Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
) 
Seasons schreef:@ Carolientje
Ik kijk er tegenaan dattie erg compact is. Lijkt me dat als je je been te ver naar achteren legt, dat je dan als bij zijn flanken zit.
Filmpje van Triple D.
http://www.youtube.com/watch?v=BLOI3sVNBH4
Arabiertje* schreef:Nee Yelly dit is een vriendin, Warona staat bij haar thuis. Maar ze hielp me ook vaak met m'n hafje, ging er mee op jumping en hielp me bij de dressuur. aangezien ik verloopig eventjes niet mag rijden en mijn lesgeefster max maar twee keer in de week kan komen... Morgen komt m'n lesgeefster wel terug met der rijden, ik heb de tips opgeschreven van bokt en van de osteopaat. En heb gemerkt dat ze veel losser in haar lichaam komt als ze wat langer gelaten wordt vanvoor en ook zo iets meer haar achterhand er onder brengt, als je haar losser laat vanvoor gaat ze ook iets meer vooruit. Ze heeft het vooral links erg moeilijk, daar zit ze erg vast. Ze wordt dan eerst goed los gereden op haar iets makkelijker kant, en nadien voorzichtig op de moeilijke kant. En dat ging vandaag ook vrij goed al, ik zie wel al vooruitgang tegenover de eerste keer, en daar hou ik mij voorlopig aan vast. Ik weet dat je voor die prijs gerust een paard hebt dat alles doet en alle knopjes kent, maar ik heb liever een paard dat lief is in omgang, mij vertrouwen geeft, en waarmee ik een klik heb, waarmee ik elke keer vooruitgang zie, en persoonlijk vind ik dat dan belangerijker als een paard dat gewoon alles doet wat er van hem of haar gevraagd wordt.
Somebody_ schreef:Seasons schreef:@ Carolientje
Ik kijk er tegenaan dattie erg compact is. Lijkt me dat als je je been te ver naar achteren legt, dat je dan als bij zijn flanken zit.
Filmpje van Triple D.
http://www.youtube.com/watch?v=BLOI3sVNBH4
Ik vind persoonlijk de flemmingh een stuk aansprekender en beter bij je passen!
Arabiertje* schreef:Nee Yelly dit is een vriendin, Warona staat bij haar thuis. Maar ze hielp me ook vaak met m'n hafje, ging er mee op jumping en hielp me bij de dressuur. aangezien ik verloopig eventjes niet mag rijden en mijn lesgeefster max maar twee keer in de week kan komen... Morgen komt m'n lesgeefster wel terug met der rijden, ik heb de tips opgeschreven van bokt en van de osteopaat. En heb gemerkt dat ze veel losser in haar lichaam komt als ze wat langer gelaten wordt vanvoor en ook zo iets meer haar achterhand er onder brengt, als je haar losser laat vanvoor gaat ze ook iets meer vooruit. Ze heeft het vooral links erg moeilijk, daar zit ze erg vast. Ze wordt dan eerst goed los gereden op haar iets makkelijker kant, en nadien voorzichtig op de moeilijke kant. En dat ging vandaag ook vrij goed al, ik zie wel al vooruitgang tegenover de eerste keer, en daar hou ik mij voorlopig aan vast. Ik weet dat je voor die prijs gerust een paard hebt dat alles doet en alle knopjes kent, maar ik heb liever een paard dat lief is in omgang, mij vertrouwen geeft, en waarmee ik een klik heb, waarmee ik elke keer vooruitgang zie, en persoonlijk vind ik dat dan belangerijker als een paard dat gewoon alles doet wat er van hem of haar gevraagd wordt.

driebergen schreef:Gisteren leuke dag gehad!!!
Gezellig met mijn vriend en een vriendin, het vaste clubje om paarden te kijken.
-1e paard was leuk! een merrie met een lieve blik, eerlijk karakter. ik reed er fijn mee weg. was soms wat kort in de gangen en ik twijfel over haar bouw. mijn instructrice buigt zich nu over het filmpje
-2e paard was van een bokker. leuk dier met een schattig kopje, maar voor mij te iel en te slungelig. dat past niet bij mijn postuur en helaas, die heb ik laten staan.
-3e een leuke 3-jarige! lijkt mij een stabiel paard, goed qua bouw en karakter lijkt echt goed, nog jong natuurlijk. zeker een om te onthouden. ik ben alleen een mietje... heb weinig ervaring met het beleren van een 3jarige. Hoewel ik goede hulp heb op de stal waar ik naar toe wil, vind ik dat nog een beetje spannend. maar ga er zeker over nadenken!
-4e sprak me niet aan in bouw en beweging.
Tja, soms moet je paarden gewoon zien voor je er iets over kan zeggen. Dat blijk maar weer na zo'n dag.
Ik geloof dat als ik een paard heb, ik de gezellige kijk-dagjes ga missen!
)