Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:55

omg wat afschuwelijk, en op die leeftijd! heel veel sterkte met het verlies... en een knuffel voor de eigenaar, het lijkt me zó moeilijk om zo'n beslissing te moeten nemen, maar als ik het zo lees was het voor het dier het enige juiste.

@ Isa, leuk dat jij je daar ook mee bezig houdt, ik merk wel dat het kijken naar paarden op een dergelijke manier meer en meer bekend en geaccepteerd wordt, en dat ook meer en meer mensen zich ermee bezig houden.
overigens ken ik het wel, bij mij is het ook zo. Faram had ik altijd alleen, en toen zijn weidemaatje wegging heb ik Flicka voor hem gekocht. dat vond hij maar niets en het heeft 1,5 jaar geduurd (ook door Flicka's ziekte) voor hij samen wilde leven met haar. later kwam Zneddie erbij, en ik merk dat hij door meerdere redenen meer van me eist dan de andere twee. niet alleen omdat hij nog weleens wat heeft maar ook om wie hij is. als je even heel grofweg naar Hempflings karakters kijkt is Zned voor mij echt een Pegasus (al dan niet deels), hij heeft me dingen laten doen/ geleerd die geen enkel ander paard me had kunnen leren, en dan niet alleen over paarden, als je begrijpt wat ik bedoel...

daardoor komt het nog weleens voor dat Faram of Flicka wat van hun tijd moeten inleveren...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:49

:(:) Mirgino ... veel sterkte, uiteraard ook voor de eigenaresse van het paard.

@Merrieveulen; ja ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb gelukkig veel paardenmensen in mijn kennissenkring die op deze manier met hun paard omgaan en dus ook echt altijd interactie hebben. Met hun dier bezig zijn.
Isabella en ik voelden elkaar ook onder het rijden goed aan, zelfs al zat ik paar meter bij haar vandaan op de bok. Als ik dacht 'bij die en die boom ga ik dadelijk draven', draafde zij al aan. De boom begreep ze niet, maar draf wel :D
Mijn groom was dan altijd verbaasd dat ik het dier liet draven zonder een commando gegeven te hebben, maar dat had ik wel ... alleen in gedachten.
Ik heb meer met haar meegemaakt wat eigenlijk heel bijzonder is.
Zal het hier wel een keertje plaatsen, vind het nu wat rot voor Mirgino om een leuk verhaal te plaatsen :o

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:02

Mallow schreef:
Mag ik me hier ook melden ? ik heb ook een zorgenkindje gehad :)

Welkom Mallow! Je bent zeker welkom hier hoor! :)

mirgino schreef:
|( |( |( ons zorgenkindje op stal de fries van mijn stalhoudster is om 1400 u in de kliniek in Lienden ingeslapen |( |( |(

paard heeft echt een leven vol kwalen gehad
had een gescheurde meniscus en een voorknie vol bulten
hij heeft zich tijd geleden verstapt met gek doen en kreeg last van zijn andere meniscus
kreeg ook weer een vochtbult onder zijn buik

hij stond op pijnstiller,maar vanmorgen zag je dat hij pijn had en zich rot voelde
had vannacht zijn box omgewoeld en veel staan stampen/maaien
onze eigen DA kon niks voor hem doen, ze is toen met spoed naar Lienden gereden
en na vele onderzoeken bleek zijn buik en borst vol vocht te zitten en waren beide meniscussen helemaal verdwenen en zaten er rare vergroeiingen
ook een zere pees aan voorbeen waar hij op is gaan staan paar dagen geleden met opstaan
paard was helemaal op volgens de DA
en hij is ingeslapen, hij zou 29 juni [ ook nog op de dag dat ze gaat trouwen] 15 jr geworden zijn.

