[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:00

Afbeelding

Hij vindt het ontspannend. Staat te kauwen en weg te duizelen. Gelukkig. <3

Álles wat hij nodig heeft, krijgt hij. Ongeacht hoeveel tijd, geld en anderen dingen het zal kosten. Mét of zonder donaties. Iedereen die WIL helpen, MAG helpen. Wie niet, die niet.

Dan, voor de laatste keer: RIJDEN IS GEEN MUST. Het is leuk als het KAN, anders zijn er genoeg anderen dingen die we samen kunnen doen. Dus aan iedereen: oordeel niet zo snel, ben er absoluut wel klaar mee! Jullie(sommige) denken alles beter te weten... Ik had het wel eens willen meemaken. Er zijn al genoeg mensen die de anderen kant op hebben gekeken, hij was al door veel mensen gespot en niemand die hem heeft meegenomen of de Politie heeft gebeld. Ik heb wel actie ondernomen en wat wij verder, samen doen, is aan ons. Misschien even bij het feit blijven dat er GEEN EIGENAAR is die zijn/haar verantwoordelijkheid neemt, nog steeds niet! Dat is FOUT. Het is niet fout dat iemand anders alle zorgen draagt en ook het plezier met hem opzoekt waar het kan.

Realistisch blijven is prima, dat doe ik ook. Maar snauwen, beterweten en oordelen is toch nergens voor nodig? Als jullie echt iets willen betekenen voor paarden die het slecht hebben, dan ben je bij ons op het verkeerde adres. :) Hij heeft het namelijk errrrug goed.

Dan wist ik absoluut dat een paard vinden en daar vervolgens voor "opdraaien", geld ging kosten. Maar nogmaals (val in herhaling) je bent er niet op voorbereid. Normaliter wél, als je een paard koopt. Ik ben geen arme stakker die het überhaupt niet kan dragen, dan had ik hem allang naar een opvang gedaan. Máár, met alle bijkomende omstandigheden & de timing, zeg maar, zou het fijn zijn als mensen me momenteel willen helpen. Gelukkig zijn die mensen er ook. <3 En niet eens perse met een euro te doneren, ik heb op vele anderen manieren ook hulp ontvangen. Daar ben ik enorm dankbaar voor.

Ik zit mezelf wederom te verantwoorden, ik kap daar bij deze mee. Ghehe.

Tot de volgende update! Fijne avond.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:19

Ik vind het gewoon onwijs jammer dat er vele anderen niet geholpen worden in welke vorm dan ook. (dan gaat het zelfs nog niet eens over paarden maar ook over andere zaken/dieren die ik zie voorbijkomen op fb oa).

Tja nogmaals... Uit je artikel blijkt wel dat je het rijden wil oppakken. Dat had je dan toch tijdens het interview anders moeten formuleren of eerst 3x nadenken voor je iets verteld en geen kritiek wil krijgen.

Ik blijf het wel een pracht van een paard vinden. Hopelijk helpt die vernevelaar hem wel comfortabeler worden. En ik hoop dat hij verder geen andere medische aandoeningen heeft. Wznt eerlijk gezegd... Met dit kleurtje en astma was hij toch wel te verkopen geweest, niet voor de hoofdprijs, maar toch zeker wel voor meer dan de slachtprijs.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:28

Art_Ificious schreef:
Ik vind het gewoon onwijs jammer dat er vele anderen niet geholpen worden in welke vorm dan ook. (dan gaat het zelfs nog niet eens over paarden maar ook over andere zaken/dieren die ik zie voorbijkomen op fb oa).

Tja nogmaals... Uit je artikel blijkt wel dat je het rijden wil oppakken. Dat had je dan toch tijdens het interview anders moeten formuleren of eerst 3x nadenken voor je iets verteld en geen kritiek wil krijgen.

Ik blijf het wel een pracht van een paard vinden. Hopelijk helpt die vernevelaar hem wel comfortabeler worden. En ik hoop dat hij verder geen andere medische aandoeningen heeft. Wznt eerlijk gezegd... Met dit kleurtje en astma was hij toch wel te verkopen geweest, niet voor de hoofdprijs, maar toch zeker wel voor meer dan de slachtprijs.

Tuurlijk wil ik het rijden oppakken. Maar zullen eerst moeten kijken of dat gaat. Als niet, dan niet. Nogmaals: een astma aanval betekend niet meteen dat je nooit niks meer kunt qua rijden(?). Kom op zeg.

En ik "moet" helemaal niks. Krijg overal jeuk van dat woord!

