Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:59

Citaat:
Je kunt jonge meisjes deze fout niet in de schoenen schuiven, MissJ. Ik ken helaas iets teveel van die meiden met eigen pony en geen instructeur. En dan moet je eens zien wat er gebeurt...... Kotsmisselijk word ik ervan. Met dank aan de Anky's.

dus dan maar de Anky's het in de schoenen schuiven? da's toch minstens net zo oneerlijk? Dat de jonge meisjes en jongens tegenwoordig zoveel benul hebben om zelfs programma's als Jack-ass na te gaan doen ligt denk ik niet aan Anky hoor, maar meer aan de opvoeding en begeleiding..Anky kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de mensen die haar na trachten te doen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:00

Kijk eens aan MIssJ,. je ergert je groen en geel en wilt beslissen dat er nu sprake zou zijn van een afsluiter. Slap. De opmerking in kwestie is verder niet onderbouwd.

Prestatie gaat voorbij aan de welzijn van het dier; geld; status; name it...
We hebben het hier tenslotte over onze "topruiters". niet over de kleine meisjes, als we toch ontopic dienen te blijven. Toch??? Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:04

MissJ schreef:
Huilen van het lachen Wie heeft het over jonge meisjes met pony's? Haha! En wie is er verantwoordelijk voor de dingen die iemand doet? Lijkt mij niemand anders dan de persoon zelf, eigen verantwoordelijkheid.

Jammer dat ook dit topic zo loopt. Anoukie heeft een goed punt, ik vind het een mooie afsluiter.

Ik heb het over jonge meisjes met pony's, die Anky als HET grote voorbeeld stellen. Heb er dagelijks mee te maken, meisjes die verder willen, wedstrijden rijden. Verder vind ik dat je daar erg neerbuigend over doet met je smiley Verward . Ik vind dat als je een bepaalde positie hebt die in de belangstelling staat, je ook als professionele ruiter verantwoording mag nemen. Anky weet dondersgoed dat ze veel jonge fans heeft.

En ik vind dat zowel profs als amateurs grote fouten maken met paarden. Echt niet alleen maar amateurs, dat gaat mij te ver om te beweren. Ik denk dat men de boel niet moet gaan lopen verheerlijken.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 29-10-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:04

zullen we het op ihoudsniveau hebben en het betrekkingsniveau maar even op het werk laten?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:06

detour schreef:
Kijk eens aan MIssJ,. je ergert je groen en geel en wilt beslissen dat er nu sprake zou zijn van een afsluiter. Slap. De opmerking in kwestie is verder niet onderbouwd.

Prestatie gaat voorbij aan de welzijn van het dier; geld; status; name it...
We hebben het hier tenslotte over onze "topruiters". niet over de kleine meisjes, als we toch ontopic dienen te blijven. Toch??? Knipoog

Ik vind het voor mezelf een mooie afsluiter ja. Ja En door verwijten te gaan maken ga je me niet overhalen er nogmaals op in te gaan. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:11

vanitymay schreef:
Citaat:
Je kunt jonge meisjes deze fout niet in de schoenen schuiven, MissJ. Ik ken helaas iets teveel van die meiden met eigen pony en geen instructeur. En dan moet je eens zien wat er gebeurt...... Kotsmisselijk word ik ervan. Met dank aan de Anky's.

dus dan maar de Anky's het in de schoenen schuiven? da's toch minstens net zo oneerlijk? Dat de jonge meisjes en jongens tegenwoordig zoveel benul hebben om zelfs programma's als Jack-ass na te gaan doen ligt denk ik niet aan Anky hoor, maar meer aan de opvoeding en begeleiding..Anky kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de mensen die haar na trachten te doen.

Ik zeg alleen dat ik vind dat de Anky's een verantwoording moeten nemen naar de nieuwe generatie toe. Ik geloof dat Jack-ass en dat soort programma's hier even niets mee te maken hebben. Dat is weer een andere discussie. Kijk nou eens naar die foto's aan het begin van dit topic. Lekker voorbeeld en die meiden willen van geen kwaad horen over hun 'idool'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:12

Anoukie schreef:
Mensen, ga svp gewoon NOOIT op je paard zitten want de grootste fouten en het ergste paardenleed komen bij de amateurs voor, niet bij de profs Knipoog.

Als dit waar is, spreek dan voor jezelf. Knipoog
Ik geloof zelf dat het ergste paardenleed bij zowel amateurs als profs voor kunnen komen. Helaas. Huilen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:13

Anky doet genoeg om uit te leggen dat het LDR rijden niet voor amateurs is/iets om zonder goede begeleiding te doen.

Kom op zeg, het is wel heel erg makkelijk om hier anoniem iemand een veeg uit de pan te geven en de hele jonge generatie op te rakelen als weerloze, tere en volgzame zieltjes.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:14

Nadya schreef:
Anoukie schreef:
Mensen, ga svp gewoon NOOIT op je paard zitten want de grootste fouten en het ergste paardenleed komen bij de amateurs voor, niet bij de profs Knipoog.

Als dit waar is, spreek dan voor jezelf. Knipoog
Ik geloof zelf dat het ergste paardenleed bij zowel amateurs als profs voor kunnen komen. Helaas. Huilen

Ik zit momenteel ook niet op een paardenrug Knipoog. En wanneer ik dat wel weer ga doen, zorg ik dat ik begeleiging krijg van imo HELE goede instructeurs (en dat rijtje heb ik al eerder opgedreund).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:16

Anoukie, iemand die met zulke foto's in de publiciteit verschijnt, krijgt van mij een veeg uit de pan, ja.
En dat hoeft van mij niet anoniem, hoor, ik wil het 'r best recht in haar gezicht zeggen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:17

Nadya schreef:
Anoukie, iemand die met zulke foto's in de publiciteit verschijnt, krijgt van mij een veeg uit de pan, ja.
En dat hoeft van mij niet anoniem, hoor, ik wil het 'r best recht in haar gezicht zeggen.

