Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:25

Ik denk dat mensen echt wel in kunnen leven, maar er gewoon anders tegen aan kijken Lachen

Kawa gaat echt niet weg, of ik moet wel erg aan de grond zitten financieel. Maar dan is eerst alle andere opzij gezet, voordat Kawa aan de beurt komt. Dan vreet ik zelf al lang water en brood en op zondag wat suiker erop Haha!
Dus nooit kun je idd niet zeggen, maar dat de kans erg klein is wel.

Voor gezondheids redenen van mjn kant gaat Kawa niet weg.
Hij is juist hetgene wat me overeind zal houden
En dat durf ik nu al hard te beweren omdat ik niet helemaal gezond ben.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:28

ik zou ht doen je kan zoveel nieuwe paarden er voor kopen en als iemand er zoveel voorover heeft zal hij vas wel een goed plekje krijgen want dat is het aller belangrijkst

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:51

marrianne schreef:
ik zou ht doen je kan zoveel nieuwe paarden er voor kopen

Ja maar wie zegt dat tie gene veel paarden wilt hebben??
kijk als handelaar ja oke dan zou ik het ook doen.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:53

Nee liefde is niet te koop Haha!:P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:01

runningkawa schreef:
Ik denk dat mensen echt wel in kunnen leven, maar er gewoon anders tegen aan kijken Lachen

Kawa gaat echt niet weg, of ik moet wel erg aan de grond zitten financieel. Maar dan is eerst alle andere opzij gezet, voordat Kawa aan de beurt komt. Dan vreet ik zelf al lang water en brood en op zondag wat suiker erop Haha!

IDD, RK, zo zie ik het ook.
Ik kan niet alles opzij zetten als ik aan de grond zit (heb een kind en die gaat dan toch voor Sam), maar ik doe hem echt niet zomaar weg. Kunnen de mensen die zeggen dat wij (degenen die hun paard niet verkopen) zich wel inleven in ons?

Ik ben ook niet helemaal gezond en daarom heb ik juist een paard. Ingewikkeld verhaal, maar zo is het wel. Ja Lachen

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:03

Shirengo is niet m'n paard (VZpaard) maar ik verplaats me even in de eigenaar.

Het hangt er echt vanaf,
ten eerste zou het met Shirengo moeilijk worden (hij is een redelijk lastig paard, en een beetje eenkennig)
maar als het zou klikken tussen de bieder en Shirengo,
hij elke dag (zomer en winter) naar buiten kan,
ik geregeld op bezoek mag komen,
en de bieder verder echt goed met shirengo omgaat,
zou ik hem wel verkopen.
Anders niet.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:15

Like_peres schreef:
marrianne schreef:
ik zou ht doen je kan zoveel nieuwe paarden er voor kopen

Ja maar wie zegt dat tie gene veel paarden wilt hebben??
kijk als handelaar ja oke dan zou ik het ook doen.

Als handelaar heb je het zowiezo al veel makkelijker. Die leren niet te hechten aan een paard. Dus dat is zowiezo al veel makkelijker..

Ja, precies. Niet iedereen hoeft heel veel paarden. Knipoog

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:39

Nadya schreef:
runningkawa schreef:

IDD, RK, zo zie ik het ook.
Ik kan niet alles opzij zetten als ik aan de grond zit (heb een kind en die gaat dan toch voor Sam), maar ik doe hem echt niet zomaar weg. Kunnen de mensen die zeggen dat wij (degenen die hun paard niet verkopen) zich wel inleven in ons?

Ik ben ook niet helemaal gezond en daarom heb ik juist een paard. Ingewikkeld verhaal, maar zo is het wel. Ja Lachen

Denk dat ik me juist heel goed kan inleven in jouw manier van denken. Als ik de ruimte had gehad om Oakland te houden of het financieel kon opbrengen om hem gewoon op zijn stal te laten staan had ik dat ook zeker gedaan. Helaas waren dit geen opties en lag de beslissing ook niet bij mij alleen.
En geloof mij, de band tussen mij en mijn paard was ongelofelijk sterk. We gingen door het vuur voor elkaar.
Mijn reactie op inlevingsvermogen zijn meer bedoeld voor de jongere ruiters die hier reageren met "Ik heb geen paard, maar als ik er een had zou ik hem nooooooooit weg doen".
Gezondheidsredenen zijn van iedereen verschillend. Voor mij was het een reden om mijn paard te moeten verkopen, voor een ander zal het een reden zijn je paard juist te houden.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:41

Ik heb mijn eerste paard moeten laten inslapen en mijn 2de paard helaas om persoonlijke omstandigheden moeten verkopen. Ik heb nu weer een schat van een paard waar ik weer een enorme band mee heb en heel veel plezier. Ik hou zielsveel van hem, maar mis de andere twee nog bijna elke dag. Ik zou als ik het kon betalen mijn 2de paard zo terug kopen en naast mijn huidige paard houden, maar helaas dat kan niet.......

