[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:48

Wat een fijn nieuws! Het neemt het verdriet niet weg mbt het verlies van twee prachtdieren maar wel onwijs fantastisch dat het gelukt is om Charlie een nieuwe moeder te geven. Dat zal je een hoop rust geven zodat je weer wat tijd kan vrij maken voor jezelf. Ik weet zeker dat het je veel genoegdoening zal geven als je dit stel straks lekker in de wei ziet staan en waar de veulens leuk met elkaar spelen. Ga ervan genieten! Je hebt een prachtige kudde.

Mirjam79

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:57

Wat is het ook een wonderlijke natuur <3
Ga je van zoveel verdriet over naar een merrie van jezelf die uit het niets eigenlijk je wees veulentje opneemt als haar eigen kind. Geweldig!
Wat zal je blij zijn dat ze thuis zijn. Hopelijk kan je de rust weer wat vinden en zal het vanaf nu bergop gaan bij jullie. We gunnen het jullie allemaal!

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:58

Wat een fijn nieuws! Bewijst maar weer wat voor bijzondere lieve merries jullie op stal hebben. Mag je trots op zijn!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:04

Wat een mooi nieuws na al die ellende.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:06

Wat een geweldig nieuws! Heel fijn dat mama 2.0 haar rol zo goed oppakt en fijn voor kleine Charlie dat hij weer de veiligheid van een mama heeft. Hopelijk blijft het voorlopig even hierbij voor jullie!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:20

Ik had het al gezien op facebook, maar ook hier, wat ontzettend fijn dat dit kan. Dikke knuffel, je hebt Charlotte er niet mee terug, maar dit is de beste oplossing in deze situatie.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:57

Super fijn dat dit gelukt is!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 21:27

Ik kreeg supermooie foto's van Kae haar bijrijdster die gisteren hun eerste momentjes samen op de weide heeft vastgelegd. Ik kon er gisteren nog niet echt naar kijken, vandaag echt even genoten van de mooie plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat Sfeerimpressies van de andere paarden gisteren

Torbjorn en Skye leven als een God in Frankrijk op de weide, doet ze echt goed
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Phoebe en Valtteri

Afbeelding
Valtteri en Vajenne, red mare beware

Afbeelding

Afbeelding
Valtteri zijn voorplukje/tomahawk is te schattig

Afbeelding
Vay Essie

Afbeelding

Afbeelding
Verrassi

Afbeelding
Vino had alleen maar zin in eten

Ik merk aan mezelf dat ik op dit moment vooral niet op stal wil zijn, afstand hou van de paarden en vooral geen connectie wil voelen. Alles om maar niet de pijn te voelen van het verlies. Ik doe mn ding, mest de stallen uit, zet de paarden buiten en haal ze weer binnen, maar het voelt leeg.
Ergens voel ik me ook gewoon verslagen, ik heb me altijd gerealiseerd dat mijn hobby met levende have ook betekend dat ze zo neer kunnen vallen, maar het voelt op dit moment gewoon alsof ik dit niet meer moet doen. Tegelijkertijd voel ik ook dat ik niet zonder kan, want wat zou ik doen zonder al die mooie, prachtige paarden in mijn leven, wat zou het dan nog betekenen.

Nouja, zo gaat mijn hoofd dus de hele dag. Funny staat nog steeds op springen, ik hoop oprecht dat dat allemaal gewoon goed mag gaan en dan hoop ik even rust te krijgen en weer mezelf te vinden, weer wat positievere berichten hier te kunnen plaatsen over hoe blij ik ben met onze knappe geldersen en hoe ik geniet. Want die Cheyenne mis ik enorm op dit moment.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:34

Wat een prachtige foto's van het spul! <3 Maar kan me goed voorstellen dat het ook enorm tegenstrijdig en een rollercoaster moet zijn voor je om te zien. Het ligt allemaal zo dichtbij elkaar hè...

Ik denk dat je voor nu gewoon 'moet' proberen te doen wat goed voelt voor je, ook al wisselt dat een paar keer per dag. Er is geen goed of fout in deze... Wederom veel sterkte gewenst iig! :(:)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:14

Wat een bijzondere rijkdom heb je daar staan! Hele bijzondere en mooie foto's.

