Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:09

Marigo schreef:
Goede en fijne tips al! Bedankt!
Wat betreft het voer ga ik idd oud en nieuw met elkaar mengen. Las al ergens dat je start met 25% nieuw en dan ongeveer in 7 dagen opbouwt naar 75%. Hooi idem, alleen zullen we dat wel vlotter moeten omschakelen ivm de voorraad die ik meekrijg. Het weer helpt ons ook een beetje met het rustiger aan doen wat betreft rijden.

Wel jammer, keuring deze week uitgesteld naar volgende week. Dus nog even geduld. Gelukkig heb ik heel fijn contact met de eigenaar, maar ik begin zelf zenuwachtig te worden of ze het niet vervelend gaan vinden. Zeggen zij niet, maar is meer mijn eigen onzekerheid die dit zo invult. Hoop gewoon heel hard dat het lukt met deze.

Tja, jij kan er verder ook niks aan doen dat we ineens in Nederland onder de sneeuw zitten. Zou dat toch proberen los te laten. Hopelijk kan hij volgende week doorgaan en is alles in orde.

Sherivey

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:33

Ik zou er als verkoper niet gek van op kijken als een keuring nu niet door zou gaan :)

Is niet medisch noodzakelijk en het weer hebben we helaas niet in de hand.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 07:28

We gaan vanavond nog een keer kijken bij de merrie. Qua type is het precies het paard waar ik naar zoek.

Enige vraagteken is de leeftijd en hoe groen ze is. Ze is wel heel eerlijk, maar scherp aan de hulpen en behoorlijk voorwaarts.

Vandaag dus meteen zelf erop en kijken of ik er zonder hulp mee uit de voeten kan. Duimen :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:43

upendo schreef:
We gaan vanavond nog een keer kijken bij de merrie. Qua type is het precies het paard waar ik naar zoek.

Enige vraagteken is de leeftijd en hoe groen ze is. Ze is wel heel eerlijk, maar scherp aan de hulpen en behoorlijk voorwaarts.

Vandaag dus meteen zelf erop en kijken of ik er zonder hulp mee uit de voeten kan. Duimen :)

Veel succes dadelijk!

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:18

upendo schreef:

Spannend! Veel succes en plezier!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:26

Spannend, neem je een instructrice mee? Zeker als je twijfelt of een paard te groen en/of sensibel is, is het fijn iemand mee te nemen die jouw capaciteiten in combinatie met het paard goed kan inschatten.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:22

Ons tripje zaterdag richting Brabant gaat toch niet door, ivm het weer. Even kijken nog wanneer dan wel.. wel jammer want er staat zo’n leuk paard.

upendo schreef:

Spannend, succes! :j

Leed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:25

upendo schreef:

Spannend en heel veel succes!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:37

Succes Upendo :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:37

Kakjes morgen zou ik gaan keuren en als het goed was pony meteen mee. Maar nu is het alleen maar gladder geworden in de straat waar mijn trailer staat. Nu komt die niet eens van de stoep af. Kijken of ik iets met de verkoper kan regelen....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:38

speedfiets_2 schreef:
Kakjes morgen zou ik gaan keuren en als het goed was pony meteen mee. Maar nu is het alleen maar gladder geworden in de straat waar mijn trailer staat. Nu komt die niet eens van de stoep af. Kijken of ik iets met de verkoper kan regelen....

Ah balen zeg!

Maar daar zal de verkoper wel begrip voor hebben lijkt me? Moet wel veilig zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:39

Staat voir mij een te dure ZZ paard op MP
Als vorst weg is reageer ik pas als paard weg is,jammer komt wel nieuwe

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:43

tita schreef:

Je kunt toch wel reageren?
Dan heb je in ieder geval je interesse getoond

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:47

ivy_power89 schreef:
tita schreef:

Je kunt toch wel reageren?
Dan heb je in ieder geval je interesse getoond

Idd, misschien zijn ze bereid te wachten tot de vorst weg is :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:15

Nou nee hoor geen haast
Ik vind de prijs teveel mag best 2000€ af en als ik nu interesse toont is het wel beetje hebberig

Anderzijds mijn o zo leuke lieve merrie moet er ook uit

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 11:36

oji schreef:
Spannend, neem je een instructrice mee? Zeker als je twijfelt of een paard te groen en/of sensibel is, is het fijn iemand mee te nemen die jouw capaciteiten in combinatie met het paard goed kan inschatten.

