Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
opisop_shop schreef:Wat een mooierd! Is het een gevalletje " alle paarden zijn op 1 januari jarig dus deze is drie jaar" ?
Zelf zou ik zo'n grote Fries nog mooi laten staan tot in elk geval na de zomer.

Liiesjjj schreef:Jullie gaan weer als een speer zeg. Leuk om alle verhalen te lezen!
Vraagje: werken jullie eerst aan de verticale balans en rechtgerichtheid van het paard voordat je hem onder het zadel gaat beleren?
Het plan is om eerst aan de hand te werken, vervolgens aan de longe, eventueel nog de lange teugel, en daarna pas denken aan erop te gaan. Scheelt ook weer met zadels passen, dan hebben ze alvast wat spieropbouw. Ruitermak maken ga ik denk ik ook doen met een barebackpad de eerste paar keer (vorige paard dat ik heb ingereden was na een paar ritjes onder de man alweer een boommaat verder gegroeid, dus dat hoop ik zo een beetje op te vangen
) Ik wou er eigenlijk deze maand al mee beginnen, maar mijn paard heeft op het moment een hele korte aandachtsspanne. Dus ik wacht even tot hij iets volwassener is in het koppie. Tot die tijd hou ik het bij andere dingen. 

Hopelijk is hij snel z'n laatste wintervacht kwijt en glanst hij weer mooi.
Maar nog geen 3 dus voorlopig rustig aan.

ze word over 2 weken 4. Dus dan ga ik meteen twijfelen of ik het wel goed doe en de juiste dingen voer en ERROR 
. Wel half rondje rustig kunnen afsluiten. Travers en schouderbinnenwaarts ook even mee gepakt. Ook even de appuyementen mee gepakt. Zowel linker- als rechterhand. Rechterhand gaat super maar linkerhand weer niet. Helaas geen beeldmateriaal van
.
.
)
En goedemorgen zeg, springt die merrie ruim.

). ik train inderdaad ook eerst op de grond. Wij krijgen nu grondwerk en longeer lessen. Hierin pakken we rechtrichten, zijgangen en moeilijkheden in mijn dagelijkse omgang/training met haar mee. 
Geen van ons beide vond het leuk
een vriendin van mij was mee en die heeft meteen wat foto's gemaakt.

Mooblie schreef:@Fillis – Wat een leuke oefening! Blijft hij lang zo staan? Misschien is dit voor ons ook wel een idee. Die van mij wordt zo snel ongeduldig, hoort natuurlijk gewoon bij de leeftijd maar als het helpt!