Zorg dan dat ik erbij ben, dan lach ik samen met de rest van Nederland je recht in je gezicht uit.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:19

klijk voor de gein is naar tico@ dressuurtraining hierzo op bokt haw...daar wordt ik pas verdrietig van..
meisje bedoeld het vast goed hoor maar jeetje zeg! als jullie bedoelen dat dit niet kan en mag okee...dan hebben jullie helemaal gelijk..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:23

Anoukie schreef:
Nadya schreef:

Zorg dan dat ik erbij ben, dan lach ik samen met de rest van Nederland je recht in je gezicht uit.

Moet ik nu bang worden? Haha!
Doe eens wat aan je toon, zeg.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:34

Nadya schreef:

Zeker niet, ik laat je alleen weten hoe zielig ik het vind, that's all Knipoog.

Stoere praat vanachter de pc, dat vind ik. Doe het zelf eerst maar eens beter. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:36

Nadya, in je profiel staat: Paarden: Freestyle, bitloos rijden, centered riding, natural horsemanship, paardengedrag.

Hoe kun je dan in hemelsnaam een uitspraak doen over paardensport op topniveau? Jouw interesse en vakgebied ligt toch compleet elders?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:38

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:46

Maar bovendien, wat denk je ermee op te schieten? Alsof zij anders gaat rijden en trainen wanneer jij je hart lucht Verward.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:48

Anoukie schreef:
Nadya schreef:

Zeker niet, ik laat je alleen weten hoe zielig ik het vind, that's all Knipoog.

Stoere praat vanachter de pc, dat vind ik. Doe het zelf eerst maar eens beter. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Dus ik mag niets zeggen over de foto's van Anky uit de beginpost? Daar mag ik geen kritiek op hebben, want dan is het volgens jou meteen 'stoere praat'? Haha! Gelukkig maak ik dat helemaal zelf uit en ik weet zeker dat een groot deel van NL het helemaal met me eens is, dat dat niet kan. Daar kom ik ten alle tijde voor op, geloof me maar. Haha!

Ik heb jarenlang op stallingen paarden gereden, waar men op wedstrijdniveau rijdt. Ben zelfs net verhuisd van een stalling waar dressuur en mensport belangrijk waren. Dus omdat IK toevallig de laatste jaren een andere richting opgegaan ben, weet ik er helemaal niets van??? Ik ben 37 jaar, rij vanaf mijn 6de en heb echt niet alleen maar de freestylende types meegemaakt, hoor. Knipoog

Laat ik je zeggen dat ik mijn paard in elk geval niet zo behandel. Verre van zelfs.
Ik heb heel wat foto's en filmpjes van mij met mijn paard en zulke momenten zijn er niet. Ik zal echt niet beweren dat ik perfect ben, maar zulke foto's van ons gaan er echt niet komen. Daar is mijn paard me veels te lief voor en het is ook niet bepaald de manier zoals ik met paarden omga.Doei!

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:37

[/quote] Hmmmm... "rest van de wereld" ..dan schat je haar echt heel hoog in.

[/quote] Na 2 x goud en 1 x zilver op de Olympische Spelen en 2 x goud en 3 x zilver op wereldkampioenschappen mag je zo iemand ook wel hoog inschatten hoor Knipoog. En dan heb ik het nog maar even niet over wereldbekerfinales, Europese kampioenschappen en Nederlandse kampioenschappen Knipoog.[/quote]

Ja , als een sport- vrouw is zij een topper.
Daar heb je gelijk in.

Maar qua onspanning in de paarden-mond?
Hihi, laat me niet laggen.
Net een omgekeerde.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:43

Anoukie schreef:
Nadya, in je profiel staat: Paarden: Freestyle, bitloos rijden, centered riding, natural horsemanship, paardengedrag.

Hoe kun je dan in hemelsnaam een uitspraak doen over paardensport op topniveau? Jouw interesse en vakgebied ligt toch compleet elders?

en jij rijd zelf natuurlijk ook al jaaaren mee in de Grand Prix als geduchte concurrent van Anky, dus jij weet er alles van Ja

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:26

Visconti schreef:
Anoukie schreef:

en jij rijd zelf natuurlijk ook al jaaaren mee in de Grand Prix als geduchte concurrent van Anky, dus jij weet er alles van Ja

Uiteraard Haha!.

Ik kies er niet voor om iemand met zo'n CV af te kraken, zij wel Knipoog.

Oh en jij rijdt ook bitloos, toch?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:33

Ik vind het voor mezelf een mooie afsluiter ja. En door verwijten te gaan maken ga je me niet overhalen er nogmaals op in te gaan.

Dat heb je hierbij al gedaan! ROFL

Nadya, laat ze kletsen; hoe meer mensen zich openlijk durven uitspreken over dergelijk rijdkundig onverantwoord gepruts, hoe beter; als het eea in gang zet mbt een gedegen onderzoek maakt het niet uit hoe er gereageerd wordt, toch?.. Als de paarden in kwestie er maar bij gebaat zijn. Ze vragen niet om deze praktijken.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:40

Paarden vragen er uberhaupt niet om dat je op ze gaat zitten, maar dat doe je toch ook?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:45

Uhm... hééft de KNHS er inmiddels iets aan gedaan?

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:47

is dit een ruzie topic geworden ofzo?
kom op laten we over het onderwerp verder gaan en niet over ander mans intresse in de paardensport