Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizenlotte schreef:Ik heb haar dus gereden nadat ze die meid er af had gebokt en bij mij staakte ze niet. Daarom ben ik ook geneigd om het op de ruiter te gooien en niet op valsheid van het paard of pijn. Maar foto's wil ik zeker hebben voor ik haar koop, dat sowieso.
Lizenlotte schreef:Degeen die haar voorreed gaf aan dat ze in elk geval op dit paard nog niet eerder had gegallopeerd, het is me onduidelijk of ze uberhaupt al eens heeft gegaloppeerd als ik kijk hoe ze reed. En Ik had dan ook nooit de keus gemaakt om dan nu bij een bezichtiging wel te gaan galopperen eigenlijk, ik heb er niet om gevraagd en had het ok gevonden als ze het had aangegeven. Zelf heb ik niet gegaloppeerd omdat ik dat sowieso pas wil doen als ik het paard goed genoeg ken en vertrouw, bij elk paard waar ik op rij. dit na een behoorlijke smakkerd in het verleden tijdens de galop
c_alsemgeest schreef:Lizenlotte schreef:Ik heb haar dus gereden nadat ze die meid er af had gebokt en bij mij staakte ze niet. Daarom ben ik ook geneigd om het op de ruiter te gooien en niet op valsheid van het paard of pijn. Maar foto's wil ik zeker hebben voor ik haar koop, dat sowieso.
Inderdaad, ik zou het wel gewoon doen dan hoor...
Gewoon nog een keer gaan. Eventueel instructrice of handige paarden kennis mee die je kan helpen en dan meteen zelf er op.
Lizenlotte schreef:Ik ga er nog even over nadenken, Het paardje was op zich doodbraaf bij uit de wei halen, poetsen en zadelen en reed bij mij ook fijn tijdens het proefrijden, maar ze heeft tijdens het voorrijden de (duidelijk beginnende) ruiter er wel afgebokt nadat ze meerdere tikken met de zweep kreeg omdat ze bleef staken en later omdat ze haar niet in galop kreeg.
Charmaine schreef:Ik sla even aan op de opmerking dat verkoper nog nooit met het paard gegaloppeerd heeft. Paard is 10 en zou geschikt moeten zijn voor beginners. Waarom wordt er niet gegaloppeerd dan? Voor mij een rode vlag in combi met het staken...
Altijd àlle gangen testen bij het bezichtigen, bij 1e of 2e bezichtiging...
Lizenlotte schreef:Het was niet de verkoper die haar voorreed maar degene die haar sinds december bijrijdt omdat de verkoper haar zelf niet meer kan rijden ivm een hernia.en als ik die bijrijder zo zag rijden heeft die ook daadwerkelijk in december voor het eerst op een paard gezeten ofzo.. wat op zich niet erg is, maar om zo iemand dan het paard te laten voorrijden bij verkoop is niet heel handig.