Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DeadxStar schreef:Hoe bedoel je kreukelen?
Zachte laarzen hebben dat denk ik wat sneller dan 'harde'..
Alle laarzen zakken wat in natuurlijk, dus een paar 'kreukels' heb je altijd wel, bij je enkel zeg maar.
DeadxStar schreef:loesjuh95 schreef:ik heb 325 betaald, kalfsleer en zachte uitvoering, en dan een gespje voor bij de rits.
maar zonders poespas dus alleen het model in bijv het bruin is het 260
ik zie dat je ook uit limburg komt,ik heb ze bij suzan uit velden besteld.
http://www.mmboots.nl
Gesp zit standaard bij de hurlinghamDat kost niets extra's. Evt bijvoorbeeld het riempje in croco ook niet (tenzij je meerdere delen in croco neemt).
Zonder andere extra's is het inderdaad 260 (en dan maakt het niet uit of je harde of zachte voering neemt, of welke kleur etc).
Over het springen daarmee: Ik heb ze zelf ook, maar dan met hoge dressuurboog & harde voering, en nu zou ik er niet mee kunnen springen (heb ze pas net hoor) Maar als ze ingezakt zijn denk ik ook wel.
Maar aangezien jij én kalfsleer hebt, én zachte voering, en geen hoge boog, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat je daarmee kan springenZachte voering is namelijk echt heel soepel, dus dat moet geen probleem zijn
@ shet_rules: De harde voering is echt lang niet zo hard als de kachelpijpen van petrieIk kan daar écht niet mee rijden namelijk. En heb nu ook harde voering, en ze zijn echt niet heel hard
Ik kan zeg maar gewoon in mn laarzen 'knijpen', naar elkaar toe (moeilijk uit te leggen
), dus ze zijn echt niet hard. Beetje stug in het begin natuurlijk, maar dat is logisch. Zachte voering kan dus ook, maar dat vond ik té zacht
Misschien dat ik mn volgende laarzen wel in zachte voering neem, gewoon voor de afwisseling(En ik denk dat het wat makkelijk is met springen, maar ik heb met deze laarzen nog niet gesprongen)
Bij lipica zelf kan je het verschil ook voelen bij laarzen die klaar zijn (bij de dealers vast ook hoor, ligt er denk ik aan wat voor laarzen er klaar staan)
shet_rules schreef:DeadxStar schreef:Hoe bedoel je kreukelen?
Zachte laarzen hebben dat denk ik wat sneller dan 'harde'..
Alle laarzen zakken wat in natuurlijk, dus een paar 'kreukels' heb je altijd wel, bij je enkel zeg maar.
Jaa tuurlijk heb je altijd wat kreukels ma ken mensen daar kreukeld het zelfs bij het scheenbeen en dat vind ik zo lelijkvandaar
Marisjuuuuuh schreef:Ik wacht met alle spanning af op mijn Lipica laarzen!
Heb ze ongeveer voor 6 weken terug aan laten meten, en moeten in September klaar zijn.
Ik heb model Hurlingham.
Laars zwart, met paarse lak!
Lak delen zijn : Gespje, Stukje van de boog, randje bij de rits, randje achterzijde, en voet.
Met nog 5 steentjes op beide bogen (A)!
En natuurlijk m'n naam!
Ik kan niet wachten tot ze klaar zijn!