Ik heb gisteren ook mijn instructrice mee gehad, die is ook wel heel realistisch en eerlijk. Die stapt er vandaag na mij ook nog even op om te voelen. :)

En ik zou ook gewoon een berichtje doen Tita. Vraagprijzen zijn relatief en wie weet is een goed huis belangrijker.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:36

Succes Upendo! :))

tita, ik zou ook een berichtje sturen :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:55

Veel succes en plezier, Upendo!

Als ik zelf de verkoper ben, dan heb ik meestal een relatief lage, vaste prijs en zit er nauwelijks/geen rek in. Maarrr zit er rek, dan zou ik wel willen zakken in prijs voor iemand die een goede klik heeft met het paard (eerst proberen) en mega enthousiast is, maar niet voor iemand die een beetje 'hard to get' speelt en de nadelen van het paard gaat benoemen. Ik als emotionele verkoper, hè. :P

Wij verkochten eens onze knappe Z-drs, BB-spr (ik springkneus), BB-cross (en ik schijtluis), viertal, mega bomproof ruin van 11/12 jaar voor 4.000 euro. De staleigenaar van de koper was mee en die wilde toen nog afdingen voor haar door precies op te noemen wat wij in de advertentie al expliciet hadden vermeld (matige beweger, papierloos). Ik kan daar niets mee. Als het paard je niet aanstaat, dan krijg je hem ook niet. Het was dat de koopster zich helemaal rot schrok, bijna in huilen uitbarstte en de man zich verontschuldigde met de verklaring dat hij wat wilde betekenen voor de meid. Het is allemaal goedgekomen en ik heb nog leuk contact, maar we hebben het hier nog steeds over. :')

Bij paarden boven budget is het wel lastig. Het heeft voor koper en verkoper geen zin om te bezichtigen als je nooit bij elkaar gaat komen met de prijs. Maar helemaal op voorhand afdingen is lastig, omdat je als koper nog niet hebt kunnen ervaren of het überhaupt wat voor je is en je als verkoper niet weet hoe blij je bent met de combinatie.

Dit weer is wel behoorlijk rot als je paarden zoekt of wil verkopen... Alsof corona het al niet lastig genoeg maakt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:58

Dilan93 schreef:
speedfiets_2 schreef:

Ah balen zeg!

Maar daar zal de verkoper wel begrip voor hebben lijkt me? Moet wel veilig zijn

Ja heb net kunnen regelen dat ze een weekje langer kan blijven staan. Ben nu wel jammer genoeg mijn meteen mee neem korting kwijt. (heb ik zelf aangeboden voor het ongemak)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:40

_Lorette_ schreef:

Als ik zelf de verkoper ben, dan heb ik meestal een relatief lage, vaste prijs en zit er nauwelijks/geen rek in. Maarrr zit er rek, dan zou ik wel willen zakken in prijs voor iemand die een goede klik heeft met het paard (eerst proberen) en mega enthousiast is, maar niet voor iemand die een beetje 'hard to get' speelt en de nadelen van het paard gaat benoemen. Ik als emotionele verkoper, hè. :P

Wij verkochten eens onze knappe Z-drs, BB-spr (ik springkneus), BB-cross (en ik schijtluis), viertal, mega bomproof ruin van 11/12 jaar voor 4.000 euro. De staleigenaar van de koper was mee en die wilde toen nog afdingen voor haar door precies op te noemen wat wij in de advertentie al expliciet hadden vermeld (matige beweger, papierloos). Ik kan daar niets mee. Als het paard je niet aanstaat, dan krijg je hem ook niet. Het was dat de koopster zich helemaal rot schrok, bijna in huilen uitbarstte en de man zich verontschuldigde met de verklaring dat hij wat wilde betekenen voor de meid. Het is allemaal goedgekomen en ik heb nog leuk contact, maar we hebben het hier nog steeds over. :')

Bij paarden boven budget is het wel lastig. Het heeft voor koper en verkoper geen zin om te bezichtigen als je nooit bij elkaar gaat komen met de prijs. Maar helemaal op voorhand afdingen is lastig, omdat je als koper nog niet hebt kunnen ervaren of het überhaupt wat voor je is en je als verkoper niet weet hoe blij je bent met de combinatie.