Je weet het niet. Ook jij neemt enkel conclusies en denkt in eventuele scenario's, feit is dat we het met z'n allen niet weten. Dus misschien moeten we daarin ook niet te ver gaan.

Het had. Wat als. Maar misschien. Ik denk. Ik vind. Hij was toch wel. Maar zeker dit.

Stop. We weten het niet.
Punt.

Hopelijk komt er nog een eigenaar met een waar verhaal en een correcte verklaring "waarom". Tot die tijd, tja... Is het onzeker.
Laatst bijgewerkt door LadyDii op 08-11-22 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:28

Art_Ificious schreef:

En sinds wanneer schrijven journalisten objectief? Een artikel wordt altijd mooier geschreven dan verteld.

Ik lees zelf in het artikel dat het leuk zou zijn om er een rijpaard aan over te hebben maar wanneer dit niet kan er andere opties zijn. Het paard zijn gezondheid staat voorop.

Ik denk dat ze heel goed bezig is, ik doe het haar niet na!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:31

Ik snap wel dat er kritische vragen komen - hier en op Facebook - aangezien er wel wat tegenstrijdige berichten zijn. Als je dat niet wil hebben is het niet handig om jezelf zo in the picture te zetten met social media. De kosten lopen teveel op en een crowdfunding wordt aangemaakt maar er worden wel bestellingen bij PS of Sweden en unboxings van setjes en nieuwe diamanten beugels gepost. Foto’s met slecht passend tuig worden gedeeld. Maar reacties die niet “oh en ah” zijn worden afgedaan als “betweterig”. Mensen die hem niet rad vinden zien het allemaal verkeerd. Posts over stro wordt niet op gereageerd maar wel op social media foto’s plaatsen waar hij nog op stro staat.
Mensen zijn gewoon heel eerlijk en benoemen die tegenstrijdigheden en dat is niet altijd leuk natuurlijk :)

Vrijwillig een paard opvangen is niet vrijblijvend en daar zit een bepaalde verantwoordelijkheid bij waar anderen imo begrijpelijke wijs kritisch op kunnen zijn naar aanleiding van wat er door TS zelf gedeeld wordt.

Ik ben zelf heel benieuwd hoe het verder gaat, ik duim hard dat hij er medisch bovenop komt en ben toch ook super benieuwd of er ooit nog iemand boven water komt drijven die hem kent…

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:31

Op dit moment is mijn grootste zorg hem weer op de been te krijgen, na de astma aanval en daarna pak ik het rijden weer rustig op. < dit zijn niet mijn EXACTE woorden, maar wel waar. Eerst weer fit, dan kijken of het rijden weer kan.

Ooit had ik een wens om een ruin te kopen en het liefste een valk. Die wens is mijn leven binnen gewandeld. Langzaam gaan we het grondwerk weer oppakken. Zo probeer ik onze band nog meer te versterken.

>>>>> Ook al zal ik nooit meer op hem kunnen rijden, hij mag altijd mijn grasmaaier blijven.” <<<<<<<

Als dit dan blijkt dat ik PERSE WIL EN MOET EN ZAL rijden......tja, geen idee. Zal aan mij liggen. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:33

Een astma aanval betekend niet... Maar je paard viel wél bijna om van benauwdheid. Ik zou dan überhaupt niet eens aan rijden denken. Zelfs niet na behandeling.

Dat zou hetzelfde zijn als ik nu mijn oudje van 24 zou rijden ondanks dat hij doorgezakte koten heeft en kreupel is in draf. Maar he in stap niet dus stapritjes kan dan toch of met buut voelt hij de pijn toch niet meer... Nee toch doe ik het niet uit respect voor het dier.

Maar goed... Als jij vind dat het goed voelt om toch te rijden... Jij je zin. Maar kom achteraf niet met "had ik toch maar naar de adviezen geluisterd".

Ik snap de kosten ook niet. PS of Sweden is zo duur. En dan toch crowd funding?
En als je toch gaat rijden moet er ook een passend zadel komen, zadelmaker etc... Dit kost ook weer geld.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 08-11-22 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:33

Je moet je niet zo op de kast laten jagen , negatieve reacties hou je altijd in welke situatie dan ook. Er zijn altijd wel mensen die iets aan te merken hebben. Daar kun je heel erg op ingaan en je door aangesproken voelen maar ik zou er niet teveel mee doen.

Wel snap ik mensen over de doneeracties , onverwachte kosten heeft iedereen. En dit is hoe lastig ook wel een geval van onvoorziene kosten.

