Cardy schreef:Zo wat een reacties haha. Mijn ervaring is dat het al lastig is om een 2,5/3 jarige te vinden voor normaal geld, kijk maar eens rond bij paarden die te koop staan. Rond de 3.000 of lager is er gewoon niet veel soeps. Er wordt hier gedaan alsof koper een poot wordt uitgedraaid, maar dat valt imo best mee. Daarom dat ik het fok gedeelte erbij haal, veulentje fokken is ook niet gratis. Deze man zal er alles behalve winst op hebben gemaakt.
En een verhaal heeft altijd 2 kanten, dus ook dat zegt mij vrij weinig. Daarnaast zie ik nu dat niet alle info is gegeven, er werd nergens gesproken over een kruising of welk ras.
Ik denk dat zij voor weinig een leuk dier heeft kunnen kopen, die ze al van veulen af aan kent. Er is geen wereldprijs voor betaald, verkoper had i.v.m. de emotionele waarde veel meer kunnen vragen. En dat laatste zie je vaak genoeg gebeuren.
Nouja, fokkosten, 100 euro dekgeld en 2,5 jaar aan (jaren oud beschimmeld) hooi wat hij anders toch weg zou gooien.
Gaat overigens over een kwpnxfjord.
En nee een poot uitdraaien is wat overdreven, hij had ook 5000 euro kunnen vragen, dan had ik het misschien als nog betaald, het gaat me meer om het principe, hij heeft al die tijd niet naar het beest om gekeken en geen cent betaald voor goede verzorging, maar zodra ik haar wil kopen mag ik opeens de hoofdprijs betalen terwijl ik er al zoveel geld in had gestopt (ja, eigen keuze, weet ik) vond ik wel erg jammer.
Edit: overigens ben ik wel onwijs blij met haar hoor, ik had het geld dus kon het betalen, en heb dat ook met alle liefde gedaan