[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:26

Jeetje wat een update. Ik hoop dat jullie 2023 een goede gezondheid, fijn nieuw huis en gelukkig paarden gaat brengen! En een beetje wind mee ipv wind tegen

alice0cullen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:33

Jeetje, ik lees al een tijd stilletjes mee maar moet nu toch even reageren.
Wat hebben jullie een pech gehad zeg, ik hoop voor jullie en de paarden dat het maar een heel mooi jaar mag worden, mijn kaarsje brand voor een goed en gelukkig 2023.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 22:35

Manou schreef:
Ik hoop het van harte dat het voor jullie een positief nieuw jaar wordt. Dat hebben jullie wel verdiend na zo'n jaar.

<3 :o Dankjewel! Ook voor jou alle goeds voor het nieuwe jaar!

Riviera87 schreef:
Jeetje wat een update. Ik hoop dat jullie 2023 een goede gezondheid, fijn nieuw huis en gelukkig paarden gaat brengen! En een beetje wind mee ipv wind tegen

:o Dankjewel. We hebben het inderdaad wel voor de kiezen gehad. Nog steeds wel.
Ook voor jou de beste wensen!

alice0cullen schreef:
Jeetje, ik lees al een tijd stilletjes mee maar moet nu toch even reageren.
Wat hebben jullie een pech gehad zeg, ik hoop voor jullie en de paarden dat het maar een heel mooi jaar mag worden, mijn kaarsje brand voor een goed en gelukkig 2023.

Dankjewel, wat lief! Ook voor jou alle goeds in het nieuwe jaar!

CarinaR schreef:
Ohhhh wauuwwwww wat fijn

:j

Prairy schreef:
Oh dat klinkt echt geweldig, hectares zat :D

:j Mooi plekje daar! En alles in het belang van de dieren!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:42

Och mijn hemel, wat een ellende hebben jullie voor de kiezen gehad!
Geen wonder dat het voor ons dan stilletjes is geweest, alle begrip voor hoor!
Als er geklust moet worden in zuid limburg dan kom ik graag helpen als dat gewenst is, en weet zeker dat ik vriend z'n hulp ook wel kan inschakelen :)
Voel je niet verplicht om het aan te nemen, maar het aanbod staat en blijft staan!
Verder wil ik jullie een prachtig nieuwjaar wensen en hoop ik van harte dat dit jaar een fantastisch jaar gaat worden voor jullie! **\O/**

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:43

Pfff wat een update! Met iets leuks, de verhuizing. Maar vooral veel niet leuks, je operatie en revalidatie, hoe de paarden erbij staan en vooral het transport wat ook al niet goed gaat.

Ik hoop voor jullie op een voorspoedig 2023. Waar jij vooral heel goed revalideert en alles op zn plak valt

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:29

Dat is allemaal niet niets wat jullie hebben moeten doormaken de afgelopen periode. Heftig hoor. Ik hoop oprecht dat 2023 voor jullie een jaar gaat worden om altijd met plezier naar terug te kijken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 03:47

Vanaf half februari ben ik ook een keer een dag of eventueel 2 beschikbaar voor klussen, verhuizen, whatever. Range rover vogue en BE rijbewijs aanwezig als er wat in een trailer verplaatst moet worden. Ik woon in Budel :)

Ik wens iedereen een beter jaar die dat nodig heeft. En de rest, wees net zo gelukkig als je vorig jaar was en dan nog een beetje extra :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:45

Pffft Jorieke wat hebben jullie een stress te verduren gehad. Ik hoop dat 2023 een beter/makkelijker jaar voor jullie wordt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:41

Wat een update zeg....

Hopelijk blijven de problemen lekker achter in 2022 en komt de positiviteit en voorspoed jullie tegemoed in 2023 <3

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 06:40

:( :knuffel: :knuffel:

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:12

Wat een update. Ga met Mri mee, hoop dat jullie vanaf nu een positief en voorspoedig 2023 krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:22

Tjee wat is er veel gebeurd! En wat een enorme berg met zorgen… Niets zo slopend als een stal(houder) waar je geen grip meer op hebt en je wéét dat je paard(en) niet goed staan. Mijn zomer was wat dat betreft vergelijkbaar.

En dan nog eens het gedoe met vervoer..

