[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:54

Wat een mooie foto van jou en Duke! :D
En wat een gygantisch hoofd vergeleken eigenlijk!
Wat fijn dat je 1 op 1 met Dexter op pad bent geweest en dan toch duidelijk verschil merkt.
Blijkbaar hebben dieren toch ook echt behoefte aan 1 op 1 contact.
Wat een mooi tuig voor Duke, dan wordt ie ineens toch wel een 'groot' paard.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:05

Ik ben van de kleine fijne sport (spring) paarden en heb totaal(!) niets met koudbloeden. En toen...las ik je, net ontdekte, volgtopic uit in 3 dagen :+ alle 53 pagina’s.

Wat een knap duo!! <3 ik volg!

Edit: verkeerde smiley

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 01:11

Haha wat lief! En welkom :)

Granoek

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 13:14

Sorry, echt heel weinig te vertellen :')
Zo druk gehad met mensen die ziek vallen, sportploegen in het hotel en dan nog bevroren grond, op wat aaien en knuffels na niks gedaan.
Dexter draagt nog steeds zijn staat scheef, en omdat ik woensdag weg ben kan osteo pas de 27e komen want ik heb een rot rooster pfff. Wil dus Dex voorlopig niet rijden tot ik wat meer weet. Duke gaat prima, staat er mooi op en komt helemaal in verhouding. Blijft een kleine drol maar ik leer er langzaam mee leven, als ik er maar af en toe over mag zeuren :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:08

Granoek schreef:
Sorry, echt heel weinig te vertellen :')
Zo druk gehad met mensen die ziek vallen, sportploegen in het hotel en dan nog bevroren grond, op wat aaien en knuffels na niks gedaan.
Dexter draagt nog steeds zijn staat scheef, en omdat ik woensdag weg ben kan osteo pas de 27e komen want ik heb een rot rooster pfff. Wil dus Dex voorlopig niet rijden tot ik wat meer weet. Duke gaat prima, staat er mooi op en komt helemaal in verhouding. Blijft een kleine drol maar ik leer er langzaam mee leven, als ik er maar af en toe over mag zeuren :')

Wat is “klein”?
Mijn Duke is ook niet heel groot.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 22:47

Kleiner dan Dexter :')
Ik gok zo’n 168 maar had hem gewoon graag op z’n minst zo hoog als Dexter gehad. Maar hij gaat er niet om weg hoor, als hij lief blijft is het hem vergeven :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:23

Oeh... dan scheelt hij maar een centimeter met Pleun. Hij zal nog wel wat groeien, dus waarschijnlijk op iets van 1.72-1.75 eindigen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 23:24

Als hij dat haalt ben ik blij :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:24

Granoek schreef:
Als hij dat haalt ben ik blij :P

Daphara heeft altijd gelijk! :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:29

Klein maar fijn :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 09:57

Haha ja we zien wel :') (mijn meest gebruikte zin als het over Duke gaat _O- )

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 11:03

Haha even een leuke newsflash :')
Vandaag kwamen een hoop merries van de winterweides terug naar stal ivm start van het mestseizoen, dan moeten die weides leeg.
Dus kreeg ik een bericht van mijn vriend dat ze hun aantal paarden wat overschat hadden en ze de vier jaarlingen bij Dexter en Duke hebben gezet _O-

Ik pleit al weken er voor om daar wat andere paarden bij te zetten, maar dat ging eerder niet ivm drachtige merries en dat hadden ze dan liever niet (wat ik helemaal begrijp, met Dexter zijn humeur en Duke zijn speelsheid zou ik het niet eens willen bij die merries). En toen zou mijn zus haar paard ook terug komen en had ik gezegd, dan zet die er maar bij.

Maar nu hebben ze 4 jaarlingen uit de andere wei gehaald, zodat de drachtige merries mee in de oude kudde kon, is voor die merries ook veel fijner om bij de girlfriends te staan :j En dat jong grut kan prima bij die ouwe knar van mij :D

Als er 1 ding is wat je moet weten over Dexter: hij HAAT jonkies _O-
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren want hij gaat ze echt gewoon de hele dag opjagen altijd. Maar zolang het duurt is Duke in de zevende hemel want: EINDELIJK SPEELVRIENDJES!

Dus ik zit te grinniken achter mijn bureau, denkend aan hoe het er momenteel ongeveer aan toe gaat daar en ik kan niet wachten tot ik klaar ben met werken en kan gaan kijken :')

Nu kan ik eindelijk nog eens lekker met Dexter op pad zonder dat die kleine puber overal met zijn neus tussen moet :+ Ik vind het heerlijk dat ze al die tijd samen hebben kunnen staan, maar Duke mag best wat zelfstandiger worden!

*ondertussen wiebelen mijn benen en zit ik met mijn voeten te tikken van ongeduld, is het al 16h?*

edit: misschien even toelichten, de samenstelling van de kudde verandert hier echt heel erg vaak. Maar ze staan altijd met 5 à 10 en geen van de paarden lijkt het echt vervelend te vinden. Ze gaan in de winter van wei naar wei, bij boeren het gras leeg eten. Er is wel een onderscheid, veulens - jaarlingen en 2-jaarse - en vanaf 3 komen ze bij de rest.
'De rest' wordt dan nog wel eens opgesplitst, afhankelijk van hoe groot de weide is, maar ze komen uiteindelijk wel meestal terug samen. Dus alle paarden kennen elkaar wel en er zijn 2 héle duidelijke bazen tussen de oude merries.

