Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:08

10.000 euro? Die liet ik staan, wat een fantasie prijs. Niet oneerbiedig bedoeld hoor. Maar het is een kruising kwpn met irish sportpaard. Irish sportpaard is ook een mengeling volgens mij? Dacht dat het al snel de titel irish sport horse krijgt?

De prijzen zullen ook wel gaan zakken na de crisis. Als corona "klaar" is dan volgt er vast een economische crisis.

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:21

MISTRAL94 schreef:
10.000 euro? Die liet ik staan, wat een fantasie prijs. Niet oneerbiedig bedoeld hoor. Maar het is een kruising kwpn met irish sportpaard. Irish sportpaard is ook een mengeling volgens mij? Dacht dat het al snel de titel irish sport horse krijgt?

De prijzen zullen ook wel gaan zakken na de crisis. Als corona "klaar" is dan volgt er vast een economische crisis.

Sorry, ik heb het geloof ik onduidelijk beschreven. Ik vroeg me af wat een KWPN of Irish Sport of een soortgelijk ras ongeveer zou kosten met bijbehorende omschrijving. Het paard waar ik ga kijken is Irish Sport, niet gekruist met KWPN.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:30

Mag ik me hier melden? Ik ben momenteel ook op zoek naar een dressuurpaard.

Tussen de 3 en 6 jaar oud. vanaf 1.60.
Als driejarige mag het dier groen zijn, ouder dan mag er werk aan zitten en niet geklasseerd.
Merrie of ruin, geen hengst.
tot max €6.000

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:38

manolito10 schreef:
Sorry, ik heb het geloof ik onduidelijk beschreven. Ik vroeg me af wat een KWPN of Irish Sport of een soortgelijk ras ongeveer zou kosten met bijbehorende omschrijving. Het paard waar ik ga kijken is Irish Sport, niet gekruist met KWPN.

Volgens mij is het kwpn wel veel "kritischer" dan de ISH? Volgens komen er veel Ieren hier naar toe, op het moment wat volgens mij lang niet allemaal even "goed" is qua gezondheid, karakter ed. Maar binnen het kwpn zijn natuurlijk ook genoeg rotte appels. Ik vind het een heel fors bedrag in ieder geval. Maar als het paard het voor jou waard is, het paard valt binnen je budget dan is dat prima toch?

Psvanlot welkom!

Paardenfan25

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:16

Heb een super leuk welsh hengstje gekocht. Ben helemaal verliefd. Ga hem 1 mei halen. Wilde een bruine welsh B merrie. Tis een grote a en wit. Haha

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:28

Hier ook een pony gekocht, kwam op mijn pad niet wat ik geheel zoek. Dus zoek er wel een leuk baasje weer voor. Kunnen de kinderen even rijden hier en lol hebben en zal ik zachtjes aan weer adverteren. Wel een heel lief dier. Grote D pony Ruin.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:55

Paardenfan25 schreef:
Heb een super leuk welsh hengstje gekocht. Ben helemaal verliefd. Ga hem 1 mei halen. Wilde een bruine welsh B merrie. Tis een grote a en wit. Haha

Niet naar België? Gefeliciteerd met je aankoop.

Spaansepony ook gefeliciteerd dat hebben jullie toch nog snel gedaan :D

Hebben jullie al foto's?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:30

Spaansepony schreef:
Hier ook een pony gekocht, kwam op mijn pad niet wat ik geheel zoek. Dus zoek er wel een leuk baasje weer voor. Kunnen de kinderen even rijden hier en lol hebben en zal ik zachtjes aan weer adverteren. Wel een heel lief dier. Grote D pony Ruin.

Wat zoek je dan? Vinden je kinderen het niet lastig dat pony weer weggaat?

Hierbij een foto van Max. Hij komt 1 mei

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:08

Leuk wat zijn je plannen met hem?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:18

Ik wil vrijheidsdressuur gaan doen en gaan mennen. Hij is nu nog hengst. Ik ga kijken hoe het gaat. Heb zelf ruin thuis, maar buren een shet merrie. Misschien dat ik hem laat keuren, moet ik mij nog in verdiepen. Hij is nu 115 dacht ik. Mijn kinderen rijden niet. Ben de enige Penny in huis, haha. Moet wel alles in klein gaan kopen. Fjord heeft maat full

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:21

Paardenfan25 schreef:
Spaansepony schreef:

[ [url=m/LHRoQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor, vinden de kids niet vervelend. Zolang het hun eigen ponys maar niet zijn. :+ Daar zijn ze wel gehecht aan.

