aparte, bijzondere laarzen, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: aparte, bijzondere laarzen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 00:01

ik vind ze waanzinnig mooi,wat kost dat als ik vragen mag..? ben ook aan het rondkijken voor nieuwe wedstrijdlaarzen en ik val bij alles in maatwerk door combinatie dikkere kuit en een lang onderbeen

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 00:12

Rond de 550.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:35

Mooie laarzen Teegee!
Zit al een tijdje in dubio of ik dat model van Deniro, Derby of Lipica zal bestellen, voorlopig maar gewone polo's besteld aangezien m'n jonkie af en toe de omheining wil meenemen tijdens het rijden.

Voor dat bedrag koop ik liever Deniro's en ik durf ze daar ook niet aan te laten meten. Jij had toch ook mooie Deniro's JJ?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:04

Zou zeker voor de Niro gaan :j zijn echt top laarzen!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:11

Maar ik ben ook verslaafd aan m'n Lipica's heb 3 paar en deze zitten zo lekker.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:15

Oké :j vind alleen de levertijd zo lang :Z

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:18

Als je je laarzen eenmaal hebt ben je dat alweer vergeten, scheelt nl toch 250,- of meer aan aanschafkosten en dat vindt ik dan het wachten wel weer waard. Heb een paar jaar geleden ook heel lang op m'n Petrie laarzen moeten wachten stalgenoten welke Lipica's hadden laten aanmeten hadden deze eerder binnen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:32

Lipica's zouden echt top zijn, als die wachttjd niet zo lang was. Dat heeft mij toen met die lichtblauwe laarzen ook tegengehouden. Daarom heb ik ze bij Derby besteld. (die had ik in 3 weken).
Ik heb zelf wel een (tweedehands) paar Lipica's (bruin, polo model). Het zijn wel superfijne laarzen. Maar die wachttijd houdt mij (voorlopig) echt tegen om een nieuw paar aan te laten meten.
Gelukkig heb ik ook zat laarzen momenteel ... :Y)

Edit; dit zijn mijn lipica's btw. Ze zouden voor het mooie wel wat hoger mogen, maar ik gebruik deze toch enkel voor training. dan heb ik mooi alles in het bruin en hou ik mijn andere bruine mooi voor de wedstrijden.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jetske op 18-06-11 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:37

Het scheelt misschien 250 in aanschaf, je moet ook 2 keer zo snel weer nieuwe aanschaffen :')

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:51

Daisies schreef:
Het scheelt misschien 250 in aanschaf, je moet ook 2 keer zo snel weer nieuwe aanschaffen :')

Lekker kort door de bocht weer :x

Dat is echt zulke onzin! Dat ligt helemaal aan hoe je ermee omgaat hoor.
Ik heb genoeg ervaringen gelezen van lipica, die er echt wel lang mee doen, en ze heel intensief gebruiken (elke dag, en meerdere paarden per dag).

Ik zie soms namelijk bijvoorbeeld petrie's die er na niet zo'n hele lange tijd echt niet meer uitzien :n

Maar dat ligt er helemaal aan hoe je ermee omgaat..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:09

Nou, wij zijn ontzettend zuinig op onze laarzen, maar als ik de kwaliteit vergelijk met de Niro boots is deze véle male hoger. Want bij dagelijks gebruik, meerdere paarden per dag, is onze ervaring dat Lipica dat niet houdt. En kort door de bocht misschien, maar wel mijn ervaring.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:07

Afbeelding
Petrie coventry's, precies deze ga ik volgende week halen :D
Zijn mooi smal (heb kuitmaat 35/36 en voetmaat 40 en lang been) en mooi hoog dus ze zaten super!
Zijn niet heel bijzonder, maar wel mooi O:)
Ik had eerst derby's In de hand: bruin met lak neusje en lak bovenstukje bij rits, was ook wel mooi, :j
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 18-06-11 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:19

