De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:16

Cardy schreef:
Ja als ze weten dat je een band met ze hebt... Maar vind 3000/2000 euro eigenlijk vrij laag hoor, zeker gezien de kosten voor de fok. Als het dier verder gezond is dan mag je zeker in je handjes knijpen hoor.

Kosten voor de fok? Heb je het bericht wel gelezen? Niet geënt, niet ontwormt, geen hoefsmid erbij? Welke kosten heeft die boer gemaakt? 0.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:43

Cardy schreef:
Ja als ze weten dat je een band met ze hebt... Maar vind 3000/2000 euro eigenlijk vrij laag hoor, zeker gezien de kosten voor de fok. Als het dier verder gezond is dan mag je zeker in je handjes knijpen hoor.

Nou ik vind dat toch behoorlijk aan de prijs hoor voor een Fjord x Kwpn van twee jaar.

ReadTheRulez

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:33

Idd vind het meer dan genoeg voor een 'simpel' paard

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:27

de fok moet je niet rekenen hier verdien je gewoon niet op je moet naar het paard zelf kijken op dat moment en je verhaal en de leeftijd etc 2000 euro, gekkenwerk, 1000 was me nog teveel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:33

Zo wat een reacties haha. Mijn ervaring is dat het al lastig is om een 2,5/3 jarige te vinden voor normaal geld, kijk maar eens rond bij paarden die te koop staan. Rond de 3.000 of lager is er gewoon niet veel soeps. Er wordt hier gedaan alsof koper een poot wordt uitgedraaid, maar dat valt imo best mee. Daarom dat ik het fok gedeelte erbij haal, veulentje fokken is ook niet gratis. Deze man zal er alles behalve winst op hebben gemaakt.

En een verhaal heeft altijd 2 kanten, dus ook dat zegt mij vrij weinig. Daarnaast zie ik nu dat niet alle info is gegeven, er werd nergens gesproken over een kruising of welk ras.
Ik denk dat zij voor weinig een leuk dier heeft kunnen kopen, die ze al van veulen af aan kent. Er is geen wereldprijs voor betaald, verkoper had i.v.m. de emotionele waarde veel meer kunnen vragen. En dat laatste zie je vaak genoeg gebeuren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:54

Cardy schreef:
Zo wat een reacties haha. Mijn ervaring is dat het al lastig is om een 2,5/3 jarige te vinden voor normaal geld, kijk maar eens rond bij paarden die te koop staan. Rond de 3.000 of lager is er gewoon niet veel soeps. Er wordt hier gedaan alsof koper een poot wordt uitgedraaid, maar dat valt imo best mee. Daarom dat ik het fok gedeelte erbij haal, veulentje fokken is ook niet gratis. Deze man zal er alles behalve winst op hebben gemaakt.

En een verhaal heeft altijd 2 kanten, dus ook dat zegt mij vrij weinig. Daarnaast zie ik nu dat niet alle info is gegeven, er werd nergens gesproken over een kruising of welk ras.
Ik denk dat zij voor weinig een leuk dier heeft kunnen kopen, die ze al van veulen af aan kent. Er is geen wereldprijs voor betaald, verkoper had i.v.m. de emotionele waarde veel meer kunnen vragen. En dat laatste zie je vaak genoeg gebeuren.

Nouja, fokkosten, 100 euro dekgeld en 2,5 jaar aan (jaren oud beschimmeld) hooi wat hij anders toch weg zou gooien.
Gaat overigens over een kwpnxfjord.
En nee een poot uitdraaien is wat overdreven, hij had ook 5000 euro kunnen vragen, dan had ik het misschien als nog betaald, het gaat me meer om het principe, hij heeft al die tijd niet naar het beest om gekeken en geen cent betaald voor goede verzorging, maar zodra ik haar wil kopen mag ik opeens de hoofdprijs betalen terwijl ik er al zoveel geld in had gestopt (ja, eigen keuze, weet ik) vond ik wel erg jammer.

Edit: overigens ben ik wel onwijs blij met haar hoor, ik had het geld dus kon het betalen, en heb dat ook met alle liefde gedaan :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:02

Laurora schreef:
Cardy schreef:

Nouja, fokkosten, 100 euro dekgeld en 2,5 jaar aan (jaren oud beschimmeld) hooi wat hij anders toch weg zou gooien.
Gaat overigens over een kwpnxfjord.
En nee een poot uitdraaien is wat overdreven, hij had ook 5000 euro kunnen vragen, dan had ik het misschien als nog betaald, het gaat me meer om het principe, hij heeft al die tijd niet naar het beest om gekeken en geen cent betaald voor goede verzorging, maar zodra ik haar wil kopen mag ik opeens de hoofdprijs betalen terwijl ik er al zoveel geld in had gestopt (ja, eigen keuze, weet ik) vond ik wel erg jammer.

