Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:21

Hangt ervanaf of het dier ind bos gewent is ja ;)! Als het paard te vertouwen is, spring ik er zo op hoor zonder zadel :).

Als je vertrouwen in het paard heeft, krijgt het paard ook vertrouwen in jou. Als je al met twijvel opstapt gaat het geheit mis, daar gaat ie misbruik van maken.

Met de 3jarige ruin, stapte ik ook zonder twijvel op en met in mn achterhoofd dat hij nog jong is en nog wel eens mss raar KAN reageren..
Enigste wat hij deed is even met een boogje langs een wapperend vest en toen de longeerzweep viel deed hij 2 stappen opzij en reed rustig door. DAT is wat ik zoek ;)!
En stond hij ook nog eens 1 dag op een vreemde stal, vreemde bak met springhindernissen erin.. heeft geen bok of steigerpoging of op de kletter proberen gedaan, dus wat wil je nog meer :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:29

Romanoff schreef:
Hangt ervanaf of het dier ind bos gewent is ja ;)! Als het paard te vertouwen is, spring ik er zo op hoor zonder zadel :).

Als je vertrouwen in het paard heeft, krijgt het paard ook vertrouwen in jou. Als je al met twijvel opstapt gaat het geheit mis, daar gaat ie misbruik van maken.

Met de 3jarige ruin, stapte ik ook zonder twijvel op en met in mn achterhoofd dat hij nog jong is en nog wel eens mss raar KAN reageren..
Enigste wat hij deed is even met een boogje langs een wapperend vest en toen de longeerzweep viel deed hij 2 stappen opzij en reed rustig door. DAT is wat ik zoek ;)!
En stond hij ook nog eens 1 dag op een vreemde stal, vreemde bak met springhindernissen erin.. heeft geen bok of steigerpoging of op de kletter proberen gedaan, dus wat wil je nog meer :)

Ik neem aan dat je dat paard per ommegaande op de trailer hebt geladen? :D

Maar nee, zo simpel is het natuurlijk niet, al begrijp ik heel goed wat je bedoelt.

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:48

Nee nog niet.. even wachten tot dinsdag, keuring en als ie goed is meenemen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:50

Zit op iPad dus moeilijk schrijven.

Foto moet gelijk goed zijn wil mooi paard zien die wakker is en wat aparts heeft. Zo vind ik comique schitterend van lautse toch.

Nu is er merrie te koop maar echt zuurpruim maar lopen echt een merrie als je op wedstrijd gaat heb je een 3 of 9 onder zadel is ze bloedmooi en werkwillig maar kan wel moeilijk doen. Ze houdt niet van tutten. En haar leeftijd 7 vind ik te oud. Ik twijfel zo erg over deze merrie. Voor de sport moet haar hebben maar haar karakter is slecht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:52

tita schreef:
Zit op iPad dus moeilijk schrijven.

Foto moet gelijk goed zijn wil mooi paard zien die wakker is en wat aparts heeft. Zo vind ik comique schitterend van lautse toch.

Nu is er merrie te koop maar echt zuurpruim maar lopen echt een merrie als je op wedstrijd gaat heb je een 3 of 9 onder zadel is ze bloedmooi en werkwillig maar kan wel moeilijk doen. Ze houdt niet van tutten. En haar leeftijd 7 vind ik te oud. Ik twijfel zo erg over deze merrie. Voor de sport moet haar hebben maar haar karakter is slecht.

