Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:42

ach god, vandaag mn tinkertje opgehaald. EINDELIJK mn eigen paardje.
hij is nog erg aan het wennen, toen hij net bij ons stond was hij nog aan het hinniken naar zn vriendjes vond het erg zielig :o .
Hij is 2 uur erg onrustig geweest maar is nu eindelijk wat rustiger vond het toch moeilijk om hem zo te zien.
ik ben wel heel blij met hem, toenet heel zn manen ingevlochten haha :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:00

bit schreef:
Haha, dat dacht ik wel. Maar bedankt voor het meedenken. Maar mocht je nog een leuke kleine merrie tegenkomen, dan hou ik mij aanbevolen.

Maarre, ik ben wel erg benieuwd naar de gekochte/gereserveerde paardjes. Dus mocht iemand foto's hebben... :j

Mijn paard staat een paar pagina's terug, de zwarte dreamcatcher! :D

@ silly1972: op de mijne zit geen plaatje, zal eens bij de sleutelmaker gaan kijken, tnx!
@ sunnygirl: gefeliciteerd! :D

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:05

Jeetje ik kan het niet meer bijhouden; jullie gaan zo hard :')

Gefeliciteerd, Sunnygirl!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:17

MRIIIS

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:31

Wauw gefeliciteerd!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:31

Hihi wat een grote oren :P! Wel een super leuk paardjez eg!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 20:42

Leuk paard, maar ik zie haar niet graag door die ruiter gereden worden :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:24

Ze is echt leuk studiemiep! Al had ik haar natuurlijk al gezien! :D
Wanneer komt ze naar 'huis'?
Ik ga maandag of dinsdag voor het eerst als 'eigenaar' kijken, kan niet wachten! :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:34

Moeten wij nog even bekijken eerst even keuren en daarna wil ik haar ASAP op stal hebben.
(denk midden van de week).

Haar stal is iig al gereserveerd :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:34

JulieDR schreef:
Leuk paard, maar ik zie haar niet graag door die ruiter gereden worden :)

Om met een bekende Belg te spreken: 't ruiterke hoef ik d'r niet bij...........

Zegt het iets over de stal, of wellicht toch over de paardensportwereld in z'n algemeenheid; ook hier weer ligt het zadel minstens 20cm te ver naar voren!!
En dit is geen bijzonderheid! Het gros van wat ik hierzo langs zie komen, heeft dat euvel.........

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:49

Leuke paardjes hoor!

Dat vosje loopt erg mooi! :)
Dat zwarte paardje is een beauty!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:27

Nou, bij mij viel de avond tegen. Paard nog steeds leuk, onder het zadel ging het ook stukken beter dan de vorige keer. Ik raakte nog ff mn beugel kwijt, toen vloog hij in galop, maar was ook zo weer terug.
Maar er is een minpuntje, waardoor ik nu TWIJFEl, bij twijfel niet doen toch? :(. Met mijn roze bril heb ik niet gezien dat hij voor een platvoet heeft en de andere is erg stijl, daarnaast lopen zijn ijzers te ver door, bijna rond. Hij maait hierdoor met één been en lijkt met voorbeen wat naar binnen te draaien... Ik heb nog wel ff mn hoefsmid gebeld (voicemail) wat hij er over kan zeggen, maar ik denk niet dat ik het moet doen.

Tijdens mijn zoektocht van 13 paarden, blijft het eerste paard erg spoken in mijn hoofd. Het is een 4-jarige frederiksborger x kwpn. Een fantastisch dier met goede benen en hoeven, wel wat lange rug met vlak kruis.. maar ik was op 1 slag verliefd. Hij is in de afgelopen 4 weken zadelmak gemaakt en ik ga komende woensdag bekijken of zijn rug problemen oplevert onder het zadel.
De frederiksborger is dus echt het paard waar ik voor ben gevallen, maar die eigenlijk veel te kort onder het zadel is. Dat is ook de reden waarom ik verder ben gaan zoeken, maar toch kom ik weer uit op hem. De stal gaat hem verder doorrijden en het samen met mij oppakken, tot ik voel dat het goed is en we zelf samen verder kunnen (het is ook echt wel een goede rijstal).
Ik ben dus benieuwd of ik woensdag nog steeds hetzelfde voor hem voel als ik hem weer zie!

Pfff, nu even de teleurstelling verwerken van vanavond. Dacht je dat je er was...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:41

jullie gaan hard zeg! ik ben nog steeds opzoek, haha!