Gelukkig zijn je dames nu goed over, het ziet eruit als een hele fijne plek! Hopelijk zet jouw herstel straks echt door, dat is je zo gegund!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 18:53

Ah zo lief al jullie gelukswensen en medeleven. <3
En zelfs aanbieden om te komen helpen en langs te komen. Ben er eigenlijk een beetje stil van. :o

-O- De kop is eraf…

Muzanna loopt heel wat kilometers op de track, maar haar kinders blijven regelmatig achter en lopen dan de verkeerde kant op waardoor Muniya in paniek raakt en Manari weet de weg nog niet goed dus dan moet mama zuchtend terug om ze op te halen. :))

Ik krijg regelmatig foto’s en filmpjes. Muzanna heeft wel nog een weg te gaan, maar naar omstandigheden mogen we absoluut niet klagen.

En het ging de eerste dagen goed met de paarden. Maar vandaag kreeg ik telefoon. En het eerste pechgeval van het jaar heeft zich aangediend. -O-
Maar, eerlijk, het had veel slechter af kunnen lopen!

Muzanna heeft een ongeluk gehad met een hooinet. Het paard dat echt nooit met haar benen kapt heeft dat dus toch om een of andere reden gedaan en is vervolgens in het net blijven haken. Netten hingen volgens mij al hoger. Gevalletje van pech.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en ook een paard dat nooit kapt of steigert kan dat een keer doen en 1 keer is in principe al genoeg…

Ze is braaf blijven wachten, (wát een braaf paard: ja, zo is Muzanna) maar gezien de staat van haar hoeven en een ijzer dat uiteraard dan toch wat loszit hebben we geen enkel risico genomen en hebben we toch de dierenarts laten komen.

Ze heeft ook direct toch weer wat vocht in de benen dus god weet hoe lang ze zo gestaan heeft en met haar geschiedenis qua hoeven en schouder neem je dan geen risico.

Maar ik tel mijn zegeningen: het had ook kunnen gebeuren toen er niemand thuis was of midden in de nacht. Het had hoe dan ook erger kunnen aflopen.

Dus dierenarts erbij en deze heeft haar hoeven dan gelijk maar op de foto gezet, aangezien hij er toch al was.

Zelf heb ik het er ook wel moeilijk mee dat ze zo ver weg staan, maar ik ben tegelijk opgelucht dat ik weet dat ze in goede handen zijn en er heel goed op ze gelet wordt.

Muniya moet ook toch wel wennen. Ze is spontaan het meeste dat ik haar geleerd heb vergeten. := Maar dat is denk ik een kwestie van omschakelen en dan klikt dat wel weer. Echt vergeten is ze het natuurlijk niet.

Maar het was dus weer een dag van hart in de keel en oei oei.

Gelukkig gaat het met onze clown wel goed. Als ze maar aandacht krijgt. Hopelijk kan ze haar mens snel zien. En hopelijk hoef ik ook niet te lang te wachten…

fleurtjeuh schreef:
Och mijn hemel, wat een ellende hebben jullie voor de kiezen gehad!
Geen wonder dat het voor ons dan stilletjes is geweest, alle begrip voor hoor!
Als er geklust moet worden in zuid limburg dan kom ik graag helpen als dat gewenst is, en weet zeker dat ik vriend z'n hulp ook wel kan inschakelen :)
Voel je niet verplicht om het aan te nemen, maar het aanbod staat en blijft staan!
Verder wil ik jullie een prachtig nieuwjaar wensen en hoop ik van harte dat dit jaar een fantastisch jaar gaat worden voor jullie! **\O/**

:o :+: :+: :+:

Siersma schreef:
Pfff wat een update! Met iets leuks, de verhuizing. Maar vooral veel niet leuks, je operatie en revalidatie, hoe de paarden erbij staan en vooral het transport wat ook al niet goed gaat.

Ik hoop voor jullie op een voorspoedig 2023. Waar jij vooral heel goed revalideert en alles op zn plak valt

<3

DemiSisa schreef:
Dat is allemaal niet niets wat jullie hebben moeten doormaken de afgelopen periode. Heftig hoor. Ik hoop oprecht dat 2023 voor jullie een jaar gaat worden om altijd met plezier naar terug te kijken.

<3

jokari schreef:
Pffft Jorieke wat hebben jullie een stress te verduren gehad. Ik hoop dat 2023 een beter/makkelijker jaar voor jullie wordt.

<3

Mri schreef:
Wat een update zeg....