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:48

carien13 schreef:
Nee liefde is niet te koop Haha!:P

Ben ik het helemaal met je eens!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:57

double schreef:
Denk dat ik me juist heel goed kan inleven in jouw manier van denken. Als ik de ruimte had gehad om Oakland te houden of het financieel kon opbrengen om hem gewoon op zijn stal te laten staan had ik dat ook zeker gedaan. Helaas waren dit geen opties en lag de beslissing ook niet bij mij alleen.
En geloof mij, de band tussen mij en mijn paard was ongelofelijk sterk. We gingen door het vuur voor elkaar.
Mijn reactie op inlevingsvermogen zijn meer bedoeld voor de jongere ruiters die hier reageren met "Ik heb geen paard, maar als ik er een had zou ik hem nooooooooit weg doen".
Gezondheidsredenen zijn van iedereen verschillend. Voor mij was het een reden om mijn paard te moeten verkopen, voor een ander zal het een reden zijn je paard juist te houden.

Ok, double (zo kwam het niet helemaal over). Lachen
Het lijkt me heel, heel erg moeilijk om een paard te verkopen waar je zo'n band mee hebt. Ik moet er niet aan denken om Sam weg te doen, ook niet voor 1 miljoen (wat toch niemand voor hem betaalt Haha! ). Huilen

Mijn paard staat het hele jaar buiten en is daarom niet zo moeilijk qua verzorging, al ga ik elke dag of 2x per dag naar hem toe (hij staat vlakbij huis). Bovendien heb ik hem gekocht met de wetenschap dat we alles financieel goed op een rijtje hebben. Ik werk momenteel niet, maar zou het altijd weer op kunnen pakken als mijn vriend werkloos wordt bijvoorbeeld (en dat is helemaal niet aan de orde).

Tuurlijk kunnen er vreselijke dingen gebeuren, maar veel zaken (niet alles) heb je zelf in de hand of kun je ver van tevoren zien aankomen qua financiele problemen. Ziekte overkomt je en dat is al erg genoeg.
Maar de vraag wordt gesteld over het nu, volgens mij, en dan is mijn antwoord nee. Knipoog

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:02

Djamai is never nooit niet te koop. Heb hem zelf gefokt heb zijn moeder af moeten laten maken. Nee die heeft te veel emotionele waarde voor me.

Als ze een miljoen voor mijn jaarling shet bieden grote strik en een bosje bloemen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:05

Voor een miljoen mogen ze ze alle 3 hier op komen halen Ja

Dianne1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:17

Op dit moment zou ik m'n paard Lars niet willen verkopen. Heb 'm nu 4 jaar en we gaan
nu eindelijk echt aan het werk, en wedstrijden rijden! Maar ja... voor 1 miljoen??? Daar ga je toch wel ff over nadenken! Haha!
En ook al heb ik m'n paardje Funny Boy nog maar een half jaar, hij gaat zelfs voor
1 miljoen niet weg!!!!!!!!!!
Hij is nu 20 jaar en ik hoop dat ik nog heel wat jaartjes op 'm kan rijden,
maar als dat niet meer kan dan mag hij z'n ouwe dag bij mij doorbrengen! Knipoog

steffanieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:23

als de klik er niet was dan zou ik het wel doen Huilen even goed je leeft maar een keer en je hebt maar 1 keer dat paard/pony met dat bepalde karakter dus als de klik er is dan hou ik hem en doe hem nog niet weg.hoewel je er wel een tijdje er over moet doen en je een flink gat in je hand moet hebbben Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! en ik juig niet de mensen toe die dat doen hoor Bloos ik zal me schamen mensen die dat doen zijn geld wolven en denken niet aan wat hun paard hun zal missen Koe Verdrietig

