Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:54

Galeobdolon, dat kost bij sommige paarden inderdaad tijd, wennen op een nieuwe plek, en de jouwe is natuurlijk een gevoelig typje. Zeer fijn voor haar dat jij goed naar haar luistert. De galopjes gingen in ieder geval soepel, al was ze dan misschien iets te voorwaarts. Ik zou soms ook graag een paar billen willen om de mijne in te parkeren op buitenrit, al blijft hij goed bij mij. Hij maakt alleen af en toe overwacht een sprong (bijvoorbeeld bij een bijzonder eng bosje fluitekruid, enger dan het normale fluitekruid blijkbaar :D ).

Iletam, ik mag de trailer lenen van de staleigenaresse (die tevens mijn instructrice en huisbaas is :Y) ), dus daarmee gaan we oefenen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:05

Jij ook alweer verhuizen Galeobdolon? Wij ook alweer.. we zijn begin maart verhuisd en afgelopen dinsdag helaas voor de tweede keer in 10 weken tijd. Latino begint nu pas heeeeeel langzaam een beetje te wennen en rustig te worden. Heb helaas een clinic en fotoshoot af moeten zeggen maar dit moest gewoon.

Helaas ga ik morgen een week op vakantie, dat vind ik wel echt een ruk timing maar goed, ik heb super lieve stalgenoten en Latino hoeft in principe de eerste maand toch niets, behalve dan wennen. :Y)

@Britt wat doe jij toch leuke dingen, heerlijk zo samen genieten! <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:05

Soms moet je even door de zure appel heen, als je naar een betere plek kunt.
Veel plezier op vakantie! Ik zie er ook een beetje tegenop :o , maar meer om mijn eenkennige poes dan om het paard, die vermaakt zich dolletjes met zijn kudde.

Net gereden en ben zo trots. Wij hebben een aantal boomstammen in de grote paddock, die als springtuin dient als de paarden in de zomer op het land staan (nu dus). Hij vond het even heel spannend dat ik bovenop hem zat in de paddock, dat doen we anders nooit, maar hij sprong de stammen als een ware pro <3 .

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:15

Captain schreef:
Jij ook alweer verhuizen Galeobdolon? Wij ook alweer.. we zijn begin maart verhuisd en afgelopen dinsdag helaas voor de tweede keer in 10 weken tijd. Latino begint nu pas heeeeeel langzaam een beetje te wennen en rustig te worden. Heb helaas een clinic en fotoshoot af moeten zeggen maar dit moest gewoon.

Helaas ga ik morgen een week op vakantie, dat vind ik wel echt een ruk timing maar goed, ik heb super lieve stalgenoten en Latino hoeft in principe de eerste maand toch niets, behalve dan wennen. :Y)

@Britt wat doe jij toch leuke dingen, heerlijk zo samen genieten! <3

Ik zag dat jullie ook weer verhuisd zijn ja, volgens mij vrij dichtbij waar Gul komt te staan. Voor jou is het sowieso en heel stuk dichter bij huis ook toch?

Gul staat opzich heel goed op de huidige stalling. Mooie ruime plek, goed voor paarden met ID, aardige mensen en allerlei luxe. Maar de luxe van aan allerlei ruiter routes staan én op 5 minuten van huis, op een plek die tevens enorm rust uitstraalt… Dat hebben we wel op de nieuwe plek :D Dus we gaan weer 17 km terug de andere kant op wandelen.

Wat knap Miereneter! Heeft hij ook plezier in het springen? Ik hoop met de drogere periode weer hoefjes met aangevulde stralen na de rotstraal dus ik wil het ook weer een keer met haar oppakken, maar het lijkt niet haar ding te zijn. Hoewel ik ook begrijp dat het eerder pijn gedaan kan hebben vanwege de HB en rotstraal.

Britt je ziet er weer uit als een dynamisch duo met Gino. Heerlijk dat jullie nu hier zijn na jullie bewerkelijke start.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:47

Wat leuk om de verhalen nog steeds te lezen, jullie gaan goed!

Hier ook door omstandigheden nog niet doorgereden, dus er mist nog een hoop balans etc.
Ik heb nu ook thuis hulp met iemand die rijdt, want ik durf nog niet voluit te rijden. Gelukkig kunnen we heel veel vanaf de grond oefenen.
Ze gaat ook bijna elke week super braaf mee als handpaard naar de bossen met mijn oudere merrie, dat is ook genieten <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 13:43

Woehoee, weer een hoogtepunt bereikt afgelopen weekend!

Ik ben namelijk deel gaan nemen aan een clinicdag waarin maar liefst tien combinaties les kregen. Best wel spannend, voor het eerst echt les op een vreemde locatie. Er stond ook nogal veel wind en het was regenachtig. Ik was in de middag aan de beurt en jawel hoor, toen ik startte begon het te hozen en zette de wind even extra kracht bij :+ Een hele uitdaging en gelukkig ook droge stukken met zelfs een zonnetje, ...we did it! *\o/*
Vanuit spanning kon ik eindelijk fijn naar ontspanning en sloot ik superblij mijn rit af <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:35

Goed gedaan zeg! Eerste keer en dan ook nog in zo'n hondenweer. Mooie foto's ook, jullie gaan als een tierelier!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:30

Wat een fijne foto's! Hier kijk ik toch 10x liever naar dan de meeste RIJ-ITP.
Echt heerlijk! <3

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:57

Knap hoor Britt, zo op locatie én met slecht weer.