Hopelijk blijven de problemen lekker achter in 2022 en komt de positiviteit en voorspoed jullie tegemoed in 2023 <3

<3

:o
hasufel schreef:
:( :knuffel: :knuffel:

:+:

FriesWytske schreef:
Wat een update. Ga met Mri mee, hoop dat jullie vanaf nu een positief en voorspoedig 2023 krijgen.

<3

Berdien schreef:
Tjee wat is er veel gebeurd! En wat een enorme berg met zorgen… Niets zo slopend als een stal(houder) waar je geen grip meer op hebt en je wéét dat je paard(en) niet goed staan. Mijn zomer was wat dat betreft vergelijkbaar.

En dan nog eens het gedoe met vervoer..

Gelukkig zijn je dames nu goed over, het ziet eruit als een hele fijne plek! Hopelijk zet jouw herstel straks echt door, dat is je zo gegund!

Ik moet wel toegeven dat ik door dit alles gewoon niet meer aan een pensionstal durf te beginnen. :o
Zeker met een paard met een geschiedenis durf ik gewoon niet meer. Dus zolang wij het thuis nog niet voor elkaar hebben dat ze daar kunnen staan blijven ze maar op afstand. Ik heb er een trauma van, denk ik.
Zoveel zorgen. Terwijl het prima is dat een stalhouder een stal runt zoals deze wil, maar wees er open over ipv op eigen houtje bepalen wat mijn paarden nodig hebben en alle (medische) expertise die je er tegenover zet is :evaw: -O-
Heb je de jouwe uiteindelijk verhuisd?

Om met een enigszins vrolijke noot te eindigen… onze clown
Manari behoudt in elk geval wel haar grappen en grollen. :')
Afbeelding

(Al kan niet iedereen er altijd even hard om lachen!)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:58

Wat een verhaal weer. Ik begrijp dat je naar Limburg komt uiteindelijk. Mocht je ooit hulp nodig hebben (of foto's willen al moet ik eerlijk bekennen dat ik die hoe dan ook heel graag zou willen komen maken) dan mag je altijd PBen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 23:35

xoranlover schreef:
Wat een verhaal weer. Ik begrijp dat je naar Limburg komt uiteindelijk. Mocht je ooit hulp nodig hebben (of foto's willen al moet ik eerlijk bekennen dat ik die hoe dan ook heel graag zou willen komen maken) dan mag je altijd PBen.

<3
En :j
Wanneer weet ik nog niet precies en van de paarden al helemaal niet.
Eerst eens alle tegenslagen overleven. :') :Y)

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:40

Wat een schrik! Dat soort dingen zijn nooit leuk. Hoe waren de foto's van de hoeven, of krijg je daarvan nog de uitslag?

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:04

Jeetje wat een update.

Hopelijk mag 2023 een beter jaar worden en komt alles weer op zijn pootjes terecht!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:25

Ik snap je angst wel hoor :j

Ik had twee paarden, heb er eentje verkocht en de andere is inderdaad verhuisd. De grote blonde is gebleven :) Zij is van het najaar flink ziek geweest, zandkoliek. Ik wijt het aan het voerbeleid van de vorige stal. Op de huidige stal was loslaten heeeeeel lastig, maar langzaam slijt het móeten controleren. Er wordt veel mee gedacht, en iedereen is fan van de enorme blonde Tinker. Dat helpt :)) En ik zie dat Feyre het goed doet. Haar buik blijft wel gevoelig, er gaan nog steeds flinke hoeveelheden psyllium in. Vooral voor mijn gemoedsrust :o Maar ze is enorm gegroeid in de paar maanden dat ze hier staat, dat zegt mij genoeg :j

Afbeelding

En ze groeit nog steeds ^)
Afbeelding

Ik merk nu ook pas hoeveel zorgen en stress ik had, en welke enorme impact dat echt op álles heeft. Ik ben een heel ander mens geworden sinds de zorgen weg zijn gevallen.

Leuke hobby is het toch := :=

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 22:51

amsterdam10 schreef:
Wat een schrik! Dat soort dingen zijn nooit leuk. Hoe waren de foto's van de hoeven, of krijg je daarvan nog de uitslag?

Viel op zich heel erg mee gelukkig!

heyhallohey schreef:
Jeetje wat een update.

Hopelijk mag 2023 een beter jaar worden en komt alles weer op zijn pootjes terecht!

