Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:06

Afbeelding

Maar even he? <3 lekker dier

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:11

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:13

Oh wat fijn dat jullie haar op zien knappen. Maar wel heftig zo alles bij elkaar

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:28

Qimm schreef:
[ [url=m/i2bHJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar even he? <3 lekker dier

Prachtig <3

Sowieso vind ik onze hobby met dit zonnige weer plots een stuk leuker worden {:}

Fijn dat de osteopaat Unique goed kan helpen! Was ze een beetje relaxed onder de behandeling?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:21

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:09

@nobel01 zo das een lijst. Maar fijn dat ze elke dag meer opknapt.

Super bedankt voor jullie antwoorden.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:39

Vandaag echt een beetje gelongeerd.
Rechtsom super braaf. Linksom begon braaf maar hij draaide om en toe ging de leadrope af.
Daarna met longeerlijn heeft hij nog een aantal keer gepoogd te draaien. Longeerlijn is veel gladder dus kon m helaas niet altijd optijd weer omdraaien. Hij gooit echt z’n schouder erin.
Wel goed afgesloten gelukkig.

Iemand nog tips om dit aan te pakken? Ik probeer hem voor te zijn, maarja hij is natuurlijk wel 1pk en dat hou je niet zo makkelijk tegen

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:05

Afbeelding
Ik meld me ook aan voor dit topic, leuk om iedereen zo te volgen :)
Drie weken geleden heb ik deze merrie gekocht, ze wordt in juli pas 3 dus gaan nu eerst met het basis-grondwerk beginnen. Ze kent nog maar weinig en heeft de afgelopen drie weken leren vast staan, en spelenderwijs longeren. Er is nog zoveel te leren voor we er zijn....

Nola - Just Wimphof x Gribaldi

Afbeelding

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:18

Wat een knapperd! Welkom

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:29

Wat een knapert whinny, veel succes er mee.

Ik heb er vandaag voor het eerst op gezeten. Ze was gelukkig super braaf ☺️
Afbeelding

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:09

Wat een mooie Whinnylando <3 Ziet een ook al volwassen uit voor nog geen 3!

Super fijn Nicky_Rilana! Ziet er zeker braaf uit :j En meteen al los! Kan alleen maar duimen dat het bij ons straks ook zo gaat :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:30

Ziet er al goed uit futurevet! Vaak is omdraaien wel tegen te gaan door hem voorwaarts te houden. Als ze naar voren denken draaien ze niet snel om.

Welkom Whinny, wat een knapperd!

Super goed Nicky! Jij komt voorlopig niet van je roze wolk haha.

Blijjjjj kreeg souvenir van Bo haha. Deze zat al weken los en nu keek ik en lag die al helemaal plat. Een keer erlangs vegen met vinger en hij viel er zo uit <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:52

Wauw wat praten jullie snel! Ik houd het allemaal niet meer bij.

@nobel01: fijn dat de ostheopaat denk dat het wel goed komt!

@pinto.nacho: lastig als ze naar buiten draaien. Zou ook niet weten hoe je dat het beste kan oplossen.

@whinnylando: welkom! En wat een knappe merrie zeg <3

@nicky_rilana: super dat je er voor het eerst op hebt gezeten! Ziet er braaf uit! Zal wel gevoeld hebben als een hele overwinning.

@kimvicious! Gaaf dat die tand er zo uit viel!

Lady en ik doen lekker rustig aan. We rijden 3 keer per week en ze begint lekker te verharen. Gisterenochtend kwam ik op de weide aan en was ze nog lekker aan het slapen <3 daarna even half uurtje gereden en ze liep echt fijn! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:00

future_vet schreef:
Vandaag echt een beetje gelongeerd.
Rechtsom super braaf. Linksom begon braaf maar hij draaide om en toe ging de leadrope af.
Daarna met longeerlijn heeft hij nog een aantal keer gepoogd te draaien. Longeerlijn is veel gladder dus kon m helaas niet altijd optijd weer omdraaien. Hij gooit echt z’n schouder erin.
Wel goed afgesloten gelukkig.

