Maar even he?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
future_vet schreef:Vandaag echt een beetje gelongeerd.
Rechtsom super braaf. Linksom begon braaf maar hij draaide om en toe ging de leadrope af.
Daarna met longeerlijn heeft hij nog een aantal keer gepoogd te draaien. Longeerlijn is veel gladder dus kon m helaas niet altijd optijd weer omdraaien. Hij gooit echt z’n schouder erin.
Wel goed afgesloten gelukkig.
Iemand nog tips om dit aan te pakken? Ik probeer hem voor te zijn, maarja hij is natuurlijk wel 1pk en dat hou je niet zo makkelijk tegen
[ Video ]
Fillis schreef:Oh deze is wel iets lastiger dan het standaard omdraaien ja. Toch echt proberen sneller te zijn dan hij. Ik zou er voor nu ook even dichter bij blijven lopen, dan heeft hij minder kans. Of misschien kortere stukjes draven? Kan best dat hij het doet omdat hij het moeilijk vindt. Dus kwart volte draven - halve - driekwart - hele, zo opbouwen?.
future_vet schreef:Thanks!
Ja korter houden probeer ik, alleen hij durft wel uit te halen, dus als hij draait dat ik niet z’n achterhoeven in m’n knieschijf terugvindt.
Als ik m optijd terug lukt te draaien dan jaag ik m wel voorruit.
Denk zelf dat het gewoon kwestie van tijd is dat het hem niet meer lukt om te draaien, dat dan de lol eraf is. En stoppen als hij het braaf doet
Whinnylando schreef:[ [url=m/oIaTtC.png]Afbeelding[/url] ]
Ik meld me ook aan voor dit topic, leuk om iedereen zo te volgen
Drie weken geleden heb ik deze merrie gekocht, ze wordt in juli pas 3 dus gaan nu eerst met het basis-grondwerk beginnen. Ze kent nog maar weinig en heeft de afgelopen drie weken leren vast staan, en spelenderwijs longeren. Er is nog zoveel te leren voor we er zijn....
Nola - Just Wimphof x Gribaldi
nicky_rilana schreef:Wat een knapert whinny, veel succes er mee.
Ik heb er vandaag voor het eerst op gezeten. Ze was gelukkig super braaf ☺️
Vingino99 schreef:Echt zo leuk om te zien dat steeds meer mensen een stapje dichterbij het rijden / de eerste keer er op zijn gaan zitten!
Met mijn 5 jarige (net 4.5 maand zadelmak) merrie heb ik gisteren voor het eerst een lage oxer gesprongen. Ze gaat echt steeds meer vooruit en ze wordt steeds fanatieker. Zo leuk om te zien.
Met mijn 4 jarige (onbeleerde/ net van de wei) ruin heb ik gisteren voor het eerst een hoofdstel met bit ingedaan. Hij pakte het bit meteen aan en begon er meteen mee te spelen. Hij wilde het bit alleen niet meer loslaten toen ik het hoofdstel af deed hahaha.
[url=m/kEhUvl.jpg]Afbeelding[/url]
[url=m/ahKsdB.png]Afbeelding[/url]
(ik weet dat mijn houding nog niet perfect is. Ik mag nog meer mee boven de sprong en iets meer ontspannen in mijn hand. Hier zijn we hard mee aan het trainen