we zijn er helemaal stuk van |( |( |( |( |(

Heel veel sterkte zeg, wat een verhaal! :(:)

esje01

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:57

leuk om te horen dat er meer mensen zijn die in hun gedachten met hun paard/pony communiceren. heb daar ook sterke staaltjes van ervaren met name met mijn dochter en haar twee lievelingen. Ben alleen al gauw bang dat ik te zweverig overkom, maar een ding weet ik zeker niets is zo puur en eerlijk als de liefde van het dier voor de mens als het dier een eerlijke kans krijgt. Qua vergevingsgezindheid kunnen wij mensen daar nog heel veel van leren.
Nogmaals Mirgino heel veel sterkte.

welkom mellow

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:04

bedankt allemaal!
vanavond haar een sms gestuurd of ze het voeren wel ging trekken, ze had graag dat ik ook kwam
zat op mijn moeders verjaardag maar ben toch naar stal gegaan
was heel raar om het erf op te rijden en geen springend paard in de box te zien
dat deed hij altijd als we aankwamen om te voeren
we hebben nog ff potje staan janken saampjes |(
ze heeft haar verhaal gedaan hoe het gegaan was in de kliniek
de DA Henk was eigenlijk vrij vanmiddag en moest zijn koffers pakken om naar Australie te gaan ,maar omdat hij dit paard vaker behandelt had wilde hij hem zelf zien, echt super!!
tijdens de echo/scannen hoorde ze hem al zachtjes zeggen;ach ach Raimond..........

we moeten nog even in het reine komen met onze gedachtes.........want hoeveel pijn moet hij gehad hebben de laatste maanden en hoe weinig heeft hij laten merken |(
hadden we toch eerder naar de kliniek moeten gaan?
het is zo oneerlijk allemaal, dit paard heeft al zoveel meegemaakt
zware worm besmetting als veulen[ bleek bij de fokker niet ontwormt te zijn]met 9 mnd een darm operatie gehad vanwege zware verklevingen door de wormen
laatste foto die ik gemaakt heb 12/02/2012
Y;( dag lieve Raimond, doe Cheyenne de groetjes Y;(
Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:22

*geeft mirgino knuffel* he bah ik zit hier op mn werk moeilijk te doen om zelf geen traantje weg te pinken.
maar hij zal nu geen pijn meer hebben, dat is dan denk ik de enige troost.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:26

merrieveulen schreef:
*geeft mirgino knuffel* he bah ik zit hier op mn werk moeilijk te doen om zelf geen traantje weg te pinken.
maar hij zal nu geen pijn meer hebben, dat is dan denk ik de enige troost.

dank je, jij bent ook al zo`n gevoelsmens die mee huilt :(:)

en daar moeten we ons aan vast houden , hij heeft nu geen pijn meer, maar hoeveel pijn heeft hij gehad met dit lichaam,dat moet toch heel erg geweest zijn en dan toch zo vrolijk.

hier een filmpje van 12 jan dit jaar
Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 10:00

Merrieveulen je verveeld mij iig niet hoor, blijf lekker kletsen. Whahhah die Flicka echt slim, jammer dat je camara bij je had.
Gaaf dat hooitasje.

Hai Mallow tuurlijk mag je je hier melden, als behoefte hebt om er over te praten kan dat natuurlijk.

mirgino wat verschrikkelijk heel veel sterkte met dit grote verlies. :(:)
Wat een mooi paard was het, de arme maar nu hoeft hij niet meer te vechten tegen zijn problemen.
Je filmpje kan ik niet bekijken helaas.

In gedachten communiceren komt misschien ook doordat de band net iets groter is doordat het zorgenkinderen zijn. Ik had het met Flash ook. :j

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:30

Even een leuk filmpje van Rooms, genieten jullie even allemaal mee! Haha, om even te laten zien wat ik bedoel met een bommetje 8)7

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:43

Zo juist de trotse peetmoeder geworden van een prachtig merrieveulen genaamd DSP Pocahontas. Moeder en kind maken het goed, och mensen wat ben ik intens trots en blij!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 23:39

Oh wat jammer kan geen filmpjes zien, probeer het morgen even te bekijken in benidorm.