Iemand nog tips om dit aan te pakken? Ik probeer hem voor te zijn, maarja hij is natuurlijk wel 1pk en dat hou je niet zo makkelijk tegen

[ Video ]

Oh deze is wel iets lastiger dan het standaard omdraaien ja. Toch echt proberen sneller te zijn dan hij. Ik zou er voor nu ook even dichter bij blijven lopen, dan heeft hij minder kans. Of misschien kortere stukjes draven? Kan best dat hij het doet omdat hij het moeilijk vindt. Dus kwart volte draven - halve - driekwart - hele, zo opbouwen?

Ik ga zo naar stal maar heb nog geen idee wat ik ga doen :+ Ik wil wel íets doen, maar helaas heeft meneer nog steeds de lente in z'n bol en hij begint ineens te ontdekken dat hij een jongetje is :') ondanks dat hij al vroeg gecastreerd is, dus waar dat ineens vandaan komt geen idee :') Mijn plan was om eerst aan de hand te werken en dan over een paar maand pas te gaan longeren ivm scheefheid/belasting, maar gedoe rond zijn hoofd heeft hij echt nog geen aandacht voor. Dus misschien draai ik het toch maar om...

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:11

Fillis schreef:
Oh deze is wel iets lastiger dan het standaard omdraaien ja. Toch echt proberen sneller te zijn dan hij. Ik zou er voor nu ook even dichter bij blijven lopen, dan heeft hij minder kans. Of misschien kortere stukjes draven? Kan best dat hij het doet omdat hij het moeilijk vindt. Dus kwart volte draven - halve - driekwart - hele, zo opbouwen?.

Thanks!
Ja korter houden probeer ik, alleen hij durft wel uit te halen, dus als hij draait dat ik niet z’n achterhoeven in m’n knieschijf terugvindt.
Als ik m optijd terug lukt te draaien dan jaag ik m wel voorruit.
Denk zelf dat het gewoon kwestie van tijd is dat het hem niet meer lukt om te draaien, dat dan de lol eraf is. En stoppen als hij het braaf doet

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:06

Wat een leukerd!

Oeh wat leuk de eerste keer erop!

Nacho is je zo te zien net voor. Denk dat je dit gauw genoeg beter kunt timen.
En anders toch een cirkel uitzetten.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:12

future_vet schreef:
Thanks!
Ja korter houden probeer ik, alleen hij durft wel uit te halen, dus als hij draait dat ik niet z’n achterhoeven in m’n knieschijf terugvindt.
Als ik m optijd terug lukt te draaien dan jaag ik m wel voorruit.
Denk zelf dat het gewoon kwestie van tijd is dat het hem niet meer lukt om te draaien, dat dan de lol eraf is. En stoppen als hij het braaf doet

Ik heb er ook zo eentje die durfde uit te halen dichtbij naar hand of zweep. Hier is het er nu aardig uit. Zweep bij de kont of net erboven houden en echt wel een tikje geven als dat been al een stukje omhoog gaat. Dat spelletje is vaak snel niet meer leuk.

Voor het om je heen laten lopen en uiteindelijk richting longeer positie: bij z’n schouder staan, touw op halslengte van het paard en het hoofd wat naar je toe vragen. Met een grondwerk zweep geef je een aanwijzing om vooruit te lopen en met je hand bij dr hals vraag je om vooruit en klein beetje ban je af te lopen. Zo leren ze in een fijne houding om je heen lopen en voorwaarts. Vanuit daar kan je hem steeds een stukje verder van je af laten lopen. En die voetjes blijven veilig bij je uit de buurt!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:23

Future_vet wat ik zou proberen is om je paard korter te houden. Zodat je cirkel kleiner wordt en zijn hoofd richting jou dan kan hij niet draaien. Doet hij dit toch. Dan kun je met een zweep achterhoek op de grond slaan zodat je de druk opvoert. Ook zou ik niet zo lang de zelfde kant op longeren. Iedere keer als hij zicht omdraait wint hij van jou ter wijl als hij een half rondje goed doet kun je dit steeds meer uitbouwen.

Dankjewel voor alle positieve reacties.
Ik ben er vandaag nog even op gaan zitten voor nu krijgt ze weer even vrij.
De eerste foto is van gisteren de 2e van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:17

Echt zo leuk om te zien dat steeds meer mensen een stapje dichterbij het rijden / de eerste keer er op zijn gaan zitten!