Edit: overigens ben ik wel onwijs blij met haar hoor, ik had het geld dus kon het betalen, en heb dat ook met alle liefde gedaan :)

Ik snap je hoor! Bij mij ging het dus om het punt, dat als hij het op jouw emotionele waarde had gegooid.. Hij veel meer had kunnen vragen. Precies wat je zelf zegt, je had het waarschijnlijk toch wel betaald.

Over de fokkosten, waarde paard etc.: Zoals ik al zei in mijn laatste post, de informatie die in je eerste bericht stond was niet compleet dus moest uitgaan van die informatie.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:14

Nou ik ben idd blij dat hij niet zo 'slim' was een onmogelijk hoog bedrag te vragen, had m'n rekening geen goed gedaan :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:21

Laurora schreef:
Nou ik ben idd blij dat hij niet zo 'slim' was een onmogelijk hoog bedrag te vragen, had m'n rekening geen goed gedaan :')

Haha nou echt he. En super fijn dat je paard nu veel beter terecht is gekomen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:27

Jaa ik ook, ze staat nu lekker 24/7 op wei en zit heerlijk in haar velletje <3

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:26

Hier ook weer geweldige reacties op paardje wat te koop staat

5 jaar, en een half jaartje onder het zadel...

Is ie braaf buiten? Ja dat wel, maar is nog jong, onervaren dus heeft begeleiding nodig
Oh maar zoek eentje waar ik bij wijze van blind mee naar buiten kan (ehh waarom zoek je dan naar een 5 jarige?)

Naar iemand filmpjes gestuurd.. Oh ik had gehoopt dat ie kwa niveau verder zou zijn... ( nou vind ik B klaar voor een paardje wat een half jaar onder het zadel is best netjes)

of ie ook al parcoursen kan springen, of ie omgeschoold kan worden tot westernpaard etc etc
Ohja en mensen die me wel geschikt lijken reageren na 3 vragen gewoon niet meer

Nog geen serieuze kijkers
Wel nog pennymeisjes die voor een gouden huis hem wel voor de helft van het geld wil ophalen.. ehh nee

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:34

Herkenbaar verkoop regelmatig driejarige net onder het zadel bellen moeders op voor hun kind dat net een jaar rijd. Of pony geschikt is

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:41

Gelukkig heb ik er geen haast mee en als ie nu niet verkocht word mag hij lekker verder groeien, gaan we zelf starten en proberen we het volgend jaar nog een x. Maar tis wel frustrerend

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:46

Ik heb een maand geleden een verwaarloosd fries paard gekocht die op de nominatielijst voor de slacht stond.
Ik heb het verhaal kort in een facebookgroep gezet met het idee een volgtopic aan te maken van zijn vorderingen. In het verhaal heb ik ook neergezet dat het hier in de omgeving haast onbetaalbaar is om 2 paarden op pension te zetten. (oh wat dom van me om dit te doen)
Ik heb het geweten... Een vrouw die mij voor alles en nog wat begon uit te maken omdat ik hem niet kon betalen en hem alleen maar had om er winst mee te behalen. Haar hele eigen facebook stond vol over hem met allemaal berichten hoe zielig hij was en hoe vreselijk ik was en hoe graag zij hem wou redden.
En.. Nu komt het! Ik moest hem maar gratis aan haar geven, want ik kon er niks van en was hem niet waardig omdat zij altijd al een fries had willen hebben maar niet het geld heeft om een 2e paard te kopen.
Ik denk dat ik wel 5 berichten van haar heb gehad waarin zij mij uitmaakte voor profiteur e.d. en dat ik het paard gratis aan haar moest geven.

Het paard is niet eens te koop :') !!

Wat denken mensen toch af en toe? Als ik haar maar genoeg de grond in boor dan gaat ze huilen en geeft ze het paard aan mij?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:32

Ania schreef:
Een vrouw die mij voor alles en nog wat begon uit te maken omdat ik hem niet kon betalen en hem alleen maar had om er winst mee te behalen.

Ania schreef:
Ik moest hem maar gratis aan haar geven, want ik kon er niks van en was hem niet waardig omdat zij altijd al een fries had willen hebben maar niet het geld heeft om een 2e paard te kopen.

Dus jij zou hem niet kunnen betalen, en daarom zou jij hem maar aan haar moeten geven, want zij kan hem ook niet betalen? >;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:45

ohhhh myyyyy

Kan me wel ontzettend ergeren aan die FB pagina's
Ik heb hem er ook wel op staan hoor maar dan krijg je 180 reactie hoe mooi hij wel niet is
maar verder niks

Of al die advertenties waarbij de rijstijl op de foto's men niet aanstaat of als paard wat vermagerd is
Die reacties zijn ook niet mals zeg.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:31

Hier juist voor het eerst sinds jaren een positieve verkoop gehad. Na alle ellende vorig jaar met een pony die ik verkocht was ik finaal huiverig geworden voor verkoop :=
Dus toen mijn wedstrijdmerrie verkocht moest worden, dit via een vriendinnetje gedaan en poeh.. Volgens het boekje!!
Binnen een week verkocht, netjes aanbetaling van tevoren, communicatie perfect, en paardlief staat heerlijk te genieten daar volgens mij. Ze vinden haar echt heel erg leuk en hebben al best veel foto's etc gestuurd.