Voor jezelf moet je doen wat goed velt. Niemand kan vertellen wat je moet voelen of denken. Zelf toegeven aan je gevoelens en geen overhaaste beslissingen nemen. Eerst maar weer een beetje in rustig vaarwater komen. Eerst de dagen maar weer een keertje (gezond) doorkomen. Later komt de rest.
Wel fijn dat je bijrijdster zulke leuke foto's voor je blijft maken!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:27

Torbjorn is echt al “paard” aan het worden, wat een knapperd.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:39

Dit zijn hartverwarmende foto's na al die ellende.
Sta jezelf toe om te rouwen, daar horen ook al die tegenstrijdige gevoelens en gedachten bij. Dat heeft zijn tijd nodig en is gewoonweg moeilijk en zwaar. En soms verwarrend ook. Dag per dag, stap per stap :knuffel: .

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:19

Hoe gaat het nu met je? En Funny?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 20:18

karijn schreef:
Hoe gaat het nu met je? En Funny?

Toevallig vandaag weer foto's geschoten, 3 weken over tijd, beeb nog warm binnen :+

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het nu met mij is ? Ik zit nog steeds het ene moment in een mega stress modus, het andere moment kan ik ontspannen. 5 juni heb ik een therapie sessie ingepland voor traumaverwerking, want dat wordt even hoog tijd nu. Morgen beginnen mijn nachtdiensten weer en is mijn vakantie voorbij, ergens fijn dat het 'gewone' leven weer gaat beginnen, aan de andere kant heb ik het allemaal nog helemaal niet verwerkt dus het is goed dat ik er 5 juni een begin mee ga maken.

Anyway, mezelf wel weer een schop onder de hol gegeven afgelopen weekend en weer aan de slag gegaan met de paarden.
Daisy de beginselen weer opgepakt met haar bijrijdster
Afbeelding
Die had er zin in

Verkoopfoto's gemaakt voor Princessa en Romy met bijrijdster

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die van de week maar gaan adverteren. Ook het longeerwerk met deze dames weer opgepakt.

En vandaag een paar foto's gemaakt van onze andere aapjes, ze groeien als kool en zijn allemaal leuk op hun eigen manier :j (Van de een wat meer dan van de ander, want ik was vergeten de camera op te laden :o )

Afbeelding
Vay-Essie

Afbeelding
Verrassi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vajenne

Afbeelding
Vino

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Valtteri :+ sorry ik vind hem echt te geweldig met zijn mini hanekam :') :') Hij heeft stiekem wel een beetje van mijn hart gestolen, deze aap. Vriendlief zei al dat we hem maar moesten houden voor straks in het 2 span met Charlie, maar ik heb hem al gezegd dat hij dat uit zijn hoofd mag gaan zetten..... :7

Afbeelding

Afbeelding
Charlie groeit echt als kool <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:48

Wat fijn en goed dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk gaat het je de nodige rust en ruimte geven in je hoofd.
En wat een leuk spul! En ik ben blij dat Charlie het goed doet. Die heeft toch wel mijn voorkeur…

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:30

Wat fijn dat je de draad weer een beetje hebt kunnen oppakken.
Lijkt mij wel een fijn idee om de afspraak ingepland te hebben. Even je hart luchten en kijken wat je ermee kunt doen.
De foto's zien er weer fijn uit. Alles groeit en bloeit!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:07

Hoe gaat het met je? En Funny? Die zou nu toch ook wel een veulen moeten hebben?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 12:56

karijn schreef:
Hoe gaat het met je? En Funny? Die zou nu toch ook wel een veulen moeten hebben?

Nope helaas, 5 weken over tijd..... -O- pffff, het mag nu wel een keertje komen eerlijk gezegd, kijk weer uit naar hele nachten kunnen slapen :+

De rest gaat goed, ik zal zo even een uitgebreide update plaatsen :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:31

Gaan ze bij paarden nog ingrijpen na een bepaalde tijd? Of moet het echt vanzelf komen?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 16:23

Zover ik weet grijpen ze niet in , ze veranderd de afgelopen dagen wel erg, is enorm saggo , dus ik denk dat het er wel aan zit te komen. Er is er nog nooit 1 blijven zitten zeggen ze, dus deze zal er ook wel een keer uitkomen.