Wat is belangrijk? Flitsen in de ring of veiligheid op stal en in de training?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:03

Ze is veilig op terrein maar met poetsen gaan oren nek en knarsen met tanden. Ze bijt niet maar is geen tuttebel om te kroelen. Ik heb al paard met karakter die wordt nu pas lief maar die is 28 zo lang wil nie wachten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:45

Tja.. zo'n paard liet ik al staan. Ze kan mss prachtig lopen, maar een chagrijnig paard zit ik niet op te wachten..
Dat ze met de oren in de nek gaat, knarsetanden wijst er toch op dat het dier zich niet prettig voelt.. qua gedrag of hormonen.. daar begint een paard niet " zomaar " mee..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:58

Afspraak gemaakt ga zaterdag rijden hopelijk kan pa filmen. Echte merrie met karakter net zadelmak en pak alles op. Leert nu al schoudervoor wel knarsend tanden maar strekken en opwaarts draven om te kwijlen

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:06

Ik ben zo ie zo nie zo van de echter merries haha! :D
Ben benieuwd naar het filmpje dan!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:13

Mijn merrie is op stal en in de omgang erg lief, maar als ze iets tijdens het rijden erg moeilijk vindt, kan ze ook wel zo geconcentreerd en moeilijk kijken dat het er zuur uitziet :P En af en toe hebben we ook even een meningsverschil en dan kan zo ook als een echte merrie uit de hoek komen :P Als ik te veel been geef, is mevrouw beledigd :P

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:26

wat is de afstamming van die merrie?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:34

Van de mijne :)? Farrington x Junior :) Ik heb zelf echt geen verstand van afstammingen enzo, ik ken alleen de echt grote namen :P

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:39

@parouscha; ik hoop wel dat je een flinke buffer hebt voor onvoorziene kosten? Het klinkt nu alsof je
nog even bij moet sparen voor de aanschaf, maar dan ben je er nog niet...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:49

Gelukkig weet ik dat allemaal Lotte23. Heb al meer dan 15 jaar paarden, weet echt wel wat voor kosten er achter weg komen ;) En dat komt ook allemaal prima in orde.

En anders staan mijn ouder's zeg maar gewoon garant voor als er iets met 't paard is en betalen zij het. Ideaal :D

En waarschijnlijk als ze wel in orde is, kan ze al wel zaterdag komen :j Dus ben erg benieuwd :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:22

@Tita,

ga stamboek keuringen af van het KWPN..daar worden ook veel paarden getoond die toch net niet een predikaat hebben gekregen of wel die te koop aan worden geboden..gewoon een praatje maken met die mensen. Vraag hun namen en of ze bv mensen kennen die wel een leuke merrie weten te staan. Mond op mond kom je het beste aan een leuk paard voor een redelijke prijs staan ze op een handelsstal dan komt er al bv 3000-5000 euro bij :Y)

Helaas kan ik je niet direct helpen kwa kijk op paarden, wij hebben een oude kennis meegenomen waarvan wij vonden dat hij wel kijk op paarden heeft (heeft hele goede paarden gefokt en fokt ze nu nog steeds, keur/elite die dan ook nog PSG lopen met 65/66%).

Ik geef niet direct iets om de WOW factor, het rijden moet goed en veilig aanvoelen en meer niet dan maar een paard met een lelijker hoofd oid of een kleur die je niet bevalt.

Ik ging mijn paard bv de 2de x proefrijden in de buitenbak met nog een ander paard erbij terwijl mevrouw nog nooit buiten was geweest en nog nooit met een ander paard in de ring had gezeten en het waaide ook nogeens terwijl de bak was omgeven door struiken die flink op en neer bewogen, mevrouw keek nergens van op :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:32

ik meld me ook als aanstaand paardeneigenaar. Ik ga vandaag (het is middenacht geweest :-) ) bij de balinghof kijken. Spannnend!!!

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:37

@parouscha; goed geregeld - dat kon ik natuurlijk niet tussen de regels door lezen!
Geniet ervan zaterdag!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:19

Deze merrie die ik ga bekijken was op de keuring veel geld voor geboden mensen hebben haar thuis gehouden veulens gefokt en nu moet ze eruit. Maar ja ze wilde eigenlijk eerst geld hebben wat er op de keuring werd geboden maar toen was ze 3.

Inmiddels is madam 7 jaar en nog steeds zo groen als gras maar als je haar ziet lopen :wow: echt mega. Die mensen zelf zijn niet echt paardenkenners zij hebben hun oude merrie laten dekken door Sonique en daar kwam deze merrie uit die toevallig goed kon lopen.

