slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:05

CheEsy_CheE schreef:
Eey.. k heb niej veel verstand hiervan dusse 'neem me niej kwalijk Sigaar ' maare gaat een paard echt meteen dood met de slagt want als je bij een mens een kogel inschiet blijft die altijd nog ff leve toch teminste wel in films Tong uitsteken

Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Je bent ervan op de hoogte dat er een pin in 't paardenhoofd wordt geschoten (geen kogel dus, en door de hersenen)? Is wel wat anders dan een mens met een kogel in z'n been. Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:10

h0rsesgirl schreef:
Ja ok , dat is ook wel zo , maar het is toch een zielig idee , vindt ik

het idee is idd wel naar,maar bedenk het maar zo,je paard heeft het al niet meer in de gaten,is dat niet waar het om draait?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:11

CheEsy_CheE schreef:
Eey.. k heb niej veel verstand hiervan dusse 'neem me niej kwalijk Sigaar ' maare gaat een paard echt meteen dood met de slagt want als je bij een mens een kogel inschiet blijft die altijd nog ff leve toch teminste wel in films Tong uitsteken

Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Tip:
LEES DIT TOPIC EENS DOOR!!!!!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:13

Je laat me schrikken...

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:37

Als een paard heel veel pijn heeft, is het naar mijn mening wel beter om een spuitje te geven.
Een paard laten schieten, dat zou ik denk ik niet kunnen.

Gelukkig heb ik zelf nog nooit voor die keuze gestaan..

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:41

Als een paard heel veel pijn heeft, is het naar mijn mening wel beter om een spuitje te geven.
Een paard laten schieten, dat zou ik denk ik niet kunnen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:51

Gelukkig hoef je dat niet zelf te doen, daar hebben ze mensen voor Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:53

Ik heb inmiddels helaas met beide manieren (spuitje en slacht) ervaring, en ben gesterkt in mijn voorkeur voor de slacht, als het paard nog redelijk vervoerd kan worden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:59

Volgens mij maakt het voor het paard zelf niet uit of het nu een spuitje of een pin is, het is meer hoe je er zelf als eigenaar onder voelt. Dat is wel de tendens in de reacties. Ik vind dat iedereen moet doen wat hij/zij wil en waar het paard het beste bij gebaat is. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met "het spuitje" en heb daar geen slechte ervaringen mee. Maar dat wil niet zeggen dat slachten in de toekomst geen optie zou kunnen zijn. Het is voor mij ook maar net hoe de situatie is.

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:26

ik ga mij paardje echt NIET naar de slager brengen dat doet mij niet goed ik krijg daar zeker weten spijt van in wat voorn situatie dan ook !!

groetes lisanne

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:34

CheEsy_CheE schreef:

Meestal is dat ook de bedoeling dat een acteur blijft leven. Clown
Het paard is dan hersendood, het leeft wel alleen voelt geen pijnprikkels etc. meer. In mijn ogen is dat eigenlijk al dood. Het paard is pas dood als het hart stopt met pompen, dus nadat de halsslagader door is gesneden. Als ik jou was zou ik het topic doorlezen + de topics van de excursie naar het slachthuis en naar Rendac.

Zelf zou ik kiezen voor een spuitje, het geeft mij toch een beter gevoel dan slachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:36

paolasunny schreef:
en niet opgegeten word door een of andere freak.

Dus jij vraagt bij iedere kroket die jij bestelt of er paardenvlees in zit (want geloof mij, in veeel kroketten zit paardenvlees). En eet je wel ander vlees, van een ander beestje dat ooit kalfje of biggetje of lammetje of kuikentje is geweest? Dan zou je net zo goed een 'een of andere freak' zijn, eeerg vreemde opmerking dit zeg. Ondoordacht Clown

edit: ooooh, dit topic is al 50 pagina's lang? Lezen nikki, lezen Haha! Haha!

Ik denk dat de keuze slacht of inslapen 1 is die je zelf moet maken. Een paard kan inderdaad tegen het inslapen 'vechten', wat absoluut niet prettig is. Maar de gedachte dat iemand jouw paard in een kroket eet kan net zo goed niet prettig zijn- het is wat je zelf wilt.

