Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:22

Jorine_xx schreef:
Zhads schreef:
De paarden op de manege worden nou ook niet echt omgedoopt met perfecte namen, zo beschikken we o.a onder een Shampoo en een Tonic, beiden schatjes maar ik had ze toch niet anders genoemd.
Ook een ruin op stal die eerder Stijn genoemd werd, op een andere stal omgetoverd is naar Norah en vanwege een paard met half dezelfde naam hier Nono genoemd wordt.

Haha klopt, een pony op mijn manege heet bijvoorbeeld Thea :n
Echt vreselijk!!!
Een paard heet ook cucaracha (Je zegt het als kukaratsja) wel een leuke naam maar wordt altijd cuca of cookie genoemd *D

Ik zie niet in wat er mis is met 'Thea'. 'Cucaracha' daarentegen betekent letterlijk 'kakkerlak'. Zo zou ik een beest nooit noemen...

Zhads

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:25

musiqolog schreef:
Ik zie niet in wat er mis is met 'Thea'. 'Cucaracha' daarentegen betekent letterlijk 'kakkerlak'. Zo zou ik een beest nooit noemen...

Tsja als je het zo vergelijkt, dan zie ik het ook niet. Maar ik zou toch liever niet "Thea!" over een (wedstrijd)terrein willen roepen als mn paard iets zou doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:33

Mijn verzorgpaard zou eerst volgens t paspoort Drummer Girl heten. :+
Toen werd ze omgedoopt naar Brum. :')
Bleek dat dat paspoort niet bij haar hoorde, weten nog steeds niet hoe ze officieel heet maar in haar nieuwe paspoort heet ze gewoon Brum.

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:36

Urbanus en Sjakie zijn nou niet echt de namen die je als jong Pennymeisje in je hoofd hebt voor je droompony's... Maar ik heb de namen niet veranderd, zo heten ze nou eenmaal en na al die jaren ben ik er aan gewend en vind ik het leuk.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:00

Toen ik mijn shet kocht had de eigenaar net 2 dagen ervoor het paspoort aangevraagd met de naam Rambo, vond de naam ook helemaal niks! Het is wel een hengstje, maar hij is ieni mini met zijn 65 cm
Hij heet nu Novah omdat het een echte charmeur is, en vreselijk lief!

Mijn andere had bij de vorige eigenaar de naam Jack gekregen en die heeft hij nog steeds <3

Ook heb ik nog een welsch merrie gehad en die stond op paspoort als Bubbels, en die hebben we toen omgedoopt tot Noah.

jodovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:48

Jorine_xx schreef:
Zhads schreef:

Haha klopt, een pony op mijn manege heet bijvoorbeeld Thea :n
Echt vreselijk!!!
Een paard heet ook cucaracha (Je zegt het als kukaratsja) wel een leuke naam maar wordt altijd cuca of cookie genoemd *D

Jaa daar had ik nog nooit zo op gelet dat cucaracha kakkerlak betekende >;)
Maar sws zou ik mijn paard nooit zo noemen
Thea is t paardje waar ik altijd op rijd, ik zou mijn eigen paard geen thea noemen, ik houd persoonlijk meer voor langere namen voor paarden.

Narcissa

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:28

Mijn eerste heette Becky. Ik ben niet zo voor namen wijzigen dus maar gelaten bij Becky.

Merrie die ik nu heb heet op papier Zabien. Vreselijk. Maar de vorige eigenaresse noemde haar al 4 jaar Zahire en dat vond ik wel leuk. One of a kind name for a one af a kind horse :)

allecher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:09

Zhads schreef:
De paarden op de manege worden nou ook niet echt omgedoopt met perfecte namen, zo beschikken we o.a onder een Shampoo en een Tonic, beiden schatjes maar ik had ze toch niet anders genoemd.
Ook een ruin op stal die eerder Stijn genoemd werd, op een andere stal omgetoverd is naar Norah en vanwege een paard met half dezelfde naam hier Nono genoemd wordt.

Zo heten de paarden op mijn manege ook, dus ik heb een vermoeden dat we op dezelfde stal rijden. Tonic is trouwens wel echt een schatje!