Gul gaat slecht. Ze heeft ‘iets’ onder de leden maar het wordt nog niet duidelijk wat.
Vorige week foto’s van haar hoeven ivm vermoedelijk HB laten maken en bloed laten afnemen. Helaas was er een fout gemaakt en is het bloed te warm naar het lab gegaan dus vanmorgen is er weer opnieuw bloed geprikt.
Verder druk om te kijken hoe ik haar met voeding kan ondersteunen.

Dus we wandelen en grazen

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:04

Och jeetje. En zo schraal ook :(:) Hopelijk wordt snel duidelijk wat het probleem is

Wat een mooie ervaring Britt! Kan me heel goed voorstellen dat je daar blij van wordt.

Mijn reis met mijn jonkie is nog niet ten einde, we hebben een week ‘ponykamp’ in het vooruitzicht. Zodra ik weet of ik meer kan en mag delen, dan meld ik me. Heb goede hoop dat we daar mooie vooruitgang kunnen boeken en hopelijk ons boek samen, niet hoeven te sluiten. Ik heb hem nu aan huis staan en het is verder zo’n lief en plezierig dier in de omgang, dat ik me het niet kan voorstellen dat het (uiteindelijk) niet gaat lukken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:09

Ach arme Gulgyz! :(:) Leuk om je gisteren te zien, en grappig dat we elkaar herkenden aan onze paarden. :)) Was er op de foto's wel iets te zien?

Wat leuk Moska, dat klinkt als iets om naar uit te kijken. :))

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:45

Op de foto’s was te zien hoe dun haar zolen zijn, maar ik verwachtte al niet anders. In ieder geval geen kanteling te zien en verdere symptomen zijn ook niet HB gerelateerd gelukkig.
Vorige maand toen ze hengstig was liep ze al erg gevoelig en vorige week was ze zo kreupel dat ze geen stap meer wilde verzetten.
Ze is echt een zielig kipje zo. Morgen komen er nieuwe hoefschoenen met demping die ze ook 24/7 om kan houden en volgende week de osteopaat. Ik hoop snel vooruitgang te zien want ze is nu zo dof en mager dat als je mij zou vertellen dat ze net van een zwaar verwaarloosde situatie zou komen ik dat direct geloof. Toch gaat er alweer 2,5 jaar aan liefde, voedingsconsulenten, dierenartsen, zorgen en heel veel geld en tijd in zitten :')

Ik herkende Latino van best een afstand met z’n mooie voorlok vlecht :D Wat ziet hij er fantastisch uit zeg, de foto’s zijn telkens al heel spreken maar zijn energie in het echt maakt hem nog veel knapper. <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:45

Galeobdolon schreef:
Ze is echt een zielig kipje zo. Morgen komen er nieuwe hoefschoenen met demping die ze ook 24/7 om kan houden en volgende week de osteopaat. Ik hoop snel vooruitgang te zien want ze is nu zo dof en mager dat als je mij zou vertellen dat ze net van een zwaar verwaarloosde situatie zou komen ik dat direct geloof. Toch gaat er alweer 2,5 jaar aan liefde, voedingsconsulenten, dierenartsen, zorgen en heel veel geld en tijd in zitten :') <3

Ach wat sneu toch, ze ziet er op de foto inderdaad niet fit uit. Erg vervelend als je ook niet weet waardoor het komt. Hopelijk komt er iets (goed behandelbaars) uit het lab.

Klinkt erg leuk, Moska!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:05

Ik schop 'm omhoog hoor, want ik ben een blij mens. Wij hadden al tijden niet meer buitengereden; deels omdat je niet echt de natuur in kan, maar vooral fietspaden en krappe bermen hebt. Hij vond opeens heel veel eng, was niet zo makkelijk te rijden. Maar vanochtend vroeg met vier man van stal een rit van 10 km gedaan, zelfs dwars door het naburige dorp heen, vier bruggen over, en langs een varkensstal. En hij deed het me een partij goed!

We konden bijna nergens draven, laat staan galopperen, maar ik heb zitten genieten. Laatste stuk kon zelfs aan een lang teugeltje. Mijn knappe paard!

(Hij moet van spanning dan wel tig keer mesten, natuurlijk ook pal in het dorp, dus ik braaf weer terug met een plastic zak om de mest op te ruimen *pum*.)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:11

Wat lekker joh! <3 Kun je vaker met anderen naar buiten?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:08

Ja, dat is wel het plan. En ik ga ook stukken alleen met hem, erop en aan de hand, om het op te bouwen. Toch ook wel zo handig om alleen met je paard de hort op te kunnen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 23:29

Het is al even geleden dat ik hier een bericht heb geplaatst. Ik heb destijds wel verteld over het beleren van mijn paard, wat niet geheel voorspoedig ging. Op een of andere manier heb ik de enorme mazzel gehad en de kans gekregen om met mijn paard naar CampTRT (Tristan Tucker) te mogen, om te werken aan onze problemen. Dit is uiteraard allemaal gefilmd en sinds vandaag is de serie online! En voor leden van de online community, de individuele trainingen staan ook online. Zie voor de (gratis) serie de link hieronder.

En voor wat betreft het resultaat, we zijn nog niet zover dat we kunnen rijden, maar we kunnen inmiddels wel dit *\o/*

Afbeelding

Het paard is overigens wel verder beleerd en bereden geweest door de tweede trainer, maar blijkbaar eenkennig/niet zeker genoeg/toch getraumatiseerd door het ongeluk met de eerste trainer/mijn eigen onkunde/onvoldoende ervarenheid volkomen van het padje geraakt. Ons proces is een lange weg, maar wel een mooie route met veel om van te genieten en veel van te leren!

Vragen staat vrij natuurlijk :o