Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan, want wat een mooi stuk Lorette!
winnie03
Geplaatst: 18-04-15 16:07
Ooh wat leuk! Het was ook een kwestie van tijd voor een verhaal als dat van jou geplaatst zou worden in een dergelijk blad. Het is zo'n bijzonder verhaal dat heel paardenminnend Nederland het dient te horen vind ik. Hebben ze jou ervoor benaderd of heb je wat ingestuurd? Een prachtig stuk
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-15 16:12
Ik kreeg een pbtje. Er staan overigens meer Boktpaarden in de Bit!
Klopt, er staan er zeker meer in. Mijn merrie stond er vorig nummer in
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 11:24
Ik wacht op de dierenarts. Frum is totaal niet in orde. Heb net met hem gewandeld, relaxt en geen enkel probleem. Zet ik hem in de wei, is hij te spastisch om te functioneren. Leek ook ongemakkelijk en pijn te hebben, dus ik dacht koliek. Hij staat in de paddock nu. Hij beweegt niet meer en schraapt alleen heel druk. Maar rolt niet, heel weinig gedronken, wel gemest, vandaag nog niet op het gras gestaan. Laat ik hem net even lopen, is hij behoorlijk kreupel. Niet een beetje ook. Zo erg dat ik dat een half uur geleden echt wel had opgemerkt. Hij was absoluut in orde, maar toen ik thuis kwam zag ik hem ineens omslaan.
De dierenarts heeft nog 6 spoedafspraken en dan is hij er pas...
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Maak me erg veel zorgen.
Lekker warrig getypt, maar ik had dus met in de wei zetten al meteen door dat hij niet in orde was.
Jeetje zeg! Ik kan je niet helpen, maar ik hoop voor jou en Frum dat het allemaal meevalt! Sterkte!
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 11:36
Hij heeft in 12 uur misschien een derde van een klein emmertje gedronken, maar hij heeft niet gezweet. En daar zou hij niet kreupel van worden. Hij heeft pijn en heeft nauwelijks nog controle over zijn lijf. Het is echt akelig om te zien. Maar zo uit het niets vind ik ontzettend vreemd...
Dat is inderdaad echt heel vreemd ja... Arme Frum! En arme jij! Ik hoop echt dat het allemaal meevalt, jullie zijn zo'n geweldig team! Het komt vast goed! Hopelijk is de DA er snel!
Jessix
Geplaatst: 05-05-15 11:38
Oei, klinkt niet best... Veel beterschap!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 05-05-15 11:39
O bah hopelijk valt het mee, koliek, omslag van het benauwde weer, koorts? Of een hoefzweer waar hij extra heftig op reageert. Wel balen dat je dierenarts pas later kan komen. Als je het niet vertrouwd met bv koliek zou ik sneller hulp vragen.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 11:54
Kan ook wel hoefbevangen zijn. Hij loopt niet en als ik hem laat lopen dan kan dat eigenlijk niet. Maar dan snap ik het heftige schrapen (eerder slaan) niet helemaal. En hij staat van nature snel in een hoefbevangen houding door zijn spastische trekjes.
Misschien koliekerig en bevangen, allebei van de stress.
Van weinig drinken kunnen ze ook koliekerig worden. Zeker met dit broeierige benauwde weer.
Wil hij ook geen water met appelsap drinken? En hoefbevangen zou door eten oid moeten komen. Hoe houdt hij zijn kreupele been? Volledig onbelast of wel gewoon steunen? Dan zou het ook een hoefzweer kunnen zijn, daarvan kunnen ze echt accuut zwaar kreupel worden.