Met mijn 5 jarige (net 4.5 maand zadelmak) merrie heb ik gisteren voor het eerst een lage oxer gesprongen. Ze gaat echt steeds meer vooruit en ze wordt steeds fanatieker. Zo leuk om te zien.

Met mijn 4 jarige (onbeleerde/ net van de wei) ruin heb ik gisteren voor het eerst een hoofdstel met bit ingedaan. Hij pakte het bit meteen aan en begon er meteen mee te spelen. Hij wilde het bit alleen niet meer loslaten toen ik het hoofdstel af deed hahaha.

Afbeelding

Afbeelding

( ik weet dat mijn houding nog niet perfect is. Ik mag nog meer mee boven de sprong en iets meer ontspannen in mijn hand. Hier zijn we hard mee aan het trainen :) )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:25

Ruimte zat in ieder geval :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:06

Leuk nicky_rilana!

Die heeft idd genoeg ruimte over :D

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:38

nicky_rilana schreef:

[ [url=m/19SOfy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Dat kan niet anders dan goed voelen :D

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:42

De rest is ook lekker bezig! Leuk

Ik had een wow moment gister. Tijdens de grondwerkles geoefend met een zeil. We kregen geen kans om het neer te leggen want meneer het het al in z'n mond en stond er mee te zwaaien en met z'n benen op te slaan _/-\o_. Nou eroverheen lopen was natuurlijk super saai vond hij. Hij speelde er liever mee dus dat belooft veel voor de toekomst <3
Afbeelding

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:21

Whinnylando schreef:
[ [url=m/oIaTtC.png]Afbeelding[/url] ]
Ik meld me ook aan voor dit topic, leuk om iedereen zo te volgen :)
Drie weken geleden heb ik deze merrie gekocht, ze wordt in juli pas 3 dus gaan nu eerst met het basis-grondwerk beginnen. Ze kent nog maar weinig en heeft de afgelopen drie weken leren vast staan, en spelenderwijs longeren. Er is nog zoveel te leren voor we er zijn....

Nola - Just Wimphof x Gribaldi

Wat een knap! Heel veel vlees en succes!

nicky_rilana schreef:

Wat stoer zeg!

Vingino99 schreef:
Echt zo leuk om te zien dat steeds meer mensen een stapje dichterbij het rijden / de eerste keer er op zijn gaan zitten!

Met mijn 5 jarige (net 4.5 maand zadelmak) merrie heb ik gisteren voor het eerst een lage oxer gesprongen. Ze gaat echt steeds meer vooruit en ze wordt steeds fanatieker. Zo leuk om te zien.

Met mijn 4 jarige (onbeleerde/ net van de wei) ruin heb ik gisteren voor het eerst een hoofdstel met bit ingedaan. Hij pakte het bit meteen aan en begon er meteen mee te spelen. Hij wilde het bit alleen niet meer loslaten toen ik het hoofdstel af deed hahaha.

[url=m/kEhUvl.jpg]Afbeelding[/url]

[url=m/ahKsdB.png]Afbeelding[/url]

(ik weet dat mijn houding nog niet perfect is. Ik mag nog meer mee boven de sprong en iets meer ontspannen in mijn hand. Hier zijn we hard mee aan het trainen :)

Super leuk!

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:48

Hallo allemaal,
Mag ik mij aansluiten bij jullie? :)
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een prachtige 3-jarige Friese ruin van 1.68m. <3
Hij is nu een paar maanden onder het zadel. Op de stal waar ik hem heb gekocht werd hij 3 keer per week een kwartier gereden. Hij is nog erg jong, ik weet het.
Zaterdag in de namiddag is hij voor het eerst even op het land geweest met de andere paarden. Dit ging erg goed. Nu staat hij alle dagen in een groepje van in totaal 6 paarden.
Gistermiddag even gewandeld met hem in de bak, met z'n hoofdstel om.
En vanmiddag is hij gelongeerd en heb ik er ook even opgezeten. Het ging werkelijk fantastisch. Ik ben zo blij.
Het is nog maar een week geleden dat ik hem ging proefrijden.
Hij krijgt nu 2 dagen lekker rust en dan donderdagmiddag weer longeren en weer even erop.
Vrijdag en zaterdag krijg ik m'n eerste grondwerklessen. Heb ik helemaal geen ervaring mee. Heb er heel veel zin in.
En dit is hem dan:

Afbeelding