Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:49

Anoukie schreef:
Paarden vragen er uberhaupt niet om dat je op ze gaat zitten, maar dat doe je toch ook?

Da's makkelijk, zeg!
Als er paardensport gedreven wordt dient dat op een manier te worden uitgevoerd waarbij ruiter EN paard gebaat zijn!
Daarom is het goed als de KNHS werk maakt van dit soort praktijken!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:54

detour schreef:
Da's makkelijk, zeg!
Als er paardensport gedreven wordt dient dat op een manier te worden uitgevoerd waarbij ruiter EN paard gebaat zijn!
Daarom is het goed als de KNHS werk maakt van dit soort praktijken!

Joh, er IS al een hele ophef geweest over LDR (daarom ook een aantal geirriteerde reacties hier in het topic denk ik). Internationaal zelfs!

Daarop heeft Anky een aantal malen uitleg gegeven over deze trainingswijze en zijn de paarden bekeken op gezondheid e.d..

Van iedere ruiter/amazone zijn wel plaatjes te trekken waarop het lijkt dat je het dier waanzinnig stoort, of zelfs pijn doet of wat dan ook. Het zijn én blijven momentopnamen...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:56

Momentopnamen die het paard wel door moet maken :-s

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:06

Ilja000 schreef:

Jouw paard gelukkig niet, toch Ach gut.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:14

Gelukkig voor mijn paard heb ik helemaal geen paard. Lol.
aanvulling: aan de andere kant: eerlijk is eerlijk, uit onervarenheid maak ik ook genoeg fouten en zie ik ook wel eens het paard waar ik op rij te diep lopen. Lang leve de spiegels: toestaan en been er weer meer aan. Maarja, als dan net die foto gemaakt is dan is dat wel een momentopname, maar toch een moment waarop het niet eerlijk was voor het paard, ook al deed ik het niet expres.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:31

Anoukie schreef:
Ilja000 schreef:

Jouw paard gelukkig niet, toch Ach gut.

Op deze manier kunnen we een hoop dierenleed onder het tapijt vegen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:38

Joh, er IS al een hele ophef geweest over LDR (daarom ook een aantal geirriteerde reacties hier in het topic denk ik). Internationaal zelfs!

Daarop heeft Anky een aantal malen uitleg gegeven over deze trainingswijze en zijn de paarden bekeken op gezondheid e.d..

Van iedere ruiter/amazone zijn wel plaatjes te trekken waarop het lijkt dat je het dier waanzinnig stoort, of zelfs pijn doet of wat dan ook. Het zijn én blijven momentopnamen...

Daarmee is het probleem echter niet opgelost en is het maar de vraag in hoeverre de paarden -die deze verrekte yoga- oefeningen moeten uitvoeren onder dwang- gebaat zijn bij deze mediarellen. Als er verder niks mee gedaan wordt...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:53

Onder dwang detour? HOE kun je dat nou zo stellig zeggen?

Echt, dat kan ik gewoonweg niet begrijpen .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:26

Anoukie schreef:
Nadya, in je profiel staat: Paarden: Freestyle, bitloos rijden, centered riding, natural horsemanship, paardengedrag.

Hoe kun je dan in hemelsnaam een uitspraak doen over paardensport op topniveau? Jouw interesse en vakgebied ligt toch compleet elders?

Moderatoropmerking:
Mag ik je vriendelijk verzoeken om normaal te blijven reageren zonder persoonlijk te worden? Op dit moment worden hier dingen gezegd naar Nadya die nergens voor nodig zijn. IEDEREEN die op Bokt komt, mag zijn mening geven, of die nu op de kermis op een pony zit, niet rijdt of GP rijdt: iedereen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:37

Anoukie; met dwang bedoel ik het type bit, je zit je houding je handen, he kunt een paard in een houding fixeren als je maar met de juiste agressieve middelen aan de slag gaat. Snappie? Tuurlijk, opknopen vind ik nog naarder maar dit is in mijn ogen niet samenwerken, hoor!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:41

Stang en trens bedoel je detour? Ik betwijfel of de KNHS die af gaat schaffen. En die is niet voor niets pas vanaf het Z toegestaan Lachen.

Tieneke, actie is reactie. Zij zegt dat ze graag iets recht in Anky haar gezicht zou willen zeggen, ik zeg dat ik er dan graag bij zou zijn. En waarom? Omdat het imo een belachelijke reactie is. Joh, ik denk zelfs dat Anky zich een breuk lacht als ze dat echt zou doen. Daarbij geef ik aan dat ik me niet kan voorstellen dat je achter iets staat en er veel vanaf weet wanneer je het zelf niet in de praktijk toepast of hebt toegepast. Is toch logisch dat ik dat dan aangeef?

Wat voor dingen heb ik dan gezegd die nergens voor nodig zijn?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:43

Zie mijn quote. En je kan dingen op verschillende manieren zeggen. Als jij zegt: dan kom ik je uitlachen!!! of "wat denk je daarmee te bereiken?" is dat imo een wereld van verschil. En ik vraag niets onmogelijks Knipoog Iedereen kan zijn woorden een beetje afwegen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:44

Het gaat idd om dat bit en hoe er mee omgegaan wordt, wel eens bloederige foto's gezien? Rijd maar eens een Kur met gebroken bitje, zonder alle opschmuck, zonder fysieke intimidatie en dwang.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:54

Detour: Ik heb Anky nooit op bloederige foto's gezien. Rijdt zelf nooit LDR, maar mijn paard heeft ook wel eens bloed aan de mond gehad, toen hij aan het wisselen was.
Citaat:
Rijd maar eens een Kur met gebroken bitje, zonder alle opschmuck, zonder fysieke intimidatie en dwang.

