Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nienie schreef:o sorry dit was al gezegt
DaniPlonk schreef:Monieck schreef:Ja, ik wordt er toch een keer te groot voor en als hij iemand zoveel waard is krijgt hij het vast ook heel goed.
toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?
promptertje schreef:nienie schreef:o sorry dit was al gezegt
Pas een keer of 75 hoor
Monieck schreef:Ik ben nog maar 14 en heel klein dus dan ga ik geen groot paard kopen zodat ik er nooit uitgroei.
En als ik er straks te groo voor word heb ik liever dat hij naar een meisje gaat die er nog veel van kan leren en waar hij misschien nog een paar wedstrijdjes mee kan hobbelen. Daar doe ik hem een groter plezier mee dan dat ik er zelf niet meer op kan rijden en hij de hele dag alleen maar in de wei staat.
double schreef:Nadya schreef:Ok, double (zo kwam het niet helemaal over).![]()
Het lijkt me heel, heel erg moeilijk om een paard te verkopen waar je zo'n band mee hebt. Ik moet er niet aan denken om Sam weg te doen, ook niet voor 1 miljoen (wat toch niemand voor hem betaalt).
![]()
Mijn paard staat het hele jaar buiten en is daarom niet zo moeilijk qua verzorging, al ga ik elke dag of 2x per dag naar hem toe (hij staat vlakbij huis). Bovendien heb ik hem gekocht met de wetenschap dat we alles financieel goed op een rijtje hebben. Ik werk momenteel niet, maar zou het altijd weer op kunnen pakken als mijn vriend werkloos wordt bijvoorbeeld (en dat is helemaal niet aan de orde).
Tuurlijk kunnen er vreselijke dingen gebeuren, maar veel zaken (niet alles) heb je zelf in de hand of kun je ver van tevoren zien aankomen qua financiele problemen. Ziekte overkomt je en dat is al erg genoeg.
Maar de vraag wordt gesteld over het nu, volgens mij, en dan is mijn antwoord nee.
Als het over het nu gaat en ik had Oakland nog (en ik was gezond, etc)
gilde ik waarschijnlijk ook het hardste NEE!![]()
Helaas heb ik toch mijn antwoord moeten bijstellen..
Maar zeker in jouw situatie had ik mijn paard ook gehouden.. Het klinkt heerlijk om je paardje dichtbij te hebben! Helaas ben ik student en het stalgeld hier in de randstad is dan niet te betalen
Het is een behoorlijk moeilijke keuze, maar als je weet dat je paard goed terecht komt, en je echt niet anders kunt..
Citaat:Wat ik me afvraag, zonder het hatelijk te bedoelen, waarom zouden jullie je paard wegdoen, als je hem weg zou doen.
Hou ik dan gewoon meer van die van mij, of is jullie band anders dan een zielsmaatje?