Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienie

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:19

krijgen er nog een strik om ook

nienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:21

o sorry dit was al gezegt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:22

nienie schreef:

Pas een keer of 75 hoor Knipoog

Haha!

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:25

DaniPlonk schreef:
Monieck schreef:
Ja, ik wordt er toch een keer te groot voor en als hij iemand zoveel waard is krijgt hij het vast ook heel goed.

toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?

Ik ben nog maar 14 en heel klein dus dan ga ik geen groot paard kopen zodat ik er nooit uitgroei.
En als ik er straks te groo voor word heb ik liever dat hij naar een meisje gaat die er nog veel van kan leren en waar hij misschien nog een paar wedstrijdjes mee kan hobbelen. Daar doe ik hem een groter plezier mee dan dat ik er zelf niet meer op kan rijden en hij de hele dag alleen maar in de wei staat.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:03

Nee, mijn lieverds zijn voor mij meer waard dan 10 miljoen(l)
Liever mijn lieverds houden, dan dat geld Knipoog

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:08

ik ben nu voor mijn D-pony(1.37) te groot en hij moet over een tijdje verkocht worden... dus voor een miljoen Bloos Haha! ja dan wel Tong uitsteken

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:27

Nee.
Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nooit om geld verlegen zit. Misschien als ik echt ooit aan de grond zit en 't kan niet anders, maar dan moet er wel heel wat gebeuren.

Bovendien heb ik ooit 'n afspraak met m'n vader gemaakt dat als m'n paard verkocht wordt, dat hij dan de opbrengst gaat. Hij betaald ten slotte ook alles. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:29

Nee...ik heb hem net maar hij is echt zo leuk, ik kan er niet op rijden, maar evengoed zou ik hem niet inruilen voor een ander paard. (Ik maak uiteraard wel een uitzondering voor IPS Gribaldi, maar goed Clown Die kans is wel ontzettend klein *LOL* )

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:37

promptertje schreef:
nienie schreef:

Pas een keer of 75 hoor Knipoog

Haha!

hahaha op naar de 100x Tong uitsteken

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:38

Wat ik me afvraag, zonder het hatelijk te bedoelen, waarom zouden jullie je paard wegdoen, als je hem weg zou doen.
Hou ik dan gewoon meer van die van mij, of is jullie band anders dan een zielsmaatje?

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:41

hey.. nou mijn paardje gaat niet weg voor Geen Miljoen..
al bied iemand me nog zooo veel... Zij gaat never weg..

Mijn paardje is Mijn Allless...
ZIj gaat voor geen enkel miljoen of wat dan ook weg...
ik heb een super goede band met haar.. en ze staat op Nr 1!!!

dus al zou iemand me alllles bieden.. tenslotte ben k gelukkig met mn paardje en niet met al het geld..

(heb dan wel veel meegemaakt.. dus mischien voor andere die niet zoveel hebben meegemaakt ..zal het anders zijn)

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:48

Monieck schreef:
Ik ben nog maar 14 en heel klein dus dan ga ik geen groot paard kopen zodat ik er nooit uitgroei.
En als ik er straks te groo voor word heb ik liever dat hij naar een meisje gaat die er nog veel van kan leren en waar hij misschien nog een paar wedstrijdjes mee kan hobbelen. Daar doe ik hem een groter plezier mee dan dat ik er zelf niet meer op kan rijden en hij de hele dag alleen maar in de wei staat.

Makkelijk he? Berichtje over typen wat iemand anders hier al eerder had gezet..

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:15

ik laat die band die ik heb niet breken door geld!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:51

Ik ben wel ontzettend gek met de paarden die ik rijd Lachen Maar als ik mijn doelen niet meer met hun kan bereiken is het alleen maar oneerlijk om ze aan te houden, daar wordt je beide niet gelukkiger van! En ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn die net zoveel liefde aan hun kan geven als ik doe Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:54

Voor een miljoen wel. Mits hij weidegang zou hebben en sociaal contact met andere paarden. Mijn paard houdt van aandacht en vind mij erg leuk maar is niet eenkennig. Ik zou hem daarentegen wel vreselijk missen.

Voor 100.000 niet denk ik. Dat is ook een absurd hoog bedrag voor een paard als het mijne maar dat bedrag zou ik niet hoog genoeg vinden. 100.000 zou het wel veel makkelijker leven maken (hypotheek) maar dat weegt niet op tegen het plezier wat ik heb van mijn paard.

(wat een hoop hypothetisch zeg, zulke idoten loppen gelukkig niet rond)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:05

double schreef:
Nadya schreef:
Ok, double (zo kwam het niet helemaal over). Lachen
Het lijkt me heel, heel erg moeilijk om een paard te verkopen waar je zo'n band mee hebt. Ik moet er niet aan denken om Sam weg te doen, ook niet voor 1 miljoen (wat toch niemand voor hem betaalt Haha! ). Huilen

Mijn paard staat het hele jaar buiten en is daarom niet zo moeilijk qua verzorging, al ga ik elke dag of 2x per dag naar hem toe (hij staat vlakbij huis). Bovendien heb ik hem gekocht met de wetenschap dat we alles financieel goed op een rijtje hebben. Ik werk momenteel niet, maar zou het altijd weer op kunnen pakken als mijn vriend werkloos wordt bijvoorbeeld (en dat is helemaal niet aan de orde).

