Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:50

deniece schreef:

Die 1e vind ik niks, 2e zou misschien wel iets kunnen zijn.

Op het moment vind ik deze 2 wel iets, al zijn het volgens mij wel echt dressuurpaarden.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/579710
Deze is wel een Jazz

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/866919

En deze misschien: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/866919 Heeft wel al wat springervaring

Vind het paard wat NaSan liet zien ook niet zo'n fijn beeld geven, lijkt mij een dier wat (logisch) nog jong in het hoofd is en met nog te veel dingen bezig is. Maar dat is ook wat je zelf wil/zoekt.
Jansen van den Hout heb ik ook naartoe willen gaan maar vind op het moment dat ze ook niet echt wat leuks hebben staan. Ligt er ook wel aan hoe ze voorgereden zijn en ik daar niet goed doorheen kijk waarschijnlijk maar toch.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:15

welmoed__ schreef:
Deniece, ik vind die tweede ook wel erg leuk!

Ik vind stiekem die 2de ook écht super leuk, het is dat ik echt geen eigen paard wil/hoef op het moment... maar anders had ik hem hier niet in het topic gezet ;) haha

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:19

ik denk dat ik ook even ga reageren.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:20

Pattypaard schreef:
Ik ben op zoek naar een paard rond de 1.65 / 1.70, tussen de 4 en 8 jaar oud.
Merrie of ruin, kleur maakt niet zoveel uit. Ben niet zo snel gecharmeerd van schimmels maar wie weet. Wat wit op het hoofd en de benen vind ik meestal niet misstaan.
Ik hou ook wel van de iets stevigere paarden met een goede hals erop. Al ben ik zelf maar 1.65 en moet het paard voor mij wel te rijden zijn.
Ik zoek een braaf, makkelijk te rijden toch vlot dier waar ik voornamelijk dressuur mee zal rijden maar ook een parcours zou willen springen. Ook is het de bedoeling om met het paard het bos in te kunnen gaan en met enige regelmaat op concours uit te brengen.
Het paard zal er wel tegen moeten kunnen om eens een weekje stil te staan zonder dat het direct een bommetje is. Het paard moet dus sowieso zadelmak en al iets gereden zijn.
Als het paard nog geen/weinig spring ervaring heeft is dit niet direct zo erg.
Budget: 2000 - 4000

Misschien dat hier iemand iets weet?

Misschien deze? http://www.bokt.nl/markt/ad/41885/leuk- ... sportpaard

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:01

Wat betreft afstamming moet ik zeggen dat ik het soms wel interessante aanvullende informatie vind. Ik zoek dan van vader en moeder de lijnen wel na voor wat betreft karakter, beweging en afstamelignenrapport maar als ik een paard aansprekend vind zou ik nooit vanwege (g)een papier niet gaan kijken omdat we vooral een fijn rijpaard willen en niet gaan fokken. Papieren geven immers geen garantie!
Ik merk wel dat onze beperking in de stokmaat al lastig genoeg is: veel leuke paarden die net te klein zijn! Moet minimaal 1.70 met een beetje body zijn (man 1.99) maar ook weer niet te groot, zeg tot ca. 1.76 (ikke 1.65 namelijk ;) ).
We hebben er een paar aan de kleine kant gereden en gaan nu maar eerst eens de grotere paarden proberen. Maar we hebben geen haast, zijn nog maar net bezig en er zijn (hopelijk) nog een aantal vrije en zonnige dagen in het verschiet de komende maanden :P

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:19

Ik heb nog steeds geen paard maar vanmiddag wel al transportbeschermers gekocht voor mijn nieuwe paard en een nieuwe borstel! Haha :)
De beschermers waren 70% afgeprijsd en waren nu maar 13 euro, daar kon ik ze niet voor laten liggen! :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:21

Precies! Always look at the bright side of life...
De 18e hier weer 2ehands markt, ik ga toch altijd even kijken al heb ik niets nodig :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:29

Iris__Bennie schreef:
Ik heb nog steeds geen paard maar vanmiddag wel al transportbeschermers gekocht voor mijn nieuwe paard en een nieuwe borstel! Haha :)
De beschermers waren 70% afgeprijsd en waren nu maar 13 euro, daar kon ik ze niet voor laten liggen! :)

Dus nu zoek je een paard dat in die beschermers past? :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:36

Waratje schreef:
Iris__Bennie schreef:

:') Mijn, niet eens zo grote paard, paste niet in de transportbeschemers die mijn vorige, wel grote paard, wel paste. Ik koop nooit meer iets voordat ik paard gekocht heb, zelfs halster paste niet.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:37

Mijn nieuwe merrie past alles van mijn vorige merrie! Zelfs het hoofdstel heb ik geen enkel gaatje hoeven te verstellen en het bit past ook precies :=

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:44

Tsja Yelly, dan praten ze over voorbestemd... ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:46

Nouja, het zadel paste dan weer niet ;) Mijn merrie had boommaat W (van MSFC), deze merrie heeft boommaat M/W ;) Maargoed, ze is ook nog jong :P

Verder paste alles wel precies :) Hoef dus nog geen nieuwe halsters, hoofdstellen en dekens te kopen in principe!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:54

Fijn he Yello, dat had ik ook mijn nieuwe aanwinst, scheelt toch weer. Bijna alles past. Moest mijn hoofdstel wel een paar gaatjes kleiner maken, want mijn nieuwe paardje heeft echt een klein hoofdje. Bitje heb ik kunnen lenen van vriendin want die was ook iets te breed. Maar dekens, zadel etc. paste allemaal.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:56

Bereid je er maar op voor dat je voor de volgende winter andere dekens kunt gaan aanschaffen als ze nu in de dekens van Unique past :P Mijn jongedame kwam met haar 3,5 jaar in dekenmaat 185, een jaar later had ze echt die 190 nodig. Ze gaat heus nog een stukje groeien en waarschijnlijk kun je over een jaartje het oude zadel van Unique weer terugkopen voor haar :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:17

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:41

Waratje schreef:
Iris__Bennie schreef:

WHAHA!!! Zo iets ;)

Nee heb het risico gelopen ;) Ga er vanuit dat ik gloedjenieuwe transportbeschermers toch wel voor 13 euro moet kunnen verkopen als ze echt niet passen ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:49

Ik zou het niet doen. Neem het van me aan...

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:55

Voor 13 ben je er denk ik niet aan bekocht hoor! En met transportbeschermers komt het gelukkig ook niet zo nauw als een zadel of hoofdstel...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:51

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:53

@ jury, vraag me dan toch af wat voor rontgenologische bemerking hij heeft.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:22

@ Ruitje, Vind ik maar normaal hoor. Even laten weten hoe of wat.

Volgende dinsdag komt Twixi naar huis... mijn oudste (jongen 7 jaar) wil gelijk woensdag gaan rijden... Dat gaan we maar even niet doen....

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:26

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:44

NaSan schreef:

Heb ik ergens overheen gelezen? Ik zag in de advertentie geen bemerking genoemd?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:08

Martie schreef:
NaSan schreef:

Heb ik ergens overheen gelezen? Ik zag in de advertentie geen bemerking genoemd?

Stukje uit de advertentie geknipt, staat niet bij wat voor een bemerking.
Klinisch goed sportpaard, röntgenologisch bemerking . Paard is verzekerd, deze is over te nemen.