Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:21

Er is een superleuke tinkerhengst geboren bij ons op stal. Gister was mijn zwager mee om te komen kijken naar ons nieuwe jaarlingetje. Veulen en moeders werden toevallig net in de bak geparkeerd en gingen als een gek door de bak scheuren. Mijn zwager; Jezus ik ben blij dat je die niet hebt gekocht. Zo jong en dan al zo wild! Wat een gevaarlijk veulen zeg!
Mijn naarling lag dus toen we aankwamen en weigerde op te staan. Lag alleen maar te kreunen. Was heeeeeel even bang dat hij koliek had. En een gezond rondspringend veulen vind hij juist abnormaal hahahaha vond de gedachtengang wel lollig.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:50

Sababber schreef:
IloveNikitaa schreef:
Gister was er op de basisschool een Fancy Fair ofzoiets. Er werden daar ook ponyritjes gemaakt. Ik was er even met een vriendin (niet paardenmens) naartoe, wij liepen daar langs zag je zijn banketstaaf,
Vriendin: 'Huh, ik wist niet dat paarden dat ook hadden?' serieus en heel verbaast

_O- _O-
Eerder wist ze ook al niet dat paarden tanden hadden :Y)

Hoe moet hij zich anders voortplanten? :p ik ben benieuwd wat ze daarvan denkt dan :')

Paarden leggen eieren, Paarden zijn tweeslachtig dus kunnen hun eigen eieren bevruchten :D
Ze leggen de eieren in hun buidel en komen na 20 dagen uit....ze klampen zich dan vast aan de tepels van de moeder...en als de baby's groot genoeg zijn komen ze uit de buidel :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:13

Sababber schreef:
Ik zei tegen een klasgenootje dat paardebloemen niet goed zijn voor paarden(zij heeft zelf 3 ponys) zegt ze: wel hoor! Anders heten het geen paardenbloemen! Ik zeg: en boter komt zeker van boterbloemen? Ja! ;')

Hoezo zijn paardenbloemen niet goed? Dat is het eerste dat ik ervan hoor...

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:25

Najoveh schreef:
Sababber schreef:
Ik zei tegen een klasgenootje dat paardebloemen niet goed zijn voor paarden(zij heeft zelf 3 ponys) zegt ze: wel hoor! Anders heten het geen paardenbloemen! Ik zeg: en boter komt zeker van boterbloemen? Ja! ;')

de bloem & steel is niet goed, maar de bladeren juist Heeeeeel erg goed.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:30

Ik kwam laatst terug van de ruitersportzaak, ik had zo'n mini-hoofdstelletje van 10 cm gekocht, vraagt mijn broertje als ik thuis kom:
Is die voor ukkie? (mini-shetlander van de manege)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:26

Najoveh schreef:
Sababber schreef:

Ik heb wel eens gehoord dat geen een gele bloem goed is, en als je gaat nadenken klopt het in de natuur hier wel aardig, boterbloem is geel, sintjacobskruid is geel, paardenbloemen zijn geel..

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:32

ow ja en een twenter is een paard dat in Twente staat toch....

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:45

fjordjes schreef:
Als mensen aan mij vragen (paardenmensen) wat voor een paard ik heb zeg ik altijd een BWP-er. Een watte? Een Belgisch Warmbloed paard. Ooh een belg dus. Zien ze mijn paard en verwachten een stevig trekpaard en dan snappen ze er niks van. Zeg altijd maar dat een KWPN-er een nederlandse versie ervan is.

Herkenbaar, ik heb een Pools wambloed paard en dan denken ze ook altijd aan een stevig trekpaard. Mijn vader zegt dan: 'we hebben een gastarbeider binnen gehaald' :')

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:46

corrina1994 schreef:
fjordjes schreef:
Als mensen aan mij vragen (paardenmensen) wat voor een paard ik heb zeg ik altijd een BWP-er. Een watte? Een Belgisch Warmbloed paard. Ooh een belg dus. Zien ze mijn paard en verwachten een stevig trekpaard en dan snappen ze er niks van. Zeg altijd maar dat een KWPN-er een nederlandse versie ervan is.

Herkenbaar, ik heb een Pools wambloed paard en dan denken ze ook altijd aan een stevig trekpaard. Mijn vader zegt dan: 'we hebben een gastarbeider binnen gehaald' :')

_O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:48

vandaag heb ik weer wat gehoord ze
achter ons piste was iemand hout aan het hakken
ga ik zonder zadel, hoofdstel of zo, alleen met halstertje op hem (ook geen touwen of zo) "oei, hebde gij dan wel een rem?" (heb het hem is laten zien om even galopje te doen & ineens te stoppen :P)
daarna even gelongeert met pessoa "oei, is ie zo stout dat je dat touwding moet gebruiken anders gaat hij lopen?"
meneer begreep er helemaal niets meer van dat ik zonder zadel daarna nog een klein sprongetje deed & uitstapte :P