EN DAT IS MIJN MENING ENE ER IS NIKS AAN TE DOEN. Cool Cool

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:32

toen ik me paard net had wou iemand me het dubbele wat ik er zelf voor betaald had geven
ik heb er geen minuut over gedacht zei gelijk nee
al zei toen me moeder voor de grap nou doe het maar zelfs me moeder houdt heel veel van me paardje(hebben ook bepaalde emoticinele redenen)
al is ze een beetje bang van paarden Knipoog
amor is nu en nooit niet te koop

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:42

Nadya schreef:
Ok, double (zo kwam het niet helemaal over). Lachen
Het lijkt me heel, heel erg moeilijk om een paard te verkopen waar je zo'n band mee hebt. Ik moet er niet aan denken om Sam weg te doen, ook niet voor 1 miljoen (wat toch niemand voor hem betaalt Haha! ). Huilen

Mijn paard staat het hele jaar buiten en is daarom niet zo moeilijk qua verzorging, al ga ik elke dag of 2x per dag naar hem toe (hij staat vlakbij huis). Bovendien heb ik hem gekocht met de wetenschap dat we alles financieel goed op een rijtje hebben. Ik werk momenteel niet, maar zou het altijd weer op kunnen pakken als mijn vriend werkloos wordt bijvoorbeeld (en dat is helemaal niet aan de orde).

Tuurlijk kunnen er vreselijke dingen gebeuren, maar veel zaken (niet alles) heb je zelf in de hand of kun je ver van tevoren zien aankomen qua financiele problemen. Ziekte overkomt je en dat is al erg genoeg.
Maar de vraag wordt gesteld over het nu, volgens mij, en dan is mijn antwoord nee. Knipoog

Als het over het nu gaat en ik had Oakland nog (en ik was gezond, etc)
gilde ik waarschijnlijk ook het hardste NEE! Bloos
Helaas heb ik toch mijn antwoord moeten bijstellen..
Maar zeker in jouw situatie had ik mijn paard ook gehouden.. Het klinkt heerlijk om je paardje dichtbij te hebben! Helaas ben ik student en het stalgeld hier in de randstad is dan niet te betalen Knipoog
Het is een behoorlijk moeilijke keuze, maar als je weet dat je paard goed terecht komt, en je echt niet anders kunt..

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:54

ik zou mn paard nog voor geen 6 miljoen wegdoen. ten eerste heb ik hem gekregen van mijn oma die inmiddels is overleden, dus heeft een beetje emotionele waarde voor mij, en ten tweede heb ik voor het dier gekozen, en ik heb zo'n instelling "je doet je kind toch ook niet weg"
mijn paard is net 5 geworden en heeft al een hoop mankementjes, waardoor je weleens gaat zitten twijfelen om hem weg te doen en een andere te kopen, maar ik kan het echt niet over mn hart heen krijgen.
Ik zou hem alleen wegdoen als het financieel echt niet meer gaat, en dan zou ik hem nog eerder weggeven aan iemand die ik ken en waar ik zeker weet dat hij het goed heeft, dan dat ik er een hoop centen voor zou vangen.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:56

JAAAAA!! Echt wel!! Bloos!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:55

Ik helaas wel, 1 miljoen euro zou erg welkom zijn... Bovendien staat mn pony te koop, dus ja... Tong uitsteken

floppie44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:57

Ik zou het nooit doen.
Dat voelt als verraad.
Mijn pony is mishandelt geweest dus ik zou het niet doen hij wantrout iedereen.
Hij heeft net iemand gevonden die hij vertrouwt. (mij en mijn zusje)

dus nee.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:24

Nope. Die van mij si al vaak genoeg verhandeld en ik zou niets kunnen bedenken dat ik zou kunnen kopen voor 1 miljoen wat me gelukkiger zou maken dan zijn baasje te mogen zijn Pling

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:40

Van mij mogen ze alles meenemen als de mogelijkheid er is. Lachen Ik heb tot nu toe altijd die keuze gemaakt en ik ben er nooit ongelukkiger van geworden.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 00:26

Hij krijgt van mij nog een strik om ook Tong uitsteken

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:17

Ik heb een verzorgpony, maar als ze van mij was zou ik dat niet doen. Ik zou haar eccht voor geen goudwillen missen Gaaaap Ookal is ze niet van mij.