Jetske_ schreef:
Lipica's zouden echt top zijn, als die wachttjd niet zo lang was. Dat heeft mij toen met die lichtblauwe laarzen ook tegengehouden. Daarom heb ik ze bij Derby besteld. (die had ik in 3 weken).
Ik heb zelf wel een (tweedehands) paar Lipica's (bruin, polo model). Het zijn wel superfijne laarzen. Maar die wachttijd houdt mij (voorlopig) echt tegen om een nieuw paar aan te laten meten.
Gelukkig heb ik ook zat laarzen momenteel ... :Y)

Edit; dit zijn mijn lipica's btw. Ze zouden voor het mooie wel wat hoger mogen, maar ik gebruik deze toch enkel voor training. dan heb ik mooi alles in het bruin en hou ik mijn andere bruine mooi voor de wedstrijden.
Afbeelding

dat is toch de polo zeg je? en is dat wel dressuurboog ofniet, want ik heb ze ook besteld de polo met verkleinde boog dus niet zo hoog,
want ik doe ook springen en zie dat jij er ook mee springt, gaat dat goed, met de rits enz, en kreuken ze niet snel zal ik maar zeggen xd
:-P

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:59

Daisies schreef:
Nou, wij zijn ontzettend zuinig op onze laarzen, maar als ik de kwaliteit vergelijk met de Niro boots is deze véle male hoger. Want bij dagelijks gebruik, meerdere paarden per dag, is onze ervaring dat Lipica dat niet houdt. En kort door de bocht misschien, maar wel mijn ervaring.

Ik vind t inderdaad kort door de bocht, aangezien lang niet iedereen die ervaring deelt..
Ik heb ook DeNiros gezien die er ook echt niet meer uitzagen, wel intensief gebruikt maar niet dat je zegt heel erg lang..
Maargoed, misschien dat dat weer verschilt of je zachte hebt of harde (dit waren hele zachte). Lijkt me ook wel weer schelen, heb het idee dat zacht wat sneller 'slijt' o.i.d.

En dan nog, al zou je 2x zo snel nieuwe aan moeten schaffen, dat kan voor die prijs dan weer wel :')
Op maat gemaakt en al.. Als ik zou moeten kiezen tussen bepaalde merk laarzen van 550 euro of meer, gewoon standaard, of tussen lipica's, die standaard helemaal op maat worden gemaakt, je kan allerlei kleuren kiezen, en extra opties (borduren, steentjes, etc etc), dan zou ik toch voor lipica's gaan. Dan kan ik 2 paar halen voor dat geld :))

Mooie laarzen MelanieB! :j

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:16

Hoi!

Ik zelf heb simpele zwarte met een rits schuin voor (lipica) Heb ze nu 4 jaar en zien er nog bijna als nieuw uit. Mijn zusje heeft de bruine die hier boven staan maar dan van De niro met witte stiksels.

Afbeelding

Afbeelding

@ dominiquesr: Erg mooie laarzen! :j

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:16

Daisies schreef:

Daar heb ik dus absoluut geen last van. Dan ga jij misschien niet zo netjes met je laarzen om. Heb bij 1 paar pas 1 keer nieuwe hakken erop laten zetten in 7 jaar tijdn zien er verder nog super uit.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:07

Heb ook Lipica (grijs)
Nu ruim 1,5 jaar en zien er prima uit!
Op wat krasjes van de bakrand na dan.

Elke dag haal ik er een vochtig doekje over heen.

Het is ook de manier hoe je er mee om gaat denk ik.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:49

Don_Zhivago schreef:
Heb ook Lipica (grijs)
Nu ruim 1,5 jaar en zien er prima uit!
Op wat krasjes van de bakrand na dan.

Elke dag haal ik er een vochtig doekje over heen.

