Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:06

Nee Yelly dit is een vriendin, [***] staat bij haar thuis. Maar ze hielp me ook vaak met m'n hafje, ging er mee op jumping en hielp me bij de dressuur. aangezien ik verloopig eventjes niet mag rijden en mijn lesgeefster max maar twee keer in de week kan komen... Morgen komt m'n lesgeefster wel terug met der rijden, ik heb de tips opgeschreven van bokt en van de osteopaat. En heb gemerkt dat ze veel losser in haar lichaam komt als ze wat langer gelaten wordt vanvoor en ook zo iets meer haar achterhand er onder brengt, als je haar losser laat vanvoor gaat ze ook iets meer vooruit. Ze heeft het vooral links erg moeilijk, daar zit ze erg vast. Ze wordt dan eerst goed los gereden op haar iets makkelijker kant, en nadien voorzichtig op de moeilijke kant. En dat ging vandaag ook vrij goed al, ik zie wel al vooruitgang tegenover de eerste keer, en daar hou ik mij voorlopig aan vast. Ik weet dat je voor die prijs gerust een paard hebt dat alles doet en alle knopjes kent, maar ik heb liever een paard dat lief is in omgang, mij vertrouwen geeft, en waarmee ik een klik heb, waarmee ik elke keer vooruitgang zie, en persoonlijk vind ik dat dan belangerijker als een paard dat gewoon alles doet wat er van hem of haar gevraagd wordt.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:07

al contact gehad met de vorige eigenaren??

vind haar wel zuur kijken... lijkt of ze geen plezier in het rijden heeft.
Ruiter mag haar handen wel even hoog houden.... en een cap(tok) vind ik wel zo veilig..
zeker als je het paard niet kent..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:08

@ Arabiertje, maar denk je niet dat je voor dat zelfde geld ook een paard kunt vinden waar én alle knopjes opzitten en die je wat kan leren én lief is in de omgang, jou vertrouwen geeft en waar je een klik mee krijgt? Dat lijkt me echt zo vreemd nog niet hoor.
En tuurlijk loopt ze losser als ze lang loopt, dan hoeft ze niks te doen en dat is voor haar makkelijker.

@ Seasons, die tweede merrie vind ik een leuk dier! Je staat er ook goed op! Maar deze twee worden het niet dus? De Flemmingh merrie vind ik ook een leuk beest :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:11

Hallo allemaal, ik meld mij ook graag bij jullie in het topic. Ben pas mijn zoektocht gestart naar een jong paard erbij voor de sport.

Ik zoek een 3,4,5 jarige die in ieder geval al zadelmak is (of mee bezig is) en minimaal 165 hoog.
Een eerlijk paard met genoeg werkwilligheid en leergierig maar ook genoeg potentieel voor de dressuursport.

Ik houdt alle site's goed in de gaten maar vindt het moeilijk om een selectie te maken.
Heb nu 3 paarden die mij erg aanspreken (waaronder een 3 jarige onbeleerd Jazz :+ :Y) )
En wellicht gaan we zaterdag een rondje bezichtigingen (is dit een normaal woord? woordenboek kent het niet..)maken. Ben erg benieuwd!
Wel leuk om zo weer bezig te zijn met een zoektocht!

Carolientjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 07:50

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:36

Carolientje: ik vind hem nog erg jong en iel tonen.
Qua gangen is het een leuk paard, maar er is iets wat me tegenstaat aan dit paard, ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar iets staat me tegen (kan ook komen omdat ik mijn koffie nog niet op heb hoor :+ )

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:44

@ Kletskoekje: Wat is je budget, kan ook in pb...

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:45

oh die is wel heel iel nog!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:46

inderdaad iel en jong..maar wel leuke gangen

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:46

@ Carolientje
Ik kijk er tegenaan dattie erg compact is. Lijkt me dat als je je been te ver naar achteren legt, dat je dan als bij zijn flanken zit. :+

Filmpje van Triple D.
http://www.youtube.com/watch?v=BLOI3sVNBH4

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:06

@ seasons, dat is ook een erg mooi paard en zeker voor haar leeftijd erg braaf.
Ik denk dat als je deze 2 jaar goed doorrijdt je een prachtig breed, gespierd paard hebt ( maar de Flemmingh had je voorkeur toch ;) ?)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:18

saskia79 schreef:
Heb een paard gevonden!!!
Wordt dinsdag gekeurd!!!

