Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:39

Berdien, al vast heel veel succes morgen! Kan je misschien vertellen waarnaar je op zoek bent?

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:40

[@ CathCath : je berichten klinken alsof wij zomaar lukraak een paard zouden kopen van onder de 1000 euro, en we niet weten waar we aan toe zijn? Nou nee, ik heb ondertussen 3 eigen paarden gehad waar ik ook bijna alles zelf heb moeten regelen omdat mijn ouders niet veel weten op dat vlak. Ik weet héel goed waar ik aan toe ben, en ik ben zeker niet de enige in dit topic.
[/quote]

Nee, dat zeg ik niet. Ik ben gewoon eerlijk en ik kom uit Nederland, maar daar is het op sommige fronten nog veel slechter gesteld. Paardenvlees is in Belgie veel beter verkoopbaar. Gaan we het nu even niet over hebben.

Ik verkoop mijn E-pony. 4,5 maand niet gelopen, maar hoe eerlijker je bent des te slechter het beest verkoopt. Als ik zeg dan wordt het een gehaktmolen voor hem onder een bepaalde prijs, dan blijkt dat ziellig.

Nee, dan moet je het andersom stellen. Als iemand zo graag dat paard wil hebben, dan zal je iets meer moeten bieden.

Slachtpaarden brengen in Belgie 400 a 500 euro op, we kunnen allemaal zien wat die filmpjes uit ARgentie doe en ..

Volgens mij hoef ik niet meer te zeggen als ik www. gaia.be noem of was het anders en dan vooral "ban de paarden uit Argentinie"\\\\

heb ik natuurlijk ook helemaal mis.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:41

Joycebunny schreef:
Bedankt Amanda, ze is echt mijn droompaard. qua karakter eigenwijs (en dus eigenlijk niet wat ik zoek :') ) maar toch het paard waar het het meest mee klikt :+:
@ alice13 : jep, had via facebook een man gevonden, maar die heeft ondertussen netjes geantwoord dat hij niet de persoon ik waarnaar ik op zoek ben, jammer! Ben ondertussen aan een ander e-mailadres geraakt, en op een site van een ruiterclub vond ik ook zijn naam terug, dus die heb ik ook even gemaild (én gebeld, maar helaas geen antwoord) :)

Ah balen! Als ik in die buurt woonde had ik je graag geholpen, al denk ik nu dat ik van geen enkel nu ben:S
Ik hoop dat je je schatje snel terug vind al is het alleen om even te weten dat ze het goed maakt!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:44

CathCath schreef:
Ik verkoop mijn E-pony. 4,5 maand niet gelopen, maar hoe eerlijker je bent des te slechter het beest verkoopt. .

Ja klote als je pony een lange tijd heeft stil gestaan. Maar zeker niet onverkoopbaar!
Mag ik je vragen hier wat meer te vertellen over je pony, misschien kunnen we je helpen!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:49

Alice13 schreef:
Berdien, al vast heel veel succes morgen! Kan je misschien vertellen waarnaar je op zoek bent?

Dankje!
Een leuk jong allround paard die al wel onder het zadel is, en een goede sprong maakt. :)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:51

Nee, zeker niet onverkoopbaar. Hij kon na een paar dagen verkocht worden, maar als ik het daar niet mee eens ben.

De prijs is navenant en dan nog ..

Dat wordt frustrerend en dan kan ik hem niet nog tig maanden aanhouden. Het is een onwijs leuke pony, maar net zoals hier lijkt het wel of ik zwaar moet bloeden, nou op die 2 duizend euro zit het niet vast, dus als ik dan zeg dat hij door de gehaktmolen heen moet, alleen omdat ik iemand hem niet gun, dan ben ik de dierenbeul .Kan diegene zich in mij verplaatsten>

Als iemand dat kan dan zal het een ander verhaal worden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:00

CathCath schreef:
, dus als ik dan zeg dat hij door de gehaktmolen heen moet, alleen omdat ik iemand hem niet gun, dan ben ik de dierenbeul .Kan diegene zich in mij verplaatsten>

Als iemand dat kan dan zal het een ander verhaal worden.

Nou ken ik de achtergrond van jouw en je paard niet maar waarom gun je die persoon hem niet. Als die goed voor me paard is zou ik hem mijn ergste vijand nog gunnen wanneer ik dit niet meer kan.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:08

Ze kan niets met paarden. Ze zou zogenaams KNHS op Z-niveau jureren. Als ik het hele gebeuren vertel dan begrijp je het wel.

Nee, je kent de achtergrond niet en dat is wel jammer dat ik dat hier niet kan vertellen. Zal mij emadres geven dat is catharina2011@live.nl

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:47

ik heb ook een meisje die mijn pony rijd en verzorgt, maar die betaalt niet.
vind ik ook echt niet nodig.
mijn pony staat thuis. en als het goed is heb ik er over 1 week of zo 1 veulen bij.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:52

vrouwke schreef:
ik heb ook een meisje die mijn pony rijd en verzorgt, maar die betaalt niet.
vind ik ook echt niet nodig.
mijn pony staat thuis. en als het goed is heb ik er over 1 week of zo 1 veulen bij.