Het is ook de manier hoe je er mee om gaat denk ik.

dat denk ik ook inderdaad, als je ze nooit poetst is het logisch dat ze niet lang meegaan.
Ik moet wachten tot ong. augustus, spannend ;p

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:58

Alle lipica lovers hier zijn gelijk aangesproken :D
Ieder zijn mening.
Ik ga ook niet elke dag mijn laarzen poetsen. Heb wel wat meer te doen, maar doe het wel eens per week, ff doekje erover voor de wedstrijd en als ze na een tijdje beetje binnenkant zijn beschadigd even poetsen.

En voor het goedkopere geld moet je natuurlijk niet heel veel verwachten. Ik denk dat lipica's mooie laarzen zijn met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik vind deze wel super mooi! :j
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:03

Mel; Die zijn heel sjiek :9 !

Loesje; Polomodel (rits voor) met hoge dressuurboog inderdaad.
Ze zijn voor mij iets te kort voor het mooie, maar door die hoge boog valt dat niet zo op. Voordeel is wel dat ik er heel goed mee kan springen.
'Vorige eigenaar' (klinkt een beetje raar als het om laarzen gaat :+ ) sprong er ook mee. En ik gebruik ze voor (cross-, spring- en dressuur)trainingen. Ze zitten heel fijn en kleuren mooi bij mijn bruine spul. En op deze manier spaar ik mijn bruine Derby's een beetje.
Ze hebben wel 'kreukels' wel bij de enkels, maar dat heeft niks met dit model te maken. Dat krijg je immer bij alle leren laarzen, zeker bij zachtere leersoorten.
Maar je kan er prima mee springen, mist je niet te harde/hoge laarzen hebt. De rits krijgt denk ik netzo veel te voorduren als bij een laars die aan de achterkant zit. Met ritsen die het begeven is het vaak een kwestie van pech/geluk.

Mijn lipica's waren geloof ik al zo'n 2 jaar gebruikt. Ze zien er niet meer als nieuw uit. Maar nog wel gewoon goed bruikbaar en zoals ik al zei, het zijn voor mij echt trainingslaarzen en het gaat vooral om de kleur.

Hier zie je wel dat ze vrij laag zijn, maar vanaf opzij valt dat door die hoge boog echt niet zo op, zie oa mijn vorige foto.
Afbeelding

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:04

@ melanieb: Ik heb ook wel wat meer te doen hoor :P Maar na het rijden haal ik altijd in ieder geval het zweet eraf :j
(Super handige leerdoekjes van de blokker, voor 1 euro :)) In zo'n zelfde verpakking als babydoekjes zeg maar)
Dus dat is zo gebeurd :j En verder heb ik de petrie bootcare set, die gebruik ik 2 - 3 x per week, ligt eraan hoeveel ik mn laarzen gebruik :P

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:05

Ik ga denk ik voor dit model, maar dan zonder de rits aan de achterkant en met een hogere boog:
Afbeelding

Nu nog bedenken welke kleur. Ik heb al donkerbruin, cognac en blauw. Het zal vast wel weer lakleer worden denk ik :D.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:06

@ Jetske, bedankt voor je reactie! ik heb ze voor op wedstrijd dus dan ga ik ze 2x per week gebruiken ong, ik heb zacht leer en verkleinde boog dus dan komt dat helemaal goed denk ik ;p. En de kreukels komen overal voor daar heb je gelijk in maar goed om te horen dat het dus niet extra hard 'kreukeld'

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:14

MelanieB schreef:
Afbeelding
Petrie coventry's, precies deze ga ik volgende week halen :D
Zijn mooi smal (heb kuitmaat 35/36 en voetmaat 40 en lang been) en mooi hoog dus ze zaten super!
Zijn niet heel bijzonder, maar wel mooi O:)
Ik had eerst derby's In de hand: bruin met lak neusje en lak bovenstukje bij rits, was ook wel mooi, :j

Die wil ik hebben :D
Alleen dan moet ik nog even sparen denk ik. :P

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:31

Al 314 euro gespaard nog 474 te gaan :z