Es van harte gefeliciteerd we zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar een foto van jullie nieuwe aanwinst. *\o/* *\o/*
Fijn dat het voor je merrie tenslotte toch nog snel is gegaan.
En jij lekker genieten en groot gelijk dat je trots bent.
Geniet van je ooie peetkind :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:45

sorry lonniejj.
filmpjes is hier ook even geen doen.
maar ik kan me er wel wat bij voorstellen,haha

super esje....een beeb. <3
snel fotos maken hoor.
is het een beetje vlot gegaan allemaal?

*gaat weer terug een meelees stand*

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 23:49

Meeleestand dat klinkt somber. :(:)
Is Bob nog steeds niet aan de betere hand?
Moeilijk is het he steeds dat vechten.
Een hele dikke knuffel voor jullie beide :* :*

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:44

Haha, dat filmpje ... en vooral dat geluid dat Rooms maakt ... geweldig.
Die bok actie in de hoek is ook erg leuk; kan duidelijk niet echt besluiten welke kant ie nou op wil :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:15

bedankt blensink maar met bob gaat het best goed hoor. :j

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:22

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 10:32

Fijn Mariska dat het goed gaat met Bob, dan heb je het gewoon druk :D

Hai SeBart welkom hier, wat erg dat je ook een zorgenkind hebt. :(:)
Heb even snel in je profiel gekeken een hoop foto´s doen het niet meer en las ook dat jullie boerderij is afgebrand geweest.
Verschrikkelijk ;(

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:33

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:45

dag dames, volgens dir programma kan ik mijn foto's niet uploaden omdat het te groot is qua pixels, hoe moet ik dit oplossen? Ben echt niet handig op de computer

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:48

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:50

ohhhhhhh wat een lekker ding.
ik is verliefd. <3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:10

Sorry, ik kom weer even terug, vond het beetje ongepast om me vrolijk bij te voegen hier terwijl er net iemand afscheid heeft moeten nemen, heel veel sterkte :(:)

Ik heet Eva, ben 21 jaar en ben 1 oktober 2007 voor het eerst in contact gekomen met mijn fantastische zorgenkind Mallow.
Er staat een foto van hem in mijn profiel. Helaas kan ik hem niet meer zien door een contractfraude, maar ik mis hem nog iedere dag.
Mallow heeft een aandoening aan zijn longen waardoor hij de hele dag benauwd is.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:59

OMG Es wat een droppie, wat ontzettend lief jullie merrie, ben ook verliefd wat een heerlijk ding :j .
Ze is prachtig <3 <3

SeBart ga meteen je profiel even bekijken :j

Mallow we weten dat het met zorgenkinderen met ups en downs gaat.
Ik bewonder je het respect dat je liever even wilde wachten, maar uiteraard mag je je gewoon melden.
Tjee contractfraude dat klinkt heel erg en Mallow ook heel erg een aandoening aan de longen, wat waarschijnlijk ondertussen ook chronish is geworden.
Ga ook jouw profiel bekijken. :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:06

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:21

Ik heb indertijd je verhaal gevolgd en het lijkt me echt vreselijk wat je hebt mee moeten maken Mallow.
Welkom in ons topic SeBart.
onze stoere man was vandaag weer iets te enthousiast aan de longe, gevolg (ondanks springschoenen) toch weer 2 kapotte kootholtes. gelijk goed schoongemaakt en verzorgd nu maar afwachten hoe het morgen gaat.
Ik had al gezien dat de smid weer moest komen en die komt ook morgenochtend, maar het zijn iedere keer van die vervelende wondjes. Er zou toch zolangzamerhand eelt op moeten zitten denk je dan. heb er nog nooit een gehad bij wie de stand van zijn voeten zo nauw komt.
Verder nog steeds super blij met ons dartmoormeisje <3