Verder gaat het hier goed met het jonge spul, ze zijn geweldig
Afbeelding]
Vajenne

Afbeelding
Staat ook officieel te koop nu, hopelijk vinden we een fijn huisje voor deze knappe meid

Afbeelding
Charlie

Afbeelding

Afbeelding
Ze staan nu allemaal samen in de grote weide, Charlie verschuilt zich nog achter zijn 2 bonusmoeders, maar dat wordt vanzelf wel beter :j

Afbeelding
Funny :+

Afbeelding
Verassi

Afbeelding

Afbeelding
Valtteri

Afbeelding
Vay E$ssie

Afbeelding
Vino (Die nu Knox heet als roepnaam, want hij is officieel verkocht *\o/* )

En voor mezelf heb ik even een jaarplan gemaakt voor dit jaar wat betreft het weer gaan genieten. Ik mag van broertjelief zijn Noalynn voor de wagen gaan zetten, die is ooit als 3 jarige beleerd en daarna eigenlijk er niet meer voor gestaan, maar ik heb haar nu 2x het tuig op gehad en ze is ontzettend braaf :j
Afbeelding
Tuig van Charlotte, alles op het kleinst. Het was even slikken, maar het is fijn dat dit lijkt te passen en ik niet ook een ander tuig moet halen.

Afbeelding
Gelijk rondje gestuurd, ze vond het helemaal leuk

En omdat ik inmiddels genoeg kilo's kwijt ben, tromgeroffel : Lekker weer Daisy oppakken onder de man zelf <3 De wielrenners zijn weer klaar dus het hardlopen nu op een lager pitje en overgegaan met vriendlief naar 3x wielrennen in de week en natuurlijk blijven richten op toch nog wat meer kilo's kwijt, maar voor nu mag ik van mezelf het stappen en wat draf rustigaan weer opbouwen als beloning voor het harde werk.
Afbeelding
Daisy heeft er in ieder geval enorm veel zin in , die geniet heerlijk van het samen weer werken. Zadelpasser is geweest voor nu tijdens de opbouw een pad onder het zadel, en dan over 2-3 maand wanneer ze weer wat meer bespierd is nog een keer langskomen.

Verder ook Romy aan het oppakken, inmiddels geïntroduceerd spelenderwijs aan het zadel, vond ze niet heel bijzonder
Afbeelding

Ralph staat inmiddels 2 weken op zijn trainingsadres waar hij tot oktober doorgereden gaat worden. En dan hoop ik tegen die tijd iemand te vinden die lekker met hem verder gaat :j Hij pakt het enorm fijn op kreeg ik al te horen, van de week maar eens langs gaan :j

Lekker alles weer aan het oppakken dus, met een positieve mindset en de blik vooruit :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:22

Funny is enorm! Zitten er geen twee in?

Maar wat zijn ze toch mooi.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:17

Wat een mooie update!
Voor Ralph mag je me nog steeds een berichtje doen hoor :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:50

Wat een mooie groep heb je.
Heb echt met funny te doen. Kan me voorstellen dat ze er klaar mee is. Veulen wacht tot mooie weer er is.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 02:57

@Karijn : 2 lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ze is regelmatig gescand en er was steeds maar 1 vrucht te zien en ook geen dubbele eisprong.

Heb nu nachtdienst en dacht even dat ze zou gaan, wat meer onrustig, maar nu staat madam gewoon weer te vreten :o

@Liselot : Als je het straks in Oktober ziet zitten, graag ! Misschien goed om elkaar in September even te spreken? Als er meer duidelijkheid is? Tot die tijd kun je hem natuurlijk gewoon hier en op FB volgen :j

@Kinel : Nou dat mooie weer komt er wel aan, de voorspellingen worden wel heel warm zegmaar... Dank je voor je compliment!

2e pinksterdag bij ons in de weide, tijdens ons dagelijkse knuffeluurtje

En er kwamen kijkers voor Valtteri en Verrassi, uiteindelijk hebben ze gekozen voor Verrassi, ook al deed hij absoluut geen moeite zich te verkopen, want hij liep steeds weg :+ Maar erg fijne mensen en blij dat we weer een fijn huis hebben gevonden voor een knappe boef <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:27

Twee lijkt me ook onwaarschijnlijk hoor. Laten we hopen dat ze voordat de hitte er is, het veulen heeft.