Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:01

Ik heb je gepbt, Snoekiej (ik ging zo offtopic). Beide foto's vind ik ongeschikt. Heb je geen enkele foto van bijv. een dressuurproef?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:04

Waarom is ze met die bemerking dan niet meer geschikt voor eventing ? Ze heeft er toch geen last van of gehad ? Er lopen complete gatenkazen op het hoogste niveau. Dat van die verzekering is wel handig. Fijn dat ze verzekerd is voor ongeveer de vraagprijs, dat geeft wel iets meer zekerheid voor een eventuele koper. Maar goed behalve dat ik een paard nodig ben wat 10 cm groter is zou ik deze laten staan. Maar mijn budget is dan ook een stuk ruimer.

Kimberley_

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:30

Wreck? Stop potjandriedubbeltjes is met twijfelen. Wat moet Afke nog meer doen om je te overtuigen????

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:35

Kimberley_ schreef:
Wreck? Stop potjandriedubbeltjes is met twijfelen. Wat moet Afke nog meer doen om je te overtuigen????

De knoop doorhakken, want dat kost Wreck moeite. :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:36

Marion71 schreef:
Kimberley_ schreef:

Ik zal Afke leren om een bijl te hanteren ;)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:41

Snoekiej schreef:
...
Vorstin zou idd een goed leerpaard zijn voor iemand die bijvoorbeeld net van de manege afkomt, maar ook voor iemand die zelf wel al verder is. De M2 is zeker niet het eindpunt, Z2 moet er zeker ook wel inzitten. Ze kan heel fijn lopen. ...

Is dit niets voor jou, Arabiertje* ?
Met dit paard loop je veel minder risico om "in het zak gezet te worden" (op z'n Belgisch gezegd)
Warona is nog niet betaald of je ondervindt al problemen op gebied van tanden, rug, en god weet wat er nog op je afkomt ... Laat je niet leiden door haar looks, maar zoek naar een LEERpaard.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:48

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:59

Kimberley_ schreef:

Ik zal Afke leren om een bijl te hanteren ;)

Hey nu moet je haar geen verkeerde dingen aanleren, dan kan ik me nog wel is bedenken. :P

Haha, ik weet hetvwel. Twijfel twijfel twijfel, is het wel de juiste beslissing. Maar moet nog wel even rond de tafel met instructrice en daar heb ik een beetje de zenuwen voor. Maar ok, ga van de week wel is even die kant op. Hou jullie op de hoogte.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:06

@snoekiej

Ik heb haar al meerdere keren gezien.. Maar idd de beperking en zoek iets jonger.. Maar ze is leuk :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:22

Ik vind het een erg leuk paard Snoekiej!
Misschien wel een optie voor mijn moeder maar die wil er nu nog niet aan en ze is eigenlijk ook meer een 'ik hobbel lekker 1x in de week een rondje amazone'.

Arabiertje:
Je zocht naar een leerpaard en ondanks dat je een klik hebt met Warona, het is geen fijn leerpaard.
Het is een paard wat echt gereden moet worden (los van eventuele problemen die ze heeft), of waar je lekker mee naar buiten moet gaan en verder niet teveel doen.
Uiteindelijk zul je met haar vastlopen omdat jou beeld niet overeenkomt met wat Warona je geeft.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:27

Ja, cool ! samen een buitenritje met ieder ons eigen paard.

Ik ben zenuwachtig !
Ben er morgen helemaal alleen ! iedereen moet werken

Wat leuk zeg dat het vertrouwen tussen jullie al zo hard groeit !!

Marye78 schreef:
bertine37 schreef:
Gefeliciteerd met de goedkeuring. *\o/*

Spannend. die van mij gaat maandag.

Mag ik je dus maandag pas feliciteren toch? ;)

Grappig hoor, allebei rond dezelfde tijd paardeneigenaar worden...! :D

Van het weekend weer buitengereden met mijn beertje... en hij was braaf! Ook toen de kudde even aan de sjees ging in de wei, bleef hij gewoon compleet relaxt staan kijken... haha.

Wie weet, over een jaartje eens samen een ritje maken?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:32

voor degene die twijfelen.... niet doen !!!

Kies voor dat paard waar je met de volle 100% van je hart ja ! tegen zegt !

Het gevoel van: Die wil ik ! en ik wil hem snel kopen voordat iemand hem wegkaapt.

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:37

Heb een paard gevonden!!!
Wordt dinsdag gekeurd!!!

Rascin x Kennedy!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:46

saskia79 schreef:
Wordt dinsdag gekeurd!!!

Rascin x Kennedy!!

De donkerbruine ruin van H&H sporthorses? Bummer :+

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:49

bertine37 schreef:
voor degene die twijfelen.... niet doen !!!