Rascin x Kennedy!!

Hè wat leuk dat je ook een paard van Henk en Helga hebt! Ben benieuwd!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:34

Seasons schreef:
@ Carolientje
Ik kijk er tegenaan dattie erg compact is. Lijkt me dat als je je been te ver naar achteren legt, dat je dan als bij zijn flanken zit. :+

Filmpje van Triple D.

Ik vind persoonlijk de flemmingh een stuk aansprekender en beter bij je passen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:37

Arabiertje* schreef:
Nee Yelly dit is een vriendin, Warona staat bij haar thuis. Maar ze hielp me ook vaak met m'n hafje, ging er mee op jumping en hielp me bij de dressuur. aangezien ik verloopig eventjes niet mag rijden en mijn lesgeefster max maar twee keer in de week kan komen... Morgen komt m'n lesgeefster wel terug met der rijden, ik heb de tips opgeschreven van bokt en van de osteopaat. En heb gemerkt dat ze veel losser in haar lichaam komt als ze wat langer gelaten wordt vanvoor en ook zo iets meer haar achterhand er onder brengt, als je haar losser laat vanvoor gaat ze ook iets meer vooruit. Ze heeft het vooral links erg moeilijk, daar zit ze erg vast. Ze wordt dan eerst goed los gereden op haar iets makkelijker kant, en nadien voorzichtig op de moeilijke kant. En dat ging vandaag ook vrij goed al, ik zie wel al vooruitgang tegenover de eerste keer, en daar hou ik mij voorlopig aan vast. Ik weet dat je voor die prijs gerust een paard hebt dat alles doet en alle knopjes kent, maar ik heb liever een paard dat lief is in omgang, mij vertrouwen geeft, en waarmee ik een klik heb, waarmee ik elke keer vooruitgang zie, en persoonlijk vind ik dat dan belangerijker als een paard dat gewoon alles doet wat er van hem of haar gevraagd wordt.

Oh, dat is wel heel vervelend als je in de proeftijd niet zelf op Warona kan rijden? Hoe neem je dan je beslissing? Al denk ik dat die al vast staat,of niet?

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:52

xchanel01 schreef:
saskia79 schreef:
Heb een paard gevonden!!!
Wordt dinsdag gekeurd!!!

Rascin x Kennedy!!

Hè wat leuk dat je ook een paard van Henk en Helga hebt! Ben benieuwd!

ken je hun goed??

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:21

Somebody_ schreef:
Seasons schreef:
@ Carolientje

Filmpje van Triple D.

Ik vind persoonlijk de flemmingh een stuk aansprekender en beter bij je passen!

De Flemmingh past idd beter bij me. Ik wil zo graag nog een keer kijken bij de Flemmingh.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:25

De flemmingh is veel leuker!! Staat je ook beter..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:37

Arabiertje* schreef:
Nee Yelly dit is een vriendin, Warona staat bij haar thuis. Maar ze hielp me ook vaak met m'n hafje, ging er mee op jumping en hielp me bij de dressuur. aangezien ik verloopig eventjes niet mag rijden en mijn lesgeefster max maar twee keer in de week kan komen... Morgen komt m'n lesgeefster wel terug met der rijden, ik heb de tips opgeschreven van bokt en van de osteopaat. En heb gemerkt dat ze veel losser in haar lichaam komt als ze wat langer gelaten wordt vanvoor en ook zo iets meer haar achterhand er onder brengt, als je haar losser laat vanvoor gaat ze ook iets meer vooruit. Ze heeft het vooral links erg moeilijk, daar zit ze erg vast. Ze wordt dan eerst goed los gereden op haar iets makkelijker kant, en nadien voorzichtig op de moeilijke kant. En dat ging vandaag ook vrij goed al, ik zie wel al vooruitgang tegenover de eerste keer, en daar hou ik mij voorlopig aan vast. Ik weet dat je voor die prijs gerust een paard hebt dat alles doet en alle knopjes kent, maar ik heb liever een paard dat lief is in omgang, mij vertrouwen geeft, en waarmee ik een klik heb, waarmee ik elke keer vooruitgang zie, en persoonlijk vind ik dat dan belangerijker als een paard dat gewoon alles doet wat er van hem of haar gevraagd wordt.