<3 Ik hoop het zo!

Berdien schreef:
Ik snap je angst wel hoor :j

Ik had twee paarden, heb er eentje verkocht en de andere is inderdaad verhuisd. De grote blonde is gebleven :) Zij is van het najaar flink ziek geweest, zandkoliek. Ik wijt het aan het voerbeleid van de vorige stal. Op de huidige stal was loslaten heeeeeel lastig, maar langzaam slijt het móeten controleren. Er wordt veel mee gedacht, en iedereen is fan van de enorme blonde Tinker. Dat helpt :)) En ik zie dat Feyre het goed doet. Haar buik blijft wel gevoelig, er gaan nog steeds flinke hoeveelheden psyllium in. Vooral voor mijn gemoedsrust :o Maar ze is enorm gegroeid in de paar maanden dat ze hier staat, dat zegt mij genoeg :j

[ [url=m/sdBOlV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze groeit nog steeds ^)
[ [url=m/RWWSYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik merk nu ook pas hoeveel zorgen en stress ik had, en welke enorme impact dat echt op álles heeft. Ik ben een heel ander mens geworden sinds de zorgen weg zijn gevallen.

Leuke hobby is het toch := :=

:wow: Je Ier zelfs verkocht!
Wat een stress moet dit geweest zijn. :knuffel:
En wat is je tank veranderd! <3

Maar heel herkenbaar dit. Te herkenbaar. :x
Voor mij is het inmiddels zo erg dat ik alleen al van het idee van de paarden weer een pensionstal in de stress schiet.
Met het oog op ooit uitbreiden en opzetten van een fokkerij hopen we wat grond in de buurt bij te kunnen huren. Toen mijn man vroeg aan de buurman of hij iemand wist en hij een manege in de buurt noemde schoot ik zelfs toen mijn man dat aan mij vertelde nog in de stress. Trauma. Blijkbaar.
Als we niet genoeg grond ter beschikking gaan hebben en ik mijn droom te belangrijk vind om op te geven (zoals een eigen dekhengst fokken) dan emigreren we zelfs nog liever dan ooit nog een paard op een pensionstal.

Ik ben echt voorgoed genezen. Ik kan dat niet meer loslaten. Maar ik heb ook wel lastige paarden, die niet mee kunnen op een standaard stal.
Het treft een pensionhouder schijnbaar ook te zeer in hun ziel als je enkel (getest) hooi wilt voeren, want dat zegt dan (blijkbaar?) wat over de kwaliteit van hun ruwvoer/voordroog/kuil/weidemanagement.
Dat vatten ze persoonlijk op?
Terwijl wat voor veel paarden blijkbaar werkt niet per definitie (en soms helemaal niet) werkt voor de mijne, punt.
Hoeft niemand persoonlijk op te vatten of spastisch over te doen.
Als ik vraag of er hooi gevoerd kan worden zeg dan geen ja als je niet van plan bent je daaraan te houden. Zo moeilijk zou dat niet hoeven zijn.
Ik ben een hardleerse ezel die zich nu al 2x aan dezelfde steen heeft gestoten. Ten koste van mijn paarden.
Dat ga ik niet nog eens doen dus geen pensionstal meer voor mij. Zo erg heb ik me hieraan gebrand. Y;(
En daarmee zeg ik niet dat er geen goede pensionstallen zijn. Ongetwijfeld wel. Maar ik durf niet meer.

Ben wel blij dat je nu een stal hebt kunnen vinden waar je het langzaam weer kunt loslaten. Ik durf het zelf echt niet meer.

Dan maar weer een update. :list: _-:(
Sorry voor de bij elkaar geraapte lappen tekst.
Het is allemaal geknipt en geplakt uit gesprekken met behulp van software.
Heb op plekken geprobeerd spaties en komma’s enzovoort toe te voegen. Maar :Y)

Voorlopig blijft het spannend allemaal en blijft pech toch wel een beetje aanhouden…

Beide merries zijn kreupel.
Afgelopen dagen laten wel wat verbetering zien, maar het is allemaal niet zo denderend dit.
Hoefsmid is geweest en komt binnenkort weer.
Muzanna krijgt dan speciaal beslag (plakschoenen) en Manari beslissen we tegen dan of zij (tijdelijk) ook aan de schoenen moet.