Vind het gewoon eng hoe strak dit allemaal ging :+
Want lees vele verhalen hier hoe het ook kan, en helaas genoeg voorbeelden gelezen hier waar ik vorig jaar ook mee te maken heb gehad

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 21:28

Nissima schreef:
Ania schreef:
Een vrouw die mij voor alles en nog wat begon uit te maken omdat ik hem niet kon betalen en hem alleen maar had om er winst mee te behalen.

Ania schreef:
Ik moest hem maar gratis aan haar geven, want ik kon er niks van en was hem niet waardig omdat zij altijd al een fries had willen hebben maar niet het geld heeft om een 2e paard te kopen.

Dus jij zou hem niet kunnen betalen, en daarom zou jij hem maar aan haar moeten geven, want zij kan hem ook niet betalen? >;)

Hahaha jep.
Zij concludeerde uit mijn opmerking dat het haast onbetaalbaar is dat ik hem niet kan betalen.
Dus moest ik hem maar gratis weggeven aan haar.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:44

Toch wel bijzonder dat gisteren een 'koper' nav een filmpje zegt dat ie een laterale stap heeft... En dat ik vandaag op cc een 8 krijg voor mijn middenstap.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:48

Ach zo heb ik ooits kopers gehad voor een pony. Ik voorrijden. Ging ze haar hoefsmid bellen en die kon aan de telefoon zien dat de ponynuet goed op de hoeven stond en ze heeft hem vanwege zijn advies niet gekocht .

Best knap dat die dat door de telefoon kan zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:13

Donna89 schreef:
Hier ook weer geweldige reacties op paardje wat te koop staat

5 jaar, en een half jaartje onder het zadel...

Is ie braaf buiten? Ja dat wel, maar is nog jong, onervaren dus heeft begeleiding nodig
Oh maar zoek eentje waar ik bij wijze van blind mee naar buiten kan (ehh waarom zoek je dan naar een 5 jarige?)

Naar iemand filmpjes gestuurd.. Oh ik had gehoopt dat ie kwa niveau verder zou zijn... ( nou vind ik B klaar voor een paardje wat een half jaar onder het zadel is best netjes)

of ie ook al parcoursen kan springen, of ie omgeschoold kan worden tot westernpaard etc etc
Ohja en mensen die me wel geschikt lijken reageren na 3 vragen gewoon niet meer

Dit zijn toch allemaal normale vragen wanneer je naar een toekomstig paard op zoekt bent? Een vijfjarige is geen veulen meer, dus ik vind het niet gek om te vragen of die gemakkelijk is op buitenrit, welk niveau die ondertussen heeft en of die al een mooi parcours kan rondspringen. Niks raar aan.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:21

Zijn ook geen rare vragen, maar lees het bericht nog maar is, dan zie ie dat de verwachtingen gewoon niet reëel zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:52

Waarom niet?
Ik heb er gereden die bomproof geboren waren, dus ja dan ook al buiten op de weg na korte tijd onder het zadel te zijn braaf waren. Echt wel korter dan een half jaar. En niet perse voor iemand die stoer moest kunnen rijden.

En ook in korter dan een half jaar liepen de paarden die ik zadelmak maakte toen voor een stal een parcours netjes rond.

En nee een 5 jarige die B loopt is niet verkeerd, maar L/ M kan ook met gemak.

Daar waren die mensen dus naar op zoek. Jij had dat niet, prima.
Maar geen rare vragen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:12

Ik ben ondertussen een beetje beduusd van de prijzen van een paard tegenwoordig ....
Is er iets over prijzen te zeggen ? B.v. wat kost een Z1 of Z2 paard tegenwoordig ? En hoeveel scheelt de leeftijd dan, zeg een 8 jarige tov een 14 jarige die Z2 loopt ?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:30

Maris schreef:
Ik ben ondertussen een beetje beduusd van de prijzen van een paard tegenwoordig ....
Is er iets over prijzen te zeggen ? B.v. wat kost een Z1 of Z2 paard tegenwoordig ? En hoeveel scheelt de leeftijd dan, zeg een 8 jarige tov een 14 jarige die Z2 loopt ?

Daar kan je niet echt iets zinnigs over zeggen. Afstamming, stokmaat en röntgenologisch goed, bemerking, leeftijd, bouw en aanleg spelen natuurlijk een rol. De crisis is echt voorbij, de echt goede paarden zijn zo weg voor goed geld.