Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:31

Oh zeker een knapperd Carmuh :)

Vandaag weer even op m'n knappe vriendje gereden, hij is moe heeft afgelopen woe veel energie gebruikt met dat ritje in de buitenbak, vrijdag even 10 min gelest hahaha.. Hij was braaf dus klaar ;)
Vanmorgen heb nog even met hem gestuurd een kwartier toen was z'n kaarsje op.. Hij krijgt morgenochtend ijzers hij heeft helaas niet hele beste hoeven, en daarna even lekker een paar dagen vrij om bij te tanken ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:45

Carmuh: knappe merrie heb je daar! En dat stout...tja :D

Moniek: ach Hudson zijn pijpje uit, is ook niet niks voor die baby's he! :) Die paar dagen rust zullen hem goed doen! :j Hopelijk beteren zijn voeten met de ijzers. Houdini was idd een toepasselijkere naam geweest :D

Hier gisteren hoofdstel (zonder bit) en peesbeschermers even omgedaan bij Rico om de maat te bekijken. Hij vond t reuze interessant, maar gaf er eigenlijk niet gek veel om :)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:49

Heerlijk zo'n stoute sprong Carmuh. Mooi paard, leuke set

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:27

Hudson heeft nog geen ijzers gekregen vandaag .. Hij is bekapt en het zag er al gelijk een stuk beter uit, toen zei ik doen we toch voor een ijzer.. Zegt m'n smid , doen we day de volgende keer , hij is nu zo braaf geweest , heeft hij nog even geknuffeld met m en is toen weggegaan. Het was ook goed zo, hij was een beetje lastig met z'n achterbenen ( waarschijnlijk niet veel gedaan ) maar uiteindelijk braaf. Dus het was genoeg voor vandaag ;) volgende keer sowieso schoenen voor en misschien achter maar denk dat ik dat nog even laat .
Wel heel grappig wilde hem longeren nog even aan het halstertje een paar min zodat de ergste gekkigheid eruit zou zijn en wat rustiger zou staan op de poetsplaats .. De longeerbak stond vol water .. Mr vond het super hahaha mooi te sjouwen door het water , we kunnen dus ook naar het strand ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:40

Das wel attent van je smid seg, mooi dat ie zo rekening houd met het paard! :j
Ik ga van smid veranderen als Rico op stal komt, dan neem ik dezelfde smid welke mijn andere sportpaard ook beslaat. Mijn pensioenertjes worden door een andere smid gedaan, maar die beslaat niet meer (zijn leeftijd speelt hem dan parten :o ) En qua logistiek is het makkelijker als mijn pensionpaarden door de ene en mijn pensioenpaarden door de andere worden gedaan :) (hehehe, wat een uitleg)
Ik denk dat Rico voorlopig geen ijzers nodig heeft, hij heeft mooie sterke (wel ietwat kleine) voeten. Maar de smid ging dat bekijken de volgende keer.
Fijn als ze zo leuk door t water spetteren! :) Mijn 7j moet ook elke plas die hij ziet aan een plonsbeurt onderwerpen :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:19

Het is echt een hele fijne ( en vooral goede ;) ) smid , hij is ook heel eerlijk, niet nodig is niet nodig hij zegt dan " ik eet wel een broodje minder " hahaha ..maar volgende keer krijgt hij voor een ijzer puur voor de beweging hij komt nu net niet helemaal mooi uit de schouder , maar voorlopig lekker nog op blote voeten ;)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:11

Nou ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken, de poppentest heeft ze glansrijk doorstaan, gek paard:+

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:22

Ik denk dat je heel blij mag zijn dat ze zo nuchter is. Want als ze over de emmer gaan van zon pop heb je letterlijk de poppen aan het dansen vermoed ik.. zo wapperend achter je paard aan :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:28

Ik had het ook niet gedaan als ik niet zeker wist dat het goed zou gaan. Ze is idd ongelofelijk relaxed en nuchter, echt een heerlijk paard. Heel ondernemend en nieuwsgierig. Ik heb er zelf al vaak op gehangen aan allebei de kanten dus totaal vreemd was het ook niet voor haar :) Met andere paarden zou ik dit ook niet zo snel doen. Mijn 22 jarige bijvoorbeeld krijg ik van zijn lang zal ze leven niet bij die pop in de buurt :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:37

Boston: hoe nuchter kan je paard zijn :D ik zou nog lang niet in de buurt geraken met zo'n ding, bij geeneen van mijn paarden :D

Moniek: das fijn dat het zo'n eerlijke, toffe man is! Ik ben van mijn 2 smeden ook tevreden, paarden staan er voor hun gebruiksdoel altijd perfect bij :j
Hoe helpt een ijzer dan in de beweging? (ben niet zo thuis in dressuurpaarden, ben springruiter in hart en nieren)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:28