Kanteling in hoefbeen viel gelukkig wel mee en lijkt niet erger te zijn geworden.
Omdat ze vanwege de staat van haar zolen en stralen toch wat extra steun nodig had heeft de smid een ander type hoefschoen besteld dus daar wachten we nu op.

Wel ontlast ze RV nu wat.
Dat is de hoef waarmee ze vastzat en de hoef met iets meer kanteling (maar alsnog niet zo dramatisch als je zou verwachten…) waarbij het ijzer nu ook niet meer ideaal eronder zit. Er blijkt ook een stuk hooinet onder het ijzer vast te zitten en daar lijkt ze hinder van te hebben.
Verder niet warm, geen zwelling.
Vanochtend wel een heel klein beetje warmer hoekje in de kroonrand voor. Beginnende hoefzweer?
We gaan het meemaken…

Achterste hoeven waren verwaarloosd (volgens schatting al 6 maanden niet bekapt) maar in principe wel goed. En ja, ik heb me daar erg schuldig over gevoeld, want ik had dat moeten zien en moeten bijsturen.
Ik ben er eigenlijk stil van.

Manari is een ander verhaal.
Ze heeft veel veranderingen moeten ondergaan qua management en aan voer alleen al (zover ik weet, misschien wel meer wisselingen) in de afgelopen 2 maanden kuil+hooi - hooi - hooi+voordroog - ? - hooi. En geen veulen aan de voet om die balans wat recht te trekken.

We vermoeden dat de vele veranderingen zoals het tegen onze wil, afspraken en medisch advies in voeren van kuil en voordroog, in combinatie met de enorme stress waaraan ze de afgelopen periode is blootgesteld haar letterlijk ziek hebben gemaakt.
Het is ook wel heel veel voor een jong paard dat zich altijd heel groot houdt, maar ondertussen…
Ze treurde ook enorm om haar mens. |(

Bij het opladen sloot ze zich op een gegeven moment dusdanig erg af dat ze gewoon flauwviel. Niet fight, flight or freeze maar faint!

Ze is nu kreupel aan alle vier de benen.
Volgens de smid was ze ongelijk gekapt op de voorste hoeven.
En niet een beetje, maar met een enorm verschil: cms niet mms! Dus effectief scheef gezet. Niet aangeboren, maar pure onkunde.
Wel goed te corrigeren, maar ook weer zoiets. :(
Het is al wat verbeterd na bekappen al, maar ze stapt nu wel alsof ze opnieuw moet leren lopen.

Ze krijgt wilg en inmiddels ook moerasspirea om het randje er wat af te halen. Met bijvoorbeeld metacam moet je met haar heel erg oppassen want ze kent dan geen zelfbehoud. -O-
Ze beweegt verder uit vrije wil, ook op het harde, maar loopt nog op eieren. We kijken dat een paar dagen aan.
De smid zal ook snel weer komen, aangezien hij Muzanna nog op haar nieuwe schoenen moet zetten.
Het is nu wachten op wat hij kan betekenen.

Bij beide geen verhardingen, verdikkingen of warmte te voelen. Wel gevoelige zolen, maar die zijn bij Muzanna door de vorige smid dan ook weggeraspt tot het punt dat je ze kunt induwen (en de rasp sporen zijn duidelijk te zien). :n

Echt, wat een zorgen weer. En wat een zorgen ook voor de mensen waar ze nu staat.
Ik kan er zelf niet heen. Mijn man is er dit weekend geweest.

Manari reageerde direct op zijn stem, maar van een dramatisch weerzien was geen sprake. Daarvoor was ze veel te beledigd.
Manari was diep beledigd dat haar mens haar had achtergelaten en moest in feite verder niets van hem weten.
Eigenlijk heel sneu, want voor dit paard is het haar mens voor en na, en al dat ertoe doet.
Arm paard.

Het is al met al weer een hele zorg.

Intussen vlot het met ons nieuwe huis ook niet zo.
Allemaal verborgen problemen, gesprongen leidingen, lekkages, vul maar in.
Met de hevige regen ergens afgelopen week werd wel weer even heel goed duidelijk wat voor enorm achterstallig onderhoud er is daar, want het water stroomde het huis in door de muren en via de fundering. Niet leuk.
Het is goed te repareren, maar wel weer allemaal extra werk (en kosten; al valt deze post mee, want het had veel erger gekund!)

