De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:10

Leuk gefilmd zo!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:15

Hou enorm van filmpjes nabewerken

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 01:35

urosa schreef:
Lijkt mij ook goed voor Harley Art_Ificious, verdikken in 2weken/1 maand zal wel meevallen denk ik.

Whinny mag verhuizen naar mijn bijrijdpaard, ze heeft de paarden aan huis dus straks alles heerlijk bij elkaar en prive, het is daar prachtig en hun zorgen super voor de paarden. 19 feb gaat ze verhuizen, ik ga vanavond de stalling opzeggen. Ben er echt super blij mee :D Staat ze gewoon weer lekker de hele dag buiten met vriendjes.

superfijn!!!

leuk filmpje!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:51

Leuk filmpje :)

@Urosa: Fijn dat je een goede plek gevonden hebt!

Gisteravond nog even bij Eston geweest, hij vindt het geweldig al het aaien en borstelen.
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:10

Eston is echt heel knap!

Leuk filmpje van Harley.

Ben echt enorm opgelucht :o zat er echt mega mee.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:32

Leuk filmpje!
Wat een knapperd is Eston!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:09

Chameur komt even om het hoekje kijkenAfbeelding
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:18

Lieve foto's :) En bedankt, ben ook blij met hem!

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:27

Vandaag onze allereerste grondwerkles met Sombra, gezien in in de mot had dat dit aan de orde was.. Laten we zeggen dat het niet zonder slag of stoot verlopen is! :o
(Stel je een springend, vluchtend en rollend paard voor..) Maar uiteindelijk deed ze zeker haar best. Ik weet alleszins wat mij te doen staat de komende periode: oefenen, oefenen en nog eens oefenen :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:57

Leuk Lumkea!
Ik heb ook ergens in maart mijn eerste les 'werken' in vrijheid.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:29

Harley's eerste ruitertje, stiefdochtertje van mijn zus. Weegt maar met zadel bijgerekend nog geen 20kg
Harley was ontzettend rustig en liep braaf mee.
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:33

:oo Durf je dat aan zonder cap? Voor de allereerste keer iemand erop? Zou het echt niet op m'n geweten willen hebben als Harley wel geschrokken zou zijn.
Ik vind overigens Harley wel echt nog een stuk te jong voor dit soort dingen hoor... dier is net 2,5 geweest.

Hier heeft Mish een poosje echt semi-pauze gehad. Recent is de osteopaat geweest die haar een fijne behandeling gegeven heeft en sindsdien heb ik bijna geen tijd meer gehad om echt met haar aan de gang te gaan. Wel is ze nog een paar keertjes aan de longe geweest :) Sinds de osteo loopt ze weer een stuk beter. Van de week een keertje gelongeerd met zadel erop, dat vond ze wel raar met die klapperende beugels enzo. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:41

Is maar 1-malig. En was maar 5 minuutjes. Tevens loopt mijn zusje erlangs die het kindje ook nog vasthield.
Ik maak me geen zorgen, stalbazin stond er ook bij te kijken en vond dat alles goed verliep. Zij beleerd zelf ook paarden dus had net zo goed kunnen zeggen dat het niet mag maar zij kent Harley ook en zei vorige maand al dat ikzelf er al wel op zou kunnen. Maar dat doe ik nog niet, ik weeg zelf 55kg zonder zadel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:46

Art_Ificious schreef:
Is maar 1-malig. En was maar 5 minuutjes. Tevens loopt mijn zusje erlangs die het kindje ook nog vasthield.
Ik maak me geen zorgen, stalbazin stond er ook bij te kijken en vond dat alles goed verliep. Zij beleerd zelf ook paarden dus had net zo goed kunnen zeggen dat het niet mag maar zij kent Harley ook en zei vorige maand al dat ikzelf er al wel op zou kunnen. Maar dat doe ik nog niet, ik weeg zelf 55kg zonder zadel.

Ik was er toen je hem kocht al bang voor maar mijn idee toon je niet overdreven veel geduld en kennis.
Ik hoop dat het goed gaat blijven gaan voor je, ook op de lagere termijn kwa gezondheid.
Zonder cap is wel heel dommig..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:50

Tsja, als Harley ineens de turbo aanzet ben je wel te laat om dat kindje er nog af te plukken, daar heb je dan echt geen tijd voor. Ik zou het niet aangedurfd hebben hoor, hoe braaf Harley ook was. Voor het zelfde geld gaat het gruwelijk mis.