Mogelijk ookal een nieuw baasje voor, maar moeten even kijken of die echt zo braaf is als de mensen zeiden, test ze nooit onder het zadel bij andere :o

Afbeelding

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:23

Paardenfan25 schreef:
Ik wil vrijheidsdressuur gaan doen en gaan mennen. Hij is nu nog hengst. Ik ga kijken hoe het gaat. Heb zelf ruin thuis, maar buren een shet merrie. Misschien dat ik hem laat keuren, moet ik mij nog in verdiepen. Hij is nu 115 dacht ik. Mijn kinderen rijden niet. Ben de enige Penny in huis, haha. Moet wel alles in klein gaan kopen. Fjord heeft maat full

Oh welshjes! Gek op! Hier teveel van rond lopen, zijn zulke fijne werkwillige ponys. Hebben er wat voor de wagen lopen, onder het zadel etc. Laatst nog een projectje gekocht, Welsh a pony’tje, kan door als jaarling maar word dit jaar drie. Is te dun en sneu gezicht, wel mooi diertje zwart en drie hoge Witte voetjes en mooie bles, nog hengstje en intresssant papier erop, ach even opknappen en kan die ook een fijne toekomstig huisje zoeken

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:33

Paardenfan25 schreef:
Spaansepony schreef:

[ [url=m/LHRoQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:52

Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ben sinds een paar weken zachtjes aan op zoek naar een leuk paard.

Ik zal even kopiëren wat ik geplaatst had in een fb groep:

- 1.60-1.70m ivm mijn lengte. Kleiner mag, maar dan moet het echt een stevig dier zijn
- Leeftijd tot max. 10 jaar
- Allrounder: braaf op buitenrit (misschien wel de belangrijkste eis), leuk in de bak maar geen absolute dressuur- of springtopper gezocht
- Ras maakt niet uit, maar geen tuigers/tinkers. Heb een voorliefde voor haflingers dus een grote stevige haflinger zou ook mogelijk zijn
- Sociaal naar andere paarden
- Geen voorkeur voor geslacht!

Wat kan ik bieden?

- een 5-sterrenhuisje met veel liefde en geduld
- Geen ambities om de écht hogere sport in te gaan: plezier en afwisseling staat absoluut voorop
- Veel buitengang: ‘s zomers 24/7 op het land, ‘s winters de hele dag op de paddock
- Goede uitrijmogelijkheden dus heerlijke buitenritten
- Een huisje voor uiteraard de lange termijn

Mijn budget is op het moment 3000-4000 euro, maar hoe langer ik op zoek ben hoe meer dat budget gaat stijgen uiteraard :$. Ik ben me ervan bewust dat dat best aan de krappe kant is. M’n eisen zijn echter richtlijnen en op bijvoorbeeld de leeftijd zit nog best wat speling.

Ben er nu twee wezen bezichtigen. Tweede was geweldig, zou ik laten keuren en meenemen. Dag voor de keuring het bericht dat het paard ineens verkocht was. Mega jammer! Maar dan had het niet zo moeten zijn... Dus ik zoek rustig verder.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:21

Waar kijken jullie nog meer? Marktplaats, sporthorses, bokt en ehorses ken ik ondertussen al uit mijn hoofd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:24

Paard en pony maatje op fb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:18

Autumnn schreef:
Waar kijken jullie nog meer? Marktplaats, sporthorses, bokt en ehorses ken ik ondertussen al uit mijn hoofd :D

Als je een specifiek ras zoekt schrijf ik ook fokkers aan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:14

Zonnebloem92 schreef:
Autumnn schreef:

Als je een specifiek ras zoekt schrijf ik ook fokkers aan.

Ik ben niet rasgebonden maar bedankt voor je tip :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 21:17

Autumnn schreef:

paard zoekt thuis op Facebook, 2dehands.be en zelf advertentie plaatsen :) Mijn paard stond niet online, de andere die ik ben gaan testen ook niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:21

Anoniem schreef:
Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ben sinds een paar weken zachtjes aan op zoek naar een leuk paard.