Maar mevrouw is een echt merrie, poetsen vind ze niks, kroelen vind ze niks als je haar aait over haar nek kijkt ze je aan met wat WAT MOET JE DAAR ze bijt niet maar haar gezicht spreekt boekdelen.
Afspuiten vind ze niks.

Goed mijn ouders staan niet helemaal achter mijn keuze om een 2e paard te kopen zij vinden eigenlijk dat ik moet wachten maar ik rij al 11 jaar recreatief met hem en kan niet meer wachten.
Hij gaat toch niet dood en inmiddels is ie 28 hoe lang moet ik nog wachten? Kan te laat zijn stel dat ie nog 8 jaar leeft.
Goed nu heeft mijn pa zoiets van als ik toch met je mee moet op wedstrijden wil ik graag een paard dat wil kroelen?..... persoonlijk maakt mij niet uit dat ze zuurpruim is zolang ze maar werkwillig is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:31

:D ik heb 2 filmpjes van 2 verschillende paarden en 2 fotos van een paard wie wil die ontvangen?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:52

Jaa graag! Pb maar!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:54

@Knuffeldier: heel veel plezier bij Balingehof. Daar was ik ook graag een kijkje gaan nemen, ik ben gek op barokke paarden en vind dat ze er veel leuke dieren hebben rond lopen! Ook de manier van opleiden en de referenties zijn erg goed. Ik hoop dat je er een leuk paard kan vinden!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:58

kom me toch hier ook maar even melden. Ik dacht dat ik klaar was met mijn zoektocht maar het paard had een scheef bekken, dat zag je ook duidelijk als hij op de rechte lijn liep, links was hij 3 cm lager dan rechts, zo zonde, was eigenlijk precies wat ik zocht, kon super lopen en had heel fijn karakter.
Dus nu maar weer verder op zoek.

Ik zoek overigens een ruin van 4 a 5 jaar oud en ong 1,67 groot om nu eens verder in de dressuur te komen, maar daarnaast wil ik ook het duin in kunnen en over de weg, dus een rillerige heethoofd is niet wat ik zoek ;)

Met mijn vorige paard heb ik 4 jaar lopen dokteren met verschillende peesblessures. Daarom heb ik de koop ook van bovenstaand paard afgeblazen, het paard was echt de top van wat ik kon betalen en het risico was me simpelweg te groot. De verzekering deed ook heel moeilijk erover.

En tja, wat is mijn wow factor, foto's zeggen vaak niets, ik vind het belangrijk dat het paard een sprekend hoofd heeft met uitdrukking. Ik val overigens meer op stoer dan op mooi, maar een groot hoofd en ramsneuzen zijn aan mij niet besteed, kleur maakt me niets uit, maar geen schimmel. Qua rijden moet het me wel vertrouwd aanvoelen, hoeft niet super voorwaarts te zijn, maar beslist niet flegmatiek. Als laatste val ik op paarden die body hebben, die slanke types zijn aan mij niet besteed.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:39

tita schreef:
:D ik heb 2 filmpjes van 2 verschillende paarden en 2 fotos van een paard wie wil die ontvangen?

ik wil er ook wel even naar kijken!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:27

ingvdh schreef:
kleur maakt me niets uit, maar geen schimmel.

Pas op met dat soort uitspraken, ik zei ook altijd dat je niet goed wijs bent als je een schimmel koopt. Drie keer raden wat ik in januari heb gekocht..... :')
(nee, ik zoek nu echt geen paard meer erbij, lees alleen af en toe mee)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:10

@ingvdh: mijn zoektocht was gelijk aan die van jou. Ik heb ook merries en schimmels bekeken, maar dat was allemaal niets. Ben op een donkere vos uitgekomen, met een heel aansprekend hoofd en een mooie brede body. Ik hoop dat jij ook een paard vind dat aan jou eisen voldoet.. veel succes!