Stalbazin klinkt ook niet echt als een persoon wiens advies ik zou willen volgen als die zegt dat je met 2,5 al makkelijk op je paard kan klimmen :oo Vind net als Azmay dat je allemaal wel heel snel gaat voor dat dier, hij oogt nog ECHT heel erg jong en smal en puppy, vanaf z'n looks zou ik hem nog maar net twee geven. Die mag echt nog wel een stukkie volwassener worden voor hij aan het werk moet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:54

Ik ga er zelf nog niet op, pas als hij 3 is. Daarbij weegt dit kind met zadel nog geen 20kg.

Elk paard kan plots wegrennen. Kan net zo goed gebeuren als hij zadelmak is en ik dat kindje erop laat gaan.
Tevens heb ik Harley wel onder controle. Als hij onrustig was bij opzadelen en de bak ingaan had ik het kind er ook niet opgelaten.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:57

Even inbreken, ondanks ik zelf eentje heb van 2013.

Op een 2,5 jarige kruip je niet. Wat heb jij eraan om er nu al iemand op laten kruipen,ongeacht hoe zwaar/licht die persoon is? Als je niet zoveel geduld heb moet je ook geen jong dier aankopen.Vele bokkers wisten dat je het geduld er niet voor hebt/had, maar om dit dan toch alsnog te doen?Sorry maar dit snapt niemand. Als staleigenaar vind ik het ook zeer onverstandig, als die echt zoveel kennis had dan weet ze dat je op zo'n jong ding zelf niet op wilt zitten. Het is en blijft een jong ding, kan ieder moment zo wegschieten zonder dat je die de baas kunt zijn. Zelf een shetje kan je meesleuren als je wilt, dan zeker een pony van Harley's grootte. Het enig verschil tussen nu en als hij 3 is, is dat hij de minimale leeftijd al bereikt heeft waar je dan pas aan de slag mag gaan.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:32

Ook al is het eenmalig, dan had het als nog flink mis kunnen gaan in die 5 minuten.. Officieel zijn alle paarden per 1 januari 3 en mag je er dus op gaan zitten. Of het verstandig is? Nee dat zeker niet. Maar dat verschilt natuurlijk per paard. Ik vind hem ook nog erg puppy ogen. Mijn 2,5 jarige oogt niet puppy meer, maar daar ga ik nu ook nog niet opzitten.

Kijk naar afgelopen week de hengstenkeuring. Mij kan je niet wijs maken dat de helft van de aangewezen hengsten nog niet zadelmak zijn, want dat zijn ze wel. En die zijn ook nog geen 3. Ik heb er echt niks op tegen om een 3 jarige zadelmak te maken, maar je moet wel naar je paard kijken. Oogt hij nog erg puppy? Ze hem dan nog even in het land...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:36

Die van mij word over een kleine drie weken 3 jaar en is ook heel cool in zijn koppie maar geen haar op mijn hoofd om daar een kind op te zetten. Zeker al niet een kind zonder caP. Ik ga er als eerste op, klapt hij mij er dan af dan is dat mijn probleem en niet een onschuldig kind. Mijn staleigenaresse zou dit ook nooit ttoegestaan. Met w.5 jaar en dan ook nog een klein kind é op. Die had me de huid vol geschoolden en het kind er af gehaald. Vind dit heel onverantwoord. Het is nu goed gegaan maar wat als het kind er wel afgeklapt was en verwond was geraakt? Nog maar niet te spreken over het trauma wat de pony daar van zou kunnen overhouden.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:39

eston is zo knap!!

ik ben geen voorstander van een kind op een onbeleerde pony te zetten, maar ieder zo zijn ding en je kent je pony het beste!

lucas is vandaag weer s onder het zadel geweest! hij deed het zo goed! eerste keer paar pasjes stappen!
zal straks foto of filmpje uploaden!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:52

Ik ken Harley idd het beste, en ik weet wanneer ik iets meer kan doen. Als hij niet rustig was het rondje dat ik hem liet stappen met zadel (zonder dat kindje) dan ging het kindje er ook niet op. Tevens was het niet zo gegaan van hup kind erop en meteen gaan stappen. Nee ik heb rustig Harley laten kennis maken met het meisje, het kind is door de vader heel zacht in het zadel gezet en Harley heeft geen pas verzet. Daarna heb ik gekeken hoe Harley reageerde als het meisje even een been bewoog of haar gewicht verplaatste. Pas dan heb ik 3 rondjes door de bak gestapt.
Het is natuurlijk een voordeel dat Harley ook niet reageert als hzt touW van een longeerzweep hem raakt. Ik toucheer hem ook regelmatig met enge dingen als plastic zakken, touwzn etc.
Is dus niet snel even kind erop en gaan met die pony.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:49

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:27

Je link werkt niet...

Verder sluit ik me bij de rest aan betreft cap en geduld :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:35

Is het nu zichtbaar

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:37

Ja! Ziet er braaf uit :j Leuke pony :)