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:50

Ik ga morgen misschien kijken bij een vosje van 1.57m. Of vinden jullie dat te klein voor een ruiter van 1.70m?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:51

Jotoma: Wat jammer! Het eerste waar ik naar kijk als ik het paard zie is de beenstand en de hardheid van de benen en stand van de hoeven, als dit afwijkt is het al klaar voor mij! Maar weet niet precies wat je zoekt in een paard? Een afwijkende beenstand kan slijtage opleveren, maar bij hele lichte inspanning zal dit natuurlijk schelen!

Bit: Ligt eraan wat je wilt met deze pony/paard? Voor de wedstrijden echt niet ideaal (merrie profiel is 1.61m dus weet er alles van) en commercieel ook moeilijk voor de verkoop.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:56

@ Bit ik vind 157 wat wat klein voor jou hoor (maar ik denk wel dat een paard van 157 een stuk prijsgunstiger is dan 1 van 165.....).

@ Jotoma he balen (is een platvoet eigenlijk zo erg??, als je bv naar mensen kijken hebben echt heel veel mensen platvoeten.....)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:59

Ik zoek een recreatiepaardje. Eventueel met de mogelijkheid om wedstrijden te rijden al schat ik die kans heel klein in...

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:00

studiemiep schreef:
@ Bit ik vind 157 wat wat klein voor jou hoor (maar ik denk wel dat een paard van 157 een stuk prijsgunstiger is dan 1 van 165.....).

@ Jotoma he balen (is een platvoet eigenlijk zo erg??, als je bv naar mensen kijken hebben echt heel veel mensen platvoeten.....)

haha de hoefstand van een paard is niet echt te vergelijken met mensen, je kan het wel zo zien dat mensen met ongelijke beenlengte meer slijtage hebben, dit geld ook voor de hoefstand. Vaak draven deze paarden ook 'maaiend' waardoor er links of rechts van de hoef meer druk komt, en dit kan slijtage veroorzaken (en uiteindelijk artrose..) Ben ooit naar een geweldige merrie geweest, niet gekocht omdat ze nevernooit ster zou worden door ongelijke voorvoeten..

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:01

@ bit : lukt net, afhankelijk van de bouw van het paard. Kheb 5 jaar gereden op eentje van 1m55. Nu ik een iets groter paard ehb merk ik wel dat rijden nu makkelijker is qua beenligging.

@ Jotoma, als ze bokvoet hebben (want volgens mij is het dat dat dit paard heeft) worden ze zelfs niet goedgekeurd. Die van mij heeft ook geen perfecte voeten. Ene is iets smaller dan andere maar had geen gevolgen. Even luisteren wat de DA hierover zegt.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:21

kom net weer terug van mn paardje.
hij is nu al zoooo ontspannen en hij is er pas sinds 12 uur s'middags.
ik ben zo trots op hem! :o
hij heeft al lekker hooi geknabbeld en voelt zich steeds meer thuis.
ik ben er heeel blij mee. *\o/*

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:22

Sunnygirl schreef:
kom net weer terug van mn paardje.
hij is nu al zoooo ontspannen en hij is er pas sinds 12 uur s'middags.
ik ben zo trots op hem! :o
hij heeft al lekker hooi geknabbeld en voelt zich steeds meer thuis.
ik ben er heeel blij mee. *\o/*

Fijn dat hij zich zo thuis voelt, kan jij straks lekker gaan slapen! :P

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:26

Wat leuk sunnygirl! Een heel stoer ventje, jouw tinkertje! :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:47

@ iedereen die net heeft gereageerd: net met eigen smid gesproken en de conclusie is dat t paard er weinig last van zou krijgen, mits elke 8 weken goed bekapt. De hoeven zijn nu sowieso veel te lang, maar dat ongelijke blijf je wat houden. Het is in elk geval geen topsport paard, die ambitie heb ook niet.
Bijzonder is dat op keuringsrapport stond dat hoeven gelijk waren, hoe bijzonder.
Conclusie: ik zit in een lastige fase. Ik twijfel niet aan het paard, want we klikken erg goed. Ik ging pas twijfelen toen ik dat vd hoeven door had (normaal ook het eerste waar ik naar kijk, maar het was me niet zo opgevallen). Nu zegt eigen, betrouwbare smid dat dit geen probleem hoeft te zijn. Hmmmm moeilijk dit!
Mocht ik het doen, dan komt er uiteraard klin+rontg keuring.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:51

Een vriendin van mij heeft een paard met bokvoetje, ze moet iedere 6 weken de smid laten komen maar rijdt ermee crossen, jumping en dressuur. Dus met een goede smid en geen top sport ambities denk ik wel dat dit niet zo erg hoeft te zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:11

Paard hoeft in elk geval niet op ijzers? En ook alleen 1 voetje?