Financieel gaat dus ook nog niet zo voor de wind :')
Hopelijk is het lichtje aan het eindje van de tunnel geen lantaarnvis of iets dergelijks. :=

Mijn man zat er een paar dagen geleden wel even een beetje doorheen toen hij na het stromende water in huis even boodschappen ging doen en daarna ook nog een parkeerboete van zijn auto plukte. Was slecht aangegeven waar wel en waar niet te parkeren bij de winkel. Ja. Uiteraard…

Alsof de bodem van onze spaarpot niet al hard genoeg in zicht komt. :7

Het op en neer rijden tussen Friesland en België en Limburg is ook niet heel goedkoop natuurlijk.
De Friese god Tonger is niet zo blij dat we weg willen of zo… :+

Hopelijk is een volgende update eindelijk alleen maar goed nieuws!
Duimen jullie dat de merries er snel bovenop zijn en het verder allemaal eens wat meevalt en meezit?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:56

Pfffrt Josav wat een ellende nou toch… Het mag eens een keertje gaan ophouden hoor… Dikke knuffel, en ik duim voor beterschap, op alle fronten.

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 03:33

Jemig wat een verhaal weer! Arme paarden, arme jullie
Dit vreet normaal al meer energie dan de gemiddelde mens heeft, en voor jullie nu…
Zijn ze in Friesland dan gewoon slecht gevoerd en niet gekapt, terwijl jullie daarvoor betaald hebben?

Wederom veel sterkte :knuffel:

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:24

Het zit jullie nog niet mee. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Het wordt tijd dat het vanaf nu maar gewoon bergopwaarts zal gaan :(:)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:30

Jeetje... Wel, dan gaan de duimen hier maar even overuren draaien dat jullie snel weer op de pootjes terecht mogen komen :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 15:08

jokari schreef:
Pfffrt Josav wat een ellende nou toch… Het mag eens een keertje gaan ophouden hoor… Dikke knuffel, en ik duim voor beterschap, op alle fronten.

<3 en ja -O- echt…

hasufel schreef:
Jemig wat een verhaal weer! Arme paarden, arme jullie
Dit vreet normaal al meer energie dan de gemiddelde mens heeft, en voor jullie nu…
Zijn ze in Friesland dan gewoon slecht gevoerd en niet gekapt, terwijl jullie daarvoor betaald hebben?

Wederom veel sterkte :knuffel:

Ik durf het niet zo te stellen, al lijkt het daar wel op en of dat uit gemakzucht, onkunde of iets anders is weet ik niet, maar ik had beter moeten opletten. }:0

BranwenGC schreef:
Het zit jullie nog niet mee. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Het wordt tijd dat het vanaf nu maar gewoon bergopwaarts zal gaan :(:)

<3 Dankjewel!

Siamsmeesje schreef:
Jeetje... Wel, dan gaan de duimen hier maar even overuren draaien dat jullie snel weer op de pootjes terecht mogen komen :j

<3 Dankjewel.
Jeetje dekt de lading wel aardig ja. :+
Trouwens, wat is die spraak naar tekst software handig! Het typt dus alles, zelfs gesprekken uit. Heb gewoon zo een verslag over de staat van het huis enz. :7
AI secretaresse in feite. Als ze nou ook de agenda kon bijhouden, thee kon zetten en telefoontjes kon plegen… _/-\o_

Manari loopt nog steeds gevoelig op het harde. Dat heeft even tijd nodig. Er is wel duidelijk verbetering zichtbaar nu. Wat klamp je je dan vast aan zo’n kleine vooruitgang. :')
Voor Muzanna zouden we vanavond beginnen met een kuur metacam. Omdat ze toch nog niet goed loopt en we moeten wachten op de schoenen wilden we haar toch extra helpen. Maar vanochtend ijzer kwijt. En ze loopt beter. Dan had ze toch echt behoorlijk hinder van het ijzer en vastzittende stuk hooinet.

Voor de rest laat ik het hier even bij. Was het maar het enige dat nu speelde. -O-

}:0
Hopelijk overleven we deze winter en gaat het tij nu eens positief keren…
Een ding is wel zeker: ik ben toch best een positief persoon van nature. :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 16:19

Er gaat ook geen dag voorbij hè? :=

Ondanks de vele regen en verdere problemen leek vandaag voor de verandering wat de paarden betreft in elk geval OK.

Afbeelding

Tot nadere inspectie…

Afbeelding

Zakt je broek toch van af… -O- |(