Mijn verzorgpaard heet Bellissima, maar ik noem haar meestal Baileys.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:30

Die van mijn zusje heeft officieel bones van botten op zijn engels. Wie dat bedacht heeft. Wij hebben hem maar omgedoopt naar Bono.

Venuy_et_Aya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:02

Die van ons z'n officiële naam is Black De Tinques Grand Veneur... veel te lang en niet uitspreekbaar, om het toch een beetje Frans te laten klinken is het Venuy (spreek je uit als vunwie) geworden. Nog altijd blij met zijn naam

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:45

Die van ons heet officieel Vivian.. Dat hebben we maar snel omgedoopt tot Pandora :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:48

Ons paard heet officieel Tamo, maar werd door de vorige eigenaar Sjakie gedoopt. Sjaak is het gebleven, misschien geen luxe naam, maar het past bij hem.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 07:40

quickie schreef:
Hier een fries x kwpn een koelkast van een dier en de officiële naam :( Bitje |(

Hoe verzinnen sommige mensen het toch _O-

Zori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:34

Mijn merrie heet Zorienta. Niet heel lelijk maar niet af te korten! Het is nu Zorretje of zori.
Alleen is het niet heel handig op wedstrijd als je aan het losrijden bent en je wilt je paardje corrigeren en zegt: Zori! (klinkt als sorry....)en mensen om je heen telkens zeggen : maakt niet uit hoor! _O-

Hey_Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:40

Een paard op de manege waar ik soms ga rijden heet Ugly (weet haar echte naam niet).
Ik vind dit toch maar wat zielig voor de pony -O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:57

Ograndiosa, niet echt een fijne roepnaam :+
Noemde haar altijd Toos(je)

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:16

Mijn paardje heet gewoon Eros Vz, en heb het gewoon op Eros gehouden, vond het eigenlijk wel leuk en bijpassend juist

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:21

Wij hebben een Oyat (frans geloof ik en geen idee hoe je dat uitspreekt) (ozjee??)
De vorige eigenaar heeft daar Luna van gemaakt en dat vind ik zeker net zo erg (meer iets voor een labrador in een vinex wijk)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:32

Na al jullie namen gelezen te hebben durf ik ook wel toe te geven dat mijn paard op papier Tukker heet met daar achter tussen haakjes Turbo, wie dat bedacht heeft???? De vorige eigenaresse heeft hem toen Tendens genoemd wat door iedereen werd verkleint naar De roepnaam Teetje???? En omdat ik zelf vroeger een fantastisch verzorgpaard (merrie) had wat Zwarte heette heeft mijn zwarte ruin nu ook als roepnaam Zwarte gekregen. Een wonder dat hij geen indentiteitscrisis heeft gekregen met al die namen........

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:44

Mijn pony's heten officieel Wildzang's Sahara en Wildzang's Soharo (volle broers, no joke). Wij gaan toch voor Cadel en Sagan (van bij de vorige eigenaars).

Mijn rijpaard heeft vind ik een leuke naam: Glorious Bastard. Op stal wordt het wel Bas(je).

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:12

Mijn pony heet Anita. :D

SannePuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:57

Chouchou, vorige eigenaren hebben er Dancer van gemaakt en dit past eigen heel goed bij haar!

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:27

Mijn ene ruin heet officieel Bettini, naar de wielrenner Paolo Bettini. Afgekort zou dat al snel Betje worden, dus hebben het snel veranderd in Tinus.

De ander het Quadan (spreek uit Kaadan), wat totaal niet klinkt. En omdat het bij Tinus moest passen hebben we er Guus van gemaakt.

Mijn oude merrie heette officieel Ielanda, hoe iemand dat ooit had verzonnen?? De vorige eigenaar noemde haar al Graffity, dus het bleef Graffi voor mij.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:30

Mijn eerste pony heette Charles Burton Fire Fly. Yeah right. Zie je het jezelf al roepen? Fire werd het dus.

Mijn paard daarna heette Turbo. Heb ik Thor van gemaakt.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:30

Mijn vorige paard heette Renaat .. zou het zelf niet uitgekozen hebben , maar het paste gewoon bij haar( heb hem ook niet veranderd ) .. mooie stevige Gelderse merrie *\%/*