Ik had nog wel een vraag , ik kwam je profiel tegen op Instagram en daaruit begreep ik meer dat het paard door een vriendin van jou is gevonden en jij toen hebt besloten het paard over te nemen. Ik lees hier een beetje een ander verhaal of ik lees het gewoon verkeerd hoor dat kan zeker! Maar ik had wat verwarring.

Bij het opnemen van de zorg vindt ik wel dat ook kosten van dierenartsen toch echt zelf betaald moeten worden ook al vraag je er natuurlijk niet om. Maar ik denk dat niemand zit te wachten op hoge dierenartskosten en of dat een paard ernstig en langdurig ziek is. Doneeracties maken het in mijn ogen altijd een beetje dubbel.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:37

Art_Ificious schreef:
Een astma aanval betekend niet... Maar je paard viel wél bijna om van benauwdheid. Ik zou dan überhaupt niet eens aan rijden denken. Zelfs niet na behandeling.

Dat zou hetzelfde zijn als ik nu mijn oudje van 24 zou rijden ondanks dat hij doorgezakte koten heeft en kreupel is in draf. Maar he in stap niet dus stapritjes kan dan toch of met buut voelt hij de pijn toch niet meer... Nee toch doe ik het niet uit respect voor het dier.

Ja joh dat is inderdaad precies hetzelfde. Je hebt gelijk. Ik heb geen respect voor het dier. Wat wil je nou eigenlijk? *\o/*

Je bent op Facebook azijn aan het strooien en dan ook op Bokt. Maar wel aangeven dat je oprechte interesse hebt...nou, nee. Je probeert al 100 x een punt te maken en je mening op te drammen. Wanneer is het voor jou goed genoeg?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:39

Zebrastreep schreef:
Je moet je niet zo op de kast laten jagen , negatieve reacties hou je altijd in welke situatie dan ook. Er zijn altijd wel mensen die iets aan te merken hebben. Daar kun je heel erg op ingaan en je door aangesproken voelen maar ik zou er niet teveel mee doen.

Wel snap ik mensen over de doneeracties , onverwachte kosten heeft iedereen. En dit is hoe lastig ook wel een geval van onvoorziene kosten.

Ik had nog wel een vraag , ik kwam je profiel tegen op Instagram en daaruit begreep ik meer dat het paard door een vriendin van jou is gevonden en jij toen hebt besloten het paard over te nemen. Ik lees hier een beetje een ander verhaal of ik lees het gewoon verkeerd hoor dat kan zeker! Maar ik had wat verwarring.

Bij het opnemen van de zorg vindt ik wel dat ook kosten van dierenartsen toch echt zelf betaald moeten worden ook al vraag je er natuurlijk niet om. Maar ik denk dat niemand zit te wachten op hoge dierenartskosten en of dat een paard ernstig en langdurig ziek is. Doneeracties maken het in mijn ogen altijd een beetje dubbel.

En dat is dus Journalistiek. :)

Een vriendin heeft hem inderdaad "gevangen", hij kwam gewoon aanlopen nadat ze floot. Ik heb in de tussentijd een trailer geregeld en stalling. Maar zij heeft er volledig afstand van gedaan omdat ze het gewoonweg niet kan qua geld, tijd e.d. dus ben ik houder sinds dag 1 en ook gebleven. Ze komt af en toe eens kijken hoe het met hem gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:40

Dat astma niet betekend je nooit meer kan rijden dat klopt! Maar jij hebtgeen idee wat je paard heeft en hoe erg het is. Astma is alleen definitief vast te stellen met een scopie en bal spoeling. Met enkel een scopie kan het wel voor 95% bevestigd worden.

Zolang je er niet in laat kijken weet je niet hoe het er voor staat. Het vernevelen dat je nu doet. Hartstikke goed! Maar zoutoplossing alleen gaat nu het paard niet helpen.

