Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:00

Ik heb een sterke voorliefde voor Johnsons. En die is ook nog eens 5, dus dat is al helemaal m'n ding. ;)
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 10-06-12 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:01

Maar in dit geval werd niemand om.zijn mening gevraagd. Het was een mededeling :) Vind sowieso niet dat we moeten oordelen over een ander zijn budget.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:02

Inderdaad, daarom zei ik zo heeft iedereen zn budget.

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:04

hoihoi,
ik krijg een eigen paard!
maar nu... moet ik nog een leuk geschikt paardje vinden...
we hebben niet zo'n hoog budget voor een paard, namelijk maar 1500 euro.
voor mijn opleiding heb ik niveau L nodig springen en L1 dressuur.
dus nou hopen dat ik voor dat geld nog een leuk paardje kan vinden die kan springen en netjes kan lopen.
het paard moet ook niet ouder zijn dan 10 jaar....

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:06

Seven schreef:
Beetje rare opmerking udessa, de een heeft gewoon meer te besteden dan een ander.

IK vind 8 of 10 een goed bedrag om mee te kijken, mogelijkheden zijn wat ruimer

Was maar een grapje.. alhoewel ik niet aan dat bedrag kom.. ja kan wel maar dan zou ik wat jaren moeten sparen haha :D .. maar als je een goed sport paard zoekt ja dan is dat bedrag uiteraard hoger. Ik hobbel wat rond en wil alleen buitenritten maken.. dus voor mij hoeft een paard niet zoveel te kosten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:14

Ik snap dat het een grapje is maar kwa wat apart over :D
Het is soms wel goed om ook naar bedragen te kijken en of deze wel samen lopen met de eisen, dat scheelt dan heel wat teleurstellingen.
Maar meestal is het beter niet te bemoeien met wat mensen kunnen besteden :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:18

Ik vind 10 een mooi bedrag en verbaas me eerder over de lage budgetten.
Maar ieder z'n ding.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:20

Somebody_ schreef:
Ik heb een sterke voorliefde voor Johnsons. En die is ook nog eens 5, dus dat is al helemaal m'n ding. ;)

Ik ook :)) Die van mij is zó grappig, echt een lolbroek! De Sorento is een stuk sensibeler, misschien niet helemaal wat je zoekt.. Moet je een eind reizen om ze te bekijken?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:27

Somebody_ schreef:

Ik vind johnson zelf een hele ruige bok en heb ook even bij Hans peter op stal gezeten en hij is zelf zooooo gaaf in de omgang .

Maar de nakomelingen vind ik los heel ruig maar onder het zadel heb ik er niks
Tot weinig mee. Vaak veel te horizontaal in het lijf en met name de hals en niet goed genoeg galoperen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:28

Needje schreef:
Ik vind 10 een mooi bedrag en verbaas me eerder over de lage budgetten.
Maar ieder z'n ding.

Mijn hele paardenbestand wat ik ooit gehad heb, heeft bij elkaar nauwelijks 10.000 gekost.
Ik verbaas me dus af en toe over wat mensen bereid zijn te betalen, enkel omdat er dingen belooft worden (waarvan je maar af moet wachten of je die er ook daadwerkelijk uit rijdt)

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:32

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:38

Nou de meningen zijn erg verdeeld over de Johnson ruin! Ga denk ik maar gewoon zelf kijken en op mn eigen gevoel af, dan moet het goedkomen!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:39

willie10 schreef:
Nou de meningen zijn erg verdeeld over de Johnson ruin! Ga denk ik maar gewoon zelf kijken en op mn eigen gevoel af, dan moet het goedkomen!

Ik had het overigens niet over 'jou' Johnson hoor. Ik had puur over Johnsons in het algemeen. ;)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:40

Ja ik snap het! Maar heb van meer mensen al dingen gehoord over 'mijn' Johnson hihi

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:44

Op de Johnson clinic hadden vrijwel alle Johnson's een hele fijne galop. En ook veel front. Die van ons had op de IBOP ook het hoogste cijfer voor de galop. En dat meewerkende karakter is natuurlijk gewoon heel belangrijk.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:45

Deze had ook een fijne galop! En ze zegt dat het een super paard is, heel leergierig en dat zegt mijn vriendin die erop rijd ook!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:47

Dan heb jij mooi mazzel gehad ikke. (of je hele paardenbestand moet uit 1 paard of een kudde shetjes bestaan :D )
Maar het lijkt soms wel hoe lager het budget, hoe langer de wensenlijst.
Ik ben overigens helemaal niet van mening dat een paard de hoofdprijs moet kosten. Mede ook door wat jij zelf ook aanhaalt. Maar voor 1500 mag je wel enorm in je handjes klappen al je een gezond, braaf, knap, en getalenteerd paard hebt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:48

Hihi Needje dan wil ik daar dr wel een paar van!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:48

Anders ik wel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:56

Needje schreef:
Dan heb jij mooi mazzel gehad ikke. (of je hele paardenbestand moet uit 1 paard of een kudde shetjes bestaan :D )
Maar het lijkt soms wel hoe lager het budget, hoe langer de wensenlijst.
Ik ben overigens helemaal niet van mening dat een paard de hoofdprijs moet kosten. Mede ook door wat jij zelf ook aanhaalt. Maar voor 1500 mag je wel enorm in je handjes klappen al je een gezond, braaf, knap, en getalenteerd paard hebt.

Het gaat niet zozeer om de prijs, maar vooral om wat men verwacht en waarvan je soms al vooraf kunt zien dat dat er nooit uit zal komen. Soms ligt dat aan het paard; soms ligt dat aan de ruiter en nog vaker aan het feit dat de combi gewoon niet past.

Maar ik ken ook een paard dat voor minder dan die 1500 euro van eigenaar wisselde maar intussen wel met de hoeven in de neus M2 loopt............

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:58

Tja maar als M2 je einddoel is.. En van 'ik ken 1 paard', ken ik er ook nog wel wat..

Overigens snap ik wel wat je bedoelt hoor, verwachtingswaarde tov prijs en dan mag de ruiter soms ook nog wel wat kritischer zijn op zichzelf.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 10-06-12 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:59

Het is ook maar net wat je met het paard wilt gaan doen :) Als je echt een paard zoekt met potentie voor het hogere werk, past daar een ander budget bij dan wanneer je op zoek bent naar een allround 'recreatiemaatje'.

Ik wil later zeker wel gaan starten met mijn nieuwe aanwinst, maar ik zie wel waar het schip strandt :D

Ik heb met een, naar jullie mening, laag budget een leuk paard kunnen kopen, dat naar mijn idee goed bij mijn wensen en doelen past. Fijn karakter, röntgenologisch geen enkele bemerking, leuke gangen en een leuke afstemming :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:01

Ja jij hebt zeker een leuk paard gevonden Yelly! En je had het geluk dat je geen eisen stelde aan de maat, want bij zo eentje van 170 kun je de prijs wel verdubbelen :) Maar vaak moet je dus bij een lager budget op 1 van je punten wel een concessie doen. En daar is niks mis mee hoor, als je maar niet verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:05

Dat scheelt zeker :j

Ga haar over een paar maanden wel weer eens meten, heb wel het idee dat ze nog hard aan het groeien is :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:07

Dat zou helemaal top zijn en ook een geluk! :)