Dit weer is wel behoorlijk rot als je paarden zoekt of wil verkopen... Alsof corona het al niet lastig genoeg maakt.

Herkenbaar ik heb mijn paard drie jaar geleden verkocht voor 1000 euro want ik wist dat ze een geweldig leven zou krijgen bij een hartstikke leuk gezin. De eigenaresse is dol op haar en heeft niet de intentie haar ooit weg te doen.

Paard was veel meer waard maar ik ben zo blij dat ze daar staat. Ik was ook een emotioneel wrak toen ze wegging

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:42

_Lorette_ schreef:

Maar juist om die reden vind ik het altijd lastig als er geen vp bij een advertentie staat.

Snap dat vp niet alles is, maar met 'normale prijsklasse' kan ik niet heel veel. Stel ik zie een paard dat ik leuk vind, dan wil ik graag weten of het voor mij zij heeft om door te vragen/afspraak voor kijken te maken.

Stel de vp zit €2000 boven mijn budget, dan heeft het geen zin om dingen te gaan plannen. Maar een berichtje sturen met enkel 'wat is de vp?' voor ik verder vraag, vind ik ook weer niks.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:51

Succes trouwens Upendo! Ben erg benieuwd

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:50

Ik zeg altijd er is zeker rek op mijn vraagprijs, maar onderhandelen naast het paard. Paard afkraken om af te dingen houd ik ook absoluut niet van!
Meestal vraag ik wat ze zelf willen bieden en eigenlijk komen we er dan altijd wel uit.

Ik heb overigens nu het probleem dat ik wel een "wachtlijst" heb, maar geen paarden. De selectie is geweest einde vd winter. Vermoed wel dat er na het zandbaanseizoen weer wat komt, maarja dat is afwachten.

Hier gisteren in de sneeuw in de wei gereden. Werd gisteren gebeld of ze om 2 uur konden komen. Aangegeven dat hier zeker 40cm in de wei ligt en ik de straat niet op kan. Was geen probleem.. koper had binnen no time gezien dat ze zo braaf was als ik gezegd had en wilde de merrie dus hebben ging in een keer heel snel, zelfs ik zag dat niet aankomen.
Schrok er dus wel wederom van hoeveel paarden schijnbaar als braaf aangeboden worden en dit absoluut niet zijn. Nu al meerdere keren gehoord van kopers dat ze meerdere paarden proefgereden hadden die gewoon echt niet braaf waren(bokken, steigeren, wegrennen).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:55

kyrkelover schreef:
Ik zeg altijd er is zeker rek op mijn vraagprijs, maar onderhandelen naast het paard. Ik heb overigens nu het probleem dat ik wel een "wachtlijst" heb, maar geen paarden. De selectie is geweest einde vd winter al vermoed ik dat er na het zandbaanseizoen wel weer wat komt.

Hier gisteren in de sneeuw in de wei gereden. Werd gisteren gebeld of ze om 2 uur konden komen. Aangegeven dat hier zeker 40cm in de wei ligt en ik de straat niet op kan. Was geen probleem.. koper had binnen no time gezien dat ze zo braaf was als ik gezegd had en wilde de merrie dus hebben ging in een keer heel snel, zelfs ik zag dat niet aankomen.

Zag idd op FB al dat ze verkocht is. Zeker snel! :j

Qua rekbaarheid in vp. Ik heb mijn kwpn toen voor best wat minder verkocht dan de vp die ik in de advertentie had staan. Goede plek was belangrijker voor mij

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 13:59

Het heeft echt ook zoveel te maken met gunnen. :) De merrie waar ik vanavond weer ga kijken heeft ook te maken met een stukje gunnen.

Doe ik ook water bij de wijn ( :P ), ze vroeg of ze er de IBOP nog mee mocht lopen. Van mij wel, is alleen maar mooi meegenomen op het papier. :D