Dexter stond hier ook altijd bij, maar heeft dus sinds vorig jaar zomer bij Duke gestaan omdat die nog hengst was en ik hem niet alleen wilde hebben.
Laatst bijgewerkt door Granoek op 16-02-19 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:06

Dat vraagt om fotos!! *\o/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 11:10

Ja ik ga sowieso foto's maken.
Best case: D & D staan te kroelen met de jeugd
Worst case: 2 kreupele jaarlingen en Duke uitgebroken

Waarschijnlijk: 6 neuzen in het gras

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 19:53

Oké er komt een heel grappig filmpje bij deze foto maar die is nog aan het uploaden :')

In mijn ogen kon het niet beter gaan, ik weet niet of de eigenaars van de jonkies daar ook zo over denken _O-
Ik kwam er aan en zag Dexter en Duke aan de voerbak staan en 4 jonkies helemaal in de uiterste hoek van de wei :')

Afbeelding

Goh, hoe zou dat toch komen????
Well...

(je moet hier op klikken dan begint het filmpje)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:07

_O- _O-

Hij laat ze daarna tenminste met rust

Ben benieuwd hoe dat over een paar dagen gaat

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 03:19

rayoow schreef:
_O- _O-

Hij laat ze daarna tenminste met rust

Ben benieuwd hoe dat over een paar dagen gaat

Achter ze aan blijven rennen kost onnodig veel energie he!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 10:51

Er gaat een lang verhaal komen met eigenlijk weinig inhoud, maar ik kan echt niet dingen 'in het kort' vertellen sorry, het worden altijd halve boeken bij mij :')

Al een tijdje terug ondertussen maar op mijn telefoon typ ik niet fijn.
Maandag voor mijn werk was het heerlijk weer en ben ik eerst even langs de paarden gegaan, moest om 12u pas beginnen dus dat kan prima. En nu die jaarlingen er bij staan kan ik lekker even met Dexter op pad zonder dat Duke alleen achter blijft. Dacht ik :=

Ik nam Dexter mee en Duke begon gelijk als een idioot te bokken en te hinniken. Was ook wel te verwachten, hij loopt ook te etteren als ik hem alleen mee neem dus hij kan de oefening wel gebruiken.
Natuurlijk had ik niet er bij stil gestaan dat, in het verhaal jaarlingen vs. clydesdales, wanneer ik Dexter uit die formule haal de rest van de hiërarchie ook in duigen valt.
De seconde dat Dexter voorbij de wei was, ging 1 van de jaarlingen namelijk in volle vaart achter Duke aan. Zo van, die dikke is weg nu kan ik je wel aan }> Duke ocharm, piske dat hij is (kennen jullie dat woord, piske?) met zijn staart in de lucht die zet het op een lopen hahaha. En gelijk stonden 4 jaarlingen aan de voerbak te vreten en Duke aan de andere kant van de wei _O- Het hele stuk waar ik met Dexter wandelde kon ik de wei nog zien en Duke werd gewoon weggejaagd zodra hij in de buurt kwam, de rollen waren helemaal omgekeerd!

Toen het dan tijd werd om te gaan heb ik Dexter terug gezet, de jaarlingen hadden het nog niet helemaal door. Duke komt op Dexter af gerend en kruipt letterlijk achter hem in, Dexter ziet de jaarlingen aan ZIJN voerbak staan en zet de aanval in :+ Duke, PISKE, loopt in Dexter zijn flanken er achteraan, steekt nog net niet zijn tong uit naar die kleintjes, en terwijl Dexter de jaarlingen wegjaagt duikt hij in de voerbak.
Echt, wat een sukkel :')

Ik heb nog even gewacht daar want 1 van de jaarlingen is eigenlijk echt een lieverdje en Duke zonder Dexter is ook wel heel sociaal, en die stonden beide niet zo ver van mij dus ik wilde proberen die twee even alleen bij elkaar te krijgen. En dat ging eigenlijk wel goed! Ze waren de volle 3 seconden aan het snuffelen toen de opperjaarling door kreeg dat Duke bij een van haar onderdanen stond. Dus die komt haar maatje beschermen en jaagt Duke weg, Dexter ziet dat en die gaat op die jaarling af _O-

Het is hier dus echt 1 spelletje 'ik bescherm mijn vriendje' met een bazige jaarling en een bazige Dexter :') Zo gaat het de hele tijd een beetje, ze beschermen hun kudde.
En zo zijn er nu eigenlijk 2 kuddes in 1 wei, Dexter en Duke blijven bij elkaar en de jaarlingen ook. Gelukkig is de wei meer dan groot genoeg en kunnen ze prima hun ding doen zonder elkaar in de weg te lopen, zal vast langzaam wel los lopen. Ooit :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:56

Piske ken ik niet, wat is dat? :P Een lafaard?
HAha die Duke werd dus al die tijd beschermd door zijn grote broer Dexter.
Het zijn ook net een stel kleine kinderen! 2 groepjes haha.
Inderdaad 2 kuddes in 1 weide. Ach en wie weet wordt het ooit 1 groep.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 10:57

Ja lafaard, bangeschijter, zoiets hahaha :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:59

Haha dat idee had ik al :P Wel leuk om te lezen, zie het al helemaal voor me.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:00

Afbeelding
_O-

Hoe krijg je dat filmpje trouwens zo in het topic? Ik zet nu constant alles eerst op youtube... >;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:01

Ik heb er foto's van maar die staan thuis op de laptop :+

GJ haahahahaha ja zoiets ja!
Ik heb de link van het filmpje op facebook hier geplakt en dan tussen dit gezet:
video][/video]

Was een test en het lukte :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:02

Ow good to know! _/-\o_

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:40

Lukt ook met Instagram filmpjes kwam ik achter.