- 1.60-1.70m ivm mijn lengte. Kleiner mag, maar dan moet het echt een stevig dier zijn
- Allrounder: braaf op buitenrit (misschien wel de belangrijkste eis), leuk in de bak maar geen absolute dressuur- of springtopper gezocht
- Ras maakt niet uit, maar geen tuigers/tinkers. Heb een voorliefde voor haflingers dus een grote stevige haflinger zou ook mogelijk zijn

Wat kan ik bieden?

- Geen ambities om de écht hogere sport in te gaan: plezier en afwisseling staat absoluut voorop
- Veel buitengang: ‘s zomers 24/7 op het land, ‘s winters de hele dag op de paddock

Mijn budget is op het moment 3000-4000 euro, maar hoe langer ik op zoek ben hoe meer dat budget gaat stijgen uiteraard :$. Ik ben me ervan bewust dat dat best aan de krappe kant is. M’n eisen zijn echter richtlijnen en op bijvoorbeeld de leeftijd zit nog best wat speling.

Ben er nu twee wezen bezichtigen. Tweede was geweldig, zou ik laten keuren en meenemen. Dag voor de keuring het bericht dat het paard ineens verkocht was. Mega jammer! Maar dan had het niet zo moeten zijn... Dus ik zoek rustig verder.

Maar als je zoekt naar een paard met stokmaat 1.60-1.70 dan zal het moeilijk tot onmogelijk zijn om bij Haflingers iets te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:35

anjali schreef:
[naam] schreef:

Wat kan ik bieden?

Maar als je zoekt naar een paard met stokmaat 1.60-1.70 dan zal het moeilijk tot onmogelijk zijn om bij Haflingers iets te vinden.

Ja natuurlijk, ik verwacht niet een haflinger van 1,70 te vinden. Er staat toch ook kleiner mag, als het een stevig dier is? Een enorm stevige haflinger van 1,47 past prima, rij ik nu ook. Maar een warmbloed van 1,55 met normaal postuur gaat niet passen. Vandaar de 1,60-1,70. Ik begrijp zelf ook wel dat ik geen haflinger in die grote maat kan vinden maar dat is dus ook niet wat er staat. :o

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:23

Hoe onderhandelen jullie over de prijs van een paard? En hoeveel procent onder de vraagprijs is dan je openingsbod?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:32

manolito10 schreef:
Hoe onderhandelen jullie over de prijs van een paard? En hoeveel procent onder de vraagprijs is dan je openingsbod?

Ik ben geen goede onderhandelaar, ook is er zoveel vraag en weinig aanbod dat ik gewoon de vraagprijs heb betaald. Welke ik overigens erg reëel vond.
Heb wel gevraagd of er iets aan de prijs gedaan kon worden, antwoord was uiteraard nee. Bij een particulier had ik waarschijnlijk beter mijn best gedaan.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:07

Hoi hoi allemaal, graag wil ik ook aansluiten bij dit fijne topic.
Ik heb ook beslist om een eerste paardje te kopen en heb sinds een aantal weken mijn zoektocht gestart.

Mijn checklist:
- rustig, betrouwbaar en vergevingsgezind paardje
- >1m65
- Fries
- beleerd en doorgereden
- bomproof en verkeersmak

Ik heb al een paar leuke contacten gelegd maar door de hele corona-crisis kan ik jammer genoeg geen testritten gaan doen, dus even afwachten.

Ik had bij het starten een max. budget van 7500 euro maar heb gemerkt dat ik dit toch flink moet optrekken. Moet toegeven dat ik daar toch wel wat van ben geschrokken.
En ook hier de vraag: moet je of kan je hier onderhandelen?

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:18

Merylpluche schreef:
Hoi hoi allemaal, graag wil ik ook aansluiten bij dit fijne topic.
Ik heb ook beslist om een eerste paardje te kopen en heb sinds een aantal weken mijn zoektocht gestart.

Mijn checklist:
- rustig, betrouwbaar en vergevingsgezind paardje
- >1m65
- Fries
- beleerd en doorgereden
- bomproof en verkeersmak

Ik heb al een paar leuke contacten gelegd maar door de hele corona-crisis kan ik jammer genoeg geen testritten gaan doen, dus even afwachten.

Ik had bij het starten een max. budget van 7500 euro maar heb gemerkt dat ik dit toch flink moet optrekken. Moet toegeven dat ik daar toch wel wat van ben geschrokken.
En ook hier de vraag: moet je of kan je hier onderhandelen?

Ik zoek ongeveer hetzelfde, met welke stallen heb jij allemaal al contact gehad?