Je zal eerst moeten weten hoe erg zijn de longen, hoe lossen we dit op en dan kom je op het onderhouden van de astma. Eigenlijk is een scopie een must voor dit paard.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:43

Odysseus schreef:
Ik snap wel dat er kritische vragen komen - hier en op Facebook - aangezien er wel wat tegenstrijdige berichten zijn. Als je dat niet wil hebben is het niet handig om jezelf zo in the picture te zetten met social media. De kosten lopen teveel op en een crowdfunding wordt aangemaakt maar er worden wel bestellingen bij PS of Sweden en unboxings van setjes en nieuwe diamanten beugels gepost. Foto’s met slecht passend tuig worden gedeeld. Maar reacties die niet “oh en ah” zijn worden afgedaan als “betweterig”. Mensen die hem niet rad vinden zien het allemaal verkeerd. Posts over stro wordt niet op gereageerd maar wel op social media foto’s plaatsen waar hij nog op stro staat.
Mensen zijn gewoon heel eerlijk en benoemen die tegenstrijdigheden en dat is niet altijd leuk natuurlijk :)

Vrijwillig een paard opvangen is niet vrijblijvend en daar zit een bepaalde verantwoordelijkheid bij waar anderen imo begrijpelijke wijs kritisch op kunnen zijn naar aanleiding van wat er door TS zelf gedeeld wordt.

Ik ben zelf heel benieuwd hoe het verder gaat, ik duim hard dat hij er medisch bovenop komt en ben toch ook super benieuwd of er ooit nog iemand boven water komt drijven die hem kent…

Ik heb heel lang niets gezegd tegen de geen "ah en ieh" reacties, maar het kan natuurlijk ook eens minder haha. Verder moet iedereen lekker doen, vinden en zeggen wat ze willen. Doe ik ook.

De spullen (behalve de beugels) zijn gekregen en unboxing voor de dealer Online geplaatst als 'reclame'. Binnenkort ook met een Bucas deken die ik krijg omdat ik een fotoshoot voor ze ga doen. ;) Ipv geld te vragen voor mijn diensten is het dan fijn iets te kunnen krijgen voor Misterio. Nu snap ik dat er conclusies getrokken worden omdat je niet alles ziet op Social Media, maar dan wil ik dit graag nog even verhelderd hebben. :) Snap dat dat dubbel overkomt. }:0

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:44

Spenk schreef:
Dat astma niet betekend je nooit meer kan rijden dat klopt! Maar jij hebtgeen idee wat je paard heeft en hoe erg het is. Astma is alleen definitief vast te stellen met een scopie en bal spoeling. Met enkel een scopie kan het wel voor 95% bevestigd worden.

Zolang je er niet in laat kijken weet je niet hoe het er voor staat. Het vernevelen dat je nu doet. Hartstikke goed! Maar zoutoplossing alleen gaat nu het paard niet helpen.

Je zal eerst moeten weten hoe erg zijn de longen, hoe lossen we dit op en dan kom je op het onderhouden van de astma. Eigenlijk is een scopie een must voor dit paard.

Álles is in overleg met mijn DA. Zo ook 1 week vernevelen met enkel zoutoplossing en Respimin over het voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:45

Als je iets krijgt ben je toch verplicht om dat te vermelden dat het gesponsord is? Of geld dat alleen voor officiële influencers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:46

LadyDii schreef:
Spenk schreef:

Álles is in overleg met mijn DA. Zo ook 1 week vernevelen met enkel zoutoplossing en Respimin over het voer.

Je da vind een scopie om te kijken wat er scheelt niet nodig?

Ik kijk op van de aanpak van je da ik zie dit verder bij geen enkele kliniek namelijk :) die willen allemaal eerst scopie voor ze verder behandelen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:47

LadyDii schreef:
Odysseus schreef:

Ik heb heel lang niets gezegd tegen de geen "ah en ieh" reacties, maar het kan natuurlijk ook eens minder haha. Verder moet iedereen lekker doen, vinden en zeggen wat ze willen. Doe ik ook.

De spullen (behalve de beugels) zijn gekregen en unboxing voor de dealer Online geplaatst als 'reclame'. Binnenkort ook met een Bucas deken die ik krijg omdat ik een fotoshoot voor ze ga doen. ;) Ipv geld te vragen voor mijn diensten is het dan fijn iets te kunnen krijgen voor Misterio. Nu snap ik dat er conclusies getrokken worden omdat je niet alles ziet op Social Media, maar dan wil ik dit graag nog even verhelderd hebben. :) Snap dat dat dubbel overkomt. }:0

Als je overzichten van winkelkarretjes deelt met de tekst dat er zoveel korting is en je een goeie deal hebt geslagen wekt dat niet de indruk dat het gratis gekregen is. Maar ik heb geen zin om op dit niveau een welles nietes discussie te moeten voeren. Het is niet mijn geld :) Maar snap wel dat het anders overkomt :j

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:48

Spenk schreef:
Als je iets krijgt ben je toch verplicht om dat te vermelden dat het gesponsord is? Of geld dat alleen voor officiële influencers?