Een Kur met een gebroken bit, dat kunnen we haar wel vragen, zal geen probleem zijn, maar ze wisselt liever niet voortdurend van bit, daarom heeft ze steeds hetzelfde in. Wat bedoel je met opschmuck? De vlechtjes, het zadel?
Laten we wel zijn, welke methode je ook gebruikt, het paard moet ons wel als leider accepteren. Bokt staat vol met topics van wanhopige eigenaren wiens paarden en pony's de draak spelen met hun "leider" en dat leidt tot levensgevaarlijke situaties. Van fysieke dwang kan geen sprake zijn, het paard weegt 10 keer zoveel als een mens en als er geen mentaal overwicht is, doet het paard toch precies wat het wil.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:01

detour schreef:
Het gaat idd om dat bit en hoe er mee omgegaan wordt, wel eens bloederige foto's gezien? Rijd maar eens een Kur met gebroken bitje, zonder alle opschmuck, zonder fysieke intimidatie en dwang.

Ze kunnen gaan bloeden als ze op hun tong of hun lip bijten. Mij gebeurt dat ook wel eens en ik heb geen bit in Haha!.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:14

Dat dacht jij! Paarden zijn wel groter en sterker maar kunnen door tuiers finaal zijn grootje gereden worden, lees de eerste pagina's maar eens goed door en kijk eens naar wat Karel de Lange oa te melden heeft!
Ruggen, nekken, pezen, de achterhand etc; artrose, puur door overvragen, omdat het dier zo snel mogelijk dient te presteren.
OMdat paarden werkwillig zijn laten ze zich bewerken (zie foto P&P)..
Paardrijden zou imo samenwerken moeten zijn...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:22

Laat maar Lachen.
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 29-10-07 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:28

detour schreef:
Paardrijden zou imo samenwerken moeten zijn...

Wie zegt dat wat Anky met haar paarden doet, geen samenwerking is? Kom op zeg, anders zou je toch niet op zo'n niveau kunnen presteren???

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:32

Nou nou, wat een aanvallende toon weer, gezellie!
Ja hoor, tot op zekere hoogte werkt ze samen, totdat paard weer onder dwang rollkur of hyperflexion moet laten zien, kin strak op de borst, prikken met sporen, zwiepende staart, weg opwaartse houding, paard verkrampt en sluit zich op, gespannen oge..

ga eens fimpjes kijken op you tube en geef dan nog eens zo fel je mening.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:33

Citaat:
Ruggen, nekken, pezen, de achterhand etc; artrose, puur door overvragen, omdat het dier zo snel mogelijk dient te presteren.

Overvragen is een mogelijkheid, maar dat heeft toch niks met dit topic te maken? LDR is geen snelle weg naar prestatie. Daar zijn we het toch over eens?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:37

Detour: ga nou eens een keer zelf kijken op zo'n clinic en lever daar commentaar, die mogelijkheid biedt Anky voortdurend. Is veel beter dan 100 keer na een stokoud filmpje van de inmiddels overleden Idool te bekijken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:37

Een paard langdurig met de kin op de borst houden geeft veel druk op de bovenste nekwervels en een paard loopt op die manier niet verzameld opgericht; je kunt je afvragen of een paard die van nature nooit zo zou functioneren geestelijk niet zwaar geintimideerd wordt; dus ja: LDR is voor mij een manier van overvragen.

Anoukie, filmpjes al gekeken?...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:39

Dat doet ANky dat niet, langdurig kin of de borst, je moet echt een hele snelle fotograaf zijn om de foto's op pagina 1 te kunnen maken. Als je er bij was geweest had je dat zelf kunnen vaststellen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:40

ga filmpjes kijken, Anneve.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:47

Anoukie schreef:
Zij zegt dat ze graag iets recht in Anky haar gezicht zou willen zeggen, ik zeg dat ik er dan graag bij zou zijn. En waarom? Omdat het imo een belachelijke reactie is. Joh, ik denk zelfs dat Anky zich een breuk lacht als ze dat echt zou doen. Daarbij geef ik aan dat ik me niet kan voorstellen dat je achter iets staat en er veel vanaf weet wanneer je het zelf niet in de praktijk toepast of hebt toegepast. Is toch logisch dat ik dat dan aangeef?

Wat voor dingen heb ik dan gezegd die nergens voor nodig zijn?

Nee dame, jij lokt mij uit dat te zeggen door te stellen dat het lekker makkelijk is om iets van achter je computer te zeggen. Als ik Anky ooit zal spreken, durf ik rustig te stellen dat haar manier van paarden houden/rijden/trainen niet mijn manier is. Laat staan wat ik over die foto's zou durven zeggen. Kan ze hard om lachen misschien (al durf ik dat te betwijfelen), jij ook, wat mij betreft, maar blijkbaar ben ik niet de enige die hier kritiek over heeft. En terecht. Ik ben blij dat veel mensen toch niet klakkeloos alles aannemen wat er in de topsport gebeurt. En ook dat vind ik heel, heel erg terecht. Ja

En nogmaals; op basis van mijn 'CV' Haha! geloof ik niet dat jij in staat bent te stellen hoe ik mijn paardenleven tot nu toe doorgekomen ben. Knipoog Dan moet je op zijn minst helderziend zijn. Haha!