WAt wil je hier nu mee zeggen? Kom even to tha POINT

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:54

ik begrijp dat je gefrustreerd bent cathcath, maar het helpt niet om ons no knows te noemen en zeggen dat we in een droomwereld leven.
sterker nog, dan ben je lomp en respectloos bezig en wordt je daarna niet meer serieus genomen.
en temmen op bokt betekent dat je een mod even informeert dat er in een topic het dreigt mis te lopen, en niet dat ik jou eronder wil krijgen.

en als je verder even niet zo snel geoordeeld had had je begrepen dat dit topic er juist is om mensen te weerhouden van een miskoop en ze zo goed mogelijk voor te lichten.

verder zou ik je emailadres niet zo op bokt zetten, er zijn meelezers die daar misbruik van kunnen maken.
misschien kun je beter even een pb sturen :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:36

CathCath schreef:
Kan je 1000 euro betalen als 17-jarige? Hoe kom je aan het geld?

Waarom niet? Ik heb op mijn 16e een bedrag gespaard van 2000 euro om een leuke pony te kopen. Altijd alles zelf betaald.
Kan makkelijk! :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:44

Hey.. ben hier ook via via gekomen. Wilde op de reactie hierboven (van xxriianne) reageren. Je kunt als 17 jarige heel goed 1000 of 2000 euro sparen!
Ik ben 18 (over 10 dagen) en verdien op jaarbasis €4500,- dus je kunt prima geld sparen als 17 jarige voor een eigen paard ;)

Maar goed, zal even terug lezen waarover het gaat ;)

Ps; kom ook uit Twente! :D

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:23

Dag mensen!
Hier was ik weer even! Houden jullie het wel lief met elkaar? Dit was (en IS) zo'n leuk topic! :o
Ben op het moment druk met mijn bandje, maar ik kan echt niet wachten tot pasen voorbij is en mijn eerste eigenste paardje komt! PAS OP: fotospam on the way! :D
Wel zuur is dat ik gelijk moet werken nadat hij op stal is gearriveerd, maar de volgende dag ga ik lekker poetsen.
Gaan jullie gelijk rijden met je nieuwe aanwinst? Ik ga hem een weekje rust gunnen zodat hij wat kan wennen. Ik ga dan denk ik nog niet rijden, maar wel veel poetsen, knuffelen en wandelen. Kan hij ook gelijk de omgeving leren kennen.

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:29

Evie komt morgen, maar woensdag na de paas komt de zadelpasser.. Dus dan moet ze toch echt even gereden. Verder wil/ga ik het ook lekker rustig aan doen de 1e week dat ze er is. Lekker poetsen, knuffelen en wandelen inderdaad hihi.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:47

Amandaa_ schreef:
Evie komt morgen, maar woensdag na de paas komt de zadelpasser.. Dus dan moet ze toch echt even gereden. Verder wil/ga ik het ook lekker rustig aan doen de 1e week dat ze er is. Lekker poetsen, knuffelen en wandelen inderdaad hihi.

Oohw wat een penny's zijn we toch! Ben een beetje hyper! :D :o

Wel foto's spammen als ze komt hè?

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:58

Ja zo voelde ik me ook een beetje hoor, maar toch.. :D Ik ben ook behoorlijk hyper haha!

Zal zeker foto's spammen, jij ook hoor!! :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:24

kunamosity schreef:
Dag mensen!
Hier was ik weer even! Houden jullie het wel lief met elkaar? Dit was (en IS) zo'n leuk topic! :o
Ben op het moment druk met mijn bandje, maar ik kan echt niet wachten tot pasen voorbij is en mijn eerste eigenste paardje komt! PAS OP: fotospam on the way! :D
Wel zuur is dat ik gelijk moet werken nadat hij op stal is gearriveerd, maar de volgende dag ga ik lekker poetsen.
Gaan jullie gelijk rijden met je nieuwe aanwinst? Ik ga hem een weekje rust gunnen zodat hij wat kan wennen. Ik ga dan denk ik nog niet rijden, maar wel veel poetsen, knuffelen en wandelen. Kan hij ook gelijk de omgeving leren kennen.

je kan altijd henkjan vragen, die is nooit te beroerd om te helpen.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:18

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:42

@ kuna, wel zorgen dat hij z'n beweging krijgt. DMV longeren e.d. zodat hij niet druk wordt.
Wat minikatje zegt HJ is nooit te beroerd om te helpen, daar dus ook zeker gebruik van maken :) al afspraak bij de zadelmaker gemaakt?
@ Rosemarin, Ah leuke foto's! Nogmaals gefeliciteerd met zo'n skattie op stal!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:34

henkjan is de beste lesgever die ik ooit heb gehad, hij weet veel en is niet beroerd om dat te delen.
jammer dat hij geen westernles geeft :P

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:33

Jeeeej! Over een half uurtje gaan wij onderweg om Evie te halen :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:36

Amandaa_ schreef:
Jeeeej! Over een half uurtje gaan wij onderweg om Evie te halen :D

succes, wel foto's.... veel foto's maken :D

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:36

Alice13 schreef:
@ kuna, wel zorgen dat hij z'n beweging krijgt. DMV longeren e.d. zodat hij niet druk wordt.
Wat minikatje zegt HJ is nooit te beroerd om te helpen, daar dus ook zeker gebruik van maken :) al afspraak bij de zadelmaker gemaakt?

Ja zal ik doen;) Misschien kan ik me niet eens bedwingen om erop te gaan zitten hoor;) haha. Pff had vanacht een vreselijke droom, over dat hij voor eeuwig in een stal moest staan en nooit naar buiten kwam en tot de knieen in de mest stond! Maar dat gaat zeker niet gebeuren!
Heb nog geen afspraak gemaakt met zadelmaker, ben op het moment druk met de band;) ik zal dinsdag eens gaan bellen! Heb wel dekens + pad naar de wasserij gedaan! :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:59

hahaha, jou droom :')