combi geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:31

Babootje schreef:
jury schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Meer voorbeelden van gezien. Als er in de adv al staat dat ze sensibel is en niet voor iedereen te rijden zou ik dat zeker niet met een 15 jarige proberen.
Ook dat pas met 7 jaar zadelmak gemaakt vind ik een raar verhaal. Misschien ook eerder van een "niet passende" combi geweest?

Of als jong dier op verschillende plaatsen geprobeerd?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:49

Er zit een heel ander verhaal achter.. mega sensibel valt overigens wel mee, maar niet geschikt voor een 15 jarige.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:30

SuperLiesje schreef:
Dat is jammer Monica! Ga je nu nog een x bij haar kijken?

Die kruising haf ziet er idd leuk uit!

Nee, aangezien we er niet uit komen qua prijs wordt het hem niet. Erg jammer maar ik ga geen vermogen betalen voor een fries die niet opgenomen is in het stamboek omdat ze de vader niet willen vrijgeven.

Onze zoektocht gaat dus weer verder :)