Hi Arabiertje,
Dit klinkt mij bekend, weet je of haar rug al eens op de foto is gezet?
Ik heb nl een keer bijna een paard gekocht die dat ook had, hij was echt super leuk, precies wat ik zocht.
Hij staakte wat af en toe, maar dat kwam volgens de eigenaresse omdat hij altijd lang en laag gereden werd, en ik reed hem iets hoger op.
Hij kwam grandioos de keuring door, tot ik foto's van de rug liet maken, bleek hij flinke Kissing Spines te hebben.
Ik weet natuurlijk niet of dat bij haar het geval is, maar als je haar dan toch laat keuren, zet dan voor de zekerheid ook de rug op de foto, het is maar een paar tientjes extra, maar dan heb je ook weer wat extra zekerheid dat dat hij haar wel goed zit.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:34

Gisteren leuke dag gehad!!!
Gezellig met mijn vriend en een vriendin, het vaste clubje om paarden te kijken.

-1e paard was leuk! een merrie met een lieve blik, eerlijk karakter. ik reed er fijn mee weg. was soms wat kort in de gangen en ik twijfel over haar bouw. mijn instructrice buigt zich nu over het filmpje ;)
-2e paard was van een bokker. leuk dier met een schattig kopje, maar voor mij te iel en te slungelig. dat past niet bij mijn postuur en helaas, die heb ik laten staan.
-3e een leuke 3-jarige! lijkt mij een stabiel paard, goed qua bouw en karakter lijkt echt goed, nog jong natuurlijk. zeker een om te onthouden. ik ben alleen een mietje... heb weinig ervaring met het beleren van een 3jarige. Hoewel ik goede hulp heb op de stal waar ik naar toe wil, vind ik dat nog een beetje spannend. maar ga er zeker over nadenken!
-4e sprak me niet aan in bouw en beweging.

Tja, soms moet je paarden gewoon zien voor je er iets over kan zeggen. Dat blijk maar weer na zo'n dag.
Ik geloof dat als ik een paard heb, ik de gezellige kijk-dagjes ga missen! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:41

Mooi dat er iig wel wat leuke tussen zitten driebergen!

@Seasons, vind zelf de flemmingh ook leuker! :j

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:24

driebergen schreef:
Gisteren leuke dag gehad!!!
Gezellig met mijn vriend en een vriendin, het vaste clubje om paarden te kijken.

-1e paard was leuk! een merrie met een lieve blik, eerlijk karakter. ik reed er fijn mee weg. was soms wat kort in de gangen en ik twijfel over haar bouw. mijn instructrice buigt zich nu over het filmpje ;)
-2e paard was van een bokker. leuk dier met een schattig kopje, maar voor mij te iel en te slungelig. dat past niet bij mijn postuur en helaas, die heb ik laten staan.
-3e een leuke 3-jarige! lijkt mij een stabiel paard, goed qua bouw en karakter lijkt echt goed, nog jong natuurlijk. zeker een om te onthouden. ik ben alleen een mietje... heb weinig ervaring met het beleren van een 3jarige. Hoewel ik goede hulp heb op de stal waar ik naar toe wil, vind ik dat nog een beetje spannend. maar ga er zeker over nadenken!
-4e sprak me niet aan in bouw en beweging.

Tja, soms moet je paarden gewoon zien voor je er iets over kan zeggen. Dat blijk maar weer na zo'n dag.
Ik geloof dat als ik een paard heb, ik de gezellige kijk-dagjes ga missen! :D

Leuk heh die kijkdagen. Wij vinden het ook gezellig hahahahahhaha......

We gaan woensdag weer naar een pony kijken (als ze vandaag al niet verkocht wordt ;( )

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:47

@ Tassie, ben je toevallig al bij deze pony gaan kijken :
http://www.sporthorses.be/advertentie/p ... zoekid/157
De pony staat al een geruime tijd op SH, en vanop de foto te zien vind ik het een hele leuke aansprekende pony,
ik vroeg me eigenlijk af wat er mis is met de pony omdat hij al verschillende maanden te koop staat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:52

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:53

Misschien is ie heel duur?
En hij word 'al' 14, dus voor sommige te oud?
Is wel een hele leuke leerpony :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:55

Silly, kun je mij meer vertellen over die Unaniem? Ben wel benieuwd. Ik had er mijn oog ook op laten vallen, wil alleen nog niet gaan kijken voor ik Vorstin gekocht heb.