Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DDDara schreef:Reus moest vandaag aan mijn creatie gaan geloven![]()
Maar ook hier was hij niet van onder de indruk..... hij kent me al een tijdje![]()
[ [url=m/zkcNNk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o7uiER.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar zo weet ik in ieder geval zeker dat als ik er binnenkort een keer op klim dat het feit dat er iets boven hem zit het probleem in ieder geval niet zal zijn.
Samir schreef:DDDara schreef:Reus moest vandaag aan mijn creatie gaan geloven![]()
Maar ook hier was hij niet van onder de indruk..... hij kent me al een tijdje![]()
[ [url=m/zkcNNk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o7uiER.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar zo weet ik in ieder geval zeker dat als ik er binnenkort een keer op klim dat het feit dat er iets boven hem zit het probleem in ieder geval niet zal zijn.
Omg ik ga stuk, dat ga ik ook een keer doen!
Samir schreef:Chicken01, overzee2 en SimonDesteny welkom!
Nanook is ook enorm aan het wisselen, elke keer als ik kijk lijkt er wel een kies of tand uit te zijn. In april gaat ze voor het eerst naar de tandarts, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Muranio: wauw wat ene knap paard! Is ze sabino? Of welke kleur is het?
xsensibel: mooi ontspannen plaatje zeg!
Zertab ik ben ook nog helemaal niet zo ver hoor, en Nanook wordt dit jaar 'al' 4. Ik merk nu pas dat ze er mentaal klaar voor is om langer te trainen, tot nu toe was ik al blij als ik meer dan 15 minuten haar aandacht kan vasthouden. Zij wordt ook liever geleid dan gedreven, dus longeren is vaak nog wel ene uitdaging. Daarom heb ik het eerst met vrijwerken opgepakt en afgelopen dinsdag echt een super training gehad. Ik merk bij haar echt mentale sprongen dus hoop straks haar lichamelijk wat meer aan het werk te zetten. Tot nu toe hebben wij bijvoorbeeld alleen nog maar stap en draf gedaan. Bit, zadel, singel etc. kent ze ook nog niet.
Rianne1807 wij gaan een beetje gelijk op dan als ik het zo lees qua training! Wat voor paardje heb jij?
Moonlight17 wanneer staat de eerste les gepland? Ik wil binnenkort ook starten met trailer training. Ze komen deze zomer aan huis te staan dus tzt moet ze makkelijk te laden zijn. Ik verwacht een groot gevechtm tot nu toe zijn we of 1,5 uur bezig geweest om te laden of moest ze gesedeerd worden (ook ivm haar beenwond). Geen fijne ervaringen dus, zal fijn voor haar zijn om straks eens rustig de trailer te ontdekken ipv er meteen in te moeten.
Rocamor dat zeg je heel mooi; heel leuk én heel frustrerendAf en toe denk ik dat we nog geen stap vooruit zijn gekomen en dan een week later gata het zo soepel als maar kan
DDDara ik snap je gevoel! Heel vervelend als je het niet goed hebt kunnen afsluiten. Ik vebraas me nog wel eens over de veerkracht van Nanook, want de keer erna lijkt ze er minder last van te hebben dan ikzelf.Niet te streng zijn voor jezelf en de volgende keer weer met goede moed beginnen!
3heathcliff5 schreef:Hier gaat het ook met ups en downs hoor. Eigenlijk vind ik dat niet eens een juiste bewoording, want dat hoort gewoon bij het groeiproces. Soms heb je een week dat je bijna niet tot ze kan doordringen en de week erop maken ze ineens 10 stappen vooruit terwijl je er maar 2 wilde zetten. Ik ga er dan maar in zo’n dipweekje van uit dat hij weer mentale groei aan het doormaken is en hij zelf ook ff niet weet wat hij met zichzelf aanmoet. Met fysieke groei (lijf of tanden wisselen) blijft hij goed aanspreekbaar, maar dan wil de uitvoering soms wat bijzonder uitpakken. Dat zijn de momenten voor een kleine pauze in de training of om enkel dingen te doen waarin ze wel succesvol kunnen zijn.
Zo ontwikkelt die van mij zich fysiek heel gelijkmatig en mentaal gaat hij ook vrij vlot omdat hij heel werk- en bereidwillig is. Daar zal ik sneller verder mee kunnen dan iemand die een veel jeugdiger paard heeft. De keerzijde is dat ik scherp moet blijven dat hij niet te snel gaat.
Zertab schreef:Vandaag ging het dus wel weer goed. Ondanks dat er kleine kinderen rond liepen, die dus onvoorspelbaar zijn en ook nog eens de andere paarden brokken gaven, was hij wel met mij bezig. Nu echt direct op commando halt houden. Meteen stil blijven staan naast het krukje. Mij volgen of naar mij toekomen als ik dat vraag.
Een weekje rust en even niets doen heeft dus geholpenWaarschijnlijk zat zijn emmer vorige week gewoon vol.
Alleen het bit wilde hij echt niet in. Normaal gaat dat zonder problemen, maar nu was het hoofd omhoog. Dus of tanden, of het bit niet prettig (nu dus die dubbel gebroken watertrens), of gewoon iets hebben om te vervelen? Even aankijken dus.