Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:41

Angela_ schreef:
Citaat:
Geachte mevrouw,

De mail is goed begrepen wij hebben ons te houden aan de voorwaarden van de uitgever.

Met vriendelijke groet,

Ria van Zon
Ledenadministratie

:( En nu? rechtsbijstand erop zetten?

Dit geeft dus aan de ze een willekeur toepassen ik zou dit aangeven dat het vreemd is dat de 1 het wel voor elkaar krijgt en de andere niet.
Misschien ook eens verwijzen naar dit topic ;)

Dit maakt het dus ook bezwaarlijk om per aangetekende brief op te zeggen. Dit zijn dan onnodige kosten.

Krissie0

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:44

Ik vind het ook vreemd dat bij de meeste een datum van beeindiging staat in de mail en bij mij niet.

Tja Pascal een grote onzin is het, lekker opgelicht word je als je je administratie niet op orde hebt en je dit topic niet tegenkomt met alle problemen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:49

Het vervelende is dat als je het tot een rechtzaak zal laten komen je het zeer waarschijnlijk zal winnen. maar omdat dit meer gaat kosten dan opleveren gokken ze bij publiforce/toptijdschrijften erop het niet zover zal komen.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:51

Daar heb je helemaal gelijk in Pascal. Hopelijk gaat Radar er iets mee doen.

bebbelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:22

PascalB schreef:
Het vervelende is dat als je het tot een rechtzaak zal laten komen je het zeer waarschijnlijk zal winnen. maar omdat dit meer gaat kosten dan opleveren gokken ze bij publiforce/toptijdschrijften erop het niet zover zal komen.

Ik denk eerder dat het publiforce/toptijdschrijften het geld gaat kosten want zij zullen een rechtzaak moeten beginnen wanneer ze het geld niet kunnen innen. En aangezien er veel mensen niet willen betalen zullen ze veel rechtzaken moeten beginnen. En ook de deurwaarder zal het in beginsel erg druk krijgen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:43

Misschien is het ook een optie om collectief 1 aangetekende brief sturen waarin iedereen staat die wil opzeggen. Scheelt iedereen ook in kosten(kosten delen)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:04

strak plan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:10

PascalB schreef:
Misschien is het ook een optie om collectief 1 aangetekende brief sturen waarin iedereen staat die wil opzeggen. Scheelt iedereen ook in kosten(kosten delen)

Dat vind ik een heel goed plan!

Ik wil die taak wel op me nemen, diegene die dat willen kunnen mij een pb sturen met hun gegevens.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:26

PascalB schreef:

Dat is dan niet slim van ze want dan draaien ze voor de proceskosten op, heel wat meer dan 39,95 dus!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:29

Angela_ schreef:
PascalB schreef:

Dat vind ik een heel goed plan!

Ik wil die taak wel op me nemen, diegene die dat willen kunnen mij een pb sturen met hun gegevens.

aangetekend opzeggen is onnodig bezwarend voor een gratis abonnement (en dat is wat de meesten aangegaan zijn, ze betaalden alleen de verzendkosten)
Dit zou ik samen met alle voorgenoemde bezwaren ook vermelden in de email + het wetsartikel over digitaal opzeggen.
Gewoon dagelijks de ontbindings/opzeggingstermijn versturen (met leesbevestiging)
Ik heb ook aardig wat gemaild en uiteindelijk mijn zin gekregen........

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:41

PEET_G schreef:
PascalB schreef:

Dat is dan niet slim van ze want dan draaien ze voor de proceskosten op, heel wat meer dan 39,95 dus!

Dat kan opzich maar ze rekenen erop dat het voor een hoop mensen een te grote stap is het zover te laten komen.
gelijk hebben of gelijk krijgen zit een groot verschil in. Dit is niet alleen met het opzeggen bij publiforce.
Bij het claimen van garantie gaat het vaak het zelfde

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:18

Toch zou ik wel zo dicht mogelijk bij de voorwaarden blijven en iig schriftelijk opzeggen. Dat mogen ze nl. wel degelijk eisen.
N.B. een gewone opzegging is wat anders dan een ontbinding.

Per mail kan je dan steeds verwijzen naar de brief. Als ze vervolgens per mail de ontvangst van jouw brief bevestigen, 'hangen' ze.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:25

Zeg in 1 keer als groep aangetekend op. Zo heb je voldaan aan de eis van aangetekend opzeggen en hou je de kosten laag.
Daarnaast kan je als groep aantonen dat je een poging hebt gedaan om netjes op te zeggen volgende de regels van publiforce en kan je als groep ook via de mail reageren mocht dit niet geholpen hebben.
Als groep maakt het meer indruk om tegen te sputteren dan ieder voor zich.
Mocht het verhaal naar Tros Radar gaan heb je ook weer wat om te onderbouwen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:25

ik stem voor!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:36

Ik stem ook voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:37

Wie wil, stuur mij je naam, adresgegevens en lidnummer dan schrijf ik een brief namens ons allen!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:40

Ik stuur je een PB, goed plan!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:42

waar zou je je lidnummer kunnen vinden? :o?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:43

Dat adrespapiertje dat in het plastic zit als je het blad krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:46

Als je geen lidnummer hebt, is ook geen probleem.

Ik zal vrijdag de brief verzenden, dan kunnen nog meer mensen hier op intekenen. Als ik hem heb verzonden, zal ik hier plaatsen wat het gekost heeft en wat het uiteindelijke per persoon kost.

Zo is het dan ook opgelost toch?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:47

Precies, meer kunnen we ook niet doen.
Al zou ik graag hun gezicht zien als ze zien om hoeveel man/vrouw het gaat haha :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:51

Ohoh, ik heb dit blad ook!
Vond het al zo raar dat ik een poos niets meer had gehad, maar dacht dat het automatisch was gestopt.
Nu kreeg ik er inderdaad eergister ineens eentje met katten en honden erin. Vond het al een beetje apart, maar had er verder niet over nagedacht.
Heb ook helemaal niets gehoord over die prijsverhoging?

Ik ga mijn abbonement per direct opzeggen, zijn ze nou helemaal betoeterd.

Sorry, ik heb niet het hele topic gelezen, maar begrijp ik het nou goed dat ik alleen kan opzeggen via een aangetekende brief (wat is dat überhaupt?) wat ons dus weer geld kost, omdat hun mailbox vol is?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:52

berdien85 schreef:
Al zou ik graag hun gezicht zien als ze zien om hoeveel man/vrouw het gaat haha :D

zet ook duidelijk erin waarom iedereen er vanaf wil ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:54

d0nnaa_dan schreef:
Ohoh, ik heb dit blad ook!
Vond het al zo raar dat ik een poos niets meer had gehad, maar dacht dat het automatisch was gestopt.
Nu kreeg ik er inderdaad eergister ineens eentje met katten en honden erin. Vond het al een beetje apart, maar had er verder niet over nagedacht.
Heb ook helemaal niets gehoord over die prijsverhoging?

Ik ga mijn abbonement per direct opzeggen, zijn ze nou helemaal betoeterd.

Sorry, ik heb niet het hele topic gelezen, maar begrijp ik het nou goed dat ik alleen kan opzeggen via een aangetekende brief (wat is dat überhaupt?) wat ons dus weer geld kost, omdat hun mailbox vol is?

Inderdaad! Wij willen echter collectief opzeggen met zijn allen. Als je mee wilt doen, graag even je naam en adres en eventueel lidnummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:55

PascalB schreef:
berdien85 schreef:

zet ook duidelijk erin waarom iedereen er vanaf wil ;)

Gaat zeker gebeuren! }>