Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StalNollie schreef:Pony reageert wellicht eerlijk voor de manier van rijden. Maar een kinderpony zoals deze wet omschreven behoort niet te bokken op de ruiter ongeacht wat deze doet.
Dan is het niet de kinderpony.
Kinderpony's moeten veilig zijn en alles maar goed vinden. (ongeacht of het eerlijk is of niet) maar dat is mijn defenitie van kinderpony
ynskek schreef:Naar mijn mening moeten dieren waarop men wil leren rijden met name heel eerlijk zijn.
Vergevingsgezind ook wel maar ze hoeven echt niet alles te pikken. Het moet wel actie reactie zijn en niet oneindig blijven bokken maar als een ruiter zit te schoppen en te slaan met een zweep omdat ze het dier niet duidelijk gemaakt krijgt wat ze wil dan mag het dier zeker wel een keer een bok geven
StalNollie schreef:Pony reageert wellicht eerlijk voor de manier van rijden. Maar een kinderpony zoals deze wet omschreven behoort niet te bokken op de ruiter ongeacht wat deze doet.
Kinderpony's moeten veilig zijn en alles maar goed vinden. (ongeacht of het eerlijk is of niet) maar dat is mijn defenitie van kinderpony
StalNollie schreef:Wel grappig dat ik vorig jaar iets zei over mijn pony die ergens op reageerde en hier de helft zei niet voor kinderen moet niet mogen blablaa en nu iedereen de andere kant kiesthaha
De echte kinderpony's zeker die van nu moeten wel zo braaf zijn. En ja het blijven dieren maar dan moet je ze niet omschrijving als kinderpony
Ineke2 schreef:Vatzonlijk? Bijzonder woord. Sorry ik moet er even om grinniken![]()
Ik zou gewoon nogmaals gaan kijken met je instructrice. Ga er heen met een open blik. Laat je instructrice er op rijden en dan jij nogmaals en bedenk dan of dit het paard voor je is of niet.
Padoertje schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat wanneer ik een kijker zou hebben die niet alle gangen probeert, ik daar mijn dier ook niet aan zou verkopen. Juist om spanningen e.d. in de toekomst te voorkomen. Als de ruiter steeds verkeerde spanning heeft, komt mijn dier na x maanden weer op internet met een stempel niet geschikt. Nee, al kom je 10x rijden geen probleem. Maar ik wil wel zien hoe een ruiter communiceert met mijn paard en dingen oplost wanneer ze elkaar niet begrijpen.
Ik snap dat dit voor sommige mensen best een enorme drempel is op een vreemd paard, maar helaas komen paarden door angstige ruiters vaak weer terug in de handel en knappen ze daar echt niet van op.
StalNollie schreef:Wel grappig dat ik vorig jaar iets zei over mijn pony die ergens op reageerde en hier de helft zei niet voor kinderen moet niet mogen blablaa en nu iedereen de andere kant kiesthaha
De echte kinderpony's zeker die van nu moeten wel zo braaf zijn. En ja het blijven dieren maar dan moet je ze niet omschrijving als kinderpony
xRivaldo schreef:Morgen (opnieuw) klinische keuring. Wel op stal zelf en bij een andere dierenarts.
Hebben jullie ervaring met buigproeven bij jonge paarden (2 jaar)?
Charmaine schreef:Hier net een merrie verkocht die ook echt duidelijk liet blijken wie wel en wie niet hoor, bij proefrijden. Vertel me niks over merrie-gedrag, heb er meerdere gehad en nu weer 1
Kijk als je het zelf allemaal verklaarbaar vind, wie ben ik dan he? Maar persoonlijk, als ik een paard ga kopen wil ik alle gangen zien èn zelf testen (al dan niet door iemand die met mij mee is) Dat is de tip die ik mee wilde geven. Je wilt er tenslotte alles mee kunnen doen straks.