Kies voor dat paard waar je met de volle 100% van je hart ja ! tegen zegt !

Het gevoel van: Die wil ik ! en ik wil hem snel kopen voordat iemand hem wegkaapt.

Ghe ghe, dat heb ik met die Flemmingh. Ik wil nu zo snel mogelijk alle andere paarden bekijken, voordat iemand anders der wegkaapt. :D Ik wil zo graag volgend weekend nog een keer kijken!

Iedereen die op goedkeuring wacht voor hun misschien toekomstig paard... SUCCES!

Ik ben nu foto's aan het uploaden van de Riverman en van de Diamond Hit. :j

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:50

Snoekiej schreef:
saskia79 schreef:
Wordt dinsdag gekeurd!!!

Rascin x Kennedy!!

De donkerbruine ruin van H&H sporthorses? Bummer :+

Ja!!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:16

Snoekiej schreef:
Met dank aan Marion (en de rest van de bokkers die hier tips hebben gegeven), denk ik dat ik een stuk betere advertentie heb staan, die Vorstin veel meer waarde aandoet :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/4369/10-jar ... erpaard-m2

jeetje... wat een leuk paard!!!! zou hem zo kopen als ik nog opzoek was!!!! (ik zocht een wat ouder paard... kom thuis met een 5 jarige!! :D )

persoonlijk vind ik je advertentie wat lang..... blijft niet echt hangen in mijn hoofd.
kort maar krachtige advertentie doet meer dan een complete waslijst met punten. laat die mensen maar bellen met hun vragen.
wat betreft die botcyste.... ik zou het omschrijven als een kleine bemerking op de sprong waardoor eventing niet verstandig is.
heeft geen concequentie voor dressuur/recreatie.
heel handing is om erbij te vermelden dat ze voor een bepaald bedrag verzekerd is en deze overgenomen kan worden.
(hier is immers geen bemerking aangetekend)

3000euro vind ik een heel mooi bedrag voor een paard wat M2 loopt en al veel heeft gezien!!!

Die Flemmingh merrie heeft veel weg van mijn krack c!!! (de bouw dan)
ook zo'n smal nekkie en spierloze kont :D maar dat komt vanzelf goed!!

Bonnie en ik gaan erg goed!!! alweer 2 maanden bij mij en we gaan goed vooruit!! nog wel wat strubbelingen met opstappen met krukje..( telkens 1 pas naar achteren..) met rijden is ze erg braaf!!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:25

Snoekiej schreef:
Met dank aan Marion (en de rest van de bokkers die hier tips hebben gegeven), denk ik dat ik een stuk betere advertentie heb staan, die Vorstin veel meer waarde aandoet :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/4369/10-jar ... erpaard-m2

Sympathieke tekst!
Ik snap nog steeds niet waarom je geen respons kreeg. Zo'n leuk aansprekend paard, kan iemand heel veel van leren en nog veel plezier van hebben. Komt vast goed (mss nog ff geduld, voorjaar is een goede tijd).

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:28

staat ze al op marktplaats??? wellicht is dat ook een optie...

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:30

@ Snoekiej
Je had mij een PB gestuurd over haar. Helaas was ze net over de leeftijdgrens die ik zocht...

Hier de foto's van de 2 die ik vandaag heb gezien!
Warijcha (v. Rivenman). Onbeleerde 8-jarige KWPN merrie. Alleen maar voor de fok gebruikt. Vorige eigenaar heeft haar als 2-jarige gekocht en puur voor de fok gebruikt. Is wel een echt projectje, heel eenkennig. Erg onzeker en bang! Zit een knap paardje onder als je der opknapt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Triple D (Diamond Dutchie van de Duinhoeve :+). 3,5 jarige merrie. Is een paar weken niet op gereden, vandaag voor het eerst weer erop gezeten. Was opstappen en wegrijden! Leuke merrie, precies mijn maat. Moet nog wel groeien aan de voorkant.

Afbeelding

Afbeelding

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:38

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:39

Jammer, kan de foto of het filmpje niet zien :( Denk omdat we geen vrienden zijn op Facebook ;) Ben wel benieuwd :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:42

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:43

ja zo wel

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:50

Zo wel :D

Een foto vind ik wat minder goed te beoordelen dan een filmpje, het is toch meer een momentopname! Ik vind het een leuk paard hoor, maar op een of andere manier lijkt ze mij toch niet helemaal lekker in haar lijf te zitten. Heb je de sportstanden nog gecheckt bij het KNHS? Van een M-paard verwacht ik gewoon wat meer! Ik snap dat je er niet zomaar de M-oefeningen uit kan rijden, maar ik verwacht van zo'n paard toch een bepaalde losheid in het lichaam :)

Is dit trouwens je instructrice op haar :)?