Tuurlijk kunnen er vreselijke dingen gebeuren, maar veel zaken (niet alles) heb je zelf in de hand of kun je ver van tevoren zien aankomen qua financiele problemen. Ziekte overkomt je en dat is al erg genoeg.
Maar de vraag wordt gesteld over het nu, volgens mij, en dan is mijn antwoord nee. Knipoog

Als het over het nu gaat en ik had Oakland nog (en ik was gezond, etc)
gilde ik waarschijnlijk ook het hardste NEE! Bloos
Helaas heb ik toch mijn antwoord moeten bijstellen..
Maar zeker in jouw situatie had ik mijn paard ook gehouden.. Het klinkt heerlijk om je paardje dichtbij te hebben! Helaas ben ik student en het stalgeld hier in de randstad is dan niet te betalen Knipoog
Het is een behoorlijk moeilijke keuze, maar als je weet dat je paard goed terecht komt, en je echt niet anders kunt..

Ik snap je verhaal ook wel, hoor.
En ik zal het ook echt niet veroordelen. Je hebt het juiste gedaan, lijkt me.

Maar dat is de vraag van dit topic niet. Als iemand NU komt met een miljoen voor Sammy, kan 'ie meteen weer vertrekken Doei! .
Blijkbaar zijn er genoeg paarden voor een miljoen te koop en dan krijg je er nog strik omheen ook. Haha! Clown
Gaat 'ie daar maar lekker heen, mijn Sam blijft bij mij. Voor altijd.

(Ik ben ook geen student meer, financieel hebben we het prima momenteel en qua gezondheid, dat weet je toch nooit, bovendien heb ik hem juist gekocht vanwege mijn mentale gezondheid, dus.... En gezien het feit dat mijn dochtertje nu al stapel op paarden is, kan ik vast ook nog wel op haar bouwen later, mocht het nodig zijn. Maar waarom leg in dat hier eigenlijk uit? Hij gaat gewoon niet weg!!!). Knipoog

siroontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:24

ik zou mijn pony en paard voor geen goud weg doen, dus al helemaal niet voor een miljoen.
mijn pony is een verjaardags kado geweest voor mijn van een vriendin en me paard heb ik nog niet zo lang en daar heb ik jaren voor gespaard.
dus die gaan egt niet weg voor een miljoen, die beestjes zijn voor mij het aller dierbaarst in me leven.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:32

tja ik heb ooit een bod iets hoger gekregen op 1 van mijn paarden. heb ik toen gedaan. hoop gezeik ermee gehad om het geld te krijgen etc inmiddels was het toch verkocht geld ontvangen maar paard is wel 3 maanden later door koliek overleden. in prencipe tja ligt eraan welk paard Tong uitsteken

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:33

Citaat:
Wat ik me afvraag, zonder het hatelijk te bedoelen, waarom zouden jullie je paard wegdoen, als je hem weg zou doen.
Hou ik dan gewoon meer van die van mij, of is jullie band anders dan een zielsmaatje?

ik antwoord hierop met te zeggen dat mijn doel heel anders is..
Tuurlijk vind ik paarden geweldig en lief en leuk en heb ik er wel een band mee.. daarom zou ik het
ere ook wel moeilijk mee hebben. Maar, er zit een maar aan. Ik wil m'n paard zover rijden en heem
dan verkopen. zodat iemand anders er plezier van kan hebben en van kan leren.
En zo kan ik ook weer verder met een ander paard en nog hoger komen.

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:36

ik vind dit een onzinnige vraag: waarom voor een miljoen wegdoen is het een oude jas...
Als je paarden hebt voor de sport is het anders maar voor je plezier waarom.....
Dan moet het wel zo fout gaan....wat bij mij nu het geval is maar dan nog overweeg je stappen te ondernemen en te proberen toch nog een oplossing te vinden niet waar
Dus please ziniger vragen dan dit.......
afz Maffehafling...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:48

Ik zou het niet weten eigenlijk.
Als ik miljonair zou zijn zou ik het zeker niet doen. Haha!

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:07

Nee ik zou, als ze van mij waren, ze nooit verkopen. Ik vind liefde veel meer waard dan geld... Liefde is zo belangrijk, en zeker van deze 3 sgatjes.
Nee ik zou ze nooit willen verkopen

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:11

Ja.. ik denk dat ze dan wel weg gaan.. zou het wel jammer vinden..

Maar voor dat geld is veel nieuws te koop..

Jumppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:46

Tuurlijk. Ik heb hem maar voor 1000 euro gekocht.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:42

Ik heb hem voor niks, maar hij gaat ook voor niks weg Tong uitsteken
Voor de sport begrijp ik nog wel, hoewel ik dat jammer vind. Maar ik begrijp niet waarom andere mensen dat wel doen. Dus gewoon als vraag: waarom wil je je paard wegdoen? hou je er niet van als maatje?