Wel heerlijk zon paard boston :). Hier ben ik longeercommando s aan het aanleren. Na de 7de mag hij volledig aan de bak ( chip verwijderd) denkhalverwege september , eind september wegbrengen als hoofdstel soepeltjes gaat, singel/ zadel op gehad heeft, en longeren ook in de grote baan kan.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:34

Haha hopelijk heeft ze geen verassingen voor me zodra ik erop zit en dan in een ongeleid projectiel veranderd _/-\o_

Het is echt heerlijk hoor zo'n paard, de anderen op stal zijn totaal niet zo makkelijk en ondernemend. Ik heb echt geluk met haar <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:43

Die is lekker nuchter boston. Juist wel handig dat ze wennen aan het geflapper van zo'n pop. Dan hoef je zelf straks ook niet muisstil te zitten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:58

Lijkt me sterk Boston, denk dat je er zo mee wegrijdt :j

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:28

Ik denk het ook wel hoor, maarja better safe than sorry :D

Heb het eens meegemaakt met een appaloosa die ik zadelmak ging maken voor de handelaar waar ik voor werkte. Op de grond doodbraaf, het hele traject van beleren zonder problemen doorlopen maar toen ik er op zat liet ze zich steigerend achterover vallen...

Ik zeg dus nooit nooit :D :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:36

Ai, das niet oke nee! Ze kunnen je soms verrassen idd! Hier hebben we al grote draken gehad op de grond en als je erop zat zo braaf als wat...en andersom ook wel :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:38

Charisma, door een ijzer voor gaan ze door het gewicht hun benen beter/meer optillen, omdat hij nu iets stekerig is gaat hij hopelijk meer liften en meer vanuit de schouder lopen :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:28

Ah, weer wat geleerd :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:41

moniek....wat een fijne hoefsmid is dat dan! Eentje die aan het welzijn van het beestje denkt en niet zozeer om zijn portemonnee!

Boston....Hoe braaf, heerlijk dier is
het ook!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:15

Carmuh, het is idd een hele fijne :) ben ook erg blij met hem .

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:07

Ik ben ook dit jaar begonnen met mijn merrie zadelmak maken, aardig wat tegenslagen gehad 2 wervels gescheurd. Ik heb toen heel erg getwijfeld om het zelf verder te doen of het toch maar te laten doen. Uiteindelijk toch besloten om het zelf verder te gaan doen en dit is uiteindelijk goed gegaan. ze heeft het door middel van een pop toch geaccepteerd en nu gaat het best goed met ons! :D

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:15

Welkom mvgr , wat super goed dat het uiteindelijk gelukt is .. Wat voor merrie heb je qua afstamming ;)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:04

Weer een aantal nieuwe paardjes erbij zie ik! Welkom allemaal!

Weer een update van mij en History (Fjordxpinto).

We hebben inmiddels onze 2e buitenrit gehad, wederom keek hij nergens naar. Nog nooit in bos geweest en door smalle paadjes met laag hangende takken. Hij liep alsof hij al jaren daar liep. Toen zijn vriendjes het meertje inliepen, twijfelde hij geen moment bij been geven, en liep zo het water in. Tot aan zijn buik, hij vond het prachtig! Drafjes gedaan, allemaal heerlijk en relaxt!

In de lessen pakken we sinds kort de galop mee. Hier probeert hij voor het eerst me echt uit. De eerste 2 lessen gingen wel goed, nu geeft hij graag een bokje als protest op been of als ik hem aantik wanneer hij niet reageert op aanspringen. Veel oefenen dus! Afgelopen les veel met hem geschakeld zodat hij nog wat gevoeliger reageer op been. Hierdoor sprong hij fijn snel in galop aan. Dan fase 2.. Hem in galop houden! Tips zijn welkom! Wanneer ik hem bijtik geeft hij ook een klein bokje. Niks ernstigs, je blijft prima zitten, val alleen even in mijn bovenlichaam iets naar voren dan. Weet dat het uitproberen is, maar hij houd het netjes in principe. Wil er dus niet teveel aandacht aan schenken.

Verder heeft hij zich vandaag ook prima als kinder"pony" bewezen. Een meisje wat helemaal weg van hem is en mij vaak goed helpt, mocht vandaag voor het eerst eens op hem. Eerst braaf aan de longe, daarna los. Ging allemaal echt super! Dus trots op mijn paardje en zijn amazone-tje!
Meisje wordt volgende maand 10, History nu 3,5 en ruim 3 maanden onder het zadel.
Foto's zijn uit filmpje, dus bagger kwaliteit..

Afbeelding
Afbeelding

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:56

moniek: Ze is een KWPN van Rousseau x Johnson. :o

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 02:24

Ik vind dat je een mooie merrie hebt mvgr.