Nee dat is me niet als opdracht meegegeven haha :') .... Daarnaast als ik een fotoshoot doe voor een deken is dat geen sponsoring meer maar gewoon betaling, dus in dat geval al helemaal niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:48

Moderatoropmerking:
verwijderd wegens in strijd met de boktregels

Ts: zoveel respect voor jou hoe jij alles maar doet! En nu nog steeds zo netjes blijft hier..
Misterio boft echt met jou, had het naar mijn idee niet beter kunnen treffen! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door balance op 11-11-22 04:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:49

Odysseus schreef:
LadyDii"
[quote="Odysseus schreef:

Als je overzichten van winkelkarretjes deelt met de tekst dat er zoveel korting is en je een goeie deal hebt geslagen wekt dat niet de indruk dat het gratis gekregen is. Maar ik heb geen zin om op dit niveau een welles nietes discussie te moeten voeren. Het is niet mijn geld :) Maar snap wel dat het anders overkomt :j[/quote]

Ja whaha omdat ze zo'n dikke vette korting hadden, zo stimuleer je mensen te gaan shoppen.. Je weet toch wel hoe dat spelletje werkt?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:51

Spenk]
[quote="LadyDii schreef:
Spenk schreef:

Je da vind een scopie om te kijken wat er scheelt niet nodig?

Ik kijk op van de aanpak van je da ik zie dit verder bij geen enkele kliniek namelijk :) die willen allemaal eerst scopie voor ze verder behandelen.[/quote]

Dit is toch wat ik bedoel. Lol, online. Verknipte zaak.

Ik zeg toch nergens dat DA, ik, wij, het niet nodig vinden? Maar DA heeft advies gegeven eerst dit te proberen. En hij heeft genoeg paarden met Astma onder behandeling dus weet er echt wel het fijne van. Ik vertrouw op mijn DA anders had ik wel een ander. Hij heeft mijn merrie er ook enorm goed bovenop gekregen toendertijd en ook bij haar hebben we niet meteen foto's, scopies en en en en en laten maken.

Oh ps geen Astma, maar toch

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:55

Marocje schreef:
Sorry, maar Art neem ik absoluut niet serieus, word er zelf boos van! Hoe zij met haar dier omging en hoe mensen haar probeerden te helpen, stank voor dank.. wat een lef heb je ook. Of een onwijze plaat voor je kop!

Ts: zoveel respect voor jou hoe jij alles maar doet! En nu nog steeds zo netjes blijft hier..
Misterio boft echt met jou, had het naar mijn idee niet beter kunnen treffen! _/-\o_

Ik zeg blijkbaar niets anders dan enkele anderen ook denken. Alleen vele houden zich stil terwijl ik het wél durf uitspreken.
Dus hoezo mag ik mijn mening niet delen?
En als ik zo slecht was voor mijn dieren had een andere Bokker haar paard echt niet bij mij geplaatst. ;)

Maar goed sommigen hier hebben wel een plaat voor hun en gaan alleen mee in het Penny verhaal zonder kritisch te kijken.

Dat gezegd zijnde...
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 09-11-22 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:00

Welk bedrag heeft de crowdfunding actie tot dusver opgeleverd TS
En hoeveel hebben nodig?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:18

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 09-11-22 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:23

Ik vind dat je medische kosten zelf moet kunnen dragen dat geldt voor iedereen. Wat je niet betalen kan verzeker je en wat niet te verzekeren en niet te betalen is begin je niet aan of stop je mee.

Als een paard nu ernstige koliek krijgt met spoedopname kan je ook zo 1000 euro verder zijn ik vind dat als je de zorg voor een paard hebt je dat moet kunnen betalen.

Nu weet ik niet of ts een crowdfunding heeft omdat het geld er niet is of omdat mensen met haar meeleven en het allemaal meer kost dan gedacht maar indien noodzakelijk kan ze het wél makkelijk betalen. In dat laatste geval heb ik natuurlijk niks gezegd :)

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 00:23

SjonnieZ schreef:
Welk bedrag heeft de crowdfunding actie tot dusver opgeleverd TS
En hoeveel hebben nodig?

Tot nu toe €350(waarvoor daaaaaaaank!)

Ik weet niet hoe veel er precies nodig zal zijn.. Alle beetjes helpen. Maar het hoeft niet! <3 Gelukkig kan ik mij de Flexineb al schelen, dankzij een lieve Bokt-volger. Heb haar inhalator in bruikleen. Waanzinnig dankbaar! *\o/*