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:25

Als ik ooit afscheit moet nemen van een paard. Ga ik toch voor het inslapen..
Ik heb ik een fijner gevoel bij inplaats van wat ik nu hoor dat ze worden doodgeschoten!
BAH:@

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:32

Idd een beetje raar en vies idee dat iemand je paard op een broodje hebt.. dat narcose is volgens mij ook zo en laten in slapen is juist het paard minder lijd. dan wachten tot het paard de volgende is bij de slager of wachten tot vanzelf in box dood gaat VRESELIJK IDEE>>!! Huilen Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:00

oh ik kan me echt doodergeren aan mensen die zich NIET VERDIEPEN in de beiden keuzes

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:34

Snoevie schreef:
oh ik kan me echt doodergeren aan mensen die zich NIET VERDIEPEN in de beiden keuzes

Ga ik 100% in mee Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:49

Snoevie schreef:

En helaas zijn dat er nog een heeeeeeeeeeeeeeleboel............. zucht..........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:13

Je zou eens eerst een verplichte test moeten afleggen voordat je meedeed aan dit topic Haha! .

1) Zijn paarden nog bij bewustzijn als ze aan een haak opgehangen worden bij de slager?
a) Ja
b) Nee

2) Komt elk geslacht paard op een broodje terrecht?
a) Ja, je hebt hem aan de slager gegeven en niet te kiezen
b)Nee, je kan kiezen als je hem voor comsuptie laat gebruiken of niet.

3)Waar of niet: paarden vechten tegen het spuitje

a) Waar, grote kans dat hij een kwartier ligt te spartelen
b) Kan gebeuren, maar is niet gebruikelijk en nihil als het inslapen op de juiste manier gebeurd.
c) Nee, kan nooit. Die verhalen zijn allemaal broodje-aap.

4) Verbeter wat fout is.
"Als ik mijn paard wil laten slachten heb ik niet te kiezen. Ze wordt door de slager opgehaald in een vrachtwagen met nog 25 andere paarden. Na een rit van 2 uur komen ze aan. Ze blijven nog 7 uur op elkaar geplakt in de vrachtwagen staan. Wanneer de slager eindelijk zin heeft om de slachten, haalt hij mijn paard eruit, liefst hard schoppend want door de lange opeengedrukte rit loopt mijn paard niet al te best meer. Mijn paard staat doodsangsten uit en ruikt het bloed van mijlenver. Hij komt in een ruimte vol met achtergelaten plassen bloed en opgehangen paarden. Verschillende keren slaat hij in blinde paniek, maar de slager is een gemene man die hem stevig vastbind. Dan schiet hij een keer of drie totdat en raak is en begint hij Duitse schlagers te zingen tijdens het vel afstropen.

Clown

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:49

Dat is inderdaad een hele goeie test xKatleentjx!!!

Vooral punt 4!!! Geweldig!!!!!!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:10

OK dan! Geweldig! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:19

Prachtige test Katleen!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:51

1A
2A
3 waar
4 Valt niks te verbeteren, tekst schets de waarheid.

Mag ik nu eindelijk meedoen in dit topic? Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:44

túúrlijk loeckie Haha!

maar even serieus,als het 'afmaken' op de juiste wijze gebeurd,dan merkt het paard weinig tot niks van je keuze,ik denk dat het ook vooral te maken heeft met het persoonlijk gevoel van de eigenaar.

maar ga de ene keuze niet afbranden omdat je zelf voor de andere kiest,dat is wel heel hard voor iemand die dol is(geweest)op zijn paard en die naar zijn/haar weten de beste keuze heeft gemaakt.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:57

ik zou mijn paard ook never nooit naar de slager brengen!
het is wel zo dat ze sneller dood zijn en minder pijn hebben,
maar het idee dat je paard op iemand anders brood licht no way!!!
ik ben zelf een voorstander van het spuitje, heb daar erg fijne ervaringen mee (naja zover dat kan, het is nooit leuk een dier laten inslapen) , en ik zou er ook zelf bij willen zijn als mijn paard zou overlijden!!! maar de slager, daar zou mijn paard nooit naar toe gaan!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:59

lovekomeet schreef:
maar het idee dat je paard op iemand anders brood licht no way!!!

Slapen diepe zucht..... ik zou zeggen lees een willekeurige bladzijde van dit topic en dan weet je dat dit dus niet hoeft...