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:15

ik verzorg sinds kort drie paarden
een hhaflinger waar ik zonjder zadel en hoofdstel mee rij (bitloos en brebackpad)
een schimmel kwpner
een 2,5 jarige mini shetlander hengst

ik maak met hun alle drie wel altijd iets leuks mee

de haflinger: ik was ana het rijden in de buitenbak die naast een druk bereden fietspad ligt ik krijg vaak te horen of mijn geld opwas en ik geen zadel ene hoofdstel kon betalen

kwpner: ik heb meestal het paard van sinterklaas bij me volgens kleine minderen of ik heb het paard van sinterklaaas gestolen

shetlander hengst: ik loop elke woensdag en zaterdag een rondje door het dorp ook langs de kinderopvang de kinderen daar kennen oppie allemaal al en vinden het altijd leuk als ik langskom maar toen kwam ene vader naar mij toe een zei dat ik gestoordt was omdat ik met een "wilde woeste reuze hengst "bij kleine kinderen langs ging de pony is 80 cm en doet geen vlieg kwaad en is de rust zelf

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:39

Wat stom zeg, zou het juist leuk vinden als er een pony'tje langskwam bij de kdv :) die kinderen vinden dat vast ook keileuk

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:51

is idd toch leuk als je er met je shetje er langs rijdt, desnoods dat ze hem even aaien o.i.d.
kbedoel als je shetje 'gemeen' is zou je er toch echt niet bij kindjes van weet ik hoe oud langs gaan XD

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:21

ja heb ik hem ook beleefd uitgelegd maar hij dacht dat ik hem aan het uitkafferen was en heeft de polite ggebelt een politeman was in de buurt ben is gekomen ik heb alles uitgelegd en die man ook ik heb uiteindelijk gelijk gekregen omdat ik dit aan de polite al eenrder had gevraagt of ik langs het kdv mog dat mog gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:27

Mereltje_ schreef:
En dat mensen denken dat (kleine) pony's nog wel een stuk zullen groeien is ook een heel bekende :D

En andersom: van die mensen die een ukkie van 1.50 al mégagroot vinden... Dan sleep ik ze standaard even mee richting één van de echte joekels van stal (~ 1.80) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:28

Kirov schreef:
ow ja en een twenter is een paard dat in Twente staat toch....

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:32

kom ik een meisje tegen met een fries, ik was met blesco
"hoi, jij hebt ook een fries? maar waar zijn zen sokken?"
ja hoor, blesco is donkerbruin (wel bijna zwart) en heeft witte voetjes :z

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:49

Vaak opmerking over peesbeschermers, Wat zijn dat van dingen? scheenbeschermers? :+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:58

chalinka schreef:
kom ik een meisje tegen met een fries, ik was met blesco
"hoi, jij hebt ook een fries? maar waar zijn zen sokken?"
ja hoor, blesco is donkerbruin (wel bijna zwart) en heeft witte voetjes :z

Hehe. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:36

corrina1994 schreef:
fjordjes schreef:

En als hij bokt ga jet melden bij het polen meldpunt van geert wilders }>

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:09

Mn moeder is ook weer lekker bezig, hoewel ze soort van paardenkennis heeft :P
Ik: ''Hee kijk mam, leuke tinker!''
Moeder: ''Huh dat is toch helemaal geen tinker! Hij is niet eens gevlekt!''
Liet foto zien van een tinker met een bles en 4 wite voetjes, voor de rest alleen maar zwart, maar toch wel duidelijk met veel behang :+
Moeder: ''Hoe groot is hij dan?''
Ik: ''1,52m''
Moeder: ''Kun je daar dan wel op rijden?''
Ik: '' _O- ''

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:27

Mijn vriend schepte laatst op dat ik op een KNMI paard rijd :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:35

:')

Vriend tijdens het kruiskruid zoeken in de wei: IK ZIE HELEMAAL GEEN AFWIJKENDE PLANTJES!!!!
Mooi toch. :+ Dat is wat je wil.

En toen ik nog thuis woonde, het is al een poosje terug en ik dacht dat ik 'm hier neer had gezet maar weet niet zeker, sorry als ie dubbel is.

Zusje over een paard op de manege dat dood was: Ja en ze vond het altijd zo lekker dat ze iedere dag een bakje appelmoes over haar voer kreeg!
Mijn vader: Je moet een paard ook geen appelmoes voeren, van geen wonder dattie dood is!

Ik als tegenstander van het voeren van niet-natuurlijke-onzin aan paarden vond het een geniale opmerking, zusjelief was in tranen, mama was boos en papa zei ja het is toch zo. :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:53

Niks mis met appelmoes :+

Maar wat een opmerking van je vader := alles nog goedgekomen met je zusje daarna?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:00

Ach hij heeft toch groot gelijk, wat is er mis met gras en een liksteen. :+
Tja zusje, daar zal ik maar niks over zeggen, ze is wel vaker in tranen, het is zo'n type dat bij de dood van welk manegepaard dan ook drama maakt.
mag niet mee spotten van mama mag niet mee spotten van mama mag niet mee... ^)

Iedereen die mij op bokt wel eens voorbij ziet komen begrijpt vast dat het conflicten oplevert wanneer mijn zusje verteld dat ze op de manege:
-De paarden "lekker" op stal hebben staan.
-Ze blaren en zere arme heeft maar dat manegeknolx op den duur heel mooi aan de teugel liep.
-Dat het zo raar is dat er zoveel paarden kreupel zijn.
-Gelukkig met spoortjes mocht rijden anders issie zo sloom.

Ik wou dat ik een oudere zus had die me vroegah wat over paarden kon leren, nu heb ik alles zelf op bokt op moeten zoeken. Ik mag alleen maar zeggen dat foto's van in de krul getrokken paarden mooi zijn. _-:(

*Frustratiemodus af*