Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eenmaal in het bos eerst een stukje wandelpad gepakt en blijven lopen. Maar ze was heel braaf. Dus gekeken of opstappen wilde lukken (is soms nog wel eens een probleempje nog). Eerste keer liep ze weg. Tweede keer bleef ze super braaf staan! Dus opgestapt en een stukje over de wandelpaden gestapt. En ze deed alsof ze nooit anders gedaan had
Dus toen de ruiterpaden opgezocht en daar een klein stukje overheen gereden. Die zijn natuurlijk een stuk smaller en liggen dieper, dus qua omkeren etc niet heel fijn. Ook zitten er behoorlijke afdalingen en hellingen in. Omhoog vond ze prima. Naar beneden weigerde ze soms, maar na lang volhouden toch gelukt. Ben niet heel ver gegaan, al gauw weer omgekeerd en terug gereden. Uiteindelijk weer afgestapt en het laatste stukje bos gewandeld en daarna terug naar stal gewandeld. Top paard! Was zo onwijs trots!
Sorry voor de slechte kwaliteit, heb ze even van Instagram geplukt. Maar gaat om het idee 

).

zal morgen (ben ik vrij) ook even de laatste pagina's doorlezen en reageren 

ging echt geweldig! Ze is zo onwijs braaf, je voelt geen greintje spanning, loopt continu op standje relaxt. 

en na een paar maanden zijn we weer langzaam aan begonnen met longeren en kort rijden. Vooral ook weer kleine ritjes naar buiten. De bak vindt ze toch nog vrij lastig. 

Ik houd niet zo heel erg van koudbloeden maar wel van rond + behang.. En ja dan zit je al snel bij een koudbloed haha!
Bij mij en Yable gaat het nog steeds super! Sinds kort begonnen met lange lijnen wat hij ook super goed oppakt. Laatst ook les gehad met allemaal balken in de bak, nou ik vond het enger dan hem
Hij gaf geen kick en liep er super braaf langs en rond!
We werken nu vooral eraan dat hij wat meer lang en laag gaat en wat beter nageeft op mn hand.
. De laatste keer was dat er iemand op Sjaak zou gaan..
. Hij ging helemaal tekeer hahah. Zo braaf als die met hangen/zitten was, zo ging die tekeer met de eerste keer... Dus we zijn die week erna naar Gert van den Hof gegaan met 'm. Daar ging t heel goed.
. Hij is toen nog 1x onder het zadel geweest en stond toen met een hele dikke bult op zn buik, op stal
.

. Ik ben ff terug met Gab voor controle geweest en weer groen licht gekregen
. Vrijdag gaat ie voor op ijzers omdat men voor niet hele geweldige voeten heeft en ik over de weg moet en sommige paden wat stenig zijn en dan ga ik er maandag weer voor het eerst op na denk 3 maanden
. Ik wou vandaag een foto maken van hoe die is opgedroogd
. Maar er kwam wat tussen helaas maar maandag zullen die dan vast wel volgen. 

en hij draafde als een zonnetje

Heb uiteindelijk een aantal rondjes gewandeld en ben weer terug naar huis gelopen.
Bijna 2 uur geprobeerd, alles gedaan (zelfs mijn überbrave oudje ernaast gezet, die zonder aarzelen de trailer op liep), maar het hielp niet. en dat terwijl hij de trailer zo op liep toen ik hem net gekocht had!nessinator schreef:Ik probeerde mijn jonkie te verhuizen naar een nieuwe pensionstal, en hij liep de trailer niet opBijna 2 uur geprobeerd, alles gedaan (zelfs mijn überbrave oudje ernaast gezet, die zonder aarzelen de trailer op liep), maar het hielp niet. en dat terwijl hij de trailer zo op liep toen ik hem net gekocht had!
Nu een andere oplossing zoeken. Hopelijk lukt het snel, zodat ik ook weer een succesverhaal kan delen! (en eindelijk fatsoenlijk kan gaan trainen in een bak ipv een wei met bak-afmetingen...)
bobje26 schreef:Wat leuk, les je ook bij Rien?
[EJL-ITP] Jaja - van gup naar prok, ster en zadelmak
Dit was ons 2017 ongeveer.