Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:10.000 euro? Die liet ik staan, wat een fantasie prijs. Niet oneerbiedig bedoeld hoor. Maar het is een kruising kwpn met irish sportpaard. Irish sportpaard is ook een mengeling volgens mij? Dacht dat het al snel de titel irish sport horse krijgt?
De prijzen zullen ook wel gaan zakken na de crisis. Als corona "klaar" is dan volgt er vast een economische crisis.
manolito10 schreef:Sorry, ik heb het geloof ik onduidelijk beschreven. Ik vroeg me af wat een KWPN of Irish Sport of een soortgelijk ras ongeveer zou kosten met bijbehorende omschrijving. Het paard waar ik ga kijken is Irish Sport, niet gekruist met KWPN.
Paardenfan25 schreef:Heb een super leuk welsh hengstje gekocht. Ben helemaal verliefd. Ga hem 1 mei halen. Wilde een bruine welsh B merrie. Tis een grote a en wit. Haha
Spaansepony schreef:Hier ook een pony gekocht, kwam op mijn pad niet wat ik geheel zoek. Dus zoek er wel een leuk baasje weer voor. Kunnen de kinderen even rijden hier en lol hebben en zal ik zachtjes aan weer adverteren. Wel een heel lief dier. Grote D pony Ruin.
Paardenfan25 schreef:Spaansepony schreef:Hier ook een pony gekocht, kwam op mijn pad niet wat ik geheel zoek. Dus zoek er wel een leuk baasje weer voor. Kunnen de kinderen even rijden hier en lol hebben en zal ik zachtjes aan weer adverteren. Wel een heel lief dier. Grote D pony Ruin.
Wat zoek je dan? Vinden je kinderen het niet lastig dat pony weer weggaat?
Hierbij een foto van Max. Hij komt 1 mei
[ [url=m/LHRoQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paardenfan25 schreef:Ik wil vrijheidsdressuur gaan doen en gaan mennen. Hij is nu nog hengst. Ik ga kijken hoe het gaat. Heb zelf ruin thuis, maar buren een shet merrie. Misschien dat ik hem laat keuren, moet ik mij nog in verdiepen. Hij is nu 115 dacht ik. Mijn kinderen rijden niet. Ben de enige Penny in huis, haha. Moet wel alles in klein gaan kopen. Fjord heeft maat full
Paardenfan25 schreef:Spaansepony schreef:Hier ook een pony gekocht, kwam op mijn pad niet wat ik geheel zoek. Dus zoek er wel een leuk baasje weer voor. Kunnen de kinderen even rijden hier en lol hebben en zal ik zachtjes aan weer adverteren. Wel een heel lief dier. Grote D pony Ruin.
Wat zoek je dan? Vinden je kinderen het niet lastig dat pony weer weggaat?
Hierbij een foto van Max. Hij komt 1 mei
[ [url=m/LHRoQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anoniem schreef:Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ben sinds een paar weken zachtjes aan op zoek naar een leuk paard.
Ik zal even kopiëren wat ik geplaatst had in een fb groep:
- 1.60-1.70m ivm mijn lengte. Kleiner mag, maar dan moet het echt een stevig dier zijn
- Leeftijd tot max. 10 jaar
- Allrounder: braaf op buitenrit (misschien wel de belangrijkste eis), leuk in de bak maar geen absolute dressuur- of springtopper gezocht
- Ras maakt niet uit, maar geen tuigers/tinkers. Heb een voorliefde voor haflingers dus een grote stevige haflinger zou ook mogelijk zijn
- Sociaal naar andere paarden
- Geen voorkeur voor geslacht!
Wat kan ik bieden?
- een 5-sterrenhuisje met veel liefde en geduld
- Geen ambities om de écht hogere sport in te gaan: plezier en afwisseling staat absoluut voorop
- Veel buitengang: ‘s zomers 24/7 op het land, ‘s winters de hele dag op de paddock
- Goede uitrijmogelijkheden dus heerlijke buitenritten
- Een huisje voor uiteraard de lange termijn
Mijn budget is op het moment 3000-4000 euro, maar hoe langer ik op zoek ben hoe meer dat budget gaat stijgen uiteraard. Ik ben me ervan bewust dat dat best aan de krappe kant is. M’n eisen zijn echter richtlijnen en op bijvoorbeeld de leeftijd zit nog best wat speling.
Ben er nu twee wezen bezichtigen. Tweede was geweldig, zou ik laten keuren en meenemen. Dag voor de keuring het bericht dat het paard ineens verkocht was. Mega jammer! Maar dan had het niet zo moeten zijn... Dus ik zoek rustig verder.
anjali schreef:[naam] schreef:Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ben sinds een paar weken zachtjes aan op zoek naar een leuk paard.
Ik zal even kopiëren wat ik geplaatst had in een fb groep:
- 1.60-1.70m ivm mijn lengte. Kleiner mag, maar dan moet het echt een stevig dier zijn
- Leeftijd tot max. 10 jaar
- Allrounder: braaf op buitenrit (misschien wel de belangrijkste eis), leuk in de bak maar geen absolute dressuur- of springtopper gezocht
- Ras maakt niet uit, maar geen tuigers/tinkers. Heb een voorliefde voor haflingers dus een grote stevige haflinger zou ook mogelijk zijn
- Sociaal naar andere paarden
- Geen voorkeur voor geslacht!
Wat kan ik bieden?
- een 5-sterrenhuisje met veel liefde en geduld
- Geen ambities om de écht hogere sport in te gaan: plezier en afwisseling staat absoluut voorop
- Veel buitengang: ‘s zomers 24/7 op het land, ‘s winters de hele dag op de paddock
- Goede uitrijmogelijkheden dus heerlijke buitenritten
- Een huisje voor uiteraard de lange termijn
Mijn budget is op het moment 3000-4000 euro, maar hoe langer ik op zoek ben hoe meer dat budget gaat stijgen uiteraard. Ik ben me ervan bewust dat dat best aan de krappe kant is. M’n eisen zijn echter richtlijnen en op bijvoorbeeld de leeftijd zit nog best wat speling.
Ben er nu twee wezen bezichtigen. Tweede was geweldig, zou ik laten keuren en meenemen. Dag voor de keuring het bericht dat het paard ineens verkocht was. Mega jammer! Maar dan had het niet zo moeten zijn... Dus ik zoek rustig verder.
Maar als je zoekt naar een paard met stokmaat 1.60-1.70 dan zal het moeilijk tot onmogelijk zijn om bij Haflingers iets te vinden.
manolito10 schreef:Hoe onderhandelen jullie over de prijs van een paard? En hoeveel procent onder de vraagprijs is dan je openingsbod?
Merylpluche schreef:Hoi hoi allemaal, graag wil ik ook aansluiten bij dit fijne topic.
Ik heb ook beslist om een eerste paardje te kopen en heb sinds een aantal weken mijn zoektocht gestart.
Mijn checklist:
- rustig, betrouwbaar en vergevingsgezind paardje
- >1m65
- Fries
- beleerd en doorgereden
- bomproof en verkeersmak
Ik heb al een paar leuke contacten gelegd maar door de hele corona-crisis kan ik jammer genoeg geen testritten gaan doen, dus even afwachten.
Ik had bij het starten een max. budget van 7500 euro maar heb gemerkt dat ik dit toch flink moet optrekken. Moet toegeven dat ik daar toch wel wat van ben geschrokken.
En ook hier de vraag: moet je of kan je hier onderhandelen?